Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Listopad 17, 2018, 15:07:28
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Naprawa stacyjki.  (Przeczytany 1735 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mechanik350

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 107
  • 638-1, 472.5, 472.6, VF500F
Naprawa stacyjki.
« dnia: Luty 07, 2014, 19:38:13 »

  Na samym początku mała uwaga. Artykuł ten powstał  dla cezet.fora.pl i jak sama nazwa wskazuje dotyczy stacyjek stosowanych w motocyklach CZ. Są co prawda takie same jak w Jawach. Różnica może dotyczyć przewodów biegnących do poszczególnych styków stacyjki.


 Naprawa stacyjki


    Od sprawności stacyjki zależy działanie układu elektrycznego. Niełączące styki czy luz kluczyka w stacyjce, mogą spowodować problemy z działaniem elementów instalacji elektrycznej. A w najgorszym wypadku silne iskrzenie i zapłon instalacji elektrycznej. Dlatego stacyjka powinna być zawsze sprawna.

   W naszych motocyklach(z lat 71-93) występują dwie z pozoru identyczne stacyjki. Różnią się jedynie sposobem podłączenia kabli. I tak , w motocyklu CZ350 472.6 (12v)  kable mocowane są konektorami. Natomiast w CZ350 472.5 i CZ175 477/487 kable zaciskane są w stacyjce śrubkami.
Stacyjka  ma trzy położenia 0, 1, 2. Sygnał dźwiękowy i światło stopu działają nawet bez kluczyka w stacyjce.

   Na zdjęciach przykładowych pokazana jest stacyjka z czterema położeniami ; 0, 1, 2, 3. Można ją z powodzeniem zamontować w naszym motocyklu. Po prostu w położeniu  „3” będą światła pozycyjne tak jak w położeniu  „1”.

Jeżeli kluczyk w stacyjce ma nadmierne luzy boczne, należy stacyjkę rozebrać;
  • Odginamy delikatnie 4 blaszane pazurki od bakelitowej podstawy
  • Wyjmujemy bakelitową podstawę
  • Następnie po zdjęciu podkładki (trójkątna) ujrzymy dwie blaszki które należy dogiąć do środka stacyjki.
  • Usuwamy wszelkie zanieczyszczenia benzyną ekstrakcyjną
  • Składamy stacyjkę pamiętając  o odpowiednim umieszczeniu trójkątnej blaszki. Reszta czynności nie powinna sprawić problemów.  Przy zaginaniu i odginaniu pazurków obudowy, należy pamiętać by nie uszkodzić bakelitowej podstawy. Gdyż jest krucha.
 
W dobrze złożonej stacyjce połączenia pinów powinny być następujące;

Brak kluczyka;       wszystkie piny rozwarte.
Pozycja 0 ;             Piny 15 i 54 zamykają obwód
Pozycja 1;              Piny 15, 54 oraz 58 zamykają obwód
Pozycja 2;              Piny 15, 54, 58 i 56 zamykają obwód
 
Oznaczenia styków w stacyjce;

15 – zacisk 15 cewki zapłonowej (472.5), przerywacz kierunkowskazów oraz  zacisk 15 cewki zapłonowej (472.6)

30 – zacisk B regulatora (472.5), czujnik stop (472.6)

30 -  czujnik stop (472.5), biegun + akumulatora, czujnik stop (472.6)

54 -  żarówka kontrolna ładowania  (472.5), żarówka kontrolki ładowania oraz zacisk D+ regulatora (472.6)

56 – przełącznik świateł na kierownicy drogowe/mijania (tak samo w 472.5 i 472.6)

58 – oświetlenie szybkościomierza, światła pozycyjne. ( tak samo w 472.5 oraz 472.6)


 Artykuł jest mojego autorstwa i pochodzi z nieistniejącej strony cezet.fora.pl
Kopiowanie i umieszczanie na innych stronach www, bez zgody autora zabronione.
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2014, 19:43:43 wysłana przez mechanik350 »
Zapisane
Warmińsko-mazurskie
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Naprawa Licznika

Zaczęty przez lluke Mechanika

7 Odpowiedzi
2867 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudzień 29, 2007, 22:21:40
wysłana przez aker6
4 Odpowiedzi
2170 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopad 06, 2012, 22:43:42
wysłana przez kozulec
6 Odpowiedzi
2041 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 25, 2013, 23:38:00
wysłana przez kozulec
8 Odpowiedzi
1810 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudzień 03, 2013, 18:15:50
wysłana przez gustaw
9 Odpowiedzi
1384 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 18, 2017, 08:42:10
wysłana przez Blenders