Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Luty 16, 2019, 15:26:04
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts  (Przeczytany 7702 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jacek64

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 474
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« dnia: Czerwiec 14, 2014, 21:53:52 »

Dziś zabrałem się za automat sprzęgła. Sprzęgło w mojej jawie nie spełniało moich wymagań czyli bardzo mały zakres regulacji albo delikatnie ślizgało albo ciągnęło więc wydłużyłem ramie popychające tuleję z śrubą regulacji o 3mm w ten sposób zwiększył się skok popychacza o 1,5mm zastosowałem wycięty kawałek bieżni łożyska uwidoczniony na pierwszym zdjęciu no i w końcu po wciśnięciu sprzęgła i wciśnięciu pierwszego biegu nie ma tego niemiłego dźwięku zazębiania. Bieżnie z łożyska zastosowałem ze względu na materiał czyli stal łożyskową, sam spaw odradzam będzie za miękki i szybko się wyrobi reszta na zdjęciach.
Zapisane

TomekTS350

  • Gość
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 14, 2014, 22:46:09 »

fajna robota, ale trzeba rozcinać automat żeby to zrobić tak? u mnie właśnie jest to słychać przy 1 biegu, nie jest to mocne ani głośne ale coś tam klika :p
Zapisane

von_Majzel

  • Puma czorna podhalańska
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1333
  • Tanie silniki nie dobre, dobre silniki nie tanie.
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 15, 2014, 05:18:54 »

Aby motór dobrze działał wszystkie chwyty dozwolone =D
Zapisane
    Status GG
Jawa 634-7-00 z silnikiem 638, Ford Ka
TRX Rally VXL 1/16, Blade nCPS
AA S400F+DOT FFP, Łucznik wz.70, LOV 21, HW 75, MP 654K

muczos

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1645
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 15, 2014, 08:39:39 »

Nie trzeba ciąć, wystarczy wyjąć tą ośkę na której obracają się te widełki.
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

killler

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 394
  • :)
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 15, 2014, 08:51:41 »

dobra robota przestestuje z ciekawosci w olnej chwili ;)
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Jacek64

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 474
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 15, 2014, 09:00:33 »

Ja rozciąłem automat niestety po pospawaniu elementu popychacz nie przejdzie tą samą drogą którą został wyjęty ale i tak jestem bardzo zadowolony z efektu bo sprzęgło pracuje o niebo lepiej .
Zapisane

Jawolotmen

  • Usui
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 511
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 15, 2014, 22:32:40 »

Jak na moje to miałeś wytarte sworznie i ramię automatu przez co musiałeś dokładać ten kawałek. Sam wiele razy rozbierałem lewą stronę silnika, kombinowałem z olejami, popychaczami, kulkami itd. Potem zakładałem używane automaty i dalej była kupa.


Jak półautomat jest zużyty to energia z klamki, która ma iść na wycisk sprzęgła zatraca się na luzach i w efekcie sprzęgło ciągnie, albo nie daje się wyregulować.


W pewnej mądrej książce o ogólnej mechanice motocykli z lat 60 wyczytałem, że wszelkie zużycia w półautomacie sprzęgła powodują problemy z regulacją i działaniem sprzęgła.


Kupiłem czeski półautomat, a nie chiński, nasmarowałem, dołożyłem kulkę między popychacze bo moje i tak już swoje przeżyły, więc kulka nie zaszkodziła. Wyregulowałem, ale już nie trzymając się książki, bo przy regulacji książkowej sprzęgło ciągnęło.


Teraz się zatrzymuję, stoję na sprzęgle i mogę sobie z 1 wrzucić do 4, zredukować i wrzucić luz. Mogłem wcześniej zainwestować te 93zł, oszczędziłbym sobie te demontaże lewej pokrywy silnika.


A podstawą to jest taki półautomat wymyć w ropie z syfu i potraktować olejem do mieszanki lub smarem, jak kto woli, wolę olej bo dociera w zakamarki.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2014, 22:36:06 wysłana przez Jawolotmen »
Zapisane
"I wish my life had never even existed."

Jacek64

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 474
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 15, 2014, 22:51:38 »

Jawolotmen miałem złamany popychacz na dwie części jak kupiłem jawę więc pospawałem ale nie było to do końca zrobione tak jak bym sobie życzył po wstawieniu tego elementu jak wcześniej pisałem zwiększyłem skok o 1 ,5mm i tym samym zwiększył się luz między tarczami ciernymi dzieląc to na 5 tarcz jest to bardzo mało ale tarcze szybciej się rozklejają i na klamce mogę mieć mniejszy zakres czyli wciskam klamkę 3/4 i jest całkowicie wysprzęglone w mojej sytuacji kiedy nie mam sprawnej lewej ręki jest to wielki plus automaty mam jeszcze dwa więc nie widzę potrzeby kupna jeśli mogę to naprawić.
Zapisane

deadamf

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 151
  • Jawa 350 TS Dniepr MT11 TA 600V SR2 KR51 SOLEX
    • Moja Jawa
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 16, 2014, 07:41:21 »

Cześć
Fajny patent i przydało by się go gdzieś podwiesić dla innych :)


A tak ogólnie tak jak kolega wcześniej pisał z tymi naszymi sprzęgłami jest tak, że jak tylko coś się wyrobi, powstaną jakieś luzy to sprzęgło nie będzie działać jak należy. Jeżeli podczas wciskania klamki sprzęgła energia gdzieś tam się rozchodzi to wtedy nie ma jak tego sprzęgła wyregulować.
U mnie było to samo albo się ślizgało, albo ciągło teraz jest myślę ok, ale na postoju ciężko luz znaleźć trzeba to robić jak się motocykl toczy.
W moim przypadku problemem była linka i gumowy automat, podczas naciskania klamki sprzęgła automat się cały wyginał dlatego został porządnie pospawany i już się nie wygina.


Link do zdjęć
http://wicio.eu/jawa/automat_sprzegla_wzmocniony/
Zapisane
    Status GG
--
Pozdrawiam
Deadamf

killler

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 394
  • :)
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 26, 2014, 18:27:40 »

Jacku jaki masz teraz po przeróbce skok tej tuleji dociskajacej ?bo przerabialem dzis zapasowy automat i tak jak ty nadspawałem kawałek biezni lozyska 3mm i troszku za duzo chyba jest bo do konca sie nie cofa tuleja ale to nie problem najwyzej sie srube regulacji troche mniej wkreci ;) skok mam teraz 4-4,5mm a jak bylo przed przeróbka zapomnialem zmierzyc dlatego pytam jak to u ciebie wyglada ;)
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Jacek64

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 474
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 26, 2014, 18:50:44 »

killler ja mam skok 4,2 przed modernizacją było to 2,9mm powinno być dobrze ramie troszkę się wyrobi będzie dobrze teraz po przejechaniu na zlot 330 km x 2=660 km mam 3,9mm  ;D.
« Ostatnia zmiana: Maj 01, 2015, 14:48:10 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

killler

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 394
  • :)
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 26, 2014, 19:51:43 »

dokladnie wszytko sie musi dotrzec, dokladnie smarem jest wszytko wysmarowane takze powinno byc giot, jak czas pozwoli to w weekend montaz i test ;)
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

muczos

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1645
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 25, 2015, 15:27:33 »

Chyba zaraz też przyspawam kawałek łożyska do tych widełek bo po roku jazdy spaw się wyrobił i znowu jest problem
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 765
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 28, 2015, 19:50:34 »

Wybudziłem wreszcie z letargu Cezetę Oli i się okazało, że założyłem tam kiedyś nowy chinski automat. Sprzegło albo ciagnie i biegi  nie wchodzą, albo sie ślizga. Wzmocniłem konstrukcje, dospawałem łożysko... ale za nic w świecie nie wiem jak wy uzyskaliście ponad 4,5mm skoku uzyskanego poprzez wciskanie klamki sprzęgła. Co prawda sprzęgło już działa jak powinno... ale i tak naciskając stopą na dzwignię zmiany biegów jeszcze bardziej wysprzęglam niż wynika to z wciśniętej do końca dzwigni. Może ze 3mm mam. Coś mi się wydaje, że mam podróbkę, podróbki  ;) i się skok rozchodzi po wszystkich luzach na sworzniach. Jutro wymienię pancerz na taki bez środkowej regulacji i w teflonie... może coś się jeszcze poprawi.

Co do wzmocniania samej konstrukcji, to nie chciałem, żeby wzmocnienie było widoczne zaraz po zdjęciu kapy. Element do którego przyspawane jest łożysko, można wyjmować i wkładać bez rozcinania automatu (wystarczy lekko podszlifować tu i tam).
Zapisane

Jacek64

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 474
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 29, 2015, 09:12:08 »

Winowajcą małego skoku jest wyrobiona tuleja wyciskowa ja sobie poradziłem w sposób pokazany i opisany na zdjęciach  ;D .
Zapisane

Rozztocz

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2297
  • Smoczyciel
Odp: Modernizacja automatu sprzęgła Jawa 350 ts
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 16, 2016, 14:01:03 »

Zrobiłem modyfikacje według tego patentu i od 2kkm sprzęgło śmiga aż miło... Muszę tylko zastosować grubsze podkładki pod sprężyny bo się delikatnie ślizga czasem na wyższych obrotach...
Zapisane
Jawa 350 638.0 87r.
Jawa 350 638.5 85r.
Cezet 350 472.5 83r
Cezet 175 477.0 74r
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
7 Odpowiedzi
1743 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 29, 2009, 19:52:19
wysłana przez manius
Popychacz Automatu Sprzęgła.

Zaczęty przez radzisz Mechanika

4 Odpowiedzi
1947 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwiec 08, 2011, 10:29:21
wysłana przez Mofeix
13 Odpowiedzi
2429 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudzień 20, 2012, 22:52:41
wysłana przez albiNOS
0 Odpowiedzi
416 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 19, 2015, 23:28:38
wysłana przez Szymon_1998
20 Odpowiedzi
7138 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 26, 2018, 23:22:17
wysłana przez Dragon on the Blue Sky