Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 14:48:17
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Tłok almot vs Tłok niby z czech  (Przeczytany 34409 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

korczi

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 968
Odp: Tłok almot vs Tłok niby z czech
« Odpowiedź #75 dnia: Luty 09, 2014, 10:14:28 »

Jeżdżę na almotach i nie przeplacilbym za żadne inne. A to czy robione w czechach, polsce, chinach czy tajwanie nic nie zmienia. Tak samo słabe tłoki mogą robić w czechach jak i w korei, to samo z dobrymi. Nie ważne gdzie robiony, ważne żeby był dobry.
Zapisane
You live more in five minutes on a bike like this going flat out than some people live in a lifetime- Burt Munro
Jawa 634/12V 84'
Yamaha YZF 600 Thundercat 98'

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1716
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Tłok almot vs Tłok niby z czech
« Odpowiedź #76 dnia: Luty 09, 2014, 10:18:46 »

Jak widzisz nie napisałem, że Czeskie tłoki mam założone. Napisałem, że dobre tłoki. Nie chcę też mówić, że wszystkie almoty to gówno, tylko, że 95% ich produkcji.
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

korczi

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 968
Odp: Tłok almot vs Tłok niby z czech
« Odpowiedź #77 dnia: Luty 09, 2014, 10:37:03 »

Ale ja nie do Ciebie personalnie pisałem tylko ogólnie do tematu ;)
Zapisane
You live more in five minutes on a bike like this going flat out than some people live in a lifetime- Burt Munro
Jawa 634/12V 84'
Yamaha YZF 600 Thundercat 98'

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 752
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Tłok almot vs Tłok niby z czech
« Odpowiedź #78 dnia: Luty 09, 2014, 10:43:06 »

Ja jestem na etapie kupna tłoka do cz175/487 wysłałem zapytanie do Almota z jakiego stopu mają jeśli z AK20 to zamawiam i basta szlifa robię na miejscu sprawdzony gość robił szlify jak miałem jeszcze mleko pod wąsem i jeżdziłem na komarku do kórego też robił mi szlifa w latach 70tych  gość ma ponad 30 letnią wiedzę w temacie jest dokładny.
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1158
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Tłok almot vs Tłok niby z czech
« Odpowiedź #79 dnia: Luty 09, 2014, 13:11:44 »

Czego panowie mówicie tylko rozszerzalności stopu aluminium krzem ( z tego co pamiętam nazywało sie to siluminium) porozmawiajmy o innych interesujących własciwościach fizycznych owego stopu bardo ważnych dla naszego tytułowego tloczka ja od siebie żóce dwa na początek:
-udarność  czy stop większą zawartością krzemu czy z mnieiszą  jest bardziej odporny
-odporności na nagłe zmiany temperatury (podpowiem starsze modele bmw i ich wspaniałe głowice które pekały notorycznie)
no i mam jeszcze taką małą dygresje że im więcej krzemu tym stop sie łatwiej odlewa stop ak 12 przy bardziej skomplikowanych krztautach trzeba lać ciśnieniowo a to czy tłok sie błyszczy dużo zależy czym jest prowadzona obróbka i czy odróbka jest prowadzona na ciepło czy na zimno ( owalizacja )

Wg mnie:
- im więcej krzemu tym tłok bardziej "twardy" i mniej puchnie;
- im więcej krzemu tym GORZEJ się odlewa, dlatego też tłoki AK20 są droższe. Przy czym powyżej pewnego % krzemu (30?) nie da się już nic odlać.
Idąc Twoim tokiem rozumowania, czy starożytni mieli wtryskarki ciśnieniowe czy po prostu topili w tygielku rudę aluminium? Albo inaczej, skoro im więcej krzemu tym lepiej się leje, to w takim razie weźmy taki piasek, czyli kwarc SiO2, jakoś nie wyobrażam sobie żeby można było łatwo odlać coś z niego.

panie kapitanie żbiku proszę nie szeżyć herezi i prosze sobie poczytać na temat odlewania stopów aluminium tutaj taki kruciutki bit wiedzy
http://www.metale.pl/o_metalach.php?id=stopy&?w=289&name=Stopy+aluminium
dodam że pierwsze aluminiowe głowice samochodowe były lane z dodatkiem granicznym 31-32% si  a w tym momęcie honda leje ciśnieniowo jeden odlew głowica razem z blokiem po czym odcinana jest głowica i robią to z dodatkiem nie większym niż 20 % si z tego co pamiętam . Poprostu kiedys jak im nie chciał wyjść odlew to metodycznie dodawany był większy procent si  a korpusy gaźników to juz wogle kosmos i przesycanie stopu krzemem
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2014, 13:18:32 wysłana przez azbescik2 »
Zapisane
    Status GG

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 752
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Tłok almot vs Tłok niby z czech
« Odpowiedź #80 dnia: Luty 09, 2014, 13:26:49 »

azbeścik2 co prawda nie do mnie się to tyczyło ale przeczytałem artykuł fachowo napisany dzięki za link wiedzy nigdy za dużo :D .
Zapisane

Matii-x

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 240
Odp: Tłok almot vs Tłok niby z czech
« Odpowiedź #81 dnia: Luty 09, 2014, 13:49:18 »

Ja jestem na etapie kupna tłoka do cz175/487 wysłałem zapytanie do Almota z jakiego stopu mają jeśli z AK20 to zamawiam i basta szlifa robię na miejscu sprawdzony gość robił szlify jak miałem jeszcze mleko pod wąsem i jeżdziłem na komarku do kórego też robił mi szlifa w latach 70tych  gość ma ponad 30 letnią wiedzę w temacie jest dokładny.
Ja już o tym temacie pisałem  ale napiszę drugi raz . Na stronie almotu posiadają takie tłoki ale ich nie wytwarzają bo nie mam zainteresowanych ich zakupem  .  Aby zacząć ich produkcje muszą mieć  dość dużą zainteresowanie lub zamówienie na 200sztuk .
Dziwnę dla mnie jest że tłoki z almotu są chropowate a czeskie są  gładkie . Jak zdjąłem cylinder w romecie to tłok po prostu był gładki gdzie najbardziej się stykał z cylindrem . a pomiędzy pierścieniami nadal był chropowaty .
.
Zapisane
JAWA KOPCI, JAWA CZADZI, JAWA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 752
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Tłok almot vs Tłok niby z czech
« Odpowiedź #82 dnia: Luty 09, 2014, 14:08:52 »

Mati-x pierścienie są sprężyste i utrzymują tłok centralnie w w cylindrze tym samym nie dopuszczają w tym miejscu które opisujesz do styku tłoka z gładzią cylindra.
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2014, 16:06:16 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

Matii-x

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 240
Odp: Tłok almot vs Tłok niby z czech
« Odpowiedź #83 dnia: Luty 09, 2014, 14:12:11 »

Mati-x pierścienie są sprężyste i utrzymują tłok centralnie w w cylindrze tym smym nie dopuszczają w tym miejscu które opisujesz do styku tłoka z gładzią cylindra.
To dlaczego teraz nadal nie mam chropowatego tłoka ?
Zapisane
JAWA KOPCI, JAWA CZADZI, JAWA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 752
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Tłok almot vs Tłok niby z czech
« Odpowiedź #84 dnia: Luty 09, 2014, 14:21:30 »

Napisałeś że między pirścieniami tłok nie jest gładki odpowiedziałem na to pytanie na dalszą częś odpowiadam jeśli jest gładki między pierścieniami to pierścienie są już zużyte albo za dużą miałeś szczelinę na zamkach albo kiepskie pierścienie.
Zapisane

Matii-x

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 240
Odp: Tłok almot vs Tłok niby z czech
« Odpowiedź #85 dnia: Luty 09, 2014, 14:27:47 »

luz jest odpowiedni bo po 300km by się nie wytarły , zostaje opcja kiepskie pierścienie ale to też odpada bo takich pierścieniach jeździłem w cz i było ok 
Zapisane
JAWA KOPCI, JAWA CZADZI, JAWA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 752
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Tłok almot vs Tłok niby z czech
« Odpowiedź #86 dnia: Luty 09, 2014, 14:35:02 »

No to pozostaje opcjia żle zrobionego szlifu a pierścienie zmierz ja miałem raz takie że nowe miały 1mm szczeliny na zamku a trafiłem na takie 0.01mm szczeliną trzeba,je dopasować zwłaszcza na zamku nie tylko po obwodzie opis jest gdzieś na forum.
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2014, 15:09:28 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

Matii-x

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 240
Odp: Tłok almot vs Tłok niby z czech
« Odpowiedź #87 dnia: Luty 09, 2014, 15:53:54 »

Jest może jeden powód który spuchł tłok z almotu to przegrzewanie się silnika przed szlifem . Silnik jak poskładałem to odpaliłem to wciągu 20s był gorący . A przed szlifem wymieniłem tylko pierścienie bo kompresora była słaba
Zapisane
JAWA KOPCI, JAWA CZADZI, JAWA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 752
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Tłok almot vs Tłok niby z czech
« Odpowiedź #88 dnia: Luty 09, 2014, 15:57:26 »

No to sobie sam odpowiedziałeś.
Zapisane

Matii-x

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 240
Odp: Tłok almot vs Tłok niby z czech
« Odpowiedź #89 dnia: Luty 09, 2014, 16:05:38 »

No to sobie sam odpowiedziałeś.
Pamiętam że fabrycznym tłoku z zmd słabnął czyli musiało być dość gorąco bo kiedyś pałowałem na jedynce 2km nic jemu nie było :D  Pamiętam że cz aby nagrzać do tej tmp musiała chodzić z 10minut w garażu przy luzie  0,75mm
Najciekawszą mam datę prodrukcji tłoka  13.08.13 czyli 13 w piątek  ;D
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2014, 20:30:27 wysłana przez Matii-x »
Zapisane
JAWA KOPCI, JAWA CZADZI, JAWA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI

kapitan zbik

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 46
    • Moje dwusuwy
Odp: Tłok almot vs Tłok niby z czech
« Odpowiedź #90 dnia: Luty 10, 2014, 11:17:50 »

panie kapitanie żbiku proszę nie szeżyć herezi i prosze sobie poczytać na temat odlewania stopów aluminium tutaj taki kruciutki bit wiedzy
http://www.metale.pl/o_metalach.php?id=stopy&?w=289&name=Stopy+aluminium
dodam że pierwsze aluminiowe głowice samochodowe były lane z dodatkiem granicznym 31-32% si  a w tym momęcie honda leje ciśnieniowo jeden odlew głowica razem z blokiem po czym odcinana jest głowica i robią to z dodatkiem nie większym niż 20 % si z tego co pamiętam . Poprostu kiedys jak im nie chciał wyjść odlew to metodycznie dodawany był większy procent si  a korpusy gaźników to juz wogle kosmos i przesycanie stopu krzemem

Faktycznie, po rozmowie z fachowcem w pracy wynika że temat nie jest prosty.
Muszę pogłębić wiedzę a "Herezje" na wszelki wypadek usunięte :)
Znalazłem ciekawe 2 linki:
http://home.agh.edu.pl/~pwojnaro/dydaktyka/mwim/students/2010_siluminy_paradowski_jaje_wozniak.pdf
http://ilot.edu.pl/KONES/2003/1-2/30.pdf
 
 
Zapisane
FSM Syrena 105L 1976r.
PZL WSK M21W2 Kobuz 1983r.
ROMET Ogar 200 1986r.
ROMET Pony 50-M-2 1987r.
była JAWA 638-0 1988r.

Matii-x

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 240
Odp: Tłok almot vs Tłok niby z czech
« Odpowiedź #91 dnia: Luty 10, 2014, 17:54:26 »

Ja dziś właśnie zakupiłem tłok aLMot i zaniosłem do fachowca , odbiór w piątek a w sobotę zakładam i testujemy . W sobotę rozrobię nowo miksturę myślę że 1-20 będzie odpowiednio bogata w olej , Jeszcze podniosę iglice o jeden ząbek w górę  :P 




;) - v_Mzl
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2014, 19:24:01 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane
JAWA KOPCI, JAWA CZADZI, JAWA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 863
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Tłok almot vs Tłok niby z czech
« Odpowiedź #92 dnia: Luty 10, 2014, 22:54:06 »

Rozwiązujecie równanie z kilkoma niewiadomymi,  a dyskutujecie tylko o jednej.  Materiał tłoka ma zasadnicze znaczenie, ale jeśli szlifierz nie czuje tematu to i najlepszy tłok nie pomoże.  O montażu, luzie na zamkach i innych takich nie wspominając.
Jedyny sensowny test na Almoty byłby taki, żeby dwa silniki dać do tego samego szlifierza i jeden zrobić na Almotach,  a drugi na tłokach  z epoki. Potem testować je np. do Kamieńska i  z powrotem. Najlepiej jadąc razem tego samego dnia, w tych samych warunkach.
Jak ktoś jest chętny na Almoty to ja mogę zrobić silnik na oryginałach :D .  Szlif u Marka Mostowego w Poznaniu.
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2014, 09:15:50 wysłana przez Pawand »
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 533
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Tłok almot vs Tłok niby z czech
« Odpowiedź #93 dnia: Luty 11, 2014, 01:18:34 »

Zapewne ja almotami problemu nie mam, bo u mnie szlifierz każdy pierścień sprawdził, spasował indywidualnie. Z całej paczki tłoków zanim wziął gary to szperał, mierzył i wziął 2 sztuki. 4 dni potem gary były do założenia w motocyklu.


Pierwsze wrażenie było takie, że znacznie ciężej było przekopać nawet zimny silnik, ale raczej to normalne. Co ciekawe, ponad tysiąc na tych garach i tylko koszyki dzwonią, reszta jest cicho.


Za szlify się cenią i robią je naprawdę solidnie, ale tego warsztatu nikomu bym nie polecił w celu zrobienia wału. Zapłaciłem 400zł i dostałem wał z ledwo widocznym biciem prawej strony. Dobrze, że przynajmniej czopy bez bicia zrobili i korby praktycznie na sztywno...


Niestety zmyliło mnie trochę to, że ten wał był taki czysty i błyszczący, nie wiem co z nim zrobili. Najważniejsze, że nie podiwanili mi uszczelnienia malkontenta i łożysko założyli na środek to co dałem.


Róbcie tylko u malkontenta, bo ja na własnej skórze przekonałem się, że zakład z wieloletnią renomą nie zawsze jest dobrą opcją. Szlify tak, wał nie. Mowa była o zakładzie motofull we Wrocławiu.


A mogłem wysłać, dać trochę więcej bez wibratora w podnóżkach, no ale to wyszło już po złożeniu, bo w życiu nie pomyślałem, żeby sprawdzić najpierw wał.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Rumcajs

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 8
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Tłok almot vs Tłok niby z czech
« Odpowiedź #94 dnia: Luty 11, 2014, 12:34:40 »

Czołem,
Co do tłoków i ich materiałów, problem z zacierem następuje gdy luz pomiędzy tłokiem a cylindrem jest mniejszy niż film olejowy następuje zwiększone tarcie, coraz większy wzrost temp. i zablokowanie tłoka w cylindrze.
Koledzy gdzieście się naczytali, że pierścienie "prostują" tłok w cylindrze :) ?
Co do różnic pomiędzy tłokami z AK12 i AK20 to głównie polega na rozszeżalności cieplnej obu materiałów. Czyli przy tej samej temp. tłok zwiększy swoją średnicę w większym stopniu gdy będzie wykonany z AK12 niż gdyby był wykonany z AK20. Temat jest dogłębnie sprawdzony na Junaku.
Jeśli chcecie ulżyć od temperatury tłokom to polecam wysyłkę do firmy Hipeco w Rzeszowie, ich pokrycia naprawdę robią robotę.

Co do samych pierścieni .... pierścienie trzymają szczelność nie siłą swojej sprężystości a siłą z jaką gazy dociskają pierścień od tyłu od strony rowka na pierścienie.

Czy szlif był wykonany poprawnie to da się to ocenić po rozmontowaniu części po zacierze/pracy.  Krzywo obrobiony czylinder będzie powodował "kantowanie' tłoka i pracę inną częścią płaszcza niż to jest w poprawnie złożonym silniku. 
Jak powinien wyglądać prawidłowo pracujący tłok a jak wygląda po zacierze w wyniku złego montażu, złej regeneracji części (źle zrobiony szlif), złej regulacji (np. zły skład mieszanki) można podpatrzeć w książce Pana Cichowskiego pt. Naprawa motocykli.
Polecam!

Damian 
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 533
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Tłok almot vs Tłok niby z czech
« Odpowiedź #95 dnia: Luty 11, 2014, 16:42:32 »

Mój tłok nie był przytarty w jednym miejscu. Miał przytarcia z każdej strony. Tuleja nie ucierpiała, powędrował nowy, spasowany tłok.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Matii-x

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 240
Odp: Tłok almot vs Tłok niby z czech
« Odpowiedź #96 dnia: Luty 11, 2014, 16:50:57 »

Mój tłok nie był przytarty w jednym miejscu. Miał przytarcia z każdej strony. Tuleja nie ucierpiała, powędrował nowy, spasowany tłok.
Wyglądał jak z mojego rometa ?


  Panowie wczoraj od godziny 16 do dziś męczyłem się z tłokiem. Na początku myślałem że igiełka dała nogę do środka bo jak włożyłem cylinder i kopnąłem to tłok stanął na samy dole . 
 Jak znów wciągnąłem cylinder i tłok zauważyłem że tłok jest o 1mm z hakiem dłuższy od starego wiedzy go skróciłem i poprawiłem troszkę tłok później założyłem . Po skróceniu tłoka ,tlok przestał blokować


Scaliłem posty- mechanik350
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2014, 22:23:45 wysłana przez mechanik350 »
Zapisane
JAWA KOPCI, JAWA CZADZI, JAWA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI

Kamil350

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 121
  • Cz 350 cross :D
Odp: Tłok almot vs Tłok niby z czech
« Odpowiedź #97 dnia: Luty 16, 2014, 18:11:41 »

A odpalałes ją już?
Zapisane
    Status GG

Matii-x

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 240
Odp: Tłok almot vs Tłok niby z czech
« Odpowiedź #98 dnia: Luty 16, 2014, 18:16:07 »

A odpalałes ją już?
jeszcze nie bo przy zakładaniu pierścieni jeden mi ułamał , Luz montażowy pierścieni jaki powinien być ? Bo ojciec mi  mówi że ma być 0,2 a serwisówce z 350 piszę 0,4-0,8
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2014, 19:10:52 wysłana przez Matii-x »
Zapisane
JAWA KOPCI, JAWA CZADZI, JAWA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 863
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Tłok almot vs Tłok niby z czech
« Odpowiedź #99 dnia: Luty 16, 2014, 20:24:36 »

0,3 - 0,4
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
jak odblokowac tłok

Zaczęty przez WhitePower Mechanika

18 Odpowiedzi
7841 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 23, 2007, 14:12:31
wysłana przez £opian
tłok i cylinder?

Zaczęty przez radzisz Mechanika

8 Odpowiedzi
4928 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Luty 11, 2014, 18:36:10
wysłana przez Rumcajs
16 Odpowiedzi
6138 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 07, 2013, 09:45:47
wysłana przez Lopez
5 Odpowiedzi
3082 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudzień 09, 2013, 21:16:42
wysłana przez black-dimon
1 Odpowiedzi
2979 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudzień 27, 2015, 22:45:30
wysłana przez Dragon on the Blue Sky