Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Lipiec 16, 2020, 15:08:25
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Kończy się regulacja zapłonu  (Przeczytany 6409 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Maciek90

  • Gość
Kończy się regulacja zapłonu
« dnia: Styczeń 26, 2013, 09:17:29 »

Witam. Panowie mam problem z regulacja zapłonu. Ustawiając prawy garnek brakuje mi regulacji i iskra jest w gmp a nie tak jak powinna być 2,7 przed gmp. Zmieniałem już krzywkę i nic. Jest na to jakiś sposób? ::)
Zapisane

chmielak430

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • jawa 350ts chętnie się pozbędęhttp://tablica.pl/mo
Odp: Kończy się regulacja zapłonu
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 26, 2013, 09:22:08 »

możesz troche rozwiercić otwory w płytce i wtedy troche ci sie cofnie. Oczywiscie w płytce od prawego garnka :P
Zapisane
    Status GG

von_Majzel

  • Gość
Odp: Kończy się regulacja zapłonu
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 26, 2013, 09:24:44 »

Często wyciera się krzywka . Ale jak to nie ona , to kup nowe przerywacze , nie będą starte tam gdzie stykają się z krzywką . Sprawdź też całą płytkę czy nie jest pokrzywiona . Nowego całego zapłonu platynkowego raczej nie polecam kupować , koledzy z forum tutaj produkują świetne elektroniczne zapłony .
« Ostatnia zmiana: Styczeń 26, 2013, 09:28:21 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

kozulec

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 330
  • Jawa 634 "1984, Jawa 638 " 1989, Ogar 200" 1984
Odp: Kończy się regulacja zapłonu
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 26, 2013, 09:29:56 »

W takim wypadku ja eksperymentowałem z inną niż zalecana przerwą na przerywaczach. W tym wypadku zaryzykował bym 0,2 mm.
A tak w ogóle to zalożyłem elektronika i mam już spokój z zapłonem :P
Zapisane
Moc i satysfakcja. Bez kompromisów :P
500655795

Maciek90

  • Gość
Odp: Kończy się regulacja zapłonu
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 26, 2013, 10:35:08 »

No brałem już też pod uwagę wymienione przez was sposoby i spróbuje a jak to nic nie da to poważnie się zastanowię nad elektronicznym ::)  Z nim już chyba nie powinno być problemów z ustawieniem?
Zapisane

kozulec

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 330
  • Jawa 634 "1984, Jawa 638 " 1989, Ogar 200" 1984
Odp: Kończy się regulacja zapłonu
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 26, 2013, 10:46:36 »

Ja założyłem zapłon kolegi Groma i moje problemy się skończyły a w Jawę wstąpiło nowe życie ;) . Łapiesz górny martwy punkt na zdaje się prawym tłoku i ustawiasz na kreski. Wszystko jest w instrukcji i naprawdę łatwe. Następnie zapominasz o regulacji zapłonu :P
Zapisane
Moc i satysfakcja. Bez kompromisów :P
500655795

jawol

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Kończy się regulacja zapłonu
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 26, 2013, 11:57:11 »

Być może masz "przestawiony" wał?
Tzn. kąt przesunięcia pomiędzy cylindrami jest inny niż 180st. Wtedy żadne elektroniczne cudeńka nawet nie pomogą.
Kilka razy widziałem takie "przestawione" silniki.
Możesz to sprawdzić używając chociażby długich prętów włożonych do cylindrów przez otwór świecy.
Wkładasz i kręcisz wałem. Gdy jeden z prętów jest w maksymalnym górnym położeniu drugi musi być dokładnie w maksymalnie dolnym położeniu. I na odwrót.
Czyli: GMP lewego cylindra powinno być dokładnie w DMP prawego.
Jeśli jest inaczej. Tzn. momenty w których oba tłoki "idą" do góry lub w dół - wał do roboty.
Zapisane

kozulec

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 330
  • Jawa 634 "1984, Jawa 638 " 1989, Ogar 200" 1984
Odp: Kończy się regulacja zapłonu
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 26, 2013, 12:09:37 »

Być może masz "przestawiony" wał?
Tzn. kąt przesunięcia pomiędzy cylindrami jest inny niż 180st. Wtedy żadne elektroniczne cudeńka nawet nie pomogą.
Kilka razy widziałem takie "przestawione" silniki.
Możesz to sprawdzić używając chociażby długich prętów włożonych do cylindrów przez otwór świecy.
Wkładasz i kręcisz wałem. Gdy jeden z prętów jest w maksymalnym górnym położeniu drugi musi być dokładnie w maksymalnie dolnym położeniu. I na odwrót.
Czyli: GMP lewego cylindra powinno być dokładnie w DMP prawego.
Jeśli jest inaczej. Tzn. momenty w których oba tłoki "idą" do góry lub w dół - wał do roboty.
W takim wypadku elektroniczny zapłon nie da rady. Pozostaje albo zrobić wał albo użyć patentu który opisalem wcześniej (inna przerwa przerywacza)
Zapisane
Moc i satysfakcja. Bez kompromisów :P
500655795

Maciek90

  • Gość
Odp: Kończy się regulacja zapłonu
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 26, 2013, 12:22:57 »

Przed chwilą ustawiłem większa przerwe na platynkach i zapłon dał się ustawić i Jawa odpaliła :) Zaraz idę zobaczyć co z tym wałem :-[
Zapisane

kozulec

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 330
  • Jawa 634 "1984, Jawa 638 " 1989, Ogar 200" 1984
Odp: Kończy się regulacja zapłonu
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 26, 2013, 12:46:02 »

Z taką wadą wału da się jeździć. Miałem tak w MZ i w ten sposób kombinowałem i jakoś to było
Zapisane
Moc i satysfakcja. Bez kompromisów :P
500655795

SofCHJanek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 287
  • eMZeciarz
Odp: Kończy się regulacja zapłonu
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 26, 2013, 12:54:04 »

Czemu nie da rady? Mój ma niezależną regulacją na każdy gar w dosyć dużym zakresie, w zasadzie masz trzy regulacje - podstawa, regulacja powiększona o kilka stopni oraz dwie niezależne płytki od każdego cylindra. Oczywiście wszystko ma jakieś granice.
Nie robiłem nigdy pomiaru jaki jest zakres ale mogę to sprawdzić, z tym że to trochę zajmie.
Zapisane
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.
Układy zapłonowe, alternatory z CDI, regulatory, obrotomierze, instalacje itd.
Masz pytania? Pisz!


SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097
MZ ES 250/2 '72
http://www.youtube.com/user/sofchjanek

von_Majzel

  • Gość
Odp: Kończy się regulacja zapłonu
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 26, 2013, 13:29:08 »

Być może masz "przestawiony" wał?
Tzn. kąt przesunięcia pomiędzy cylindrami jest inny niż 180st. Wtedy żadne elektroniczne cudeńka nawet nie pomogą.
Kilka razy widziałem takie "przestawione" silniki.
Możesz to sprawdzić używając chociażby długich prętów włożonych do cylindrów przez otwór świecy. Wkładasz i kręcisz wałem. Gdy jeden z prętów jest w maksymalnym górnym położeniu drugi musi być dokładnie w maksymalnie dolnym położeniu. I na odwrót.
Czyli: GMP lewego cylindra powinno być dokładnie w DMP prawego.
Jeśli jest inaczej. Tzn. momenty w których oba tłoki "idą" do góry lub w dół - wał do roboty.

 
Z taką wadą wału da się jeździć. Miałem tak w MZ i w ten sposób kombinowałem i jakoś to było

Miałeś dwucylindrową MZ ? ?
=0
Zapisane

xPredatorx88

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 137
  • CZ 175/487
Odp: Kończy się regulacja zapłonu
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 26, 2013, 13:35:28 »

Są dwucylondrowe. Jeżeli youtube.pl nie kłamie
Zapisane
Najlepszy widok na burze? W moim wstecznym lusterku :]

CZ 175/487

SofCHJanek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 287
  • eMZeciarz
Odp: Kończy się regulacja zapłonu
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 26, 2013, 13:36:48 »

Oprócz przeróbek to tylko BK, czyli dwusuwowy bokser.
Jeżeli mówimy o produkcji DDR bo później była 1000.
Zapisane
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.
Układy zapłonowe, alternatory z CDI, regulatory, obrotomierze, instalacje itd.
Masz pytania? Pisz!


SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097
MZ ES 250/2 '72
http://www.youtube.com/user/sofchjanek

Maciek90

  • Gość
Odp: Kończy się regulacja zapłonu
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 26, 2013, 14:46:24 »

Patrzyłem teraz czy wał nie jest przestawiony i jest ok. tzn. nie ma takiego momentu w którym tłoki wędrowały by w tą samą strone. Co może być jeszcze przyczyną tego że brakuje tej regulacji? Platyny też zmieniałem na inne i nic.
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1203
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Kończy się regulacja zapłonu
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 26, 2013, 17:36:38 »

Może nie masz klina na wirniku i jest troszkę przestawiony ? Jeśli czop jest ok, klin w wirniku jest na swoim miejscu, krzywka zdrowa, przerywacze niezużyte to musi hulać.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

kozulec

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 330
  • Jawa 634 "1984, Jawa 638 " 1989, Ogar 200" 1984
Odp: Kończy się regulacja zapłonu
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 26, 2013, 21:22:47 »

Z taką wadą wału da się jeździć. Miałem tak w MZ i w ten sposób kombinowałem i jakoś to było

Miałeś dwucylindrową MZ ? ?
=0
Akurat 2 cylindrowej MZ,czyli Ify BK 350 nie miałem ;)
Chodziło mi o to, że w MZ ETZ 250 też mi brakowało skali przesuwu płytki z zapłonem przy właściwej przerwie na przerywaczu i bylem zmuszony ustawić mniejszą przerwe aby udało się ustawić właściwy punkt zaplonu
Zapisane
Moc i satysfakcja. Bez kompromisów :P
500655795
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
0 Odpowiedzi
21267 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Luty 20, 2010, 15:07:12
wysłana przez _Wujek samo Zło_
1 Odpowiedzi
1607 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 06, 2013, 09:41:23
wysłana przez Maliniasty
1 Odpowiedzi
1625 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 06, 2016, 20:36:38
wysłana przez marian
2 Odpowiedzi
957 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 19, 2018, 08:39:15
wysłana przez malich00
8 Odpowiedzi
402 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 24, 2020, 09:54:38
wysłana przez piterkazzz