Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maj 27, 2018, 01:30:23
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Szlif - wał  (Przeczytany 1526 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

WOLF

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 32
  • Jawa 634 tęczówka 83r.
Szlif - wał
« dnia: Luty 08, 2014, 21:16:53 »

Witam Zdjałem w Jawie głowice i cylindry, zdjąłem z tłoka pierścień i włozyłem do cylindra szczelina to około 2mm więc  pierscienie do wymiany i tu pytanie czy wymieniać same pierścienie czy robic szlif i założyc nowe tłoki. Oprócz tego tłok da się bez problemu przesuwać po sworzniu czy to znaczy, że trzeba wymienić sworznie i koszyczki z wałkami  czy takma być? Jeszcze jedno jak złapie za korbowód przez okienko w tłoku to ten korbowud ma luz i da sie go torszeczke poruszyć na boki, nie ma natomiast luzu pionowego. Fachowców prosze o pomoc.   
Zapisane

miro

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • CZ 175 477 sport 72r., 2x CZ 175 487.0 86r.
Odp: Szlif - wał
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 08, 2014, 21:27:19 »

zobacz czy cylindry nie mają progów jeżeli nie to ustaw tłok w gmp i staraj sie nim poruszac palcem na boki jeżeli mocno obija sie o tuleje jest do wymiany a luzy na sworzniu to raczej złe pasowanie i tego nie ruszaj ;p
Zapisane

WOLF

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 32
  • Jawa 634 tęczówka 83r.
Odp: Szlif - wał
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 08, 2014, 21:32:46 »

Cylindry maja próg wyczuwalny pod palcem tak z centymetr  od góry, tłok w cylindrze przesuwał sie może z pół milimetra,
Zapisane

Koles833

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 196
  • Jawa 350 ts
Odp: Szlif - wał
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 08, 2014, 21:35:57 »

Cytuj
Cylindry maja próg wyczuwalny pod palcem tak z centymetr
No to już ładnie ;D [size=78%]- nadają się tylko do szlifu[/size]
Zapisane
"Motocykl - to nie tylko pusty dźwięk,
to życie pisane snem,
to, co piękne jest,
to zabawka, która pomoże Ci
przetrzymać okropne dni,
gdy czułości zabraknie Ci..."

WOLF

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 32
  • Jawa 634 tęczówka 83r.
Odp: Szlif - wał
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 08, 2014, 21:43:50 »

Tak tez myślałem ale wolę się spytać doświadczonych kolegów a co z tym wałem ?
Zapisane

Koles833

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 196
  • Jawa 350 ts
Odp: Szlif - wał
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 08, 2014, 21:48:48 »

Na boki może się trochę ruszać ale też nie za dużo, natomiast góra/dół nie powinien w ogóle.
Zapisane
"Motocykl - to nie tylko pusty dźwięk,
to życie pisane snem,
to, co piękne jest,
to zabawka, która pomoże Ci
przetrzymać okropne dni,
gdy czułości zabraknie Ci..."

miro

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • CZ 175 477 sport 72r., 2x CZ 175 487.0 86r.
Odp: Szlif - wał
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 08, 2014, 22:09:14 »

zmierz suwmiarką srednice cylindra na progu i pod nim (wiesz o co chodzi) i poczytaj ile wynosi dopuszczalne zużycie cylindra
Zapisane

Koles833

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 196
  • Jawa 350 ts
Odp: Szlif - wał
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 08, 2014, 22:38:23 »

zmierz suwmiarką srednice cylindra na progu i pod nim (wiesz o co chodzi) i poczytaj ile wynosi dopuszczalne zużycie cylindra
Pisał że tak z centymetr,  dopuszczalnych norm na pewno nie wyczułby rękoma- możliwe że te cylindry już się w ogóle nie nadają najlepiej pójść do szlifierza i się go zapytać ;) .
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2014, 22:44:44 wysłana przez Koles833 »
Zapisane
"Motocykl - to nie tylko pusty dźwięk,
to życie pisane snem,
to, co piękne jest,
to zabawka, która pomoże Ci
przetrzymać okropne dni,
gdy czułości zabraknie Ci..."

miro

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • CZ 175 477 sport 72r., 2x CZ 175 487.0 86r.
Odp: Szlif - wał
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 08, 2014, 22:44:29 »

hehe koledze chyba chodzi ze próg ma 1cm mierząc z góry na dół ; D bo chyba nie wyobrażasz sobie centymetrowego progu? To juz dawno by nie odpalało a tłok pewnie stawiał by sie w poprzek
Zapisane

Koles833

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 196
  • Jawa 350 ts
Odp: Szlif - wał
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 08, 2014, 22:45:37 »

Silniki 2t przetrwają wszystko :P
Zapisane
"Motocykl - to nie tylko pusty dźwięk,
to życie pisane snem,
to, co piękne jest,
to zabawka, która pomoże Ci
przetrzymać okropne dni,
gdy czułości zabraknie Ci..."

miro

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • CZ 175 477 sport 72r., 2x CZ 175 487.0 86r.
Odp: Szlif - wał
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 08, 2014, 22:52:12 »

hehe masz racje ; D
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1291
  • luckystrike
Odp: Szlif - wał
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 08, 2014, 23:20:29 »

wrzuć zdjęcia to ci coś powiemy, strzelam że jak jest próg to trzeba robić górę, ale może może ... tłok ma tak chodzić po sworzniu  :P
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
  • Ile to już lat ?
Odp: Szlif - wał
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 08, 2014, 23:34:42 »

Oprócz tego tłok da się bez problemu przesuwać po sworzniu czy to znaczy, że trzeba wymienić sworznie i koszyczki z wałkami  czy takma być? Jeszcze jedno jak złapie za korbowód przez okienko w tłoku to ten korbowud ma luz i da sie go torszeczke poruszyć na boki, nie ma natomiast luzu pionowego. 
Jeżeli dobrze zrozumiałem to sworzeń przesuwa się w tłoku?Jeżeli tak się dzieje to najlepiej gdybyś zrobił sobie górę silnika. Próg i tak już jest a wymiana samych sworzni(jeżeli one przesuwają się w tłoku) nic nie da gdyż gniazda sworzni w tłokach już mają luz i nowe sworznie też się szybko wyluzują. Sworznie w Jawach mają siedzieć dosyć ciasno w tłokach a pracować powinny tylko w główce korbowodu. Wału nie ruszaj ,jeżeli występuje luz tylko taki jak piszesz. Dobrze sprawdź prawy korbowód gdyż ten lubi mieć większe luzy.
Zapisane

Jawolotmen

  • Usui
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 511
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Szlif - wał
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 09, 2014, 01:58:08 »

Powinny siedzieć ciasno... Ściągałem świeże gary prawie dotarte, bo robiłem dół silnika. Już się przekręcają same.
Zapisane
"I wish my life had never even existed."

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2097
    • moja stronka
Odp: Szlif - wał
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 09, 2014, 09:56:09 »

Powiem Wam że ja nigdy nie docieram, pojeżdżę  z 10 km wolniej żeby się wszystko ułożyło i później normalnie już. Kiedyś czytałem artykuł że nie ma docierania tylko czas na dopasowanie się elementów.
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

renegade88

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 831
  • 472.5 i wszystko staje się łatwiejsze
Odp: Szlif - wał
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 09, 2014, 10:13:45 »

Na twoim miejscu bym dorwał kogoś doświadczonego, aby obadał Ci ten wał, jak robiłem remont swojej CZ myślałem, że wał ok i chciałem zrobić tylko górę, ale doświadczony mechanik powiedział że luzy są na granicy dozwolonych i zaraz będzie dupa, wiec zrobiłem górę dół i łożyska na skrzyni tak dla świętego spokoju.

Dobrze sprawdź prawy korbowód gdyż ten lubi mieć większe luzy.

czemu tak się dzieje, że prawy ma większy luz??

Zapisane
    Status GG
Prawo Jazdy A, B, C+E

Jawa song ---> http://w142.wrzuta.pl/audio/8TLNnSF77xH/jawa_song

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
  • Ile to już lat ?
Odp: Szlif - wał
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 09, 2014, 11:14:35 »

Powinny siedzieć ciasno... Ściągałem świeże gary prawie dotarte, bo robiłem dół silnika. Już się przekręcają same.
Kiedyś oryginalne części miały odpowiednie luzy i pasowania. Część użytkowników Jaw i Cz pamięta sworznie oznaczone czerwoną lub niebieską farbą .Na denkach tłoka X lub Y ,korbowody również były oznaczane farbą a to wszystko po to aby dobrać odpowiednie części z odpowiednimi luzami montażowymi. Niestety w dzisiejszych czasach trudno o takie cuda  i dlatego  kolego masz ten luz po takim niewielkim przebiegu. Tłoki produkcji PL a do tego sworznie np.z allegro (nie mówię że takie sworznie masz założone) nie gwarantują żadnego pasowania.
Zapisane

WOLF

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 32
  • Jawa 634 tęczówka 83r.
Odp: Szlif - wał
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 09, 2014, 12:21:00 »

Zdemontowałem tłoki zeszły z korbowodów bez używania siły. Koszyczki z wałkami całe  sworznie nie wygladaja na wytarte. Cylindry mają te progi tak gdzieś ok 5mm od krawędzi z tym że prawy ma minimalny próg a lewy ma znacznie bardziej wyczuwalny. Jade jutro z tymi cylindrami i tłokami do szlifierni niech to zobaczą i sie wypowiedzą.  Łapiąc za korby nie czuje żadnego luzu jedynie ten minimalny na boki więc dół zostawiam. Ten motocykl będzie robił rocznie może 500km więc szkoda go rozpoławiać 
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
szlif cylindrow

Zaczęty przez lukasz_2014 Mechanika

6 Odpowiedzi
1612 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 15, 2007, 20:13:14
wysłana przez wojk2
10 Odpowiedzi
1835 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 12, 2008, 14:06:24
wysłana przez Agent 634-7
11 Odpowiedzi
2653 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 23, 2013, 23:31:41
wysłana przez gustaw
18 Odpowiedzi
4698 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wrzesień 20, 2013, 14:10:34
wysłana przez motolegendy
15 Odpowiedzi
4047 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Luty 09, 2014, 20:58:13
wysłana przez marian