Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 01:59:31
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Co z moją Jawą pomocy  (Przeczytany 12485 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Piotr G

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 263
  • Jawa TS 350 90r.
Co z moją Jawą pomocy
« dnia: Kwiecień 07, 2007, 11:42:56 »

 Dzisiaj zdecydowałem się porządnie rozgrzać moją Jawe.
Rano zapaliła bez żadnych problemów.
Puściłem się w trasę, zrobiłem jakieś 70km, zaczęły się problemy,
najpierw zaczęła słabo ciągnąć, po przejechaniu ok 40km nie wrzucałem już 4 biegu bo nie było sensu, na 3 ledwo ciągła.
Następnie zaczęła gasnąć, paliła tylko na pych, i trzeba było ją konkretnie pchnąć.
Co gorsza okazało się że kompresja jest o połowę słabsza niż  była.

¦wiece wypaliły się na brązowo,
Zauważyłem że w lewym garze  pod głowicą jest delikatny wyciek  :(

Pomóżcie nie wiem co mam teraz począć gdzie szukać winy, czyżby cza było rozbijać silnik?
Objawy są podobne do tych które były gdy miałem "przedmuchy w skrzyni korbowej" ale wtedy to jedyną wadą jaka była to to że trzeba było trzymać ją na wysokich obrotach i nie paliła na kopa, ale silę miała jak chol. a teraz na odwrót siły tyle co wykocony romet, nawet na piasku nie chce dobrze kołem obrócić. Kiedyś to nie było problemu spalić gumę na asfalcie a teraz nawet nie próbuje.

Najbardziej mnie martwi ta słaba kompresja.
I jeszcze jedno jak dam pełen gaz za chol.nie wchodzi na obroty,dopiero jak popuszczę i dodaje delikatnie.

Pomóżcie koledzy, jestem w kropce.  <crybaby>
Zapisane

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Co z moją Jawą pomocy
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 07, 2007, 12:11:04 »

Co do wycieku  spod głowicy to może pomóc dokręcenie jej lub wymiana uszczelki na nową.

Co do reszty to napisz czy jak tego zamuła dostanie to się bardzo grzeje i kopci?
Czy dzieje się tak tylko jak nagrzana czy też ma zamuła nawet jak zimna?
Ale najpierw zrób ten wyciek bo Ci kompresja ucieka.

Miałem podobnie tylko mi zamulała po nagrzaniu strasznie wtedy kopcąc, było to po okresie w którym mało je¼dziłem i przepalałem tylko (wiem że nie powinienem). Wtedy zaraz po odpaleniu normalnie ale jak sie nagrzała to zamuł że trójką jechać nie chciała, wydaje mi sie że w skrzyni korbowej nagromadziło się za dużo nieprzepalonego oleju.

Pozdr
Zapisane
JAWA TS 350 89r
YAMAHA FJ 1200 89r
BMW K 1200 GT 03r

Piotr G

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 263
  • Jawa TS 350 90r.
Odp: Co z moją Jawą pomocy
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 07, 2007, 12:27:10 »

A więc tak: ta moja jawa także stałe nie jeżdżona dłuższy czas, jak była zimna to kopciła na biało, potem stopniowo na niskich obrotach nic, a już pó¼niej, jak silnik rozgrzał się konkretnie to tylko delikatnie na wyższych obrotach.
Silnik nie nagrzewa się z byt mocno, je¼dziłem tak ok 60-80 km/h i niema problemu żeby ją dotknąć tzn ręce mogę na cylindrach położyć i się nie poparzę, temp na powietrzu 5-6 st.
Zapisane

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Co z moją Jawą pomocy
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 07, 2007, 12:55:18 »

A tak zapytam te 60km/h to na 3 czy 4 biegu je¼dzisz (bo na 4 to moim zdaniem za wolno)?? Masz inna sytuacje niż opisana przezemnie.


Zrób najpierw wyciek z głowicy i napisz jak sie moto zachowuje.
Zapisane
JAWA TS 350 89r
YAMAHA FJ 1200 89r
BMW K 1200 GT 03r

Piotr G

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 263
  • Jawa TS 350 90r.
Odp: Co z moją Jawą pomocy
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 07, 2007, 13:10:21 »

4 wcale nie wrzucałem,  na trójce wcale się nie rozpędza, chyba że z górki, ale na 3 na prostej drodze szło utrzymać 60, zaraz idę zobaczyć co z tym, wyciekiem
Zapisane

Piotr G

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 263
  • Jawa TS 350 90r.
Odp: Co z moją Jawą pomocy
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 07, 2007, 14:26:14 »

wyciek zlikwidowałem, nie chce zassać paliwa, jak wleje paliwo bezpośrednio na cylinder to zapali po czym zgaśnie druga świeca sucha.
Z tyłu mam oponę YOKOHAMA 130/70-18, trochę szeroka ale na takiej kiedyś je¼dziłem i i problemu z mocą nie było.

 
 
Zapisane

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Co z moją Jawą pomocy
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 07, 2007, 14:32:41 »

to jak nie zasysa paliwka to musisz sprawdzić układ paliwowy, może ga¼nik sie zabrudził, poziom paliwa jak masz ustawiony, chyba że przedmuchy w układzie dolotowym.  W ogóle nie zasysa nawet na ssaniu? Jak je¼dziłes to zamuł był też na ssaniu??
Zapisane
JAWA TS 350 89r
YAMAHA FJ 1200 89r
BMW K 1200 GT 03r

Piotr G

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 263
  • Jawa TS 350 90r.
Odp: Co z moją Jawą pomocy
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 07, 2007, 14:48:27 »

Kranik mam z filtrem paliwa nowy, dodatkowo jeszcze jeden filtr. Poziom paliwa ok, wczoraj ustawiałem i czyściłem ga¼nik. Tak jak pisałem rano odpaliła bez żadnych problemów.
Zapisane

Satyr

  • Gość
Odp: Co z moją Jawą pomocy
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 07, 2007, 15:16:33 »

Piotr moze nie uwierzysz ale ja mialem dokladnie to samo, na 3 gaz na max i 40 km/h. Wsyelkie problemz minely jak wsadzilem nowy akumulator, wiec moze sprobuj w tzm kierunku.
Zapisane

Piotr G

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 263
  • Jawa TS 350 90r.
Odp: Co z moją Jawą pomocy
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 07, 2007, 15:24:46 »

To może napisze tak:
Akumulator jest nowy,
w zeszłym roku był robiony wał tzn. wymiana wszystkich łożysk i korbowodów, nowe tłoki,pierścienie sworznie.
W silniku wymienione zostały wszystkie łożyska, platynki, i ten gumowy kołnierz przy ga¼niku nie wiem jak to się fachowo nazywa.

W ubiegłym roku silnik robiony był przez mechanika, a problemem jaki miałem z tą jawą okazała się nieszczelność  przegrody labiryntowej.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2007, 15:26:18 wysłana przez Piotr TS 350`90r. »
Zapisane

Piotrek350

  • Gość
Odp: Co z moją Jawą pomocy
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 07, 2007, 17:03:15 »

Moze znowu przegroda,jezeli masz słaba kompresje to moze byc to lub luzny klocek
Zapisane

WhitePower

  • Gość
Odp: Co z moją Jawą pomocy
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 07, 2007, 18:38:40 »

Piotrek350 a co z twoja jawa bylo?? ta przegroda?? zrobiles juz to??

sorki za OT
Zapisane

Piotr G

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 263
  • Jawa TS 350 90r.
Odp: Co z moją Jawą pomocy
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 07, 2007, 22:03:03 »

A czy bez rozbierania silnika idzie stwierdzić luz na tym klocku (ściągając cylindry)  ? Jak go uszczelnić ? czy wystarczy posmarować go od spodu i po bokach silikonem?
I kiedy stwierdzić czy klocek kwalifikuje się do wymiany?
Zapisane

Xargo1

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 706
  • Budyñ śmierdzi...
Odp: Co z moją Jawą pomocy
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 08, 2007, 09:29:09 »

Wystarczy ściągnąć tylko cylindry. Potem łapiesz za klocek i jeżeli ma jakiekolwiek luzy to do wymiany go. Prawidłowo klocek powinno się wbić 2- 3 lekkimi uderzeniami młotka (musi wchodzić z niewielkim oporem). Tymczasowo możesz go uszczelnić sylikonem ale musisz przy tym uważać bo jak sylikon dostanie sie do skrzyni korbowej to potem będzie się pchał do cylindrów i będzie Ci mostkował świece.
Zapisane

Piotrek350

  • Gość
Odp: Co z moją Jawą pomocy
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 08, 2007, 09:49:18 »

Ja mojej nie zrobiłem   <sadwalk>   i nie wiem czy jeszcze bede robił bo juz silnik 2-razy zkładałem i to samo znowu  <mur> tylko ja mam kompresje a nie da sie zapłonu ustawic  <mur>
Zapisane

Piotrek350

  • Gość
Odp: Co z moją Jawą pomocy
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 08, 2007, 10:09:40 »

Ja nie polecam uszczelniania starej przegrody,lepiej kupic nowa wraz z klockiem    http://www.agmot.pl/sklep.php?s=klocek&kod=0&k=14
Zapisane

Piotr G

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 263
  • Jawa TS 350 90r.
Odp: Co z moją Jawą pomocy
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 08, 2007, 10:13:30 »

Jak to nie da się zapłonu ustawić ? Ja kiedyś też tak miałem, sprawdzałem wszystko łącznie z czopem wału czy aby dobrze jest złożony, co sie okazało wirnik był walnięty, krzywka po prostu podczas dokręcania przesuwała się wraz ze śrubą. Wirnik w kosz, założyłem inny i po krzyku, trochę czasu i cierpliwości przy ustawianiu i było dzidzia.
Zapisane

Piotrek350

  • Gość
Odp: Co z moją Jawą pomocy
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 08, 2007, 10:18:37 »

Ale jak sie przesuwał??  <blink>   przeciesz w wirniku jest wciecie i siedzi tam mocno
Zapisane

Piotr G

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 263
  • Jawa TS 350 90r.
Odp: Co z moją Jawą pomocy
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 08, 2007, 10:28:09 »

No właśnie jest taki cypelek który blokuje krzywkę, u mnie tego cypla nie było, ułamał się czy był starty do tego stopnia że nie trzymał krzywki, nie pamiętam bo to było przy mojej 1 jawie, tak było jak kupiłem.
I gdy dokręcałem śrubę trzymającą wirnik wraz z nią przesuwała się krzywka.
Rozumiesz?

Nie chodzi tu o klin który znajduje się w czopie wału.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 08, 2007, 10:37:00 wysłana przez Piotr TS 350`90r. »
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Co z moją Jawą pomocy
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 08, 2007, 12:03:50 »

Cytuj
Ja nie polecam uszczelniania starej przegrody,lepiej kupic nowa wraz z klockiem   

A ten klocek p[owinno sie wymieniać przed złożeniem karterów? Czy można wkładać na złożone kartery od góry?
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

KcPrWWL

  • Gość
Odp: Co z moją Jawą pomocy
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 08, 2007, 12:06:36 »

w CZ to cyba raczej nie jest tak czula na punkcie tego klocka ;) ja wkladalem po zlozeniu
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 08, 2007, 12:12:33 wysłana przez KcPrWWl »
Zapisane

Piotrek350

  • Gość
Odp: Co z moją Jawą pomocy
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 08, 2007, 13:19:56 »

Wirnik mam dobry bo zmieniałem go w zeszłym sezonie na nowy orginalny czeski,teraz zostaje tylko przgroda   <sadwalk>
Zapisane

KcPrWWL

  • Gość
Odp: Co z moją Jawą pomocy
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 08, 2007, 13:23:22 »

może krzywka kreci sie w wirniku albo lata na boki
Zapisane

WhitePower

  • Gość
Odp: Co z moją Jawą pomocy
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 08, 2007, 13:38:12 »

jakby latalo na boki w to w sumie bys to zauwazyl
Zapisane

Piotrek350

  • Gość
Odp: Co z moją Jawą pomocy
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 08, 2007, 14:22:02 »

Ja mysle cały czas nad przegroda(czołem) wału,ale kmpresja jest to chyba odpada  :(  czyli co jeszcze moze byc   <sadwalk>  ???
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
7 Odpowiedzi
3734 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 13, 2008, 00:35:01
wysłana przez lluke
15 Odpowiedzi
6127 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 24, 2011, 12:23:10
wysłana przez Karolex
8 Odpowiedzi
3838 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 11, 2011, 22:57:36
wysłana przez muczos
12 Odpowiedzi
2250 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 29, 2019, 12:05:48
wysłana przez Bison
18 Odpowiedzi
546 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 21, 2023, 20:42:11
wysłana przez cesik2006