Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Lipiec 09, 2020, 13:14:23
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: regulacja starego ga¼nika  (Przeczytany 3143 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Aniol

  • Gość
regulacja starego ga¼nika
« dnia: Kwiecień 08, 2007, 17:43:13 »

Macie może jakiś patent na regulacje starego ga¼nika (nie od TS-ki, bez ssania). Szukałem w archeo i znalazłem tylko przepis na regulację ga¼nika od TS-ki.

Przy okazji co to może być jeśli silnik wysusza mi pływak jak mocniej odkręcę przepustnice. Miałem tak dziś, dałem trochę czadu i po ok. 500 metrach sprzęcior zgasł. Aby go odpalić musiałem przelać pływak.
Zapisane

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 574
  • JAWA TS 350 89r. oraz Yamaha FJ 1200 89r.
Odp: regulacja starego ga¼nika
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 08, 2007, 17:47:14 »

możesz mieć zapchany kranik albo odpowietrzenie w korku i paliwo słabo płynie.

Co do regulacji to nie ma większego znaczenia który ga¼nik, jeśli chodzi o regulacjie składu mieszanki i wolnych obrotów to robi sie to tak samo dla obu typów. Poprawcie mnie jeśli się myle.
Zapisane

marcincz

  • Gość
Odp: regulacja starego ga¼nika
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 08, 2007, 18:09:47 »

Witam!!!
Ja ustawiam ga¼nik tak jak na tej stronie: http://wsk_fenix.republika.pl/gazniki.html
Tam jest opisana regulacja ga¼nika od wsk ale one są bardzo podobne.
Zapisane

Aniol

  • Gość
Odp: regulacja starego ga¼nika
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 08, 2007, 18:14:37 »

a może mała ilość paliwa, to kwestia filterka paliwa, który założyłem przed ga¼nikiem. Chyba wywalę te chol........two
Zapisane

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 574
  • JAWA TS 350 89r. oraz Yamaha FJ 1200 89r.
Odp: regulacja starego ga¼nika
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 08, 2007, 20:01:12 »

co do filterka to zrób sobie mały teścik zobacz ile paliwa naleci w np minutę do naczynia z filterkiem i bez. Porównaj i będziesz wiedział czy to to.
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: regulacja starego ga¼nika
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 08, 2007, 20:32:22 »

Na pewno nie filterek, chyba, że jest zapchany. Chyba każdy tak miał w CZ, jest to spowodowane, zużyciem uszczelki w kraniku, ciężko dostać taką uszczelkę, ja włożyłem kranik od WSK 125 i nie mam już tych problemów.


pzdr
Zapisane

Aniol

  • Gość
Odp: regulacja starego ga¼nika
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 09, 2007, 14:13:57 »

a czy jest możliwe wyregulowanie wolnych obrotów tak by jawka nie gasła po jakimś czasie? Bo u mnie jest tak, że jak nie gaśnie to zaczyna się sama wkręcać, a jak już się nie wkręca, to nie trzyma zbyt długo wolnych obrotów.
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1264
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: regulacja starego ga¼nika
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 09, 2007, 15:51:08 »

Cytuj
a czy jest możliwe wyregulowanie wolnych obrotów tak by jawka nie gasła po jakimś czasie?

Te wolne obroty na starych ga¼nikach są dziwne...
Bo np u mnie ostatnio były za niskie... Musiałem na skrzyżowaniach dodawać gazu... A pó¼niej sie jakoś naprawiło i obroty trzymało  <sadwalk>
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

lyyy

  • Gość
Odp: regulacja starego ga¼nika
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 09, 2007, 16:51:31 »

taka już chyba uroda tych sprzętów że wolne obroty w dużym stopniu zależą od temperatury silnika,pewnie także jakości zatankowanego paliwa czy stanu akumulatora.ja w swojej na bieżąco reguluje śrubą pod przepustnicą ustawiając zawsze na możliwie najmniejsze.nie jest to uciążliwe,ale gdyby się dało- chętnie posłucham rady co zrobić żeby obroty były zawsze stałe. <punk>

pozdr
Zapisane

jacu

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 364
  • jawa
Odp: regulacja starego ga¼nika
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 09, 2007, 19:44:08 »

Mam dwie jawy z tym ga¼nikiem.
Jak kupiłem pierwszą to też były problemy z ustawieniem wolnych obrotów.

I z doświadczenia powiem tak:
Najpierw trzeba zacząc od tego żeby akumulator był w dobym stanie, tzn naładowany.
Bo na wolnych obrotach prąd do zapłonu czerpany jest z akumulatora.
Jeżeli akumulator jest OK, to trzeba sprawdzic czy połączenia kabli nie są zaśniedziałe, to samo dotyczy klem.

Nasmaruj sobie też linkę gazu. Jeżeli obroty raz są za wolne, a za chwilę silnik mało nie wyskoczy z ramy może to byc spowodowane tym że linka się zacina.

Ustaw zapłon.

Ga¼nik zdemontuj zalej wszystkie dysze benzyną albo rozpuszczalnikiem, zostaw na noc. Przedmuchaj, poskładaj i skręc.

Przejec trochę żeby zagrzac silnik.

I dopiero teraz można zacząc ustawiac ga¼nik.
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: regulacja starego ga¼nika
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 09, 2007, 20:10:07 »

Na wolne obroty ma również wpływ filtr powietrza (musi być czysty) i szczelność połączeñ ga¼nik-cylindry, ga¼nik-airbox, wnętrze airboxu również trzeba wyczyścić.


pzdr
Zapisane

jacu

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 364
  • jawa
Odp: regulacja starego ga¼nika
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 09, 2007, 20:39:26 »

To prawda.

Ja tak zrobiłem i teraz wolne obroty chodzą jak w zegarku.

Nie powiem że jak w szwajcarskim ale jak na dwusuwa przystało silnik gada jak należy.
Na wolnych obrotach można go zostawic samemu sobie.
Zapisane

Piotr G

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 263
  • Jawa TS 350 90r.
Odp: regulacja starego ga¼nika
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 09, 2007, 22:28:08 »

Czytałem gdzieś że nadmiernie wysłużona przepustnica może także powodować problemy z ustawieniem wolnych obrotów.
A co do styków elektrycznych jak kolega wyżej napisał
"Jeżeli akumulator jest OK, to trzeba sprawdzic czy połączenia kabli nie są zaśniedziałe, to samo dotyczy klem"
Ktoś może powiedzieć a co tam styki są zaśniedziałe to niech sobie będą, przecież wszystko chodzi, a to nie jest do koñca tak, zaśniedziałe styki ograniczają przepływ prądu, mocno zaśniedziały styk może prowadzić do całkowitego zaniku prądu w instalacji.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
kapie mi z ga¼nika

Zaczęty przez Arek Mechanika

9 Odpowiedzi
2470 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 02, 2007, 23:50:36
wysłana przez K2squad
15 Odpowiedzi
5751 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 05, 2008, 21:03:40
wysłana przez michal350
2 Odpowiedzi
1287 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 27, 2013, 22:15:22
wysłana przez Kamil20121
6 Odpowiedzi
1406 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Październik 17, 2013, 17:12:48
wysłana przez kris
2 Odpowiedzi
675 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 02, 2019, 17:06:49
wysłana przez Blenders