Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 03:22:16
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Dylemat z uszczelką czy bez uszczelki.  (Przeczytany 4076 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 752
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Dylemat z uszczelką czy bez uszczelki.
« dnia: Styczeń 12, 2014, 14:04:27 »

Witam mam pytanie odnośnie silnika cz 175/487 a mianowicie czy oryginalnie kartery były składane  tylko na paście uszczelniającej czy była pomiędzy nimi uszczelka szukałem schematu silnika do tego modelu lecz nie znalazłem .
« Ostatnia zmiana: Styczeń 12, 2014, 14:05:19 wysłana przez Kanter »
Zapisane

Kamil350

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 121
  • Cz 350 cross :D
Odp: Dylemat z uszczelką czy bez uszczelki.
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 12, 2014, 14:12:19 »

Ja osobiście składałem na uszczelke i na uszczelkę sylikon delikatnie i było wszystko gitesik. ;) Własnie chyba rozpętałem wojne ;) powodzenie bo wiem ze ciężko bedziesz miał podjąć decyzje bo są zwolennicy różnych rozwiązań ;)
Zapisane
    Status GG

trzaska456

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 180
  • Motórrrrrrr
Odp: Dylemat z uszczelką czy bez uszczelki.
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 12, 2014, 14:20:45 »

To już sam musisz ocenić czy z uszczelką czy bez. Jak masz ładne kartery ładnie spasowane to klej bez, na co to też twoja wola. Ja używam hermetyku. Pamiętaj że uszczelka ma swoją grubość i bez uszczelki skrzynia się lepiej schodzi. Ale jak masz pokaleczone kartery to mus klej z uszczelką.
Zapisane
The sound of my "MACHINE" is like heartbeat to me...
"Motór nie umiera nigdy - motór jest wieczny"

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 752
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Dylemat z uszczelką czy bez uszczelki.
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 12, 2014, 14:33:10 »

Kartery mam ładne tyle co kupiłem jedyne co było nie tak to szpilki no ale uporałem się z nimi ktoś je tak przykręcił że bez pułatomatu spawania nakretek na szpilkach nie było mowy o odkreceniu a były tak skorodowane że bez wymiany bał bym się dokręcać głowicę pytanie jest dalej aktualne czy oryginalnie była uszczeka czy nie.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 12, 2014, 14:53:52 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

Kanter

  • Grupa Podlasie
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1769
  • JAWA TS 350 638-1/639
Odp: Dylemat z uszczelką czy bez uszczelki.
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 12, 2014, 14:40:58 »

Wątpię żeby była
Zapisane
Jawa TS 350 638-1/639

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Dylemat z uszczelką czy bez uszczelki.
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 12, 2014, 14:43:32 »

http://www.sesa-moto.cz/minulost/cezeta_175_typ_477/katalog/vydano_1975

Według katalogu części niema i ma nie być. Zastosowanie uszczelki wprowadza zamieszanie w dystansowaniu skrzyni i nie tylko. W 350 czoło wału dostaje luzu na boki.
Chyba niema silnika Jawy ,który by miał uszczelkę na połowach karterów.   
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

Volumne

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 7
  • Router ws 50 , Cz cross 125/516
Odp: Dylemat z uszczelką czy bez uszczelki.
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 12, 2014, 14:43:51 »

Ja uszczelniałem silnik na papier tekturowy i dosyć uszczelnił ale do tego lekka warstwa silkono odpornego na wysoką temperaturę :)
Zapisane
    Status GG

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 752
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Dylemat z uszczelką czy bez uszczelki.
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 12, 2014, 14:53:01 »

Dzięki za odpowiedź oto mi właśnie chodziło poskładam na reinzols to niemiecki uszczelniacz do takich zastosowań w opisie ma +300 stopni stosowałem go do jawy ts pod cylindry więc w cz też się sprawdzi.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 12, 2014, 17:41:58 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Dylemat z uszczelką czy bez uszczelki.
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 12, 2014, 14:54:14 »

Też na to składam. Tylko na to.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 752
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Dylemat z uszczelką czy bez uszczelki.
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 12, 2014, 15:00:44 »

Dzięki za potwierdzenie rozbierałem taki silnik dziewiczy w 1988r starość nie radość skleroza się kłania no nic to upłyneło 26 lat pamięć zawodzi he he :( .
Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Dylemat z uszczelką czy bez uszczelki.
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 12, 2014, 15:04:02 »

EEE. Jak się pamięta że to jest silnik,a jak jeszcze od czego to nie jest tak źle.  ;D
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
10 Odpowiedzi
6119 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 20, 2012, 08:43:12
wysłana przez Mathini
11 Odpowiedzi
14352 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 29, 2015, 21:10:32
wysłana przez killler
17 Odpowiedzi
6137 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wrzesień 01, 2014, 06:31:29
wysłana przez Markoltent10
5 Odpowiedzi
2511 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wrzesień 19, 2015, 21:07:20
wysłana przez johndeere7930
10 Odpowiedzi
5185 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Luty 02, 2016, 21:31:31
wysłana przez England