Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwietnia 16, 2024, 06:22:28
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do dołu

Autor Wątek: Usprawnienie silnika jawa 350 ts 638-1  (Przeczytany 33344 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

TomekTS350

  • Gość
Usprawnienie silnika jawa 350 ts 638-1
« dnia: Stycznia 13, 2014, 10:20:32 »

Cześć, umieszczam fotki z usprawnienia mojego silnika :) może się komuś przydadzą, na zdjęciach pokazane jest spasowanie elementu karterów tzw (kostki) i okna karterów z cylindrami które wykonałem kamieniem na wiertarce a dalej papierem ściernym do uzyskania idealnej gładzi, te powybijane dziurki punktakiem to nie moja robota, kupiłem takie kartery zapewne ktoś to zrobił po to by kostka mu nie latała pewnie już wybita była, ja wstawiłem nową.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 14, 2014, 10:39:58 wysłana przez TomekTS350 »
Zapisane

TomekTS350

  • Gość
Odp: Usprawnienie silnika jawa 350 ts 638
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 13, 2014, 10:24:12 »

a oto labirynt z oringiem kupiłem taki żeby zlikwidować dzwonienie w silniku :) wiem że to nie jest nie wiadomo jakie usprawnienie ale lepsze to jak bez tego oringa, tak mi się przynajmniej wydaje. Wiem że wszyscy polecają labirynt Pana Marka, ale już kupiłem taki i go założę :) nie miałem nigdy problemu z uszczelniaczem tym zwykłym.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 14, 2014, 10:30:41 wysłana przez TomekTS350 »
Zapisane

TomekTS350

  • Gość
Odp: Usprawnienie silnika jawa 350 ts 638
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 13, 2014, 10:52:49 »

Wypełniacze przeciwwag wklejone na klej o nazwie mamut. Jest bardzo wytrzymały i elastyczny, a wszystko zabezpieczone epoksydem.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 15, 2014, 00:00:35 wysłana przez TomekTS350 »
Zapisane

Jacek_L

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
Odp: Usprawnienie silnika jawa 350 ts 638
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 13, 2014, 10:59:18 »

dobra robota.
Zapisane
Aktualnie: Royal Enfield Himalayan, Enfield Bullet, Jawa 638.0
Wcześniej: Royal Enfield Classic, CBX 750F, Dniepr MT12, CZ 180 Roland, 3x Jawa 350, VN700, VN1500 i tak dalej...

TomekTS350

  • Gość
Odp: Usprawnienie silnika jawa 350 ts 638
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 13, 2014, 10:59:47 »

Pełne czoło wału które jest nie zawodne, nawet jak macie już dobite kartery to takie czoło sprawi że silnik będzie nadal palił :) ja zawsze przed montażem smaruję gniazdo czoła w karterze sylikonem albo specjalnym hermetykiem i na gorąco w karter, trzyma na Amen! :)
« Ostatnia zmiana: Stycznia 14, 2014, 10:29:51 wysłana przez TomekTS350 »
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Usprawnienie silnika jawa 350 ts 638
« Odpowiedź #5 dnia: Stycznia 13, 2014, 11:07:28 »

Noo , dobry silnik będzie , działaj z nim , jak tak cały remont udokumentujesz to będzie dobry do bazy wiedzy =)
Zapisane

TomekTS350

  • Gość
Odp: Usprawnienie silnika jawa 350 ts 638
« Odpowiedź #6 dnia: Stycznia 13, 2014, 11:12:43 »

postaram się wszystko udokumentować właśnie po to by ktoś mógł z tego skorzystać ale nie wiem jaki odstep czasowy tego będzie bo aktualnie brak kasy i tak się będzie wlekło podejrzewam, ale przynajmniej takie przeróbki udokumentuje, na pewno się komuś przyda bo sam kiedyś cos takiego szukałem :)
Zapisane

TomekTS350

  • Gość
Odp: Usprawnienie silnika jawa 350 ts 638
« Odpowiedź #7 dnia: Stycznia 13, 2014, 12:10:19 »

Korbowody, firmy ROCKET
« Ostatnia zmiana: Stycznia 13, 2014, 14:39:06 wysłana przez TomekTS350 »
Zapisane

TomekTS350

  • Gość
Odp: Usprawnienie silnika jawa 350 ts 638
« Odpowiedź #8 dnia: Stycznia 13, 2014, 12:12:00 »

Dystanse, do wymiany z tymi wytłoczeniami prawdopodobnie są do cz 350 ale nie jestem pewny na 100% jeżeli ktoś się orientuję proszę o stwierdzenie
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 859
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Usprawnienie silnika jawa 350 ts 638
« Odpowiedź #9 dnia: Stycznia 13, 2014, 12:19:09 »

U siebie w cylindrach też spiłowałem te progi oraz kanały ssący i wydechowy.Tych otworów w wale nie wypełniałem bo mi się nie chciało.Nie chciałem tuningować lecz usprawnic.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

TomekTS350

  • Gość
Odp: Usprawnienie silnika jawa 350 ts 638
« Odpowiedź #10 dnia: Stycznia 13, 2014, 12:23:05 »

to co ja robię to też raczej do tuningów nie należy, chyba że wstawił bym jeszcze podkowy które mam już wytoczone i ustawie wał tak żeby obie korby pracowały razem :D ale nad tym się jeszcze zastanawiam...
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Usprawnienie silnika jawa 350 ts 638
« Odpowiedź #11 dnia: Stycznia 13, 2014, 13:29:52 »

(...)poczytaj o pisaniu postów na forum oraz o sposobie ich modyfikacji.
Potem, z szacunku do innych użytkowników forum, zastosuj tą wiedzę w praktyce.
Polecam.
ok przeczytałem spoko ogarnę to Przepraszam za problem.


I koniec tematu proszę . Użytkownik wie co ma zrobić . Robię porządek - v_Mzl


Jest jeszcze mały techniczny problem - mała ilość załączników do posta . W tematach gdzie ktoś przedstawia "relację" z jakiegoś np remontu , to można dopuścić pisanie samemu pod sobą przez autora tematu , o ile to ma sens - żeby jakaś treść była , jakaś kolejna porcja zdjęć czy coś , a nie dla jaj , pogaduchów , czy nabijania postów .
« Ostatnia zmiana: Stycznia 13, 2014, 13:36:07 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Usprawnienie silnika jawa 350 ts 638
« Odpowiedź #12 dnia: Stycznia 13, 2014, 13:32:34 »

No, działaj kolego, oby tak dalej, dodam co od siebie, Na Twoim miejscu te igiełkowe łożyska stóp korbowodów odłożyłbym jako dekoracje a kupił jakieś dobrej jakości typu NTN, FAG ....
1 takie porzadne lozysko kosztuje ponad 20zł, a taki "kompletny zestaw naprawczy korbowodu" około 50zł, odpowied sobie na pytanie jakiej jakości jest łożysko z zestawu :)
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

TomekTS350

  • Gość
Odp: Usprawnienie silnika jawa 350 ts 638
« Odpowiedź #13 dnia: Stycznia 13, 2014, 13:40:13 »

dzięki mathini wezmę to pod uwagę :) tylko że na allegro nie dostane takiego porządnego 7,50 zł łożysko na stopę kosztuje a te moje może z 5 zł warte ;p
« Ostatnia zmiana: Stycznia 13, 2014, 13:44:25 wysłana przez TomekTS350 »
Zapisane

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: Usprawnienie silnika jawa 350 ts 638
« Odpowiedź #14 dnia: Stycznia 13, 2014, 19:47:38 »

 :)  Pytałeś o podkładki przy korbowodzie. TS ma podkładki grubości 0,6mm  a CZ 1mm. Te ze zdjęcia wyglądają na takie 1mm.
Widzę ,że Kolega lubi eksperymenty ;)  Te wypełnienia to taka troszeczkę mina zainstalowana na własne życzenie. Zmieni tyle ,że nikt tego nie zauważy a może narobić totalnego bałaganu.
Widziałem już efekty takich "innowacji". Ale w końcu kto nie kombinuje w Rawiczu nie siedzi ,no nie? Tym bardziej ,że to tylko korek i epoksyd? Masz Muczos rację ;D ;) W końcu jak wypadnie to Tereska go zmieli i wypluje. Co sobie zostawi to jej problem a w końcu jak szybciej słychać ,że jedzie to lepiej ,bo bezpieczniej  :P ;D
« Ostatnia zmiana: Stycznia 13, 2014, 20:10:47 wysłana przez Markoltent10 »
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1792
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Usprawnienie silnika jawa 350 ts 638
« Odpowiedź #15 dnia: Stycznia 13, 2014, 19:51:22 »

Myślę że ustawianie korb razem nie będzie dobrym rozwiązaniem, bo gdy oba cylindry ssą na raz to gaźnik i cały dolot może nie wyrobić, do tego kultura pracy się pogorszy, bo "strzał" momentu obrotowego na wale nie będzie co pół obrotu, tylko dwa razy rzadziej i z większym obciążeniem łożysk.
Właśnie dlatego zamiast robić jeden wielki cylinder stosuje się więcej mniejszych ;)



A co do wypełniaczy to swego czasu zrobiłem korkowe do simsona, bez żywic ani niczego i różnicy nie poczułem, ale też żadnych poważnych awarii nie było, jak korek się wysuwał z wału to tarł o karter i piszczało :P
« Ostatnia zmiana: Stycznia 13, 2014, 19:54:13 wysłana przez muczos »
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

waldip

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 365
  • ČZ 350 472,6 ČZ 180 487.4
Odp: Usprawnienie silnika jawa 350 ts 638
« Odpowiedź #16 dnia: Stycznia 13, 2014, 20:53:19 »

Czekam na dalszy rozwój prac.Trochę słaba sprawa z usprawnianiem dwucylindrowego dwusówa, trzeba poświęcić dużo czasu aby oba kanały płuczące zrobić identycznie. Skoro masz lużnu klocek to może warto pomyśleć nad lekkim planowaniem powieżchni karterów. Zmiejszy to pojemność komory korbowej i umocuje klocek.Oczywiście wszystko musi być dobrze przemyślane aby skrzynia się zmieściła
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: Usprawnienie silnika jawa 350 ts 638
« Odpowiedź #17 dnia: Stycznia 13, 2014, 21:12:31 »

Skoro masz lużnu klocek to może warto pomyśleć nad lekkim planowaniem powieżchni karterów. Zmiejszy to pojemność komory korbowej i umocuje klocek.Oczywiście wszystko musi być dobrze przemyślane aby skrzynia się zmieściła
Skrzynia się zmieści bo ma spory luz ale może być problem ze skręceniem silnika .Po zamontowaniu czoła wału powstanie szczelina. Kupiłem kiedyś używane kartery gdzie ktoś przeszlifował powierzchnie styku i nie można było skręcić silnika .Po dokonaniu wszystkich pomiarów okazało się żę brakuje 0,2 mm do skręcenia silnika.
Zapisane

motomaciey

  • Jestem hardcorem
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 141
  • JAWA 634 Scrambler '81
    • moje sprzęty na PJ
Odp: Usprawnienie silnika jawa 350 ts 638
« Odpowiedź #18 dnia: Stycznia 13, 2014, 22:12:31 »

Nie zgodzę się z moczusem, w latach 60' ustawiano tłoki współbieżnie w Jawach 350 właśnie po to żeby lepiej oddawały moment obrotowy, tak przerobiony silnik jest zrywniejszy.
Żeby dobrze funkcjonował potrzebny będzie jeden gaźnik o średnicy gardzieli 36mm lub dwa gaźniki 28mm.
Powyższe rozwiązania powoduje również obojętność na nieszczelności pomiędzy skrzyniami korbowymi oraz możliwość montażu zapłonu elektronicznego z jednym impulsatorem.

Tomku, na co wkleiłeś wypełniacze ?
Zapisane

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: Usprawnienie silnika jawa 350 ts 638
« Odpowiedź #19 dnia: Stycznia 13, 2014, 22:24:10 »

zdaje sie ,że na klej epoksydowy   ;D Taki przynajmniej opis towarzyszy zdjęciu owego wypełnienia  motomacieyu ;)

motomaciey

  • Jestem hardcorem
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 141
  • JAWA 634 Scrambler '81
    • moje sprzęty na PJ
Odp: Usprawnienie silnika jawa 350 ts 638
« Odpowiedź #20 dnia: Stycznia 13, 2014, 22:26:49 »

Faktycznie, jakoś nie rzucił mi się w oczy ten żółty napis z programu paint.
Zapisane

TomekTS350

  • Gość
Odp: Usprawnienie silnika jawa 350 ts 638
« Odpowiedź #21 dnia: Stycznia 14, 2014, 08:17:14 »

Cześć Wszystkim !

kartery jak napisałem już w opisie nie ja punktowałem tylko ktoś kto wcześniej tym silnikiem operował, pewnie dlatego to zrobiono bo kostka się pewnie poprzedniemu właścicielowi silnika wylatała i w ten sposób sobie poradził z problemem. Ja kupiłem nowy klocek i siedzi tam bardzo ciasno. Panie Marku dziękuję za info teraz wiem już co jest 5  Motomaciey wypełniacze wkleiłem na klej o nazwie Mamut  Pozdrawiam wszystkich!


a co do tego wału to wydaje mi sie że to dobra przeróbka silnika i gaznik 36mm bo z dwoma gaznikami to będzie trochę problem bo trzeba króciec przerabiać.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 14, 2014, 08:36:05 wysłana przez Kanter »
Zapisane

mechanik350

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 113
  • Jawa TS350 89r, CZ350 82r, CZ350 89r, Honda vf500
Odp: Usprawnienie silnika jawa 350 ts 638
« Odpowiedź #22 dnia: Stycznia 14, 2014, 10:38:11 »

  Tu masz przykład dwóch gaźników;
http://jawa-cz.site90.com/dwa%20gazniki%20ts.htm

 Osobiście zastosowałbym dwa gaźniki z yamahy rd 350 (też dwusuw).  Sam kiedyś usprawniałem trochę silnik 638. Jednak skupiłem się  ostatecznie, na poprawie kształtu okien w cylindrach i kanałach. Usuwając wszelkie progi i niedokładności  obróbki. Efekt jest taki że zbiera się nieco lepiej, niż seryjna po kapitalce silnika bez "udziwnień" . Działaj i nie poddawaj się  8)




ps. Polecam artykuły Pana Tomasza Sałka . W starych miesięcznikach "Świata motocykli" z lat 90tych, jest sporo jego artykułów. Mam poskanowane jakby ktoś chciał.

Pozdrawiam
 
« Ostatnia zmiana: Stycznia 14, 2014, 10:44:35 wysłana przez mechanik350 »
Zapisane
Warmińsko-mazurskie

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: Usprawnienie silnika jawa 350 ts 638-1
« Odpowiedź #23 dnia: Stycznia 14, 2014, 12:55:30 »




a co do tego wału to wydaje mi sie że to dobra przeróbka silnika i gaznik 36mm bo z dwoma gaznikami to będzie trochę problem bo trzeba króciec przerabiać.
Może to  jest dobry pomysł z tym wałem ale w praktyce może to się okazać dosyć kłopotliwe rozwiązanie .Myślę tu o ustawieniu korbowodów w jednym poziomie.  W tej sprawie powinien zabrać głos pan Marek gdyż jest on fachowcem w tej branży .Pytanie jest takie :czy więcej jest plusów czy też minusów takiego rozwiązania w Jawie?
« Ostatnia zmiana: Stycznia 14, 2014, 12:58:30 wysłana przez STÓWA »
Zapisane

TomekTS350

  • Gość
Odp: Usprawnienie silnika jawa 350 ts 638-1
« Odpowiedź #24 dnia: Stycznia 14, 2014, 12:56:18 »

mam dla was coś ciekawego nie wiem czy wszyscy to widzieli ale wrzucę to tutaj :) Tuning po Rosyjsku, a mówią że z jawy ścigacza nie zrobisz  ;D wszystko się da.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 14, 2014, 13:14:46 wysłana przez TomekTS350 »
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 6   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
7 Odpowiedzi
5324 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 20, 2009, 19:52:24
wysłana przez brajdak
8 Odpowiedzi
5653 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 08, 2009, 14:03:27
wysłana przez bakczysaraj
Odpalenie silnika Jawa CZ 175

Zaczęty przez pyzialdo Elektryka

13 Odpowiedzi
7172 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 26, 2015, 14:57:24
wysłana przez rufualdo03
10 Odpowiedzi
5637 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 15, 2012, 14:02:07
wysłana przez Bulo
16 Odpowiedzi
7257 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 16, 2013, 01:06:06
wysłana przez kudlaty2007