Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 08:49:08
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 [2] 3 4 ... 7   Do dołu

Autor Wątek: Dyskusja na temat wytrącania sie oleju z mieszanki oraz o jej rozpraszaniu  (Przeczytany 28387 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zysiu

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2317
    • JAWA-CZ KLUB POLSKA
Odp: Dyskusja na temat wytrącania sie oleju z mieszanki oraz o jej rozpraszaniu
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 04, 2013, 21:36:26 »

śruba miała jeszcze jedno zadanie. Na zimę zalewałeś silnik olejem (konserwacja ) wyobrażacie sobie odpalanie na wiosnę jak byście nie wykręcili śruby i nie wylali tego oleju ::)
Zapisane
Member  JAWA-CZ KLUB POLSKA
http://www.youtube.com/watch?v=OZH4UPxW2zE

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Dyskusja na temat wytrącania sie oleju z mieszanki oraz o jej rozpraszaniu
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 04, 2013, 21:45:00 »


Dodam jeszcze ( kolejny raz),że silnik aluminiowy niestety nie lubi tzw "dziadkowej jazdy",3500-4800 obr/min to wg mnie optymalny zakres jego pracy.

Ja nie potrafie jechać ciągiem cały czas powyżej 4 tys bo mrowi kierownica i najbardziej podnóżki. . . No chyba że twój piec nie wibruje ... no nie wiem.

A spróbuj zubożyć trochę mieszankę ;)
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: Dyskusja na temat wytrącania sie oleju z mieszanki oraz o jej rozpraszaniu
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 04, 2013, 21:48:10 »


Kichała-sam tego chciałeś. Próbowałem załatwić to na Priv ,ale widzę ,że coś takiego jak tajemnica prywatnej korespondencji jest Tobie obca. Czyżby to był efekt przebywania na co dzień w towarzystwie tych dla których konfidencja była podstawą wiedzy?:
Cytuję:
Jak silnik jest rozgrzany, benzyna odparowuje, olej nie.
Dlatego też zimny dwusuw kopci bardziej niż ciepły. Stówa więc ma rację.
Czyli wg. Ciebie jest tak:
1.zimny silnik dwusuwu kopci bardziej ,bo benzyna nie odparowuje  ??? ?? -dosyć oryginalna dedukcja -nie komentuję, brak słów.
2. Silnik rozgrzany-benzyna odparowuje .Efekt? Silnik nie dymi ??? ?? Duży skrót myślowy.Bardzo duży .Również nie komentuję ,bo w zasadzie nie ma czego ,adekwatne do Twojego zadufania w swoją wiedzę.
Niestety nie mam tak lotnego umysłu ja Ty Panie Michale, W sumie ,to się chyba z tego cieszę ?
I to tyle dyskusji z Tobą bo jak dla mnie nie jesteś partnerem do dyskusji. Za wysokie dla mnie progi ;)
Resztę w tym temacie  załatwia trafnie GROM
Cytuję:Prawie cały się wytrąca? Panowie toż by po paruset kilometrach wał pływał w oleju. A z tłumików wam coś trochę cieknie oleju czy nie?


Ja oczywiście ponownie przepraszam i to bez cienia ironii ,za wprowadzenie zamieszania na Forum-chociaż właściwie to nie wiem, bo przynajmniej Holger ma konia na którym może jeździć? Idę do Polityki jak radzą mi niektórzy. Tak chyba ,będzie zdrowiej dla mnie ,bo stary już jestem i możliwe ,że wszystko mi się miesza i wprowadzam Was Drodzy Forumowicze nie potrzebnie w błąd .
Nie, nie obraziłem się ,bo mi ramę podpierdzielili  ;) ,a w razie pytań proszę pisać na PW. Proszę jednak pamiętać ,że ja pamiętam czasy SB (to mi się nie pomiesza nigdy ,bo sam z tego tytułu cierpiałem :( ) W tamtych czasach takich co wywlekali na światło dzienne ,to co sie prywatnie mówiło na dodatek wyrywając z kontekstu , dawniej golono na łyso i wykluczano z towarzystwa ,delikatnie mówiąc :( u Niemczurów było inaczej niestety ::)
Miłego wieczoru .


Filip Ts 350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 91
  • Tak brzydkie, że aż piękne...
Odp: Dyskusja na temat wytrącania sie oleju z mieszanki oraz o jej rozpraszaniu
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 04, 2013, 21:50:43 »

Ciągle się czegoś nowego uczę.... ale co ma skład mieszanki do wibrowania silnika przy wysokich prędkościach obrotowych ??? Nic nie rozumie.. U mnie jest do równych 4tys. bez wibracji te 90 -95 km/h czasem chciałoby się szybciej bo to nie są jakieś zabójcze obroty dla silnika lecz czuje jak przy 110 km/h motocykl ulega samorozkręcaniu... :)
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Dyskusja na temat wytrącania sie oleju z mieszanki oraz o jej rozpraszaniu
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 04, 2013, 21:55:34 »

Nie wiadomo co ma, u mnie motocykl wibrował, przestawianie zapłonu nic nie dało, a jak zubożyłem to przestało telepać. Proponuję też wyważyć statycznie koła, zniknie problem wibrowania kierownicy przy prędkościach 60-80km/h
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Dyskusja na temat wytrącania sie oleju z mieszanki oraz o jej rozpraszaniu
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 04, 2013, 22:02:33 »

Nie wiadomo co ma, u mnie motocykl wibrował, przestawianie zapłonu nic nie dało, a jak zubożyłem to przestało telepać. Proponuję też wyważyć statycznie koła, zniknie problem wibrowania kierownicy przy prędkościach 60-80km/h

Zubożyłeś na iglicy??
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Dyskusja na temat wytrącania sie oleju z mieszanki oraz o jej rozpraszaniu
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 04, 2013, 22:03:34 »

Nie, pływakiem. Rozlutowałem jego iglicę i przesunąłem ją trochę, ale i tak nie jest idealnie szczelna bo stożek się zużył i czekam na paczkę z nowym pływakiem.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Gielo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 21
  • Reborn 638
Odp: Dyskusja na temat wytrącania sie oleju z mieszanki oraz o jej rozpraszaniu
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 04, 2013, 22:18:11 »

śruba miała jeszcze jedno zadanie. Na zimę zalewałeś silnik olejem (konserwacja ) wyobrażacie sobie odpalanie na wiosnę jak byście nie wykręcili śruby i nie wylali tego oleju ::)

Zysiu ma rację, często motocykle zalewano naftą żeby przez zimę wał nie zardzewiał i pierścienie się nie poklinowały. Mój śp. dziadek też zalał TS naftą dlatego był pewien problem by się jej pozbyć przez brak tego korka spustowego :D
Zapisane
    Status GG

dr_ED

  • Be the Best, or Die Trying !!!
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 111
  • Buciorem w leb! :D
Odp: Dyskusja na temat wytrącania sie oleju z mieszanki oraz o jej rozpraszaniu
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 04, 2013, 22:44:27 »

To i ja dorzucę swoje trzy grosze mianowicie poruszę kwestie hamowania silnikiem podczas którego toż dochodzi do niedoboru czynnika smarującego w wyniku czego zachodzi wzmożone zużycie walu a dokładnie łożysk. Problem ten wynika z charakterystyki i budowy dwusuwowych silników spalinowych i po za wymyśleniem tzw: "wolnego kola" jak np w wartburgu żadne mądre głowy zajmujące się projektowaniem dwusuwowych silników spalinowych nie wymyśliły na to lekarstwa.


Z kopceniem silnika chodzi dokładnie o to ze przy zimnym silniku temp spalania mieszanki jest niższa niż wymagana do całkowitego spalenia oleju zawartego w paliwie stad dymienie. Przy rozgrzanym silniku prawie cały olej zostaje spalony stad dymienie jest dużo mniejsze jak przy zimnym silniku - proste.


nieporuszony jeszcze został watek smarowania silników dwusuwowych dzięki wtryskiwaniu oleju bezpośrednio do komory korbowej czyli tzw auto-lube


P.S najbardziej rozbawiło mnie wytracanie oleju z mieszanki w celu smarowania.... możne jeszcze ten olej jak się juz wytraci to dzieli się na frakcje i jedna frakcja smaruje tylko lewa stronę silnika a druga frakcja tylko prawa  ;D
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2013, 22:48:47 wysłana przez dr_ED »
Zapisane
    Status GG

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: Dyskusja na temat wytrącania sie oleju z mieszanki oraz o jej rozpraszaniu
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 04, 2013, 22:56:44 »


Dodam jeszcze ( kolejny raz),że silnik aluminiowy niestety nie lubi tzw "dziadkowej jazdy",3500-4800 obr/min to wg mnie optymalny zakres jego pracy.

Ja nie potrafie jechać ciągiem cały czas powyżej 4 tys bo mrowi kierownica i najbardziej podnóżki. . . No chyba że twój piec nie wibruje ... no nie wiem.

dokładnie może mi też ktoś wytłumaczy czemu te silniki lubią tak wibrować powyżej 4 tysi obrotów da się jechać ale uciążliwe ale jak już ma 5 tysi to chwile tylko  dam rady utrzymać taką prędkość bo nie wytrzymuje nie wspomne już jak na podnóżka pasażera to wibruje. Może jakiś temat osobny bo w tym kierunku nie znalazłem nic na forum albo słabo szukam .
Zapisane

heaven and hell

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 133
  • CZ 175' 487, XJ600 Diversion
Odp: Dyskusja na temat wytrącania sie oleju z mieszanki oraz o jej rozpraszaniu
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 04, 2013, 23:05:23 »

Ogolnie to wibruje chyba każdy, nawet Japonie, ale mają swój przedział obrotów, poniżej tego przedziału nie i powyżej też już nie.
Zapisane

Filip Ts 350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 91
  • Tak brzydkie, że aż piękne...
Odp: Dyskusja na temat wytrącania sie oleju z mieszanki oraz o jej rozpraszaniu
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 04, 2013, 23:06:25 »

Tu ewidentnie widać co
- Brak szóstego biegu
- Za twarda guma na poduszkach silnika
- Za małe wałki wyrównoważające
- zle wyregulowany zawór wydechowy :)

A tak na poważnie to wszyscy mówią że MZ wibrują... To prawda ale na wolnych obr. potem juz nie. podczas jazdy jest całkiem kulturalnie nie zależnie od obrotów..... Silnik na sztywno do ramy... nic z tym się nie zrobi.
 
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2013, 23:10:39 wysłana przez Filip Ts 350 »
Zapisane

lukasv00

  • Gość
Odp: Dyskusja na temat wytrącania sie oleju z mieszanki oraz o jej rozpraszaniu
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 04, 2013, 23:15:45 »

A ja na wibracje ponad 4k obrotów nie narzekam specjalnie, ale popiszę jeszcze o tym jak się skupię na problemie bardziej podczas jazdy.
Zapisane

dr_ED

  • Be the Best, or Die Trying !!!
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 111
  • Buciorem w leb! :D
Odp: Dyskusja na temat wytrącania sie oleju z mieszanki oraz o jej rozpraszaniu
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 04, 2013, 23:17:16 »


P.S najbardziej rozbawiło mnie wytracanie oleju z mieszanki w celu smarowania....


Edziu! Nie wiem, czy "wytrącanie" to najtrafniejsze słowo, pewnie nie, ale na pewno następuje częściowa separacja oleju i benzyny. Olej nie wie, że jest separowany w celu smarowania, to fizyka.

Michale, smarowanie silnika dwusuwowego następuje po przez osadzenie się cząsteczek oleju na wszystkich elementach komory korbowej. Musisz pamiętać ze paliwo wymieszane z olejem trafia do komory korbowej w postaci gazowej dzięki funkcji i pracy jaka wykonuje gaźnik (stad pewnie tez nazwa - Gaźnik) i tylko w postaci gazowej możne zostać spalona w silniku spalinowym. Następnie mieszanka paliwowo-powietrzna (tak, jest mokra i tak caly czas jest w postaci gazowej) przelatuje przez komorę korbowa i trafia pod tłok gdzie jest spalana.

Aby najłatwiej wyobrazić sobie jak wygląda mieszanka jest wyobrazić sobie pistolet do malowania  W przypadku tego pistoletu do malowania powietrze jest powietrzem (tak wiem mało odkrywcze ;) ) a farba jest naszym olejem. Teraz wyobraź sobie pudełko (nasza komora korbowa) i jak wytniesz otwór w tym szczelnym pudelku i przyłożysz do niego pistolet do malowania i naciśniesz spust to do środka wleci mieszanka powietrzno-farbiana. Teraz jak otworzysz pudełko to zauważysz ze te drobne mikroskopijne cząsteczki farby osadziły się wszędzie nawet na ściance w której był otwór przez który pryskałeś. Stalo się tak dlatego ze powietrze zawierające cząstki farby przeleciało przez to pudełko odbiło się kilka razy od ścianek bocznych, górnej i dolnej zostawiając tam cześć cząsteczek farby i wróciło spowrotem do miejsca skąd wleciało nanosząc resztę cząsteczek. To samo dzieje się z olejem w dwusuwowym silniku spalinowym  który zawiera jeszcze wirujący z prędkością 20 razy na sekundę wal korbowy wprawiający zasysana mieszankę w mocny ruch wirowy.

To co smaruje silnik dwusuwowy to tzn "film" olejowy czyli mikrocząsteczki oleju będącego składnikiem mieszanki powietrzno-paliwowej osadzonym na wszystkich elementach komory korbowej korbowej

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: Dyskusja na temat wytrącania sie oleju z mieszanki oraz o jej rozpraszaniu
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 04, 2013, 23:20:15 »


dr_Ed !
Z Michałem sie nie polemizuje ,bo dyskusja z nim rządzi się pewnym prawem formułowanym w dwóch podpunktach:
pkt 1. Michał ma zawsze rację
pkt 2. Jeżeli Michał nie ma racji to patrz na pkt.1
Reszta to przedszkole, ba nawet nie ,bo przecież Michał kończył naukowe przedszkole w którym fizykę wykładali oseskom .
To nic ,że się trochę gubi Misiu w porównaniach .Co tam! Reszta to debile i nie potrafią samodzielnie myśleć a ,że każdy cytat jest dobry ,byle pasował do jego toku myślenia.To nic ,że nie do końca kuma co autor miał na myśli .Misiu lubi błyszczeć. Jest Cool i kończył przedszkole w którym uczyli cytowania prywatnej korespondencji na ogólnym forum. Przy Michale trzeba uważać co się mówi ,bo kto wie kiedy i jak to wykorzysta?
Tak więc ostrożnie proponuję ;)

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: Dyskusja na temat wytrącania sie oleju z mieszanki oraz o jej rozpraszaniu
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 04, 2013, 23:21:12 »

czasami według mnie jest to uciążliwe bo po dłuższej takiej jeździe w zakresie 4000-4500 to w końcu się śruby poodkręcają ;)
Zapisane

Zysiu

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2317
    • JAWA-CZ KLUB POLSKA
Odp: Dyskusja na temat wytrącania sie oleju z mieszanki oraz o jej rozpraszaniu
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 04, 2013, 23:28:27 »

Panowie czy widzicie że chłopakowi robimy burdel w temacie.
Prośba do władnych posprzątajcie proszę w tym temacie.
czasami według mnie jest to uciążliwe bo po dłuższej takiej jeździe w zakresie 4000-4500 to w końcu się śruby poodkręcają ;)
Dlatego daję samokontrujące :)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2013, 23:30:18 wysłana przez Zysiu »
Zapisane
Member  JAWA-CZ KLUB POLSKA
http://www.youtube.com/watch?v=OZH4UPxW2zE

Filip Ts 350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 91
  • Tak brzydkie, że aż piękne...
Odp: Dyskusja na temat wytrącania sie oleju z mieszanki oraz o jej rozpraszaniu
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 04, 2013, 23:46:53 »

A ja na wibracje ponad 4k obrotów nie narzekam specjalnie, ale popiszę jeszcze o tym jak się skupię na problemie bardziej podczas jazdy.

Popatrz na awatarze jaki masz silnik w swoim moto.... już wiesz czemu u ciebie jest lepiej? ;)
Zapisane

Gielo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 21
  • Reborn 638
Odp: Dyskusja na temat wytrącania sie oleju z mieszanki oraz o jej rozpraszaniu
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 05, 2013, 00:00:25 »

Panowie, może poprzestaniecie na tym, że olej z butelki trafia na łożyska i nic sie nie zaciera :D A po drodze może nawet zamarznąć :D Who cares!

Co do drgań powyżej 4k obrotów, to w mojej Ts'ce jak na dotarciu lałem ok 1:30 to telepało bardziej niż teraz jak leje 1:45 Nie lubi tłustego paliwa, czy jak?? :D
Zapisane
    Status GG

lukasv00

  • Gość
Odp: Dyskusja na temat wytrącania sie oleju z mieszanki oraz o jej rozpraszaniu
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 05, 2013, 00:18:58 »


P.S najbardziej rozbawiło mnie wytracanie oleju z mieszanki w celu smarowania....


Edziu! Nie wiem, czy "wytrącanie" to najtrafniejsze słowo, pewnie nie, ale na pewno następuje częściowa separacja oleju i benzyny. Olej nie wie, że jest separowany w celu smarowania, to fizyka.



To co smaruje silnik dwusuwowy to tzn "film" olejowy czyli mikrocząsteczki oleju będącego składnikiem mieszanki powietrzno-paliwowej osadzonym na wszystkich elementach komory korbowej korbowej


Nie wiem czy to można nazwać filmem olejowym. Film olejowy to warstwa/klin oleju, który działa z siłą wyporu na element (jak w łożysku ślizgowym np. panewki wału korbowego w samochodzie). Podobne zjawisko występuje również przy współpracy pewnego teflonu ze stalą, gdzie teflon pokrywa pewną warstwą stal, zmniejszając tarcie i rozdzielając oba elementy.
Zapisane

dr_ED

  • Be the Best, or Die Trying !!!
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 111
  • Buciorem w leb! :D
Odp: Dyskusja na temat wytrącania sie oleju z mieszanki oraz o jej rozpraszaniu
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 05, 2013, 00:33:32 »


P.S najbardziej rozbawiło mnie wytracanie oleju z mieszanki w celu smarowania....


Edziu! Nie wiem, czy "wytrącanie" to najtrafniejsze słowo, pewnie nie, ale na pewno następuje częściowa separacja oleju i benzyny. Olej nie wie, że jest separowany w celu smarowania, to fizyka.



To co smaruje silnik dwusuwowy to tzn "film" olejowy czyli mikrocząsteczki oleju będącego składnikiem mieszanki powietrzno-paliwowej osadzonym na wszystkich elementach komory korbowej korbowej


Nie wiem czy to można nazwać filmem olejowym. Film olejowy to warstwa/klin oleju, który działa z siłą wyporu na element (jak w łożysku ślizgowym np. panewki wału korbowego w samochodzie). Podobne zjawisko występuje również przy współpracy pewnego teflonu ze stalą, gdzie teflon pokrywa pewną warstwą stal, zmniejszając tarcie i rozdzielając oba elementy.


No to jak ty byś to nazwał ?

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...
Odp: Dyskusja na temat wytrącania sie oleju z mieszanki oraz o jej rozpraszaniu
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 05, 2013, 00:48:54 »

Jak jeszcze nie poskładałeś silnika to proponuję Ci wsadzić do niego mudzina. Karm go dobrze a nie będziesz się martwił o swoje cząsteczki ich rodzaj oraz gdzie się umówią na schadzkę albo gdzie wezmą rozwód. A co do wibracji to od szybkiej jazdy, mudzin przyzwyczajony jest do ciepła a przy wyższej prędkości wieje mu po nerkach i przez to go telepie wraz z nim cały motocykl. Pozostaje tylko jeździć w upalne dni bądź dawać bardziej w palnik.
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

lukasv00

  • Gość
Odp: Dyskusja na temat wytrącania sie oleju z mieszanki oraz o jej rozpraszaniu
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 05, 2013, 00:57:21 »



No to jak ty byś to nazwał ?


Warstwą smarującą oleju.
Po prostu unikam określenia film, bo tu chodzi tylko i wyłącznie o zabezpieczenie od tarcia bez konieczności przesunięcia elementów.
Między pewnymi elementami silnika, które są spasowane ze sobą ruchowo może zachodzić tarcie płynne bądź mieszane (oczywiście nie powinno zachodzić tarcie suche, bo to rzecz niekorzystna) dzięki tej warstwie oleju roznoszonej po całej komorze korbowej.
Dobra, dość pitolenia :D
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2013, 01:05:43 wysłana przez lukasv00 »
Zapisane

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: Dyskusja na temat wytrącania sie oleju z mieszanki oraz o jej rozpraszaniu
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 05, 2013, 07:55:09 »

A ja bym to wszystko nazwał ...MGŁĄ SMOLEŃSKĄ i WINĄ TUSKA.Macierewicza tylko brakuje. Proponuję powołać go na eksperta. On nam tą całą separację wytłumaczy najdokładniej.


Co do wibracji silnika spalinowego w pewnym zakresie drogi Kolego, to najczęstszą jej przyczyną są braki w wyrównoważeniu układu korbowo-tłokowego, przy założeniu ,że uprzednio wykluczyliśmy takie czynniki jak usterki w układzie zawieszenia silnika i rozpierdzielony karter -wybite siedzenia łożysk ,brak współosiowości otworów.
Owe braki jak je ładnie nazwałem  :D  mogą wynikać ze:
1.złego wyosiowania wału- w skrócie wycentrowaniu.
2."grzybka" ,skaleczenia lub zbyt wysokiego kołka na końcówce na której montujesz wirnik albo zębatkę-tu brak kołka.
3.Zmiany w ciężarach układu korbowego-to wykluczamy ,jak nie było takich zmian wprowadzanych np.jeden tłok nominał drugi IIszlif.
4.GMP jednego tłoka nie jest równoznaczny z DMP drugiego tłoka-skręcenie wału na czopie środkowym-.
5.Kąty otwarcia okien jednego cylindra nie są adekwatne(takie same lub b.zbliżone) do drugiego cylindra-mówi sie wówczas ,że silnik "przebiera-kuleje"ale to stare określenie więc może nie pasuje ?


Z pewnością nie wymieniłem wszystkich przyczyn drgań ,wibracji czyli masażu stóp .Wszystkie te efekty mogą występować-ujawniać się w różnych zakresach prędkości obrotowej silnika-teoria drgań(wyższa szkoła jazdy-brak uprawnień z mojej strony).Proponuję zacząć od sprawdzenia tych 4-5"grzechów głównych" Jak to nie pomoże to trzeba wpuścić to cośtam o czym wspominał jeden z kolegów wcześniej i wziąć namiar na to ,że to tylko i aż Knedel ;)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2013, 08:40:33 wysłana przez Markoltent10 »
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: Dyskusja na temat wytrącania sie oleju z mieszanki oraz o jej rozpraszaniu
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 05, 2013, 08:23:34 »

Panowie możecie mnie baranowi wytłumaczyć jak gaźnik zamienia benzynę w gaz? A o oleju zapomina?

W ogóle jak to możliwe że gaźnik zamienia ciecz w gaz?
Jak już to jest to mieszanina i bardziej bym to aerozol podciągnął. Parowanie benzyny jak już mamy to gdzie indziej, bo do tego jest potrzebna energia...
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2013, 08:26:41 wysłana przez GROM »
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 ... 7   Do góry