Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 29, 2024, 11:05:36
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Witam forumowiczów Jawa TS 350 moim nowym motocyklem?  (Przeczytany 7450 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

leon000

  • Gość
Witam forumowiczów Jawa TS 350 moim nowym motocyklem?
« dnia: Kwietnia 04, 2007, 19:21:58 »

Witam Zarejestrowałem się przed chwilą Nie mniej jednak forum czytam już od pewnego czasu Szukam także wszelkich informacji dotycząsych jawy TS 350 w necie

Musze podjąć decyzję dotyczącą zakupu motocykla Pierwszego motocykla Wcześniej je¼dziłem Ogarem 200 z silnikiem czeskiej jawki 50
Moją uwagę skupiły 2 modele - MZ 251 oraz Jawa TS 350
Dlaczego?
1) Przesiadka na 20- 30 koni z motorweru - uważam, że to duzy skok. Mam już trochę lat, a jeszcze chce mieć w sposób naturalny więcej. Japoñczyk z 50 konikami na razie odpada. Górę biorą tu   warunki osobiste kierowcy - jestem krótkowidzem. Raczej nigdy, już nawet jako doświadczony kierowca nie będę pomykał R1  <blink>
2) Zamiłowanie do mechaniki rozbudzone podczas napraw i usprawnieñ motoroweru
3) Koszty poczatkowe zakupu Nie chodzi mi tu o raczej o kasę typu 100-200 PLN ale raczej na 100%  wszystko rozbiorę do zera i będę pieścił i składał Bez sensu jest dla mnie kupowanie MZ za 2.5 koła kiedy i tak wszystko pójdzie w proszek (pracuje i zarabiam na siebie, jest ok) Lepiej poświęcić kasę na częsci.
4) Dwa gary Jeden już przerabiałem Dwa to wyzwanie, tym bardziej ze to 2-takt
5) Możliwość zamontowania elektrycznego rozrusznika To mnie wręcz podnieca jeśli koszt to około 1000 PLN w Czechach, a tam bywam 2x rocznie
Za ETZ przemawia tarcza ale i tak zwykle trzeba kombinować z nową pompką hamulcową - i chyba jest to jedyne ZA
W przypadku JAWY jest to do nadrobienia raz dwa  <thumbup> Za kilkaset PLN mam przód od japoñca na motobazarze
Teraz pytania:
Jak nie kupić miny ????
Czytałem posty na temat jawy z jednym palącym garem, ts-ki z silnikiem od strszych typów etc. 

Niestety specyfikacji modeli jeszcze nie przyswoiłem 
Jak  to wygląda przy TS? Jaki rocznik kupić najlepiej?
Na co zwrócić szczególną uwagę kupując motocykl Nie chodzi mi tu o stronę prawną czy też stan ogólny motocykla To potrafię sam CHODZI MI TU O SILNIK, KTÓREGO NIE ZNAM  No chyba, że jest coś szczególnego w jawach (nie chodzi mi tu też o elektryke)

Pozdrawiam jawowiczów Z resztą, sam uważam się za jawowicza, tym bardziej, że silnik 223 uważam za bardziej dopracowaną konstrukcję niż dezamet-y
Mam  nadzieję, że wkrótce będę szczęśliwym właścicielem  Ts-ki 

 


Zapisane

Piotrek350

  • Gość
Odp: Witam forumowiczów Jawa TS 350 moim nowym motocyklem?
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 04, 2007, 20:00:40 »

Ja jak kupował to sprawdziłem czy silnik zapala jezdzi  :] czy elektryka działa i jawa jest moja  :>  odrazu ją rozebrałem w czesci pierwsze,pomalowałem wyczysciłem wypolerowałem itp,silnik do rematu nowy wał,tłoki,łozyska,pierscienie,uszczelniacze,wirnik,tryby,tarcze itp koszt około 1000zł  :-/  ale warty   <thumbup>  jawa jest po to zeby ja piescic  :D  Mój rocznik 91r ale mozna kupowac nawet z 87r fajne motorki  ;)  przy zakupie posłuchaj czy w silnik nic nie skrzypi,piszczy,tłucze sie czy wchodzi na obroty czy elektryka bryka znaczy zapłon  i masz fajna jawke   <punk>   <punk>    <punk>
Zapisane

adamnajawie

  • Gość
Odp: Witam forumowiczów Jawa TS 350 moim nowym motocyklem?
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 04, 2007, 20:13:07 »

jak ją kupisz to nie musisz od razu rozbierać silnika chyba ze stan jej jest tego wart. Ja kupiłem jawe i nie potrzebnie rozbierałem bo chodziła dobrze, przy rozbieraniu niestety został uszkodzony wał(to nie ja, kumpel chciał mi pokazać jak się wybija wał z karteru <crybaby>) a mógłbym nią jeszcze je¼dzić a tak to stoi  i rdzewieje nie mówie ile bo by mnie z forum wyrzucili za brak opoeiki nad nią, teraz czeka na zregenerowany wał i może wkrótce  wyjedzie na polskie bezdroża...
Zapisane

leon000

  • Gość
Odp: Witam forumowiczów Jawa TS 350 moim nowym motocyklem?
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 04, 2007, 20:28:46 »

Dzięki za info
Jak mogę mniemać?
Ts - przynajmniej od 87 r były produkowane w najpopularniejszej wersji?
Silnik - Czytałem o czymś takim jak przegroda (czoło) Coś, co nie pozwala na mieszanie się mieszanki między cylindrami (komora korbowa jest wspólna) Nadal nie potrafię sobie tego wyobrazić Chyba musze rozebrać jakiś schemat No nie ważne Kupię jawę Coś tam stuka Sprzedawca zapewnia, że to cylindry z tłokami etc. Chodzi mi o to by nie trzeba zmieniać karterów Na co zwracać uwagę w tym kierunku
Pozdrawiam
W kwestii dwucylindrowych 2-taktów chyba muszę się jeszcze dużo dowiedzieć 
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 04, 2007, 20:30:20 wysłana przez leon000 »
Zapisane

lyyy

  • Gość
Odp: Witam forumowiczów Jawa TS 350 moim nowym motocyklem?
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 04, 2007, 21:17:30 »

jeśli mogę doradzić-dobrze było-by mieć pewność że silnik nie był wcześniej już rozpoławiany(najlepiej z takim silnikiem właśnie znależć motocykl) jeśli nie był już rozpoławiany masz 100% pewności że będzie dało się zrobić kompleksowy remont (jeśli oczywiście będzie taki od razu potrzebny) wszystkie stuki,szumy itp. po takim remoncie znikną i masz nówkę,jak ktoś mi napisał wcześniej-----sztukę nieśmiganą----- <punk> <punk> <punk>


pozdr.

czy niebrykaną-czy jakoś tak <cheers>
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 04, 2007, 21:34:27 wysłana przez lyyy »
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: Witam forumowiczów Jawa TS 350 moim nowym motocyklem?
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 04, 2007, 21:45:27 »

Witamy na forum, jeśli masz tak czy inaczej ją rozbierać, to kup:
- najtañszą
- zarejestrowaną z przeglądem i OC
- prostą ramą
- kartery na łączeniach nie mogą być powyszczerbiane ( jeśli są to była rozbierana młotkiem i śrubokrętem)

Pó¼niej zwróć uwagę na:
- cylindry w najgorszym przypadku na II szlifie lub III pod warunkiem, że szlif był robiony niedawno (inaczej będziesz musiał rozglądać się za nowymi cylindrami)
- w oryginale, szczególnie układ wydechowy (jak najmniej inwencji twórczej poprzedniego właściciela tym lepiej)
- bak nie zardzewiały w środku
- "proste" felgi
- motocykl nie może szarpać
Resztę naprawisz sam lub kupisz nowe części nie drogo.

pzdr
Zapisane

leon000

  • Gość
Odp: Witam forumowiczów Jawa TS 350 moim nowym motocyklem?
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 04, 2007, 22:03:39 »

Witam ponownie Dzięki za wszystkie tipsy Co do samego moto - układ jezdny- to uwazam, ze dam sobie radę Oczywiście ważne by rama była prosta Wszystko działało  etc Chodziło mi raczej o silnik Kartery ze sladami rozpoławiania młotkiem i przecinakiem oczywiście odpadają
Nie jest to pierwsze moto w moim życiu Przy karterach ok reszta da się zrobić To wiem Nie jedną padlinę reanimowałem Jak mawiał były prime minister <yes> <yes> <yes> Cylki też nie problem jeśli można kupić nowe dobrej jakości Osobiście przetestowałem kilka 50-tek z Al-motu i nie miałem problemu
Wiem, że raczej kupię padlinę - chodzi mi o punkty newralgiczne Przecież dziś każdy sprzedawca opisuje swoją maszyne jako po remoncie (Czyli raczej cięzko dostać taką beż rozpoławiania silnika) Nowe pierścionki, tloki cylki etc. Normalnie cud malina padaka ... No comment   
Codziennie zwiedzam allegro - jest około 20 maszyn Robię to od 3 miesięcy i nie potrafię wyciągnąć wniosków.
Zapisane

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Witam forumowiczów Jawa TS 350 moim nowym motocyklem?
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 04, 2007, 22:10:37 »

Witam,
jeśli mogę wtrącić to kup sprzęt na chodzie (jeżdżący) przynajmniej będziesz wiedział że jest w miarę kompletny, zawsze części łatwiej szukać jeśli wiesz że coś stamtąd wyciągnołeś niż potem główkować przy remoncie.

Pozdro
Zapisane
JAWA TS 350 89r
YAMAHA FJ 1200 89r
BMW K 1200 GT 03r

madras30

  • Gość
Odp: Witam forumowiczów Jawa TS 350 moim nowym motocyklem?
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 04, 2007, 22:11:11 »

http://www.agmot.pl/foto/1846.jpg + http://www.agmot.pl/foto/6256.jpg +
wkładka labiryntowa

ot i cała tajemnica


Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: Witam forumowiczów Jawa TS 350 moim nowym motocyklem?
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 04, 2007, 22:19:05 »

Jak upatrzysz coś na allegro zapodaj linka, to "oblukamy" ;)


pzdr


Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Witam forumowiczów Jawa TS 350 moim nowym motocyklem?
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 04, 2007, 22:41:28 »

Ja też kupiłem padake. Ale pomału,pokoleii,malowanie,układ jezdny,silnik i teraz jest to co chciałem. Poznałem ją od śrubki i to jest najlepsze. Sama przyjemność z jazdy. <thumbup>
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

lyyy

  • Gość
Odp: Witam forumowiczów Jawa TS 350 moim nowym motocyklem?
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 04, 2007, 23:17:21 »

myślę że połowa tych sprzedających kłamie co do remontu(przynajmniej-wału korbowego i łożysk wału) tak że nie jest chyba tak trudno znależć nierozpoławiany silnik, tylko nie mam metody na rozpoznanie czy był rozkładany czy nie.w moim silniku po przetarciu byle brudną szmatą nikt nie jest w stanie rozpoznać czy był rozkładany czy nie.a był.może ktoś ma patent na wybadanie tego.sam jestem ciekawy czy da się to jakoś rozpoznać.a jeszcze dla informacji dla Leon000-to czy silnik nie był rozpoławiany ma wpływ  na szczelność czoła wału i kostki międzu cylindrami (tych ze zdjęć od Madras30) tak żę dobrze jest mieć pewność że silnik nie był rozkładany kilka razy.

pozdr
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 04, 2007, 23:19:23 wysłana przez lyyy »
Zapisane

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: Witam forumowiczów Jawa TS 350 moim nowym motocyklem?
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 04, 2007, 23:27:00 »

a wiec tak. na co patrzec juz Ci napisali, ale dokladniej. Ja mam niejako doswiadczenie bo sam kupilem jawe mine :( i przy drugiej juz sie nie dalem tak zrobic

pare tipsow Ci podam:
wez ze soba suwmiarke.
1. poloz sie pod motocyklem i sprawdz czy centralka nie jest peknieta  i czy jej mocowanie jest  symetryczne (czesto nie widac od gory ze rama jest walnieta a dol jest przestawiony)
2. zmierz suwmiarka gmole. (jesli maja srednice 21mm czy mniej byly wymianiane na polski odpowiednik. (oryginalnie jest z rury 22) . tu moze mnie ktos poprawi, ale te polskie sa na 100% ciensze.
3. przod jak chcesz wymieniac to mozesz obejsc sie bez sprawdzania, ale zdiecie gum z lag da ci jako taki poglad na to ile motocykl przejechal bo liczniki czesto zawodza.)
4. sprawdz czy tyl  nie byl podnoszony i nie kupuj jawy z takimi patentami (jedyny patent gdzie ingerujemy w rame to wzmocnienie jej pod pasazerem. zajrzyj do "usprawnien" na www.nakolach.pl

teraz co zrobic, zeby jawa byla bez awaryjna
1. pelne czolo walu i pewnie nadwymiarowy klocek (madras dal linki do zdjec) jak rozbierzesz silnik to zobaczysz jaka jest roznica miedzy pelnym a nie ;P
2. NIE KUPUJ POLSKICH CHISKICH I NIEMIECKICH ITP CZESCI. TYLKO CZESKIE, CHYBA ZE NIE MA INNEGO WYBORU.
dla przykladu. lancuch strzelil mi po 1500km, cewka pogiela sie i rozszczelnila juz przy montarzu, nowe platynki czesto odrazu nadaja sie do szlifowania bo nie przylegaja. Najgorzej jest z tarczami sprzegla (mozesz kupic chinskie ale czeka Cie szlifowanie) bo zdarza sie ze wymiary sa tak rozjechane ze po rozgrzaniu silnika tarcze nie podszlifowane na wskutek rozszezalnosc cieplnej blokuja sie w koszu. Dysze do gaznika nieoryginalne w ogole nie trzymaja przekrojow, i sa totalnie uproszczone (rurka spieniajaca nie istnieje dla nich w ogole). Gazniki nie czeskie tez tragiczne. zebatki zalezy jak trafisz.. jak sa wycinane z blachy to sa jak plastelina. Tylna zebatka jest tak marna ze jesli nie wbijasz lozyska na gorąco pęka (ewidentne wady odlewu, ale co Ci da ekspertyza ;P (ale tu z oryginalem jest ciezko). linki czasami okazuja sie za krotkie i trzeba przycinac pancerz. wiele drobnych czesci czasami nie pasuje. itp itd :PPP gdzie sie da polacy upraszczaja. np w popychaczu sprzegla juz nie ma koncowek dopasowanych do kulek lozyskowych tylko sciete na plasko
3. wymien sprzeglo na to z CZ, albo regularnie wymieniaj o-ring, inaczej bedzie szarpac
4. kup czeski lancuch sprzeglowy i wymien go razem z zebatka na wale (inaczej szybciutko Ci sie rozciagnie)
5. stosuj lozyska tylko dobrych firm i  SIMERINGI tez dobre KUPUJ W specjalistycznym SKLEPIE Z LOZYSKAMI I SIMERINGAMI a nie w sklepie z czesciami do Jawy
6. kup koniecznie czeskie tloki jesli chcesz uniknac zatarcia. (ewentualnie wygotuj polskuie tloki w oleju)
7 zaloz dobry filtr benzyny
8 w sprzedazy dostepne sa nakretki na bak zamykane na kluczyk
9 zainwestowanie w elektroniczny zaplon (nawet taki ktory wspolpracuje z platynkami) to najlepsza inwestycja jaka mozesz zrobic. mozesz pokusic sie wykonac go sam, albo kup niedrogo od ludzi z forum
10. nie kupuj nowej instalacji tylko wykonaj ja sam stosujac przewody odpowiedniej grubosci
11 zloz silnik na hermetyk bez uszczelki miedzy karterami
12 . dorob sobie sciagacze do: zebatki na wale, rozpolawiania silnika i wybijania sworzni tlokowych i odkrecania i zakrecania kosza sprzegla
13 wymien wodziki na kute (tak naprawde odlewane ale przyjelo sie na nie mowic kute) zamiast z wodzikow z wygietej blachy

pamietaj zeby poczytac o niuansach skladania silnika np. najpierw przykrecasz kolektor do cylindrow a dopiero pozniej cylindry z glowicami do bloku silnika

jak reszte remontu przeprowadzisz nalezycie to jawa bedzie sluzyc bezawaryjnie (jest wrazliwa na zabrudzenia gaznika i regulacje zaplonu wiec trzeba o to dbac)

pozdrawiam
wiecej o usprawnieniach u mnie na stronie www.nakolach.pl


Zapisane

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: Witam forumowiczów Jawa TS 350 moim nowym motocyklem?
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 04, 2007, 23:36:37 »

jeszcze mi sie przypomnialo. zdemontowanie wahacza jesli nigdy nie byl zdejmowany graniczy z cudem i jedyna mozliwoscia jest czesto jego przeciecie i zastapienie nowym. sek w tym ze w hadlu nie wystepuja panewki wahacza (taka siatka ze stopu miedzi) (to znaczy ja przez kilka lat na taka nie trafilem). byc moze jest w czechach. zastapic ja mozna blacha miedziana badz 3ma warstwami blachy aluminiowej po puszcze od piwa. :)

14. zmien przerywacz kierunkowskazow na elektroniczny. a w regulatorze wymien tranzystory  i ten plaski rezystor na nowoczesniejsze i bardziej wytrzymale badz tez kup polski regulator ktory sie dobrze sprawdza

pozdr
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 04, 2007, 23:39:40 wysłana przez m4riush »
Zapisane

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: Witam forumowiczów Jawa TS 350 moim nowym motocyklem?
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 04, 2007, 23:42:56 »

jeszcze jedna sprawa... badz cholernie czujny przy kupowaniu szczotkotrzymacza ze szczotkami. sprawdz czy plaszczyzna mocowania szczotkotrzymacza i plaszczyzna wzdluz szczotek sa  rownolegle bo w chyba 50% przypadku jest wada odlewu i nie sa rownolegle co przyczynie sie do zlej wspolpracy szczotek z alternatorem a w skrajnym przypadku szczotkotrzymasz przecina przewody na wirniku alternatora!

kolejna sprawa to bak. pamietaj zeby koniecznie nie byl montowany na sztywno (musza byc gumy w 3 punktach) a najlepiej przed lakierowanie wzmocnij wszystkie mocowania baku bo predzej czy pozniej Ci strzeli a glupio bedzie spawac dopiero co polakierowany bak.

a co do rocznika to byla seria z napisem jawa w formie chromowanych wytloczen (takich jak u mnie ) i moim zdaniem jest to stokroc ladniejsze od tych brzydkich naklejek. innym rozwiazaniem jest zamowienie (mam taki komplet na inny komplet zbiornikow) znaczka firmowego jawy wycietego ploterem na folii (w kolorze takim zeby ci pasowal do lakieru) i przetransferowanie tego logo przed polozeniem klaru. wszystko inne procz aerografu bedzie wygladalo marnie
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 04, 2007, 23:52:15 wysłana przez m4riush »
Zapisane

piter19850207

  • Gość
Odp: Witam forumowiczów Jawa TS 350 moim nowym motocyklem?
« Odpowiedź #15 dnia: Kwietnia 05, 2007, 00:27:02 »

no i to cala kwintesencja Jawci TS 350,

m4riush dobrze to szystko opisałeś, chyba większość przez te wszystkie sprawy przechodzila, przynajmniej ja :D
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2221
    • moja stronka
Odp: Witam forumowiczów Jawa TS 350 moim nowym motocyklem?
« Odpowiedź #16 dnia: Kwietnia 05, 2007, 07:11:04 »

to zes go nastraszył :] :]
no ale cos z tego jest racja pewnie nie u wszystkich ale u wiekszosci :P
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

leon000

  • Gość
Odp: Witam forumowiczów Jawa TS 350 moim nowym motocyklem?
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 05, 2007, 07:38:08 »

Jestem rzeczywiście pod wrażeniem Czyli pewnie kupię padakę bez tej wiedzy Chyba muszę dobrze odrobić lekcję Nie mniej jednak dziękuje za zaangażowanie Nieraz pewnie będę zwracał się po pomoc  <worship>
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2221
    • moja stronka
Odp: Witam forumowiczów Jawa TS 350 moim nowym motocyklem?
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 05, 2007, 08:00:00 »

pytaj kiedy chcesz
albo mi sie wydaje albo coraz mniej piszemy na forum bo już nie ma o czym
(czytaj : nie ma już usterek o których nie pisaliśmy)  :[
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

Piotrek

  • Gość
Odp: Witam forumowiczów Jawa TS 350 moim nowym motocyklem?
« Odpowiedź #19 dnia: Kwietnia 05, 2007, 11:07:59 »

Ja mam Jawcie drugi sezon. Kupilem ja na chodzie. NIe byla za bardzo tuningowana cieta itp. Moje zalozenie bylo takei zeby na pierwszy sezon odnowic ja wizualnie a na drugi zrobic silnik. I tak tez zrobilem. Bez remontu przejezdzilem sezon bez problemow. Chociaz stukalo cos i pukalo ale Jawcia smigala. Teraz jestem na etapie docierania (od wczoraj 21km). Po rozpolowieniu silnika okazalo sie ze kartery sa do wymiany bo lozyska zeby nie wypadaly byly wkladane z blaszka. Troche mnie kosztowal remont ale mam nadzieje ze Jawcia teraz sie odwdzieczy.

Jesli chodzi o panewki wahacza to ja akurat nie mialem problemu. Jest taka hurtownia w Solcu Kujawskim i tam je dostalem.
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Witam forumowiczów Jawa TS 350 moim nowym motocyklem?
« Odpowiedź #20 dnia: Kwietnia 05, 2007, 15:00:03 »

To moze i moje 3 słowa...

Mym zdaniem omijać Jawy pseudoagrotuningowców. Bez diód, neonów, kosmicznych ulepszeñ i patentów typu "teraz lepiej sie zbiera!"
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

Jawex

  • Gość
Odp: Witam forumowiczów Jawa TS 350 moim nowym motocyklem?
« Odpowiedź #21 dnia: Kwietnia 05, 2007, 17:42:43 »

Podstawowa rzecz przy kupywaniu Jawci- sprawdzenie ramy:
- zdejmij bak i zobacz jak wygląda poprzeczka pod bakiem, do której przykręcone są cewki, jakakolwiek odchyłka od prostego wspornika = walnięta rama.
Wczoraj byłem oglądać jawe- niby wszystko ok, ale po zdjęciu baku poprzeczka wygięta w łuk, do tego przesunięta w bok, po tym właściciel przyznał mi rację- poprzednik walnął w mur jak nie wyrobił zakrętu, wcześniej nie przyznał się do tego. A tak zachwalał funkiel nówkę przodek- zobacz jak pięknie pracuje  <lol> .

Silnik zawsze możesz wyremontować ale życia nie kupisz na bazarze  ;].
Zapisane

leon000

  • Gość
Odp: Witam forumowiczów Jawa TS 350 moim nowym motocyklem?
« Odpowiedź #22 dnia: Kwietnia 05, 2007, 22:40:49 »

Oglądałem przed chwilą posty w temacie Jawa/CZ allegro i jestem naprawdę zniechęcony Kilka z tych motorków mi się podobało a tu takie opinie  Chyba trzeba czekać i obserwować rynek zwłaszcza, że mam co dosiadac 
Zapisane

lukasz_master

  • Gość
Odp: Witam forumowiczów Jawa TS 350 moim nowym motocyklem?
« Odpowiedź #23 dnia: Kwietnia 05, 2007, 22:57:24 »

pytaj kiedy chcesz
albo mi sie wydaje albo coraz mniej piszemy na forum bo już nie ma o czym
(czytaj : nie ma już usterek o których nie pisaliśmy)  :[


spokojnie po swietach zaczynam remont  wiec troche bede wam marudzil  :>
Zapisane

Dav

  • Gość
Odp: Witam forumowiczów Jawa TS 350 moim nowym motocyklem?
« Odpowiedź #24 dnia: Kwietnia 05, 2007, 23:12:48 »

Przy kupowaniu Jawy z wiochy niech Twoja czujnosc wzrosnie kilkukrotnie :) Inwencja tworcza wiejskich mechanikow powala na kolana.

Kilka lat temu kupilem tske, nie dosc ze jechalem nia pozniej 100km bez oc i przegladu (mimo, ze sprzedawca przez telefon zapewnial ze sa aktualne  :'( )to jeszcze lancuch mi sie po drodze rozpial sic! bo jakis majster zapinki zapomnial zalozyc   :[
No ale na szczescie dojechalem w jednym kawalku. Byl wrzesien wiec zrobilem tylko konieczne naprawy (sprzeglo) z nastawieniem, ze przez zime remoncik itp.

Jak rozebralem silnik przezylem szok  <eek> Pajace wsadzili pospawany !! walek do skrzyni biegow :| A ja tym latalem ponad 100km/h Po prostu jak to zobaczylem spadlem z krzesla.... i caly motor w trakcie remontu sprawdzalem dokladnie aby wszystkie tego typu majstersztyki wyeliminowac.
Wiec kupujac motorek z wioski badz czujny :)
Zapisane