Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Grudzień 13, 2018, 20:24:09
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Strony: 1 [2] 3 4 ... 26   Do dołu

Autor Wątek: Jacek 64 reaktywacja CZ 175/487 decyzja podjęta zaczyna się ból.  (Przeczytany 67866 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jacek64

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 467
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Jacek 64 reaktywacja CZ 175/487 decyzja podjęta zaczyna się ból.
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 07, 2014, 23:33:37 »

Nic się nie dzieje  :D .
Zapisane

Jawolotmen

  • Usui
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 511
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Jacek 64 reaktywacja CZ 175/487 decyzja podjęta zaczyna się ból.
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 08, 2014, 03:23:58 »

Ja czekam, aż mi hermetyk puści. Tylko co mnie podsunęło do połowienia silnika z tym wynalazkiem PRL'u to nie wiem. Chyba po to, żeby mieć co robić.
Zapisane
"I wish my life had never even existed."

muczos

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1642
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Jacek 64 reaktywacja CZ 175/487 decyzja podjęta zaczyna się ból.
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 08, 2014, 08:04:18 »

Najważniejsze żeby kartery nie były pokrzywione, bo wtedy praktycznie nic ich nie uszczelni idealnie. Pokrywę boczną można składać bez uszczelki na sam silikon, w CZ tak miałem i nic się nie działo, ale w Białej nie dałem uszczelki i teraz wyskakuje mi dźwignia przy przełączaniu na wyższy bieg. Wcześniej jak była dana uszczelka to zdarzało się to rzadziej.
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1192
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Jacek 64 reaktywacja CZ 175/487 decyzja podjęta zaczyna się ból.
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 08, 2014, 09:49:20 »

Wszystko składasz tak starannie, aż miło popatrzeć, ale musze sie przyczepić :D
Przy skłądaniu sprzęgła nie wypadałby tarcz i przekłądek umoczyć w oleju?
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

yuzik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 142
  • cz 175/450, jawa 350/638
Odp: Jacek 64 reaktywacja CZ 175/487 decyzja podjęta zaczyna się ból.
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 08, 2014, 10:27:36 »

Dobra robota! Gdy składałeś kartery, to po posmarowaniu masą uszczelniającą skręcałeś je od razu na gotowo, czy po dłuższej chwili dociągałeś śruby? Pytam, bo spotkałem się z zupełnie odmiennymi opiniami.Pozdrawiam
Zapisane

motonita

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 9
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Jacek 64 reaktywacja CZ 175/487 decyzja podjęta zaczyna się ból.
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 08, 2014, 11:13:07 »

ale naklejki masz 1 klasa :)
Zapisane
    Status GG

Jacek64

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 467
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Jacek 64 reaktywacja CZ 175/487 decyzja podjęta zaczyna się ból.
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 08, 2014, 13:45:52 »

No to po kolei , Mathini tak podstawowego błędu nie popełniłbym bo pamiętam czasy kiedy tarcze były nieosiągalne , robiło się wtedy z korka od wina i gotowało w oleju , do zdjęcia ślicznie przedmuchałem kompresorem , poprostu estetyka :P .


Yuzik tą masę skręca się zaraz po rozprowadzeniu a potem najepiej poczekać kilka dni aby całkowicie zastygła zapomniałem dodać przed nałożeniem odtłuścić bęzyną ekstracyjną olej zalej dopiero po 48 godzinach.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2015, 14:41:27 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

Jacek64

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 467
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Jacek 64 reaktywacja CZ 175/487 decyzja podjęta zaczyna się ból.
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 08, 2014, 14:19:11 »

Cd moich zmagań , czli wytoczenie drugiego rowka pod c-oring na wałku kopnika , gwintowanie dekla , dorobienie śruby wlewu oleju oraz śruby pooziomu oleju.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2016, 17:50:43 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

Jacek64

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 467
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Jacek 64 reaktywacja CZ 175/487 decyzja podjęta zaczyna się ból.
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 08, 2014, 14:44:34 »

Oto efekt końcowy lewej strony silnika.
Zapisane

Jacek64

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 467
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Jacek 64 reaktywacja CZ 175/487 decyzja podjęta zaczyna się ból.
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 08, 2014, 15:32:36 »

Muczos jest coś takiego jak płynne aluminium dwuskładnikowe po zastygnięciu można je obrabiać mechanicznie i cieplnie więc i nierówności można wyrównać , sam stosowałem do uzupełnienia na zbiorniku paliwa , wiązka przewodów przetarła zbiornik w vw transporterze t3  :( .


Motonita już się nie mogę doczekać kiedy będą naklejone no ale bak ma być zrobiony perfekcyjnie tak jak mam w jawie ts sześć warstw lakieru i młotek lakierowi wtedy nie straszny he he czekaj cierpliwie napewno foto załączę ;D .
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2015, 14:46:30 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

stan63

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
Odp: Jacek 64 reaktywacja CZ 175/487 decyzja podjęta zaczyna się ból.
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 09, 2014, 17:13:22 »

Była mowa o C-oring, a tu widzę zapodany 2 x O-ring, sprawdzone że zastosowanie 1 x C-oring jak w oryginale daje radę.
Zapisane

Jacek64

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 467
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Jacek 64 reaktywacja CZ 175/487 decyzja podjęta zaczyna się ból.
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 09, 2014, 17:23:10 »

Pomyłka w opisie poprawiona 2x c-oring oryginalny widać na zdjęciu jest płaski a zwykły oring jest okrągły.
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2014, 23:41:28 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

Jacek64

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 467
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Jacek 64 reaktywacja CZ 175/487 decyzja podjęta zaczyna się ból.
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 10, 2014, 19:58:02 »

Ciąg dalszy moich zmagań , wirnik przecięty jeden drut uzwojenia , zlutowałem i zaizolowałem koszulką termokurczliwą następnie  sprawdziłem na magneśnicy pod kątem zwarcia zwojowego , wynik pozytywny , opory na uzwojeniach wynik pozytywny , potem zabrałem się do wymiany izolacji na przewodzie kondensatora bo jest oryginalny z epoki wiec postanowiłem go założyć , szczotki też miały uszkodzoną izolację . Po oględzinach klina wirnika , stwierdziłem że to coś to kawałek obciętego gwoździa więc dorobiłem klin z odpowiedniego materiału   ;D .
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2015, 14:51:41 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

muczos

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1642
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Jacek 64 reaktywacja CZ 175/487 decyzja podjęta zaczyna się ból.
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 10, 2014, 20:23:08 »

Proponuję wrzucić do schowka na narzędzia nowy kondensator od 126p tak na wszelki wypadek ;)
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

Jacek64

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 467
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Jacek 64 reaktywacja CZ 175/487 decyzja podjęta zaczyna się ból.
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 10, 2014, 20:28:39 »

To się wie , mam 2szt nowych z tesli.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2015, 14:52:19 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

mechanik350

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 107
  • 638-1, 472.5, 472.6, VF500F
Odp: Jacek 64 reaktywacja CZ 175/487 decyzja podjęta zaczyna się ból.
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 10, 2014, 20:29:45 »

  Profesjonalnie, prace do przodu idą. Ja ostatnio cierpię na niemoc twórczą.
Zapisane
Warmińsko-mazurskie

andree

  • motÓrzysta z PRLu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1421
Odp: Jacek 64 reaktywacja CZ 175/487 decyzja podjęta zaczyna się ból.
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 10, 2014, 20:31:07 »

Bardzo fachowa robota, nawet w fabryce sie tak nie cyckali z tym wszystkim   ;)
Zapisane
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie..;)
Motocykl jest jak media markt - nie dla idiotów !

CZ 477 - 73'
Honda Shadow

Jacek64

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 467
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Jacek 64 reaktywacja CZ 175/487 decyzja podjęta zaczyna się ból.
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 10, 2014, 20:36:15 »

Wybrałem dziś graty z cynkowni , będzie co zakładać w porywie wyczyściłem troche więcej , oto efekty mrówczej pracy.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2015, 14:53:17 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1294
  • luckystrike
Odp: Jacek 64 reaktywacja CZ 175/487 decyzja podjęta zaczyna się ból.
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 10, 2014, 22:00:59 »

muchos dobrze radzi - nowe tesla to chińskie podróbki, jednego sezonu padły mi trzy
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Jacek64

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 467
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Jacek 64 reaktywacja CZ 175/487 decyzja podjęta zaczyna się ból.
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 10, 2014, 22:08:41 »

 mostasz  wezmę pod uwagę posiadam 3szt z PRL nowe , miałem 2szt 126p w latach 80tych.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2015, 14:54:31 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

stan63

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
Odp: Jacek 64 reaktywacja CZ 175/487 decyzja podjęta zaczyna się ból.
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 10, 2014, 23:08:06 »

Muszę ci przyznać że porządną masz ocynkownię, super powłoki nakładają, podstawa to dobra przygotówka powierzchni przed oddaniem.
Całość relacji z dotychczasowego przebiegu prac,  jak już wcześniej w temacie się wypowiedziałem, bombastyczna.
Nie żebym się czepiał, bo już poszedłeś dalej, ale te nieszczęsne O/C-ringi ??,
może wzrok już nie ten, ale ja widzę spłaszczone O-ringi na wałku, a może D-ringi jak kto woli. Powinno być widać tylko wargi, w każdym C-ringu po 2 i basta. Ja o nich już tyle. 
Zapisane

Jacek64

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 467
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Jacek 64 reaktywacja CZ 175/487 decyzja podjęta zaczyna się ból.
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 10, 2014, 23:21:47 »

Zapewniwm że były to c-ringi , mam jeszcze dwie sztuki , nie wsadził bym sam sobie oring , coś takiego jak oring zakładam i owszem ale na tłok w młotowiertarce , jutro dam foto tłoka młotowiertarki z oringiem , dlatego tak wygląda na zdjęciu bo wałek ma 24,2mm w oryginale 24mm tyle była wyrobiona tuleja w deklu.PS.nie czepiasz się wręcz przeciwnie ;)  poddałeś mój tok myślenia na inny tor , wiecej jutro jak sprawdzę patent ;D .
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2015, 14:59:21 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

Jacek64

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 467
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Jacek 64 reaktywacja CZ 175/487 decyzja podjęta zaczyna się ból.
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 11, 2014, 18:53:49 »

Stan63 jak napisałem tak i zrobiłem , zamieściłem na foto całą relacjię , zdemontowałem wałek  jeszcze raz , śrubokrętem wskazałem wargę na c-ringu , zrobiłem zdjecie paru sztuk na tłokach do porównania oraz luzem do porównania i obydwa koło siebie. Wczorajszy tok myślenia nasuną mi myśl , jak podnieść tą nieszczęsną wargę a zarazem uszczelnić powierzchnię przylegania c-ringa do powierzchni wałka , jako że wałek wykonany fabrycznie posiada dużo nierówności przez które przedostaje się olej , posiadam na serwisie dużo simeringów , ściągnąłem sprężynę miała 1,2mm grubości i założyłem w szczelinę c-ringa w ten sposób zamierzony cel został osiągnięty a mianowicie warga c-ringa została podniesiona a dolna część c-ringa dociśnięta do powierzchni przylegania wałka , temat uważam za zamknięty , zapomniałem dodać , c-ringi delikatnie posmarowałem smarem i po czterokrotnym , wciśnięciu i wyciśnięciu , wałek wyskakuje tak jak powinien bez większych oporów  ;D .
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2015, 15:08:33 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

Jacek64

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 467
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Jacek 64 reaktywacja CZ 175/487 decyzja podjęta zaczyna się ból.
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 11, 2014, 20:19:07 »

Zaczynam ciąg dalszy moich zmagań , założenie wirnika , przykręcenie krzywki przerywacza , następny etap to przykręcenie stojanu prądnicy , wsunięciu szczotek do szczotkotrzymacza oraz zamknięciu w/w szczotek zabezpieczeniem . Po wykonaniu w/w czynności , zabrałem się  do sprawdzenia automatu sprzęgła , nie stwierdziłem nieprawidłowości , tylko kulka nie nadawała się do dalszej eksploatacji , więc wymieniłem , wprowadziłem smar w otwór, przez który kulka wystaje i dolega do popychacza i przykręciłem zębatkę . W następnym etapie przykręciłem automat sprzęgła oraz włącznik kontrolki biegu jałowego z postępu prac jestem zadowolony  ;D .
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2015, 15:13:56 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

Jacek64

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 467
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Jacek 64 reaktywacja CZ 175/487 decyzja podjęta zaczyna się ból.
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 11, 2014, 20:40:08 »

Zamieszczam kilka zdjęć z efektem końcowym , moich prac nad silnikiem , czesia czeka na nowy kopnik , tłok oraz szlif cylindra , następnie piaskowanie cylindra , malowanie itd. Jutro zabieram się za doprowadzenie kól do stanu używalności , szprychy wczoraj wybrałem z cynkowni więc zabieram się do roboty, dodaję dla dociekliwych że zabezpieczyłem łożysko stopy korbowodu olejem na czas oczekiwania na w/w części  ;D .
« Ostatnia zmiana: Styczeń 01, 2015, 15:17:17 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 ... 26   Do góry