Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Luty 16, 2019, 15:25:09
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: KONWERSJA NAPĘDU- LANCUCH 520 X- ring - JAWA 350 KIT  (Przeczytany 12259 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 765
  • TS 350 CZ 350 (żony)
KONWERSJA NAPĘDU- LANCUCH 520 X- ring - JAWA 350 KIT
« dnia: Styczeń 11, 2014, 23:59:58 »


 Po przebojach z zerwanymi łańcuchami ( w tym rozerwanie osłony), krótkim czasem eksploatacji (brak uszczelnienia) już kilka lat temu chciałem wyposażyć Jawę w łańcuch uszczelniony i mocniejszy. Ma wytrzymać od generalki do generalki wymieniając tylko zębatkę z przodu :)
 Teraz miałem w końcu możliwości techniczne. Mogę wreszcie zapomnieć o napędzie.

 Koła łańcuchowe:
 Standardowe przełożenie Jawy 52 : 17 = 3,058
 Dobrane nowe przełożenie 46 : 15 = 3,06

 Na przód pasują zębatki od następujących motocykli (ten sam wielowypust):
 Yamaha XT400 4 Valve 83-84, XT550 82-83 SRX600 1XL,1XM 86-94, SRX600 S/CS 86, TT600 E 96-00, XT600 83-84, XT600 85-86, XT600 Tenere 84, XT600 L/N/S/T/U/W 84-89, XT600 C-L/N/S/T/U/W 84-89, XT600 H,N,D,E,Z Tenere 85-88 i nie tylko.
Na tył zastosowano zębatki od Yamahy Tenere gdzie mocowanie nie zmieniło się od lat osiemdziesiątych do chwili obecnej. To samo mocowanie mamy również w: Yamaha
 XJ600 N 4KF5 98-00, XJ600 S-L,M Diversion 4DG 99-00, XTZ750 Super Tenere  3LD 90-98, XTZ750 Super Tenere 90-98
Łańcuch 520 (ja kupiłem DID 520VX2)
 
 Przy jeździe ze zdjętą osłoną łańcucha oryginalnie pozostaje szczelina pozwalająca na dostawanie się brudu do sprzęgła gumowego i łożyskowania.

Mimo tego, że łańcuch jest większy, mieści się w plastikowej osłonie przy "zębatce zdawczej" jak również w prowadzeniu gumowym, które można dociąć tak by ochronić wahacz przed porysowaniem.

Element widoczny na zdjęciach to prototyp i został lekko pokiereszowany przez podwykonawcę, który miał tylko wykonać rowki pod pierścienie segera (i cały wygląd na tym traci, szczególnie, że na widocznym najbardziej elemencie została uszkodzona promienista faktura).

































półfabrykat


narzędzie specjalne - szczęki imadła do przytrzymania elementu



 
porównanie dwóch rozmiarów łańcucha

 Jak by ktoś się napalił :) i byłby zainteresowany  to trzeba by przygotować około 600 zł (sama "piasta" bez zębatek i łańcucha). Waga surówki (materiału przed obróbką) to prawie 5 kg, natomiast gotowy element waży poniżej 1 kg. Różnica idzie w wiór!
W tej chwili powstają 3 sztuki (jedna dla mnie, jedna dla Maliniastego i jedna zostaje dla ewentualnego chętnego)

i jeszcze jedna fotka. Wygląda mega.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 12, 2014, 00:08:08 wysłana przez n3stor.mariusz »
Zapisane

Roland

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 109
Odp: KONWERSJA NAPĘDU- LANCUCH 520 X- ring - JAWA 350 KIT
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 12, 2014, 00:08:16 »

Przypomina mi się to, co kiedyś powiedział Anglik z angielskiego klubu miłośników Junaka: "Junaki to naprawdę niezawodne motocykle gdy wymieni się trzy tuziny części".

Widzę Mariuszu, że jesteś już na dobrej drodze, aby i Jawę uczynić w podobny sposób niezawodną ;)

a poważniej: ciekawy pomysł i dobra robota. Jaka różnica wagi względem oryginału?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 12, 2014, 00:10:11 wysłana przez Roland »
Zapisane
Aktualnie: Royal Enfield, CZ 180 Roland
Wcześniej: Dniepr MT12, 3x Jawa 350, VN700, VN1500.

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • Grand Lux Super
Odp: KONWERSJA NAPĘDU- LANCUCH 520 X- ring - JAWA 350 KIT
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 12, 2014, 00:32:50 »

Pięknie wyszło  :o
Co ile u Ciebie padał łańcuch ?
Bo u mnie DID już 6000km ma najechane i nawet milimetra się nie rozciągnął.

Czy przy tym napędzie 520 jest możliwość zostawienia osłony czy nie ma jak jej założyć ?
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 765
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: KONWERSJA NAPĘDU- LANCUCH 520 X- ring - JAWA 350 KIT
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 12, 2014, 00:42:58 »

Nie ma jak założyć tylnej części osłony. Można zostawić częściowo gumy prowadzące.
Napęd powinien wytrzymać przy tej mocy silnika kilkadziesiąt tysięcy kilometrów (wymieniając po drodze tylko przednią zębatkę). Czyli od szlifu do szlifu :)
Założenie było takie ( i jest, jeśli kiedyś czas pozwoli) , że  zamiast okrągłego dystansu będzie mocowanie pod osłonę częściową zakrywającą górny bieg łańcucha.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 12, 2014, 00:44:59 wysłana przez n3stor.mariusz »
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • Grand Lux Super
Odp: KONWERSJA NAPĘDU- LANCUCH 520 X- ring - JAWA 350 KIT
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 12, 2014, 00:55:20 »

Ja mam wahacz z jawy tramp a w razie czego nie chciałbym rezygnować z osłony.
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

holger

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2171
  • Jawa 639/634
KONWERSJA NAPĘDU- LANCUCH 520 X- ring - JAWA 350 KIT
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 12, 2014, 06:59:06 »

Pomysł świetny,a przy obecnych problemach z zakupem dobrej jakości szczególnie tylnej zębatki,warty rozważenia.Cena nie jest niska,jednak w razie czego do wymiany zostaje tylko pierścień-wieniec, a nie cały zabierak-GRATULACJE  ;D ;D ;D,napisz jeszcze jak wrażenia z jazdy po zmianie przełożenia  ;)

von_Majzel

  • Puma czorna podhalańska
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1333
  • Tanie silniki nie dobre, dobre silniki nie tanie.
Odp: KONWERSJA NAPĘDU- LANCUCH 520 X- ring - JAWA 350 KIT
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 12, 2014, 07:07:24 »

Panowie , czemu macie takie super pomysły kiedy ja nie mam zbędnych funduszy ... ? =(
Zapisane
    Status GG
Jawa 634-7-00 z silnikiem 638, Ford Ka
TRX Rally VXL 1/16, Blade nCPS
AA S400F+DOT FFP, Łucznik wz.70, LOV 21, HW 75, MP 654K

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 803
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: KONWERSJA NAPĘDU- LANCUCH 520 X- ring - JAWA 350 KIT
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 12, 2014, 08:48:26 »

Mam taki napęd już dłuższy czas zaaplikowany w moto. Jako że używam go w terenie to dałem na tył zębatkę 50zębów z yamahy yz 250 z 98r a do przodu 15 zębów od kawasaki KDX 200 z lat 84-03 ;D .

Ja żeby obniżyć koszty to zastosowałem stary zabierak i na nim wykonałem mocowanie tylnej zębatki
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 765
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: KONWERSJA NAPĘDU- LANCUCH 520 X- ring - JAWA 350 KIT
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 12, 2014, 09:08:17 »

Cytuj
Ja żeby obniżyć koszty to zastosowałem stary zabierak i na nim wykonałem mocowanie tylnej zębatki

Tez to rozważałem, ale połączenie piasty z zabierakiem pozostawia wtedy wiele do życzenia. Jest 2mm szczelina. No i nie wygląda tak dobrze :)
Zapisane

SofCHJanek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 276
  • eMZeciarz
Odp: KONWERSJA NAPĘDU- LANCUCH 520 X- ring - JAWA 350 KIT
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 12, 2014, 11:25:10 »

Jaki gatunek alu zastosowałeś na ten zabierak?
Zapisane
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.
Układy zapłonowe, alternatory z CDI, regulatory, obrotomierze, instalacje itd.
Masz pytania? Pisz!


SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097
MZ ES 250/2 '72
http://www.youtube.com/user/sofchjanek

Uziel

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 112
  • Cz472,5 Jożin,Jawa 638-5 Odkurzacz
Odp: KONWERSJA NAPĘDU- LANCUCH 520 X- ring - JAWA 350 KIT
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 12, 2014, 11:42:58 »

Ładne to to ci CNC wyskrobało ale uważam że 520 przy tej mocy i momencie obrotowym to czysty przerost formy nad treścią.
Zapisane
Zawsze beztrosko i bezrozumnie aż moja dupa legnie w trumnie czyli w bani czeski film

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 803
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: KONWERSJA NAPĘDU- LANCUCH 520 X- ring - JAWA 350 KIT
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 12, 2014, 12:09:37 »

Może i przerost ale tak jak w moim przypadku ostrej jazdy w terenie, strzałów z klamy i opon na ostry teren to oryginalny napęd się bardzo szybko wyciągał.
Do szosowej jazdy będzie on praktycznie niezniszczalny ;)
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Jawolotmen

  • Usui
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 511
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: KONWERSJA NAPĘDU- LANCUCH 520 X- ring - JAWA 350 KIT
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 12, 2014, 12:35:15 »

Ładne to to ci CNC wyskrobało ale uważam że 520 przy tej mocy i momencie obrotowym to czysty przerost formy nad treścią.


Pomijam fakt, że prawdziwy łańcuch 428 przenosi znacznie większe momenty i moce niż knedla. Zamiast przerabiać napęd to zainwestujcie w porządny łańcuch. Did to jeszcze jest tani, ale wyścigowy odpowiednik to już cena 450. Ostatnio z ciekawości się pytałem w sklepie z częściami do japonii i szczena mi opadła. prawda o knedlu boli czasem...


A rozetę można dorobić, taką jaką ma oryginał. Tylko zdemontować nową, żeby tokarz zdjął wymiary i miał na porównanie z jego dziełem. Przypomnę jeszcze, że w każdym łańcuchu rolki się wycierają, a jak odstęp między tymi ogniwami będzie wynosił powyżej 1%(po prostu "wyciągnięcie") to najzwyczajniej w świece zacznie ścinać rozetę.


Niektórzy są leniwi, ale można nawet i na oryginalnym napędzie przejechać długo. Wystarczy system 3 łańcuchów i zmiana co konkretny przebieg na inny. To już taka idea ze świata rowerowego, bo jeżdżę rowerem i stosuję ten system z tego powodu, że nowy napęd w moim rowerze kosztuje prawie 1000zł.


Przeróbka dobra, ale dla mnie bez sensu jak nie ma osłon. Pojedziesz w teren i zabijesz łańcuch. Po szosie pożyje, ale i tak będzie syf zbierać
Zapisane
"I wish my life had never even existed."

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • Grand Lux Super
Odp: KONWERSJA NAPĘDU- LANCUCH 520 X- ring - JAWA 350 KIT
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 12, 2014, 13:03:12 »

Cytuj
Pomijam fakt, że prawdziwy łańcuch 428 przenosi znacznie większe momenty i moce niż knedla. Zamiast przerabiać napęd to zainwestujcie w porządny łańcuch.
Tak jak pisałem wyżej, kupiłem DIDA, nową zębatkę tylko z epoki i nową przednią, zapakowałem to w osłonę z dużą ilością smaru i po 6000km nie muszę podciągać ani milimetra, bo przez te 6000km napięcie łańcucha się nie zmieniło.

Ale tak czy tak tak przeróbka na długie trasy jest jak najbardziej ok.
po za tym Crossy/enduro nie mają pełnych osłon
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Pietras12v

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 488
Odp: KONWERSJA NAPĘDU- LANCUCH 520 X- ring - JAWA 350 KIT
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 12, 2014, 13:06:49 »

Może i przerost formy. Realizacja i  pomysł na medal. Satysfakcja gwarantowana. To przecież prototyp. Pewnie nowa osłona też się kiedyś pojawi. Gratuluję pomysłu i zauważam że konstrukcja o wiele bardziej udana od oryginału. Kosztować musi bo sam materiał to pewnie  ze 2 stówki.
Szkoda że nie mam dostępu do CNC.
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 765
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: KONWERSJA NAPĘDU- LANCUCH 520 X- ring - JAWA 350 KIT
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 12, 2014, 13:44:22 »

aż musiałem kompa włączyć żeby odpisać.

Brak mi słów na te głupoty które wypisuje Jawolotmen.
Cytuj
Pomijam fakt, że prawdziwy łańcuch 428 przenosi znacznie większe momenty i moce niż knedla. Zamiast przerabiać napęd to zainwestujcie w porządny łańcuch. Did to jeszcze jest tani, ale wyścigowy odpowiednik to już cena 450.
To z doświadczeń rowerowych już powinieneś wiedzieć, że nie można tak komponować napędu. Co z tego, że założy się mega wytrzymały i drogi łańcuch jak i tak zjadą się szybko koła zębate i Twój drogi łańcuch szlag trafi, bo już go do nowego napędu nie przełożysz
Po drugie łańcuchy "wyścigowe" wcale nie są bardziej wytrzymałe od łańcuchów nie wyścigowych dobrej klasy ( i tańszych). Jak popatrzysz w katalogach to zobaczysz, że wyścigowe są lżejsze i cieńsze przy podobnej lub mniejsz odporności na zużycie. (zresztą po co w sporcie duża odporność na żużycie???)
Cytuj
Niektórzy są leniwi, ale można nawet i na oryginalnym napędzie przejechać długo. Wystarczy system 3 łańcuchów i zmiana co konkretny przebieg na inny. To już taka idea ze świata rowerowego, bo jeżdżę rowerem i stosuję ten system z tego powodu, że nowy napęd w moim rowerze kosztuje prawie 1000zł.
Jak byś zobaczył w stopkę, to też trochę się rowerem najeździłem i też stosowałem system z wieloma łańcuchami jak byłem na miejscu. Powiedz mi tylko jak masz zamiar zabrać kilka łańcuchów w trasę? Gdzie tu sens.. Skoro płacisz 1000 zł za napęd, to płacisz za obniżenie jego wagi kosztem niższej wytrzymałości. Zyskujesz kilkadziesiąt/set gram. I chcesz na dłuższy wyjazd brać dodatkowe łańcuchy... gdzie tu logika? a gdzie tu lenistwo to już sam nie wiem.
Już pomijam nawet fakt, że w świecie rowerowym obniżenie wytrzymałości w wysokich seriach akcesoriów jest chyba najbardziej zauważalne. Śmiem wątpić byś przejechał większy dystans na nowym XTRze niż na poczciwym Alivio.
Cytuj
Przeróbka dobra, ale dla mnie bez sensu jak nie ma osłon. Pojedziesz w teren i zabijesz łańcuch. Po szosie pożyje, ale i tak będzie syf zbierać
Tutaj to już kompletnie dowaliłeś. Czy jawa to jest cross? Lekki teren (przyrównując do rowerowego XC) łańcuchowi nie straszny. 3/4 motocykli ma nieosłonięty łańcuch. Wg. Ciebie to motocykle na pasek zębaty w ogóle nie powinny z garażu wyjeżdzać? Tam to dopiero jest mała odporność na zabrudzenia.
Po to właśnie założony jest łańcuch z uszczelnieniem, żeby był odporny za zewnętrzne warunki atmosferyczne.
Dziwne, że 9/10 enduro ma odsłonięty łańcuch. Że też nikt z konstruktorów nie wpadł, że to jest źle. :P
« Ostatnia zmiana: Styczeń 12, 2014, 13:53:47 wysłana przez n3stor.mariusz »
Zapisane

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 803
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: KONWERSJA NAPĘDU- LANCUCH 520 X- ring - JAWA 350 KIT
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 12, 2014, 15:47:04 »

Ja mam pytanie po co to krytykujesz jawolotmen?
Chcesz to kupuj lżejszy sport łańcuch od sportowych maszyn. Nikt ci nie zabroni. Te super dobre łańcuchy o których piszesz jakie przebiegi wytrzymują? Jeden wyścig na torze?
Cytat z ścigacz.pl

Warto pamiętać także o kilku ważnych drobiazgach. Sportowe aluminiowe zębatki nie sprawdzą się na ulicy, tak samo jak lekkie wyczynowe łańcuchy bez uszczelnień o-ringowych. Niewiele ważą i pożerają mniej mocy silnika, ale zużywają się bardzo szybko. Zmianę zębatek i zakucie łańcucha warto zlecić zaufanemu warsztatowi. Spadający lub urywający się łańcuch potrafi dokonać poważnych szkód zarówno w sprzęcie jak i w zdrowiu motocyklisty.
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: KONWERSJA NAPĘDU- LANCUCH 520 X- ring - JAWA 350 KIT
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 12, 2014, 16:09:03 »

Zabawa dosyć droga.
Dobrze wiedzieć, że zębatki zdawcze pasują od japońców.
Czy tylne, nowe zębatki są aż takie kiepskie??
A gdyby spróbować w jakiś sposób utwardzić zęby w oryginalnej zębatce?? Hartowanie czy coś.
Zapisane

elkinio

  • PRESIDENT
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2554
    • JAWA CZ KLUB POLSKA
Odp: KONWERSJA NAPĘDU- LANCUCH 520 X- ring - JAWA 350 KIT
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 12, 2014, 17:41:03 »

a może zastosować gotowy produkt od 597 i tylko zmieniać zębatki
« Ostatnia zmiana: Styczeń 12, 2014, 17:55:03 wysłana przez elkinio »
Zapisane
PRESIDENT JAWA-CZ KLUB POLSKA
Jawa 650 836-2, Jawa 638 z Velorex 700, Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 z Velorex 562, i kilka innych

Jawolotmen

  • Usui
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 511
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: KONWERSJA NAPĘDU- LANCUCH 520 X- ring - JAWA 350 KIT
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 12, 2014, 18:11:04 »

Cytuj
Śmiem wątpić byś przejechał większy dystans na nowym XTRze niż na poczciwym Alivio.


Tu mnie rozbawiłeś. I kto tu pisze głupoty? Zapraszam na jazdę po śniegu w połączeniu z solą. Żaden rowerowy napęd tego nie przeżyje i będzie się nadawał na złom. Już parę dobrych napędów zniszczyłem.


Cytuj
Już pomijam nawet fakt, że w świecie rowerowym obniżenie wytrzymałości w wysokich seriach akcesoriów jest chyba najbardziej zauważalne


A to ciekawe... No patrz. Jakie to przykre, że właśnie najkrócej jeździłem na sprzęcie z niższych klas. Już nawet pomijam fakt, że celowo producenci w osprzętach niższej klasy stosują gorszy jakościowo materiał. Nie wiem jaki jest sens tego gadania. Skoro mowa o wadze, to po co mi sprzęt ciężki z beznadziejnego materiału, jak mogę mieć napęd lżejszy z lekkich stopów, który wytrzymałość ma niemal identyczną, bądź lepszą?


Skoro mam dostęp i punkt wypadowy to czemu nie zmienić sobie łańcucha? W czymś jest problem? Jakbym miał jednorazowo gdzieś daleko pojechać to wolałbym ten napęd dobić i wymienić na nowy.


[/size]Po to właśnie założony jest łańcuch z uszczelnieniem, żeby był odporny za zewnętrzne warunki atmosferyczne.[/color][/size] [/color][/size]
Cytuj



Żadne super uszczelnienie długo nie pożyje przy ściernej mazi. Tak to wygląda jak ktoś tylko napęd utopi w smarowidle z puszki i potem jeździ, a pył robi się coraz drobniejszy i drobniejszy.




Na koniec ode mnie i to ostatni post w tym temacie(mój). Skoro tak jesteś zawiedziony wytrzymałością jawy to przerób ją na 4T, bo w 2T cylindry za szybko się zużywają, a zamiast napędu od japonii daj przegub kardana, twój napęd stanie się wieczny.


Może zamiast robić napędy to zrób czoło pełne do 634? Połowa forum Ci za to podziękuje i malkontentów nie będzie.
Zapisane
"I wish my life had never even existed."

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • Grand Lux Super
Odp: KONWERSJA NAPĘDU- LANCUCH 520 X- ring - JAWA 350 KIT
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 12, 2014, 18:20:01 »

Cytuj
Może zamiast robić napędy to zrób czoło pełne do 634? Połowa forum Ci za to podziękuje i malkontentów nie będzie.
Jawolotmen to może zamiast pisać by n3stor.mariusz robił pełne czoła wału, od razu napisz by zrobił twoją CZ bo nie dajesz rady ::)

Wszędzie wypowiadasz się jako najmądrzejszy a w większości tak nie jest.

Jawolotmen zapakuj swoją CZ jak Mariusz to zrobił z Jawą i wtedy zrozumiesz czemu napęd się sypie
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

korczi

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 964
Odp: KONWERSJA NAPĘDU- LANCUCH 520 X- ring - JAWA 350 KIT
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 12, 2014, 18:22:49 »

A ty jawolot co zrobisz?

Super patent! Jednak z moich obserwacji eksploatacji napędu w mojej yamaszce z automatycznym smarowaniem- łańcuch jeszcze niemal w połowie naciągu ale koła zębate już tak zjechane od przejechanych kilometrów że napęd nadawał się na złom. Niemniej chętnie bym wpakował to w swojej jawie ;)
Zapisane
You live more in five minutes on a bike like this going flat out than some people live in a lifetime- Burt Munro
Jawa 634/12V 84'
Yamaha YZF 600 Thundercat 98'

motomaciey

  • Jestem hardcorem
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 141
  • JAWA 634 Scrambler '81
    • moje sprzęty na PJ
Odp: KONWERSJA NAPĘDU- LANCUCH 520 X- ring - JAWA 350 KIT
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 12, 2014, 19:03:14 »

Chylę czoła kolego, świetna robota !
Zapisane

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2637
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: KONWERSJA NAPĘDU- LANCUCH 520 X- ring - JAWA 350 KIT
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 13, 2014, 20:44:56 »

Ja tam widzę złotego DiDa :)
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1568
  • Jawa 350 88r
Odp: KONWERSJA NAPĘDU- LANCUCH 520 X- ring - JAWA 350 KIT
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 15, 2014, 00:58:40 »

ho ho ho super projekt gratulacje, zresztą nie tylko ten, to sie ostro dobrałes do Jawy :-)

Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
8 Odpowiedzi
2150 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 03, 2006, 23:47:48
wysłana przez NaczelnyFilozof
8 Odpowiedzi
1724 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 16, 2018, 20:52:39
wysłana przez marian
4 Odpowiedzi
1901 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wrzesień 08, 2014, 21:06:25
wysłana przez posiadacz
2 Odpowiedzi
527 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Październik 20, 2015, 18:51:07
wysłana przez Blenders
1 Odpowiedzi
221 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 30, 2018, 12:37:42
wysłana przez muczos