Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 02:24:04
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Naczelny Obciął Kanapę  (Przeczytany 5322 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Naczelny Obciął Kanapę
« dnia: Listopad 02, 2007, 23:02:58 »

Kupiłem ostatnio drugą kanapę. Więc zrobiłem jedno siedzenie jednoosobowe. Bo zawsze podobał się mi błotnik zielonowaty  <punk>

Teraz tylko jeszcze ładnie obszyć. I czekać na +17 stopni celscjusza  <punk>

Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

rzorzo

  • Gość
Odp: Naczelny Obciął Kanapę
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 03, 2007, 00:08:50 »

CZ State Police Patrol  ;)
Zapisane

Kronobel

  • Gość
Odp: Naczelny Obciął Kanapę
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 03, 2007, 00:20:00 »

Wiesz Bracie Naczelny, obawiam się że to niekoniecznie musi ładnie wyglądać.Fakt, faktem że to rzecz gustu.Póki co wygląda jakby nied¼wied¼ próbował Cię ściągnąć z siodła w czasie jazdy :D A nie myślałeś żeby zamontować siodełko od rusa?
Zapisane

S.S

  • Gość
Odp: Naczelny Obciął Kanapę
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 03, 2007, 01:12:42 »

Póki co wygląda jakby nied¼wied¼ próbował Cię ściągnąć z siodła w czasie jazdy :D

 <lol>
Kronobel, własnie to zobaczyłem. Oczami wyobra¼ni  :D
Moze jakiś komiks z tego powstanie ?  ;)
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Naczelny Obciął Kanapę
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 03, 2007, 01:18:08 »

wygląda jak dniepr trochę. wiesz skoro masz zamiar to obszyć to może jakaś skóra? pikowana? ale faktycznie- jak moto policyjne... albo milicyjna.... w sumie kolorek straży granicznej prawie.
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Naczelny Obciął Kanapę
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 03, 2007, 03:54:07 »

No nie... Naczelny a gdzie będziesz panny woził?  ;]

Wygląda interesująco  <yes> Tylko ładne obszycie wypada zrobić.
A nie myślałeś o dołożeniu małego, zgrabnego oparcia?
Chociaż z oparciem styl byłby nie "klimatyczny"
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Naczelny Obciął Kanapę
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 03, 2007, 08:06:22 »

troche smiszniasto to narazie wyglada ale jak sie ładnie obszyje to powinno byc ładnie... a panny to na zbiornik (czekajcie az naczelny zalozy watek airgbag w Cz)... <thumbup> <lol>
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

henryk_o

  • Gość
Odp: Naczelny Obciął Kanapę
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 03, 2007, 09:15:10 »

No mi też tak średnio się to podoba - ale to kwestia mojego gustu i upodobañ. A podobno o gustach się nie dyskutuje  :>

Wydaje mi się że Twój motocykl nabrałby zupełnie innego wyglądu jak byś zmajstrował jakieś skromne aczkolwiek dosadne oparcie...
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Naczelny Obciął Kanapę
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 03, 2007, 09:22:32 »

Mi sie podoba , nawet bardzo =) Tez mam w (dalekich) planach przerobke siedzenia na solowke .
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Naczelny Obciął Kanapę
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 03, 2007, 11:49:59 »

Cytuj
a panny to na zbiornik
Taaa  i to koniecznie przodem do kierującego  <lol> <lol> <lol>
Zapisane

Schiso

  • Gość
Odp: Naczelny Obciął Kanapę
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 03, 2007, 15:54:39 »

Jak by jeszcze obniżyć to siedzenie jakoś i zmienić tą lampe tylną (według mnie troszke niepasuje) to extra !!
A panny to i tak się wozi na baku ;D Zresztą ja teraz w mojej jawie nie mogę nikogo na tyle wozić bo mam troszke błotnik albo koło krzywo i jak usiądzie ktoś powyżej 50Kg to na najmniejszym uskoku trze mi  :-/
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Naczelny Obciął Kanapę
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 03, 2007, 16:21:14 »

£adniej by wyglądało gdyby kanapa była niższa. Ale siedząc niżej siedzi sie mi nie wygodnie. Więc zostanie obszyty taki "pustak"  <lol>

Kanapy od ruskich odpadają. Bo chce zachować zamykany schowek.

Co do dziwewcząt. Specjalnie kupiłem drugą kanapę. Zawsze w garażu można bedzie dokonać wymiany w kilka minut  :D


Cytuj
(czekajcie az naczelny zalozy watek airgbag w Cz)...

Prawie trafiłeś  <thumbup>

Dziś przeprowadzono dwa próbne odpały silnika na ga¼niku PF 126p  <thumbup> Oba zakoñczone pomyślnie  <thumbup> Jednak funkcja SSSanie jest super.  <thumbup> Nigdy CZ nie odpalała tak łatwo  <eek>

Zdjecia nie zapodam. Nie chce zostać zlinczowany  <lol>
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3495
  • Smoczyciel
Odp: Naczelny Obciął Kanapę
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 03, 2007, 19:21:18 »

Naczelny to teraz twoja Cezeta powinna mieć dużo lepsze osiągi... A co się z tym wiąże, wzrośnie również spalanie....

No chyba że to tylko próby i wracasz jednak do oryginału...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Naczelny Obciął Kanapę
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 03, 2007, 21:52:26 »

Cytuj
Napisz coś więcej, to ciekawe :o, wstawiłeś redukcję , czy pasował bez.

Ga¼niki Jawy/CZ przepuszczają powietrze w poziomie. Ga¼nik PF 126p przepuszcza w pionie. Co za tym idzie nie można go zamontować. Dorobiłem zakręt 90st z kolanka od centralnego ogrzewania.
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Naczelny Obciął Kanapę
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 03, 2007, 22:02:23 »

Cytuj
Naczelny to teraz twoja Cezeta powinna mieć dużo lepsze osiągi... A co się z tym wiąże, wzrośnie również spalanie....

Osiągi powinny być takie same. Ga¼nik ma podobną średnice. A zresztą nawet jak by miał wiekszą średnicę to i tak wlot w kartery skutecznie by zdławił ilość zassysanej mieszanki.

Spalanie. Jest to ga¼nik 4T czyli nie musi podawać kupy paliwa. Spalanie powinno być mniejsze bo w 4T nie trzeba kupy paliwa z olejem.

No chyba że będę je¼dził na ssaniu to spalanie wzrośnie.

Cytuj
No chyba że to tylko próby i wracasz jednak do oryginału...

Nudziłem sie w garażu. Próby. Konstrukcja ma kupe wad:
Brak automatycznego wzbogacenia mieszanki (przelewanie ga¼nika CZ przy max obrotach).
Wysokość konstrukcji. Wężyk ma 1 cm i baku nie można seryjnie przykręcić <lol>
Nie mam pomysłu na dolot powietrza z filtra do ga¼nika. Jutro zapodam fotke to zobaczycie  :>
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

natal007

  • Gość
Odp: Naczelny Obciął Kanapę
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 03, 2007, 22:17:26 »

Kumpel kiedyś założył ga¼nik z kaszla do TS-ki. Silnik miał kopa , ale na wysokich obrotach . Na dole było buuuuu....Możliwe że to kwestia dostrojenia. Ale. Układ dolotowy CZ (czyli stary silnik żeliwniak) jest dosyć niefortunnie ukształtowany tzn. mieszanka z ga¼nika "leci pod górę" do cylindra. Układ taki pochodzi jeszcze z czasów Jawy Ogar i pó¼niejszej wersji gdzie ga¼nik był jak na tamte czasy gustownie schowany pod dekielkiem. Z czasem dekielek zniknął , ale lipny kształt kanału pozostał. Optymalny jest kanał pod kątem do cylindra tak aby mieszanka "wpadała" do skrzyni korbowej. Przy zaawansowanych przeróbkach P.Sałek radzi właśnie w ten sposób przerabiać kanał dolotowy. Do czego piję - kaszlak ma ga¼nik opadowy , czyli żeby go zamocować należy zastosować przejściówkę z kątem 90 stopni. Pogarszamy tym samym sprawność i tak niezbyt sprawnego układu.
Jeszcze jedna kwestia - to gażnik do 4T. A taki ga¼nik niekoniecznie będzie dobry dla silnka 2T.
Naczelny rozważ założenie ga¼nika z TS z przejściówką. Jest to jednak "mniejsze zło"  ;) Był już ten temat. A jak się uparłeś na przeróbki , a jak ostatnio widać - uparłeś się ;] zaiwestuj w ga¼nik z japoñca 2T. Np NSR 125 - średnica jest identyko ze średnicą ga¼nika TS. Oto moje zdanie na ten temat.
A siedzenie jak będzie ładnie obszyte to ok. Najważniejsze żeby tobie się podobało  :)
Zapisane

natal007

  • Gość
Odp: Naczelny Obciął Kanapę
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 03, 2007, 22:23:10 »

" Spalanie. Jest to ga¼nik 4T czyli nie musi podawać kupy paliwa. Spalanie powinno być mniejsze bo w 4T nie trzeba kupy paliwa z olejem. "


Tak , tylko że kaszel o ile pamiętam ma dyszę główną ok. 160. Jeśli się mylę to proszę o poprawkę. Nie mam pod ręką instrukcji PF126p  :)
Zapisane

WhitePower

  • Gość
Odp: Naczelny Obciął Kanapę
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 03, 2007, 22:33:30 »

zgadzam sie z natalem w 100 %, gazniki z japonskich sprzetow moga nawet podniesc moc, nie siedze za bardzo w temacie ale tam sa jakies membrany itp itd

ze 125 cm3 moze wydawac sie za mały ale slyszalem ze taka NSR potrafi spalic ok 7-8 litrow wiec jej osiagi nie biora sie z powietrza, gaznik pewnie podaje odpowiednia ilosc paliwa :P

ja kiedys wlozylem do jawy gaznik z trabanta ale wlasnie na niskich go zalewało a poza tym nie odczuwalem jakis przyrostow mocy ani predkosci, jedynie zauwazylem ze pali 100/100 i szybko zamontowalem oryginał :D


siedzonko....... hmmmm no spoko, nie do konca w moim guscie bo takie choperowate ale rozumiem twoją wizje i jest ok  <thumbup>

aha jak juz robisz cos przy tym siedzeniu no to ja bym je na twoim miejscu jakos ładnie wyprofilował ( nie koniuecznie obnizal ) zeby nei wygladalo tak kwadratowo
« Ostatnia zmiana: Listopad 03, 2007, 22:35:39 wysłana przez WhitePower - £ukasz »
Zapisane

natal007

  • Gość
Odp: Naczelny Obciął Kanapę
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 04, 2007, 12:21:56 »

Moim zdaniem ga¼nik z NSR wystarczy, bo Honda to 30-sto konna 125. Czyli silnikczek dosyć wysilony . Gażnik w sam raz do niezbyt wysilonej 175 x2  :) A jak wcześniej pisałem na dokładkę średnice się zgadzają.
Można też spróbować z ga¼nikiem od RD. Też powinien być dobry.

W temacie siedzenia raz jeszcze:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a137347b659f865e.html

 :)
Zapisane

zagierr

  • Gość
Odp: Naczelny Obciął Kanapę
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 04, 2007, 12:29:12 »

Ja miałem w swojej Cz jednoosobowe siedzenie, była to konstrukcja poprzedniego właściciela i wykonana była dość starannie, niestety na dłuższą mete siedzenie okazało się niewygodne. Kiedy założyłem zwykłą kanapę to komfort jazdy podniósł się niesamowicie. Wydaje mi się, że ta jednoosobowa kanapa była zbyt twarda i stąd była niewygodna.
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Naczelny Obciął Kanapę
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 04, 2007, 12:31:08 »

no natal masz racje-dysze maluchowskie są 2x wieksze. taka cz wpieprzała by niesamowicie. przy doborze ga¼nika nie patrzymy na średnicę Naczelny tylko na wydajność i w praktyce jaką pojemność musi obsługiwać w mieszanke pow-pal. a maluch ma 650. no i dwutakt odpalany kopniakiem ma mniejsze podcisnienie na rozruchu-jesli juz zapali to jest i tak zdrowo zalany. moim zdaniem przeróbka ma tyle sensu co instalowanie w jawie chłodnicy z systemem rurek okalających cylindry- narobić się jak kretyn a wygląda to Fujowo i nie daje żadnego efektu prócz tego,że pewnie trzeba lepić wycieki i zamiast silnika masz grzałkę do herbaty.
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Naczelny Obciął Kanapę
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 04, 2007, 12:57:58 »

Cytuj
Ja miałem w swojej Cz jednoosobowe siedzenie, była to konstrukcja poprzedniego właściciela i wykonana była dość starannie, niestety na dłuższą mete siedzenie okazało się niewygodne.
Na krótkim siedzeniu nie można zmieniać "pozycji"  :'(
Co w długiej trasie rzeczywiście jest uciążliwe.
Jak masz teraz Naczelny dwie kanapy to w podróż zabieraj tą dłuższą.
A krótką do lansu  ;]
Zapisane

D@NIOm20

  • Gość
Odp: Naczelny Obciął Kanapę
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 04, 2007, 17:17:51 »

Cytuj
A nie myślałeś o dołożeniu małego, zgrabnego oparcia?
Hmmm wg. mnie coś w stylu Wsk Dudek byłoby bardzo fajne, niby dwa miejsca ale zawsze można z siedzenia pasażera zrobić oparcie, kwestja gustu ale mi to by się nawet podobało w cz. Je¼dziłem Dudkiem i powiem Wam że zaje... sprawa z tym oparciem, wygodnie :) Nie myślałeś czyś takim?
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Naczelny Obciął Kanapę
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 05, 2007, 00:58:51 »


Cytuj
Je¼dziłem Dudkiem i powiem Wam że zaje... sprawa z tym oparciem, wygodnie Smiley Nie myślałeś czyś takim?
Przepraszam za  <offtopic> ale,
Ten Dudek to fajny motorek był, naprawdę fajny. <thumbup>
I ten wydech w górze... w każdy teren wjechać i wyjechać się dało.
A jake ceny na Allegro one dziś osiągają: http://moto.allegro.pl/item249487459_wsk_m21w2_dudek.html   <eek>
Jak sobie pomyślę, że to już tylko historia  i "to se ne wrati" to łezka się w oku kręci.

Ciekawe jakby wyglądały dzisiejsze WSK-i gdyby je jeszcze produkowano.
Może  by były trochę  gorsze od japonii ale przynajmniej nasze, polskie. <thumbup>
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Naczelny Obciął Kanapę
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 05, 2007, 11:58:29 »



Tylko proszę sie nie śmiać  <lol>

Cytuj

 moim zdaniem przeróbka ma tyle sensu co instalowanie w jawie chłodnicy z systemem rurek okalających cylindry- narobić się jak kretyn a wygląda to Fujowo i nie daje żadnego efektu prócz tego,że pewnie trzeba lepić wycieki i zamiast silnika masz grzałkę do herbaty.

Dobry tekst  <lol>. Może dla Ciebie przeróbka nie ma sensu. Miałeś kiedyś Jawe/CZ na starym ga¼niku bez opcji ssania? Wiem że najprościej powinienem kupić ga¼nik TSki. Ale że w garażu poniewierał się ga¼nik PF 126p to chciałem spróbować.

Nawiasem mówiąc ga¼nik już został wymontowany bo konstrukcja jest za wysoka...
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]