Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 11:23:37
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: docieranie  (Przeczytany 5808 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tony

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • CZ 350 6V 83'
docieranie
« dnia: Czerwiec 03, 2014, 20:23:06 »

Siema, docieram moją CZ ale mój problem polega na tym, że przy wykręconej śrubie od dawki na pół obrotu jak książka pisze nie da się jechać, jest mega duże spalanie, kopci i nie wkręca się na obroty. Jak zapalę światła to nie mogę ruszyć bo się dławi. Jak wkręcę śrubę i delikatnie odkręce to jest dobrze, ale o połowie obrotu nie ma mowy. Mogę tak jeździć czy zatre motor?
Zapisane
    Status GG

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 752
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: docieranie
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 03, 2014, 20:37:13 »

Te 1/2 obrotu jest istotne ale wszystko zależy od stanu gaźnika.dysz oraz poziomu paliwa w komorze pływakowej więc jeśli piszesz że jest za bogata mieszanka to raczej nie grozi zatarciem silnika sprawdź poziom paliwa oraz ustawienie zapinki na iglicy przepustnicy.
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: docieranie
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 03, 2014, 20:37:52 »

Możesz , jak najbardziej . DO docierania potrzeba bogatej mieszanki , ale tak żeby silnik chodził , żeby ją przyjmował . A spalanie jest większe na dotarciu , na to nie ma rady .
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 3496
  • Smoczyciel
Odp: docieranie
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 03, 2014, 20:43:02 »

Ja w jawie ustawiałem na pół obrotu i też było trochę za dużo (kopcenia przede wszystkim, spalanie w miarę ok) Po kilku km trochę wykręciłem i tak jeżdżę do tej pory. Ponad 1000km i nic się nie działo...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Biały

  • Grupa Lubelska
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 499
  • Čezet 350 472.5 81"
Odp: docieranie
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 03, 2014, 20:44:22 »

Ustaw gaźnik pod silnik , a nie pod książkę :-)
Zapisane
Z dziewczynami jak z flaczkami ... średnio się prezentują , ale za to jak smakują :D

Čezet 350 4Ever :)

Biały , Puławy , tel 667 145 226



Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: docieranie
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 03, 2014, 20:47:37 »

Panowie bo w książce te 1/2 nie oznacza jednej drugiej obrotu a jeden do dwóch obrotów, polecam ustawić na około półtora, reakcja po wyczyszczeniu świec powinna być natychmiastowa, potem można zmniejszać i testować.
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

Tony

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 36
  • CZ 350 6V 83'
Odp: docieranie
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 03, 2014, 21:59:54 »

to jest pół, napisane jest 1/2 lub 3/4. ale moja nie chce na pół obrotu chodzić. Iglice mam na środkowym rowku też jak pisze książka. Mam poprostu wkręconą dyszę na maksa i wykręconą o niecałą 1/4 a dyszę powietrza mam wykręconą na 2,5 obrotu.
Zapisane
    Status GG

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: docieranie
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 04, 2014, 16:40:55 »

Tony co Ty za kombinacje alpejskie urządzasz ? Po pierwsze to dysza paliwowa tam jest jedna, ma kolor zloty, i ma być wkrecona do oporu,  a nie wykrecona o 1/4 obrotu bo potem tak się dzieje jak piszesz wyżej.
Pod spodem masz śrubę regulujaca ilość powietrza na wolnych. im bardziej w lewo,  tym więcej powietrza tj. mieszanka ubozsza. I to tą srebrna pod spodem ze sprężyna masz wykręcić o pół obrotu, ewentualnie więcej.  cała filozofia
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2014, 16:44:24 wysłana przez Strażak »
Zapisane
    Status GG

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 533
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: docieranie
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 04, 2014, 16:52:44 »

Gaźnik w żeliwniakach jest 3 stopniowy:


Śruba reguluje skład mieszanki tylko na wolnych obrotach. Iglica reguluje skład mieszanki w zakresie średnich obrotów, a resztę jak dajecie w palnik do końca silnik bierze z dyszy głównej.


Też się bawiłem śrubą i skończyło się na tym, że silnik i tak zalewało podczas jazdy a na wolnych obrotach motocykl gubił takty na cylindrach, bo miał tak bardzo ubogą mieszankę.


Regulacja jest prosta. Rozgrzewacie silnik, wkręcacie śrubę do końca i wykręcacie o 1 obrót. Odpalacie piec, pewnie będzie przygasał bo będzie go zalewać w takim wypadku bardzo powoli wykręcacie śrubę aż zacznie trzymać obroty. Ustalamy wolne obroty, znowu wykręcamy śrubę od składu mieszanki na wolnych obrotach. Silnik powinien podnieść obroty, obniżamy znowu obroty i tak aż do momentu kiedy silnik przestanie reagować na śrubę(obroty nie będą się podnosić, zaczną spadać). Wkręcacie o 1/4 obrotu, żeby silnik lepiej palił zimny. Wolne obroty ustawione.


Iglicę ustawiacie patrząc na kolor świecy i słuchając/czując jak silnik jedzie w zakresie od 2-4 tyś obrotów. Zawsze słychać, że czasami gubi takty albo chcecie się zatrzymać i silnik pada, bo go zalewa. Obniżacie iglicę co 1 rowek. Do momentu kiedy kielor świecy będzie prawidłowy/silnik będzie dobrze jeździł.


Ja mam iglicę najniżej, przy próbie ustawienia iglicy wg. książki czyli 2-gi od góry rowek, zalewa silnik i świece są czarne.


Nie patrzeć na ilość obrotów o jaką trzeba wykręcić śrubę od biegu jałowego tylko słuchać silnik. Też tak ustawiałem na obroty śruby gaźnik i rowek jak napisali i z tej regulacja to była pupa nie regulacja.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 752
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: docieranie
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 04, 2014, 17:03:00 »

Strażak dysze są dwie główna i biegu jałowego opis w załączniku ja sprawdziłbym jeszcze czy dysza główna się nie odkręciła miałem taki przypadek umiejscowiona jest pod spodem gaźnika musisz odkręcić dolną śrubę na klucz 13mm pod nią jest dysza główna.Na stronie pierwszej jest opis gaźnika.
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: docieranie
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 04, 2014, 17:13:58 »

Strażak dysze są dwie główna i biegu jałowego
No tak ale mówimy tu o regulacji gaźnika na biegu jałowym, a do dyszy głównej dostępu nie ma z prawej strony.
Zapisane
    Status GG
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
docieranie

Zaczęty przez jawa634 « 1 2 » Mechanika

39 Odpowiedzi
12109 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 11, 2008, 21:24:01
wysłana przez szef_ff
4 Odpowiedzi
4529 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopad 28, 2011, 08:17:04
wysłana przez von_Majzel
52 Odpowiedzi
25913 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 17, 2013, 21:36:23
wysłana przez deadamf
9 Odpowiedzi
4829 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Październik 12, 2013, 21:43:57
wysłana przez Biały
24 Odpowiedzi
6323 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 06, 2015, 20:04:29
wysłana przez Strażak