Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 01:40:45
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 23   Do dołu

Autor Wątek: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89  (Przeczytany 112556 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 857
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #75 dnia: Maj 13, 2014, 22:42:47 »

Nie ważne,w którym miejscu się ugina wg. mnie za daleko odstaje i robi się dźwignia.Oczywiscie ze jak dasz wsporniki to bedzie mocniejsze ale mniej estetyczne.Twój motocykl rób jak uwazasz.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #76 dnia: Maj 14, 2014, 09:08:25 »

Bardziej do przodu nie mogłem go przesunąć, bo przeskadzał by pasażerowi.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Lipton1992

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • Jawa TS 638,1
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #77 dnia: Maj 14, 2014, 09:46:43 »

Widzę jawa bardzo  piękna i zadbana.....Ale dlaczego hamulec od ETZ ? TFu... Przód pewnie nurkuje,przy mocniejszym hamowaniu...Nie lepiej na bębnie ?



Zapisane

Koles833

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 196
  • Jawa 350 ts
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #78 dnia: Maj 14, 2014, 09:56:18 »

Cytuj
Ale dlaczego hamulec od ETZ ? TFu... Przód pewnie nurkuje,przy mocniejszym hamowaniu...Nie lepiej na bębnie ?

Dlatego,że bęben nie robi roboty i trzeba strasznie uważać  ;)  tarcza o wieeeele lepsza.
Zapisane
"Motocykl - to nie tylko pusty dźwięk,
to życie pisane snem,
to, co piękne jest,
to zabawka, która pomoże Ci
przetrzymać okropne dni,
gdy czułości zabraknie Ci..."

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1074
  • Bibliotekarz
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #79 dnia: Maj 14, 2014, 10:33:42 »

...Ale dlaczego hamulec od ETZ ? TFu... Przód pewnie nurkuje,przy mocniejszym hamowaniu...Nie lepiej na bębnie ?


Zobacz najpierw to : http://postimg.org/image/swuyntzjb/

A potem komentuj, bo od etz to tam jest tarcza i piasta a zawiesznie i zacisk z jawy.

A jak nurkuje zawsze można wsadzić tulejki wstępnie napinające sprężynę i nie nurkuje już.
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

Lipton1992

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • Jawa TS 638,1
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #80 dnia: Maj 14, 2014, 11:05:26 »

...Ale dlaczego hamulec od ETZ ? TFu... Przód pewnie nurkuje,przy mocniejszym hamowaniu...Nie lepiej na bębnie ?


Zobacz najpierw to : http://postimg.org/image/swuyntzjb/

A potem komentuj, bo od etz to tam jest tarcza i piasta a zawiesznie i zacisk z jawy.

A jak nurkuje zawsze można wsadzić tulejki wstępnie napinające sprężynę i nie nurkuje już.
ale wtedy nie wybiera nierówności na asfalcie.
Zapisane

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1074
  • Bibliotekarz
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #81 dnia: Maj 14, 2014, 11:52:46 »

...Ale dlaczego hamulec od ETZ ? TFu... Przód pewnie nurkuje,przy mocniejszym hamowaniu...Nie lepiej na bębnie ?


Zobacz najpierw to : http://postimg.org/image/swuyntzjb/

A potem komentuj, bo od etz to tam jest tarcza i piasta a zawiesznie i zacisk z jawy.

A jak nurkuje zawsze można wsadzić tulejki wstępnie napinające sprężynę i nie nurkuje już.
ale wtedy nie wybiera nierówności na asfalcie.

I tak źle i tak niedobrze :)
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #82 dnia: Maj 14, 2014, 22:26:53 »

...Ale dlaczego hamulec od ETZ ? TFu... Przód pewnie nurkuje,przy mocniejszym hamowaniu...Nie lepiej na bębnie ?


Zobacz najpierw to : http://postimg.org/image/swuyntzjb/

A potem komentuj, bo od etz to tam jest tarcza i piasta a zawiesznie i zacisk z jawy.

A jak nurkuje zawsze można wsadzić tulejki wstępnie napinające sprężynę i nie nurkuje już.
ale wtedy nie wybiera nierówności na asfalcie.

A kto powiedział że przy każdym hamowaniu trzeba używać 100% siły hamowania? Przy normalnej jeździe wystarczy leciutko naciskać dźwignię i można hamować bez problemu i nurkowania tak samo jak na bębnie. Ale w różnych sytuacjach gdy trzeba się nagle zatrzymać bo np. wyskoczy sarna tarcza robi swoje ;)

Gdyby bębny były dobre to wszystkie nowe motocykle by je miały :)

A co ma rodzaj hamulca do wybierania nierówności? Przecież masa nieresorowana praktycznie się nie zmieniła, zawieszenie dalej to samo, tak samo jak obręcz i rozmiar opony.

Kufer już finalnie zamontowany, jeszcze tylko przyłapię go śrubami do płyty mocującej, bo nie wierzę tym oryginalnym zatrzaskom :P


Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #83 dnia: Maj 19, 2014, 21:41:39 »

Od paru dni mam dylemat. Gdy naprawiałem gwint głowicy zmierzyłem sobie z ciekawości cylindry średnicówką i wyszło idealnie 58,50 na progu, czyli 2 szlif, a największe zużycie tulei wynosi 0,05mm na średnicy. Zastanawiam się nad wymianą pierścieni, ale czy to nie pogorszy sprawy? Motor chodzi fajnie, pali średnio 5-5,5l na miejscu, trochę dzwoni, ale nie ma szału z przyspieszeniem, ETZ 250 robi ją jak chce na starcie. Mam zębatkę 18z i chyba to ją trochę zamula. Czy nowe pierścionki coś dadzą przy takim zużyciu cylindrów, czy lepiej zajechać stary zestaw do końca i zrobić szlif?
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #84 dnia: Maj 19, 2014, 21:45:57 »

Zmierz luz pierścieni na zamkach,jeśli mieści się w granicach 0,4-0,8 mm to jest ok jeśli nie to spokojnie możesz zmienić, praca silnika się poprawi po ok 500 km  ;)

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #85 dnia: Maj 19, 2014, 21:50:22 »

Czyli i tak i tak trzeba zrzucić cylindry, ale jak już zdejmę to i tak chyba założę nowe :) A wymiana samych pierścionków pomaga na dzwonienie w tych silnikach? Bo osłuchiwałem silnik stetoskopem i najbardziej słychać zaraz pod głowicami. Więc albo igiełki albo pierścienie.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #86 dnia: Maj 21, 2014, 22:00:00 »

Jednak trzeba było wymienić pierścienie, luz wynosił grubo ponad 1,5mm. Teraz chodzi trochę głośniej i po pierwszych 100km na nowych pierścionkach powoli odzyskuje moc :)

Gdyby poprzedni właściciel nie wypieprzył airboxu to pewnie tłoki wyglądałyby jak nówki, bo ani wał nie ma za bardzo luzów, ani nie czuć zbyt dużych progów na cylindrach. Ale od piasku i kurzu tłoki mają wyryte głębokie bruzdy które już zdążyły zalepić się nagarem i gładzie cylindrów też mają sporo rys.




Przy okazji zamontowałem nowy gmol do przodu, ale nie mam jeszcze uchwytów. Jak przyjdą to od razu wymienię zębatkę zdawczą na 17z żeby trochę skrócić biegi.

Kurde chyba ani razu nie było tak, żebym wyjeździł cały zbiornik paliwa bez grzebania, bo nawet jak wszystko jest sprawne to i tak zawsze znajdzie się coś do poprawki :P
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #87 dnia: Czerwiec 22, 2014, 22:46:59 »

Mała aktualizacja. Już od jakiegoś czasu Jawka jest wyposażona w gmol, na zdjęciu jeszcze bez mocowań górnych, ale już są zamontowane.

Pierścionki już dotarte, zębatka zmieniona i chodzi elegancko.
Spalanie przeważnie wychodzi mi 4.9-5.2 l/100km mieszanki w stosunku 1:52, ale bardziej kręcę się po miejscu niż jeżdżę w trasy.
W międzyczasie kupiłem sobie pierwsze "prawdziwe" buty motocyklowe firmy Ret Bike.
Wreszcie mam trochę więcej wolnego czasu żeby pośmigać, motor wyszykowany, ale jak zwykle coś musi być nie tak i pogoda jest nieciekawa. Mam nadzieję że Jawka dowiezie nas w różne ciekawe miejsca w tym sezonie, bo to wstyd robić 2000km rocznie :P

Jeżeli ktoś waha się nad zamontowaniem kufra to gorąco polecam, teraz dziwię się że na to nie wpadłem przez 5 lat jeżdżenia Simsonkiem :P
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 947
  • :)
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #88 dnia: Czerwiec 22, 2014, 23:09:05 »

jaki duzy ten kufer masz ? ;) bo planuje zakupic i wachac sie miedzy 48l a 62l  8)
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #89 dnia: Czerwiec 23, 2014, 08:56:08 »

Mam 48L i to nieprawda co piszą że wejdą 2 kaski. Jak włożę tam mojego LS-a z otwieraną szczęką to już żaden kask się nie zmieści, chyba że orzech.
Ale ten jest dla mnie wystarczająco duży, bo ten 62L już by chyba nie pasował z wyglądu :)
Jak byś chciał kupić to nie bierz takiego jak ja, tylko ten co ma zamek w pokrywie, bo to zapięcie w moim jest trochę niewygodne, a uchwyty mocujące kufer do płyty są trochę słabowite i przykręciłem go do stelaża na stałe :)
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 947
  • :)
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #90 dnia: Czerwiec 23, 2014, 17:17:48 »

z racji tego ze z kasa jak zwykle cienko kupie pewnie Awine za ok 100zł ;) podeslij linka o którym mówisz zeby kupic ;)
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

simsons50_1986_2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 270
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #91 dnia: Czerwiec 23, 2014, 18:22:13 »

Ja ma 62l i wcale nie jest za wielki a dwa kaski wcodzą i zostaje jeszcze dużo miejsca.
http://allegro.pl/duzy-kufer-motocykl-62l-bagaznik-pojemny-2-kaski-i4266321664.html
Zapisane
    Status GG

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 947
  • :)
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #92 dnia: Czerwiec 23, 2014, 18:36:27 »

no to chyba wezme tego 62l w sumie wolnego miejsca nigdy nie za wiele
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #93 dnia: Czerwiec 23, 2014, 22:33:11 »

Z tego co widać na zdjęciach 62L wcale nie jest dużo większy.
Chodzi mi o coś takiego http://www.aukcjoner.pl/gallery/016842726-1.html#I1
Zamek nie zajmuje tyle miejsca wewnątrz i powinno się dać do niego łatwiej pakować :)
Najważniejsze że można wozić butelkę z olejem na stojąco i nic się nie rozleje :D

Dzisiaj po wizycie w Biedzie stwierdziłem że jest wystarczająco duży, weszło do niego wszystko co jest potrzebne na grila oprócz węgla :P
Tylko ostatnio musiałem dospawać takie malutkie zastrzały bo gibał się na dziurach aż wkońcu pękł stelaż. Teraz mocowanie jest już w 100% pewne :)

Simson jak ci się jeździ z taką dużą szybą?
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

simsons50_1986_2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 270
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #94 dnia: Czerwiec 24, 2014, 00:03:02 »

Jeżdzi sie bardzo fajnie, nie szumi w kasku i nie mokne cały jadąc w deszcz.
Myślałem ze będzie stawiac duży opór i motor bedzie słabszy ale nic takiego nie zaobserwowałem
Zapisane
    Status GG

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #95 dnia: Czerwiec 24, 2014, 07:22:53 »

Czyli spokojnie można zakładać, bo myślałem że jazda z takim żaglem będzie problemem, a zastanawiam się nad czymś trochę mniejszym od twojej szyby
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

simsons50_1986_2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 270
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #96 dnia: Czerwiec 24, 2014, 18:47:35 »

Ja też myślałem nad mniejszym ale skusiła mnie cena tej szyby i nie załuje ze wziołem taką dużą.
Zapisane
    Status GG

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #97 dnia: Lipiec 19, 2014, 01:01:20 »

Jawa dostała niedużą szybę na przód i wiatr już tak nie dokucza. dodatkowo lżej jedzie przy większych prędkościach.

Wczoraj jechałem do Opola i mijałem wiśniową CZ 350 w okolicach Złotego Stoku, może ktoś z forum? Po powrocie do domu wymieniłem świece, bo NGK B7HS nie dawały rady w ponad 30-stopniowym upale i górzystym terenie i motor niemiłosiernie łomotał przy przyspieszaniu. Teraz mam odpowiedniki NGK BR8HS firmy denso i fajnie chodzi.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #98 dnia: Lipiec 26, 2014, 08:08:14 »

Od paru dni nie mogę dać sobie rady z szarpaniem na wysokich obrotach. Sprawa wygląda tak że zanim silnik się zagrzeje wszystko jest ok, ale gdy jest już gorący to przy dużych obrotach (np. wyprzedzanie) zaczyna łomotać chyba w prawym cylindrze z tego co słychać i czasami strzeli w gaźnik. Z lewego cylindra nic podejrzanego nie słychać. Na wolnych obrotach oba tłumiki pyrkają jednakowo, na luzie też wkręca się bez problemu.
Zaczęło się to gdy przyszły upały, gaźnik wyczyszczony, poziom ustawiony, musiałem też uszczelnić część nr 15 http://www.bitstudio.pl/milimetr/8.htm bo przy dmuchaniu kompresorem w otwór doprowadzający powietrze do dyszy pojawiały się tam bąbelki. Podnosiłem iglicę ale to nie rozwiązywało problemu. Lewego powietrza nie bierze na połączeniu gaźnik-cylindry bo sprawdzałem plakiem. Dzisiaj wymienię uszczelniacz pod alternatorem bo piszczy i już nie mam pomysłów co to może być. Myślałem też że to samozapłony, ale po wyjęciu kluczyka normalnie gaśnie.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #99 dnia: Sierpień 17, 2014, 23:03:31 »

Problem z szarpaniem już dosyć dawno wyeliminowałem. Okazało się że przerwała się ścieżka w czujniku optycznym Soveka. Rozebrałem ten czujnik i poprawiłem styk lutownicą, bo odsyłanie na gwarancję trwałoby pewnie z miesiąc i muszę wyjąć z motoru kpl zapłon. Przy okazji wymieniłem uszczelniacz pod alternatorem, bo tulejka nie chciała się w nim obracać, tylko stała w miejscu. Teraz Jawka śmiga aż miło.

Przerobiłem też przedni reflektor na przekaźniki i widać poprawę jak się jedzie w nocy.


Miałem okazję przejechać się ETZ 250 szwagra świeżo po odbudowie i nie żałuję że zdecydowałem się na Jawę :D
« Ostatnia zmiana: Sierpień 17, 2014, 23:05:52 wysłana przez muczos »
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 23   Do góry