Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Sierpień 17, 2019, 16:03:13
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 18   Do dołu

Autor Wątek: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89  (Przeczytany 60704 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1295
  • luckystrike
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #50 dnia: Marzec 01, 2014, 09:21:58 »

różnica między oponą ze sklepu a 25 letnia jest dramatyczna, z moich doświadczeń również opony H03 i H04 są lepsze od H06 - które są dosyć twarde... Przy hamulcu tarczowym na przód dobrze mieć też coś lepszego (miękkiego) pokroju pirelli lub dunlopa.
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Seba

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Čezet 350 472.6
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #51 dnia: Marzec 07, 2014, 10:30:13 »

Ładna jawa. Trochę czasu już jestem na forum, a dopiero teraz zauważyłem że kolega jest z moich rodzinnych stron - Kotliny Kłodzkiej. Mimo tego że ja obecnie mieszkam na podlasiu moje motocykle też mają blachy DKL :-)

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1660
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #52 dnia: Marzec 07, 2014, 17:18:43 »

Ciekawe czy ktoś jeszcze jest z okolic Kłodzka :)
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1660
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #53 dnia: Marzec 27, 2014, 22:00:11 »

W końcu załatwiłem nową oponę do przodu. Dzisiaj rano bym się wygrzmocił przy delikatnym hamowaniu przez tą zabytkową Barumkę :/ Myślałem że w Czechach będzie taniej bo na jakiejś czeskiej stronie znalazłem za ok 600 koron, więc pojechałem Jawką do Cervenej Vody do serwisu Barum, ale tam mają prawie w tej samej cenie co u nas :P Jutro jadę ją odebrać i przy okazji wybadam czy w pobliżu nie ma jakichś sklepów z częściami do Jaw.
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

Zysiu

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2042
  • 639-Chopper , Jawa Robby
    • JAWA-CZ KLUB POLSKA
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #54 dnia: Marzec 27, 2014, 22:35:07 »

Stare to wino i skrzypce dobre a nigdy gumy . Na dziewczynki też byś zabrał 20 letnią gumkę  ;D . To już jest spękane i twarde jak plastik a nie guma a już boję się pomyśleć co by się stało na winklu jak by się rozleciała ta 20 letnia gumka :o .
Zapisane
Member  JAWA-CZ KLUB POLSKA
http://www.youtube.com/watch?v=OZH4UPxW2zE

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1660
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #55 dnia: Marzec 30, 2014, 00:11:01 »

Rano założyłem oponę i wyważyłem, odziwo do nowego kapcia poszło ponad 40 gram ciężarka :o ale to pewnie wina dętki.
Na nowej gumie to całkiem inna jazda, Jawka darła jak wściekła do Czech przez różne drogi i bezdroża wypluwając wesoło kawałki uszczelniaczy wkładów i nieprzepalonego oleju marki Gulf z tłumików, czym doprowadziła moją dziewczynę do szału, bo z jej białej kurtki zrobiła się łaciata :P
Ale i tak jest zadowolona z wyjazdu :)

Muszę coś wykombinować z tymi wkładami, bo uszczelki wycięte z 4mm klingierytu wytrzymały tylko niecały 1000km :(
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #56 dnia: Marzec 30, 2014, 00:20:47 »

A ja polecam mytki do garów. Po polskiemu zmywaki do naczyń, ale te stalowe. Wielu patentów próbowałem, włącznie z krigielitem i te zmywaki zdają egzamin jak na razie.
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1660
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #57 dnia: Marzec 30, 2014, 00:28:10 »

Czyli wsadzić te druciaki w te miejsca gdzie są oryginalne przekładki?
A te z allegro ktoś montował?
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1295
  • luckystrike
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #58 dnia: Marzec 30, 2014, 01:05:04 »

ja mam orginalne przekłaki identyczne z fabrycznymi, jawa chodzi jak fabryka ;)
ale cokolwiek tam nie włożysz to będzie działać  :P
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #59 dnia: Marzec 30, 2014, 10:08:31 »

Czyli wsadzić te druciaki w te miejsca gdzie są oryginalne przekładki?
A te z allegro ktoś montował?

Dokładnie tak.
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1660
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #60 dnia: Marzec 30, 2014, 12:53:52 »

To że będzie działać to wiadomo, tylko na jak długo wystarczy.
Wydaje mi się że odkąd rozleciały się te wkłady zaczęła więcej palić.
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1660
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #61 dnia: Kwiecień 08, 2014, 21:35:32 »

Orientuje się ktoś ile powinna wynosić przerwa pomiędzy stykami przekaźnika kontrolki ładowania? Bo coś zaczęła mi się zapalać lampka poniżej 3500obr/min po nagrzaniu silnika na światłach. Dzisiaj przeczyściłem styki w przekaźniku i trochę ją zmniejszyłem i kontrolka na razie się nie zapala, ale wolałbym żeby było ustawione dokładnie :)
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

Koles833

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 196
  • Jawa 350 ts
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #62 dnia: Kwiecień 08, 2014, 21:48:17 »

0,2-0,4 -0,6 takie o to rozbieżności  ;D
Zapisane
"Motocykl - to nie tylko pusty dźwięk,
to życie pisane snem,
to, co piękne jest,
to zabawka, która pomoże Ci
przetrzymać okropne dni,
gdy czułości zabraknie Ci..."

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1660
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #63 dnia: Kwiecień 08, 2014, 21:49:25 »

Przy całkowitym przyciągnięciu kotwicy? Bo u mnie ktoś to kiedyś giął i jest grubo ponad 1mm :P
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

Koles833

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 196
  • Jawa 350 ts
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #64 dnia: Kwiecień 08, 2014, 22:01:01 »

Nie, na odciągniętej ma być 0,4-0,6 a na przyciągniętej 0,3-0,4
Tam gdzie strzałka na przyciągniętej do cewki  ma być 0,4-0,6 a tak jak jest teraz na zdjęciu to od cewki do kotwicy ma być 0,2-0,4
Zapisane
"Motocykl - to nie tylko pusty dźwięk,
to życie pisane snem,
to, co piękne jest,
to zabawka, która pomoże Ci
przetrzymać okropne dni,
gdy czułości zabraknie Ci..."

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1660
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #65 dnia: Kwiecień 08, 2014, 22:16:39 »

Ok, wielkie dzięki ;) Jutro to ustawię :)
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

Jawolotmen

  • Usui
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 511
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #66 dnia: Kwiecień 08, 2014, 23:41:54 »

Cytuj
Bo coś zaczęła mi się zapalać lampka poniżej 3500obr/min po nagrzaniu silnika na światłach.


Sprawdź czy masz wszystkie fazy w alternatorze. Mi też się wydawało, że przekaźnik i objaw identyczny, a jednak przerwa w uzwojeniu.
Zapisane
"I wish my life had never even existed."

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1660
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #67 dnia: Kwiecień 09, 2014, 15:15:06 »

Fazy są, sprawdzałem, prostownik ok, już kiedyś go naprawiałem i pozmieniałem druty na elastyczne plecionki. Na wolnych obrotach przekaźnik bzyczy, zaraz go poustawiam i zobaczę co wtedy będzie :)
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

Karolek

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 653
  • Jawa 638/1 1989 Honda Transalp 600 1994
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #68 dnia: Kwiecień 09, 2014, 15:38:48 »

Bez przekaźnika też powinno ładować

Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1660
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #69 dnia: Kwiecień 09, 2014, 21:39:26 »

Ładowanie jest, tylko kontrolka się zapalała bo ktoś kiedyś się nudził i pogiął styki. Teraz są ustawione prawidłowo i muszę wypróbować na trasie czy się nie zapali.
Bo jak na razie to tylko cały czas w wolnej chwili poprawiam różne pierdółki, albo kompletuję zestaw narzędzi w schowku, a jeździć to nie ma kiedy.
Już dobre półtora tygodnia czekam na uszczelniacze wkładów z allegro, ale gościu tradycyjnie się nie śpieszy :(
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1660
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #70 dnia: Kwiecień 28, 2014, 21:55:13 »

W niedzielę zaliczyliśmy na Jawce pierwszy zlot w Wambierzycach :) Oprócz mojej były jeszcze 2 Jawy, nie robiliśmy zdjęć, ale znalazłem nas na yt https://www.youtube.com/watch?v=3MNo3CzAklY (ok. 40 sekundy)
https://www.youtube.com/watch?v=bQgZ3mbjAdw (2:10)

Z początku bałem się że Jawka nie da rady dotrzymać tempa innym maszynom w drodze na zlot z Międzylesia, ale spisała się dzielnie jadąc średnio 80-100km/h. Słyszałem plotkę że na całej imprezie było ok 700 motocykli ale nie wiem czy to prawda. Na paradzie sporo ludzi zaczepiało nas i wspominało jak to się kiedyś jeździło :)
Jawa została poświęcona i dostałą naklejkę na bak :)
Po dojechaniu na twierdzę kłodzką ruszyliśmy do domu z kumplem na GS 500 ale po drodze zachciało nam się wyskoczyć do Czech przez Lądek, potem do Jesenika, Hanusovic, Kralik i do domu przez Boboszów. W sumie zrobiliśmy w ten dzień 250 km.
Chociaż wożę w schowku narzędzia, zapasowe bezpieczniki, świece, żarówki i inne graty na szczęście nic oprócz mapy się nie przydało.
Jest na forum ktoś z tamtych 2 Jawerów? :)
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1660
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #71 dnia: Maj 07, 2014, 21:15:43 »

W końcu zdarzyła się pierwsza awaria która prawie unieruchomiła mój motocykl. Ostatnimi czasy sporo jeździliśmy Jawą w trasy 100-200km i od pewnego czasu zaczęła mieć problemy z odpalaniem, gasła na wolnych, chodziła głośniej niż zawsze, silnik się grzał i spaliła aż 6l/100km. Już zacząłem się bać że poszedł labirynt, simeringi na wale, albo inna poważna rzecz, ale na szczęście okazało się że poluzowała się śruba mocująca wirnik, wyleciał klin i przestawiło się śmigiełko soveka. Skręciłem to wszystko z powrotem i założyłem podkładkę sprężystą, ustawiłem zapłon na czujnik zegarowy i teraz powinno działać :)
Wcześniej podczas naprawiania głowicy obczaiłem że jako uszczelkę pod głowicę można użyć uszczelki głowiczki kompresora od Ursusa C330. Jest wykonana z aluminium i dobrze uszczelnia, nie to co te badziewne stalowe niby Jawowskie.
Oringi wydechów kupione na allegro też okazały się lipne, chyba faktycznie są to oryginalne czechosłowackie, 20-letnie sparciałe leżaki magazynowe. Od założenia nie chciały trzymać. Kupiłem nowe w rolniczym po 40gr sztuka i trzymają idealnie :)
Zrobiłem też nową uszczelkę komory pływakowej z gambitu, teraz gazior jest suchy jak pieprz

Po maturach będę zakładał kufer centralny :)
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1660
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #72 dnia: Maj 12, 2014, 22:45:29 »

Dzisiaj wstępnie zamocowałem kuferek, niby miały wchodzić do niego 2 kaski, ale ledwo go zamknąłem po włożeniu starego dobrego LS-a. Widocznie mam za duży łeb :P



Muszę jeszcze trochę usztywnić konstrukcję, bo wszystko sprężynuje. Dam rurki od podnóżków pasażera do tych dolnych wygięć koło tylnej lampy i powinno pomóc. Te główne rurki są włożone aż do miejsca gdzie są śruby od boczków, mam nadzieję że to trochę usztywni tylną część ramy.
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 769
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #73 dnia: Maj 13, 2014, 08:32:59 »

"Sprężynuje" bo za daleko wystaje.Ta płyta co na niej jest kufer powinna być mocowana do tej rurki pod spodem gdzieś w połowie długości a nie na końcu.Jeszcze lepiej zrobić taką Vke z rurek i wtedy p-łyta lepiej się trzyma.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1660
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #74 dnia: Maj 13, 2014, 21:49:30 »

Właśnie nie na "kolankach" się uginało, tylko w okolicach kierunkowskazów, tak długa rurka nie była wystarczająco sztywna. Dorobiłem dodatkowe wsporniki montowane do podnóżków pasażera i teraz cały tył ramy jest dużo sztywniejszy. Siedziałem na płycie pod kufer i nic się nie ugięło, a ważę 80kg.
Jutro pomaluję całe to rusztowanie na czarno i myślę że po południu już będzie zamontowane :)
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 18   Do góry