Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 09:43:34
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [634 - 472] Pytanie na temat jawy  (Przeczytany 6490 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

morda

  • Gość
[634 - 472] Pytanie na temat jawy
« dnia: Luty 09, 2006, 01:35:31 »

 ???witam chodzi mi głównie o to ze jawcia byla odpalana wczoraj i niezchodzi mi z obrotow zauwazylem peknieta gumke od gaznika do filtru powietrza jak myslicie to moze byc to? to jest raz a dwa przy rozruchu zalewa mi jeden cylinder dopiero pochwili sie wlacza a jeszcze jesli ktos by mogl to moglby napisac mi gdzie sie wzuca szczotki ladowania i jak sie to robi mam jawe cezet 6v



pozdro Demonos i STÓWA D:
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2012, 00:04:54 wysłana przez Bulo »
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: pytanie na temat jawy
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 09, 2006, 09:54:20 »

Pęknięta guma o której piszesz na pewno nie jest przyczyna tego że moto nie schodzi z obrotów.Podejżewałbym o to raczej złą regulacje gaznika ,jakieś nieszczelności na lini gaznik-silnik,lub nieszcelności na powierzchni styku:cylindry-kartery,cylindry-głowice.Dla świętego spokoju wymieñ świece ,przeczyść gażnik,i podokręcaj głowice.Jak bedziesz przykrecał gażnik po czyszczeniu(chyba nie muszę pisać że do czyszczenia najlepiej go odkręcić ;) )to dokrecaj go z wyczuciem ,nie za mocno cobyś nie zrobił uchwytu w łuk ;) ;D   Pozdro również D:
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: pytanie na temat jawy
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 09, 2006, 10:07:12 »

i zpomniałem dopisać że winne mogą być jeszcze simmeringi.Szczotki wkłada sie w stojanie patrząc od góry.Sa tam takie blaszki które musisz delikatnie zdjąc nie uszkadzając miejsc gdzie te blaszki sie zatrzaskują.Szczotki znajdują się po bokach takiego uchwytu do którego przykręcone są przewody.A szczotkotrzymacz przynitowany jest od wewnętrznej strony czołowej ścianki wirnika.               Napisz który cylinder się zalewa  ???.         
Zapisane

morda

  • Gość
Odp: pytanie na temat jawy
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 09, 2006, 13:03:40 »

zalewa mi lewy cylinder a kolega mechanik mowile ze te obroty to wina tej peknietej gumki bo zre za duzo powietrza?
Zapisane

Janek

  • Gość
Odp: pytanie na temat jawy
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 09, 2006, 18:31:53 »

Z całym szacunkiem, ale czy kolega mechanik wie jak działa silnik? Gdyby dostawał za duzo powietrza to nie chodziłby na wysokich obrotach.
Pozdrawiam
Janek
Zapisane

morda

  • Gość
Odp: pytanie na temat jawy
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 09, 2006, 20:08:48 »

dokladniej chodzi mi o to ze powoli zchodzi z obrotow odpale go chodzi bez gazu normalnie przygazuje mu i puszcze manetke a on jeszce chwile jest na obrotach i dopiero po chwili schodzi i wlasnie niewiem czemu



pozdrawiam
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: pytanie na temat jawy
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 09, 2006, 21:19:12 »

Uszkodzona guma pomiędzy filtrem powietrza a ga¼nikiem powoduje tylko tyle, że do silnika trafia zapylone powietrze. Ilość powetrza jaka trafia do silnika jest limitowana położeniem przepustnicy:) Co innego gdyby nieszczelność występowała za ga¼nikiem, wtedy mamy do czynienia z tzw. fałszywym powietrzem (pisał o tym Stówa kilka postów wyżej)- i pewnie o to chodziło Twojemu koledze mechanikowi.
 
Generalnie jawy schodzą wolno z obrotów, ale bez przesady. W tym miejscu przychylam się do opinii Stówy- zrób wszystko co radził i pochwal się czy pomogło, a powinno pomóc ;D.
Zapisane

grzehoo

  • Gość
Odp: pytanie na temat jawy
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 09, 2006, 23:13:41 »

Potwierdzam że guma miedzy ga¼nikiem a filtrem nie może być powodem tych kłopotów. Jawa działa i bez niej.
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: pytanie na temat jawy
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 10, 2006, 00:08:06 »

no pewnie ze zadziala, ale dlugosc dolotu i jego opor tez jest wazny w przypadku dwutaktow, tak samo zreszta jak wydech, takze zastosowanie np. stozka na ssaniu moze o wiele wiecej przeszkadzac niz pomagac
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: pytanie na temat jawy
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 10, 2006, 19:47:43 »

Z tym że długośc układu dolotowego ma wpływ na charakterystykę pracy silnika to fakt.Podam prosty przykład,"naprawiałem" niedawno Ogara z czeskim silnikiem.Ci którzy go widzieli ;D wiedzą jak zbudowany jest filtr powietrza a konkretnie jego obudowa.W każdym razie jest tam taka rurka przez którą dostaje się powietrze do filtra.Wystarczy ja lekko wysunąć lub wcisnąć do środka aby zakłucić charakterystyke pracy silnika.Koleś który do mnie przyprowadził tego bzyka podłączył sobie rurkę która miała pomóc w lepszym napełnieniu cylindra.Powietrze miało się pod wpływem jazdy miało się pod wyższym ciśnieniem dostac do filtra itd.Okazało się jednak że motorek niemógł nawet ruszyć z miejsca.Jakież było jego zaskoczenie gdy  po zdjęciu tej rurki motorek zaczął normalnie pracować :o :-/ <mur>.Ale wracając do tematu to że silnik nie schodzi z obrotów to wina zbyt ubogiej mieszanki mieszanki I:] .Nie muszę dalej pisać co może byc tego przyczyną ;D
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: pytanie na temat jawy
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 10, 2006, 19:59:08 »

A co do zalewania lewego cylindra to może byc wina złej regulacji zapłonu tego cylindra.Wszyscy wiemy jak kłopotliwe jest ustawienie lewego "gara". <mur> ,  albo to świeca ??? 
Zapisane

Faza

  • Gość
Odp: pytanie na temat jawy
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 11, 2006, 13:30:33 »

Mam ten sam problem co Morda, dokładnie takie same objawy. Nie mam wogóle filtra powietrza, tylko samą gumę. Myśle jednak że powodem jest lewe powietrze, które łapie przy łączeniu ga¼nika do karterów. U minie te objawy pojawiły sie po tym jak ściągnołem ga¼nik (w celu uszczelnienia dolnej śruby ga¼nika) uszczelka troszkę się rozdarła, złożyłem na tej uszczelce odpaliłem a tu takie dziwne objawy  |:E więc chyba to jest przyczyną.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
0 Odpowiedzi
2798 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 14, 2012, 18:32:37
wysłana przez Kurzyn
3 Odpowiedzi
4117 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 17, 2012, 11:08:12
wysłana przez spiewak
11 Odpowiedzi
9448 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wrzesień 14, 2013, 10:11:56
wysłana przez holger RIP
1 Odpowiedzi
2229 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudzień 06, 2013, 17:32:13
wysłana przez Kanter
2 Odpowiedzi
1595 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 26, 2018, 10:34:12
wysłana przez Jacek64