Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwiecień 24, 2019, 11:12:50
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Strony: 1 [2] 3 4 ... 18   Do dołu

Autor Wątek: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89  (Przeczytany 59330 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 768
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 26, 2013, 10:21:52 »

Z tą dźwignią to może masz za słabą sprężynę,która odpycha wałek i przez to ci się wciska na odpalanie.Ja kupiłem ją nową od Ruszczyka ale jest źle wykonana.Można spróbować dopasować inna kupiona np.w sklepie żelaznym.Wcześniej taką miałem i działała lepiej.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2013, 13:08:02 wysłana przez marian »
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Deejf

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
  • Doświadczony jawer.
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 26, 2013, 12:19:15 »

Bel - ray niebieski olej w białej butli - jeżdzę na nim od kiedy mam nowy piec w 638, jest lepszy wg mojego uznania jak motul i inne oleje, zostawia złote końcówki na tłumikach, i dobrze smaruje. po 5 tyś od dotarcia widać jeszcze oryginalne ślady honowania cylindra, więc zużycie zerowe. Polecam.  8)
Zapisane
    Status GG
Najwięcej on-line siedzący na forum :D

Nie jestem typem człowieka który dużo mówi i mało robi
            Ja mało mówię i mało robię :D

muczos

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1650
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 26, 2013, 23:24:20 »

To na rozpoczęcie sezonu kupię Dżawie flaszeczkę tego specyfiku na spróbowanie :)
A opłaca się kupić olej tej firmy do przednich teleskopów?
Bo mam wlany jakiś czeski amortyzol (gęstszy od naszego) zmieszany z silnikowym 1:1 i lipa jest, na dziurach kierownica wybija zęby.

A dźwignię wybija mi prawdopodobnie dlatego że wielowypusty wałka i kopnika są tak zjechane, że po dokręceniu i kilkakrotnym kopnięciu ta część kopnika na którą kładzie się nogę nie jest poziomo, tylko pochyło i przy wrzucaniu biegu do góry dźwignia jest też trochę wciskana w  stronę silnika. No i do tego między wałkiem a wybierakiem jest dość duży luz. Jak tajwan się nie sprawdzi to spróbuję stoczyć trochę kołnierz w starym tak żeby się lepiej zazębiało.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 26, 2013, 23:33:06 wysłana przez muczos »
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

Jawolotmen

  • Usui
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 511
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 27, 2013, 02:39:25 »

Zalej Castrol do zawieszeń 15W lub 10W. Ciężko mi powiedzieć, ale podobno przy 15W z holgerem na pokładzie ledwo zawiecha nurkuje.


ewentualnie jak chcesz poczekać do początku sezonu to Ci powiem jak na 15W się jeździ, bo sam wleję do lag. Trzeba w końcu zlać miksturę mixol + hipol.
Zapisane
"I wish my life had never even existed."

muczos

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1650
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 27, 2013, 09:24:34 »

Aha. A to jest tak że im większa liczba przed W tym twardsze będzie zawieszenie?
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 768
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 27, 2013, 10:58:01 »

Tak im większa ta liczba to bardziej gęsty olej.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

muczos

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1650
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 10, 2014, 18:07:14 »

Wymieniłem olej na Castrol 10W, jeździ się o niebo lepiej :)
Teraz wziąłem się za małe usprawnienie tylnego hamulca przed założeniem nowych szczęk

Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

muczos

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1650
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 23, 2014, 10:51:41 »

Na feriach wziąłem się za małe usprawnienie knedlika. Niestety nie mam nawyku robić zdjęć przy robocie i zrobiłem dopiero po poskładaniu:



Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

Kuba7112

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • 13000 i dcięcie... Boże dlaczego !
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 23, 2014, 14:40:17 »

Przedni hebel od Mz? jak zamontowałeś zacisk na lagach Dżawoskich? Czy zaadoptowałeś od Mz?
Zapisane
Miłości nie ma... jest motór. :)

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 768
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 23, 2014, 20:49:29 »

Jest zamontowany adapter ;)
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Kuba7112

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 0
  • 13000 i dcięcie... Boże dlaczego !
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 23, 2014, 21:58:55 »

Jakie wrażenia  z użytkowania tego hebla? :o  bo osobiście też się zastanawiam nad przeszczepem, tyle że z przodu i z tyłu, w tym że z przodu chcę dać tarcze po obu stronach koła i dwa zaciski  ;D
Zapisane
Miłości nie ma... jest motór. :)

renegade88

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 888
  • 472.5 i wszystko staje się łatwiejsze
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 23, 2014, 22:09:48 »

Bel - ray niebieski olej w białej butli - jeżdzę na nim od kiedy mam nowy piec w 638, jest lepszy wg mojego uznania jak motul i inne oleje, zostawia złote końcówki na tłumikach, i dobrze smaruje. po 5 tyś od dotarcia widać jeszcze oryginalne ślady honowania cylindra, więc zużycie zerowe. Polecam.  8)

Deejf możesz podać jakiś link jak wygląda olej w tej butelce?? i jaki to olej syntetyk, półsyntetyk??
Zapisane
    Status GG
Prawo Jazdy A, B, C+E

Jawa song ---> http://w142.wrzuta.pl/audio/8TLNnSF77xH/jawa_song

muczos

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1650
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 24, 2014, 07:52:16 »

Ja jednak kupiłem Gulf Pride 2T na spróbowanie, po 22zł za litr.

Wszystko byłoby fajnie z tym hamulcem, ale tarcza jest krzywa i na razie przy hamowaniu rzuca całym motorem. Zamówiłem drugą i powinna niedługo przyjść to wtedy zacznę dokładne testy ;)
Zacisk jest oryginalny Jawowski, przywieziony ze Słowacji, klocki nowe chińskie, uchwyt zrobiłem z płaskownika, wszystko poskładałem na śrubach 8.8. Na razie pompa jest pożyczona od skutera. Docelowo będzie ta http://allegro.pl/chopper-king-los-jolly-pompa-hamulcowa-hamulca-i3921192843.html z oryginalną klamką Jawy którą też udało mi się przytargać ze Słowacji :P
Jakie wrażenia  z użytkowania tego hebla? :o  bo osobiście też się zastanawiam nad przeszczepem, tyle że z przodu i z tyłu, w tym że z przodu chcę dać tarcze po obu stronach koła i dwa zaciski  ;D
.
Myślę że nie ma sensu bawić się tak poważne przeróbki, sprawny bęben z tyłu i jedna tarcza z przodu w zupełności wystraczy, przecież Jawa ani nie jest zbyt ciężka, ani nie jedzie 300km/h :)
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 24, 2014, 15:19:56 »

ładnie zamocowałeś ten zacisk;) a co do pompy hamulcowej odradzam sam miałem taka założona nową pompę tylko trochę lepsza i miała za słaba wydajność w porównaniu do oryginalnej pompy jawowskiej ;) hamować hamuje ale nie tak wydajnie ;) kup lepiej  z jakiegoś japońca używke;)
Zapisane

muczos

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1650
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 24, 2014, 19:03:03 »

Tato dzisiaj załatwił nową pompę od jakiegoś większego chińczyka z przewodem za 80zł i na razie na tym będę jeździł bo tamtą trzeba oddać. Zamontowałem inną tarczę i już jest lepiej, ale Barumka starsza o jakieś 5 lat od Jawy ma dosyć :P

Dzisiaj zamontowałem nowy łańcuch i te przerobione szczęki do tyłu. Na razie da się bez problemu blokować tylne koło na suchym asfalcie ;) Zobaczymy czy coś da to skracanie po większym przebiegu
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

muczos

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1650
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 27, 2014, 12:29:15 »

Wreszcie udało mi się przetoczyć tarczę tak żeby nie miała bicia, teraz hamulec żyleta :D Pompa daje radę bez problemu, ale ta opona jest trochę niebezpieczna i rozglądam się za nową.
Jak sądzicie, lepiej założyć do przodu H03, czy H04?
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

kielek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 255
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 27, 2014, 13:53:10 »

Na H03 z przodu moja CZ ma tendencje do wężykowania na "tarce". Na którymś zlocie ktoś mi mówił że ma podobny problem przy tej konfiguracji, także odradzam. Dziś do swojej 638 założyłem Mitasa H06 na przód, ale nie miałem czasu się przejechać.
Zapisane
Yamaha XTZ660 Tenere '94
ČZ 472.5 custom ;)
WSK m06-64 wiecznie remontu czekająca

cichy

  • Kamikadze,Boski Wiatr nie ma Przebacz
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 95
  • Była 638-0 jest 638-1
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 27, 2014, 13:57:38 »

Ja z przodu mam mitasa H04,z tyłu mam H06 i jeździ się super  ;)
Zapisane
    Status GG

Żyjesz więcej w ciągu pięciu minut przy całkowicie otwartej przepustnicy..
 niż niektórzy w ciągu całego życia...

Koles833

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 196
  • Jawa 350 ts
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 27, 2014, 16:53:03 »

Ja mam H06 z tyłu i z przodu i nie narzekam dobrze trzyma się drogi nawet na mokrym  ;D
Zapisane
"Motocykl - to nie tylko pusty dźwięk,
to życie pisane snem,
to, co piękne jest,
to zabawka, która pomoże Ci
przetrzymać okropne dni,
gdy czułości zabraknie Ci..."

muczos

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1650
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 28, 2014, 10:11:27 »

To chyba zdecyduję się na H04, bo H06 jakoś do mnie nie przemawia jako opona na przednie koło :)
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

Zmiennik

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 28, 2014, 18:37:06 »

H04 to chyba ten sam bieżnik, co oryginalny Barum? Podobno jest zdradliwy na śliskim asfalcie, ale to gdzieś tam zasłyszane.

H06 to oponki typowo na szosę, więc czemu nie? Sam się przymierzam do zmiany swoich starych Barumków i chętnie się dowiem. ;)
Zapisane

muczos

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1650
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 28, 2014, 23:25:59 »

Tak, H04 to ten oryginalny bieżnik. Ten mój co teraz mam jest zdradliwy nie tylko na śliskim asfalcie, ale na każdej nawierzchni :P
Z H03 z tyłu jestem bardzo zadowolony, jeżdżę głównie po asfalcie, ale czasami muszę się trochę przedzierać przez błoto żeby dojechać do dziewczyny i ta oponka idealnie się do tego nadaje :)
W starej CZ mam H06 z tyłu i już był trochę problem tamtędy przejechać :)
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

Jawolotmen

  • Usui
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 511
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 01, 2014, 02:38:26 »

Ja parę razy byłem bliski wywrotki na barumie, który mam z przodu. Oczywiście asfalt nie był suchy. 27 lat, boki spękane i kiepsko się trzyma. Też zakładam H-06.
Zapisane
"I wish my life had never even existed."

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1295
  • luckystrike
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 01, 2014, 08:02:47 »

muchos masz H04 z nowej produkcji ?
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

muczos

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1650
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #49 dnia: Marzec 01, 2014, 08:18:48 »

Nie, ma z 25 lat jak nic, ale zastanawiam się jak się jeździ na takiej oponie nówce ze sklepu.
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D
Strony: 1 [2] 3 4 ... 18   Do góry