Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwiecień 18, 2024, 02:57:03
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Dlaczego lewy cylinder gorzej chodzi?  (Przeczytany 6496 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

henryk_o

  • Gość
Dlaczego lewy cylinder gorzej chodzi?
« dnia: Październik 06, 2007, 18:21:24 »

Witam.
Mam ten problem od kiedy kupiłem Jawę tj. już 3 lata. Zawsze lewy gar chodzi gorzej. Ostatnio udało mi się z nim uporać - ale musiałem mu zmniejszyć przerwę na świecy do 0,6mm. Wtedy jest ok. A prawy chodzi zawsze dobrze nawet jak ma przerwę ustawioną na 1mm. Lewy gar na normalnej przerwie na świecy chodzi gorzej niezależnie od zapłonu - czy klasyczny czy elektroniczny.
Wymieniałem już następujące rzeczy: świecę, fajkę, przewody WN, przewód zasilający cewkę, cewkę, przewód łączący cewkę z platynkami, platynki, cały aparat zapłonowy, kondensator.
Zawsze ten sam efekt. Lewy gar chodzi gorzej. Jak prawy załapie 2 razy to lewy 1 raz. Jak jest zimny silnik to lewy strasznie przerywa (ale tylko na luzie - podczas jazdy jest ok)
Pomaga tylko i wyłącznie zmniejszenie przerwy na świecy.
Wie ktoś o co chodzi???
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: Dlaczego lewy cylinder gorzej chodzi?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 06, 2007, 19:26:29 »

sądzę, że to różnica ciśnieñ sprężania pomiędzy cyl. lewym i prawym. U mnie przed szlifem lepiej pracował prawy- lepsze sprężanie i poddymiał prawy bardziej, po szlifie- zamiana lewy lepiej pracuje i poddymia (uszczelniacze ok- świeca sucha a oleju nie ubywa ani nie jest rozcieñczany benzyną)- szlif był robiony pod oryginalne tłoki z różną grupą selekcyjną a szlifierz ueśednił sobie wymiar i rawniłowkę zrobił. Nawet pod naciskiem ręką kopaka czuć różnicę w szczelności.
Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Dlaczego lewy cylinder gorzej chodzi?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 06, 2007, 19:28:46 »

Zmieñ jaszcze simmering na wale, może olej zapycha świece. A co do przerwy to ja ustawiam na 0,5 prawy jak i lewy.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

Energizer

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 327
  • Jawa TS 350; 91r
Odp: Dlaczego lewy cylinder gorzej chodzi?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 06, 2007, 21:28:26 »

Lewy cylinder ZAWSZE bedzie pracował inaczej od prawego. Problem tkwi w budowie ga¼nika i a ściśle w umiejsscowieniu dyszy paliiwowej wolnych obrotów.
Jest ona umieszczona niesymetrycznie - przesunięta w prawo, czyli prawy cylinder dostaje troszke wiecej paliwa niz lewy. Rożnica ta znika przy większym otwarciu przepustnicy, gdy paliwo podawane jest główną dyszą paliwową, która umieszczona jest w osi gardzieli ga¼nika.
Sprawdzcie i zobaczcie sami wasze  ga¼niki.
Natomiast nie wiem jak jest w ga¼niku CZ.
Zapisane
Motocykl to największy wibrator jaki można wsadzić między nogi.

nerlst

  • Gość
Odp: Dlaczego lewy cylinder gorzej chodzi?
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 06, 2007, 21:38:13 »

Taka mała rada, jeśli z jednym garem jest coś nie tak trzeba zamienić przerywacz, cewkę, przewód, fajkę, świecę, kondensator z prawego gara na lewy. Jeśli nie chodził lewy, a po zamianie nie chodzi prawy sprawdzasz poszczególne podzespoły zapłonu na tej samej zasadzie, jeśli nadal nie chodzi lewy tzn. że usterka nie jest związana z elektryką i nie ma sensu wydawać kasę na nowe części. Przyczyną może być kompresja tak jak napisał madras, sprawd¼ też czy układ wydechowy lewego gara (kolanko, dyfuzor, wkład) nie jest bardzo zasyfiony. Energizer mam CZ i u mnie gary chodzą na zmianę równo, to kwestia regulacji, czystego układu wydechowego i dolotowego.


pzdr
Zapisane

henryk_o

  • Gość
Odp: Dlaczego lewy cylinder gorzej chodzi?
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 06, 2007, 22:04:29 »

No to mnie zmartwiliście  <blink> faktycznie - mój silnik nie jest w najlepszej kondycji ale nie przypuszczałem że to tak się odbija na jego pracy. Poszedłem sprawdzić jak jest z kompresją w cylindrach. Jak kopniakiem ruszam to ciśnienie wydaje się być takie same w obu cylindrach - ale dla pewności zdjąłem prawy dekiel i kręciłem kluczem 10 za śrubę od krzywki - no i niestety daje się wyczuć różnicę w ciśnieniach na cylindrach. Jak lewy dochodzi do GMP to stawia trochę mniejszy opór  niż prawy  <crybaby>
No to trzeba będzie pomyśleć o szlifie i nowych tłokach...

Wiecie może ile sobie życzy Pan Ruszczyk za czeskie tłoki?
« Ostatnia zmiana: Październik 06, 2007, 22:06:06 wysłana przez henryk_o »
Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Dlaczego lewy cylinder gorzej chodzi?
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 06, 2007, 22:14:41 »

Energizer przecież silnik nie zasysa mieszanki do dwóch cylindrów na raz tylko cyklicznie raz do lewego,raz do prawego gara. Więc umiejscowienie dyszy niema tu znaczenia.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

henryk_o

  • Gość
Odp: Dlaczego lewy cylinder gorzej chodzi?
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 06, 2007, 22:47:54 »

To fakt - silnik nie zasysa mieszanki do obu garów naraz. Ale nie rozumiem dlaczego ciśnienie w cylindrach ma aż taki wpływ na równą pracę silnika - i dlaczego jak zmniejszę przerwę na świecy to jest ok. Ja przyczyny szukałem w elektryce, układzie zapłonowym. Przecież przy mniejszym ciśnieniu lewy cylinder powinien słabiej ciągnąć - a dlaczego przerywa? I dlaczego przestaje przerywać jak zmniejszę przerwę na świecy?
Zapisane

Renegade

  • Gość
Odp: Dlaczego lewy cylinder gorzej chodzi?
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 06, 2007, 23:36:31 »

Jak ja zamawiałem tłoki do Jawy (rok temu). To za oryginalny 4 szlif płaciłem 55zł za jeden.
Co do zależności kompresji i ustawieñ przerwy na świecy to jest ale zawsze wydawało mi się że w drugą stronę. Jak jest duża kompresja to jak przerwa jest zła a co za tym idzie iskra to ciśnienie mieszanki może zdławić ją.

Co do różnicy ciśnieñ pomiędzy cylindrami to u mnie była spowodowana uszkodzonym simeringiem.

Pozdrawiam.
Zapisane

henryk_o

  • Gość
Odp: Dlaczego lewy cylinder gorzej chodzi?
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 07, 2007, 11:40:24 »

Coś drogie te tłoki od Ruszczyka  <dontgetit> ciekawe czym się różnią od tych czeskich z agmotu za 38zł
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3506
  • Smoczyciel
Odp: Dlaczego lewy cylinder gorzej chodzi?
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 08, 2007, 11:27:15 »

Właśnie... Ma ktoś porównanie tłoków z Ag-motu do tych od Ruszczyka??
Pasowałoby wiedzieć czy warto dopłacić i kupić z pewnego ¼ródła....
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
11 Odpowiedzi
3407 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 01, 2015, 05:31:04
wysłana przez von_Majzel
8 Odpowiedzi
4391 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 01, 2015, 20:28:03
wysłana przez Adamu2T
25 Odpowiedzi
5405 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 24, 2017, 01:21:16
wysłana przez Waligora
13 Odpowiedzi
3408 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 29, 2018, 22:57:29
wysłana przez lutek19
10 Odpowiedzi
2338 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 12, 2020, 16:16:54
wysłana przez Bimberpołudnie