Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 12, 2024, 03:37:09
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Zakłócenia elektromagnetyczne.  (Przeczytany 10486 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Zakłócenia elektromagnetyczne.
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpnia 01, 2007, 22:29:56 »

Kupiłem w motoryzacyjnym dziwne fajki przeciwzakłóceniowe. Ponoć mają w sobie opornik który zerzre te zakłócenia.

Jutro test. Czy to coś da  ;)
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

mmzlot

  • Gość
Odp: Zakłócenia elektromagnetyczne.
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpnia 04, 2007, 16:15:46 »

Naczelny, skoro rezystory na kablu przed fajkami wystarczająco eliminowały zakłócenia to może wystarczyło dać takie same ale o większej mocy dopuszczalnej tak, żeby się nie paliły podczas jazdy. Z tego co piszesz to przez 4000 km zdawały egzamin więc rozwiązanie chyba nie było złe.
Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: Zakłócenia elektromagnetyczne.
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpnia 04, 2007, 18:39:20 »

Ja Ci powiem jedno
Kiedys kupilem takie do swojego komarka bo mi licznik niedzialal po wymianie cewek < i gowno co to mi dalo > licznik dzialal ali przy wiekszych obrotach poczulem ze cos smierdzi wiec sie zatrzymalem i se patrze ze mi sie faja pali   <scared> wiec na 2 dzien dzida do sklepu i reklamacja < dostalem 2 fajke  :) nawet przeczytalem instrukcje jak to tam dziala  <lookaround> zakladam se i po paru dniach to samo > tylko ze teraz sie niespalila tylko pekla na pol > poszlem do sklepu i opieprzylem faceta ze takie badziewie sprzedaje > ale przynajmniej oddal mi cala kase < 20 zl
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Zakłócenia elektromagnetyczne.
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpnia 04, 2007, 19:43:00 »

No więc tak. Kupiłem fajke przeciwzakłóceniową NGK. 13.45 pln. Kupiłem jedną. Bo drugą, taką samą miałem w instalce 6V z poprzedniego silnika.

Lipa. Dalej zakłócenia. Wszytsko wariuje.

Ale ustawiając zapłon zauważyłem że stara fajka ma przebicie. Jak sie przyglądnąlem to ta fajka jest identyczna jak ta NGK. Tylko jest lżejsza i bez napisu NGK. PODROBIONA! Jest lżejsza bo pewnie nie ma opornika  <furious>

Przeszukałem garaż. Znalazłem 4 przeciwzakłóceniowe koñcówki z Zastawy. I jeszcze taki dziw. Coś z otworami wpinane w przewód wysokiego napiecia. Może to złączka przeciwzakłóceniowa? Tak! Po wpięciu w kable wysokiego napiecia zakłócenia znikły.

Na razie jest dobrze.
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

DawidH

  • Gość
Odp: Zakłócenia elektromagnetyczne.
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpnia 13, 2007, 16:22:41 »

Takze zaczlem walczyc z akloceniami. Chce wlozyc uklad na mikroprocesorze tylko ze jak odpale motocykl to uklad wariuje.

cytat:
Przeszukałem garaż. Znalazłem 4 przeciwzakłóceniowe koñcówki z Zastawy. I jeszcze taki dziw. Coś z otworami wpinane w przewód wysokiego napiecia. Może to złączka przeciwzakłóceniowa? Tak! Po wpięciu w kable wysokiego napiecia zakłócenia znikły.

Mogl bys dac zdjecia jak to wyglada.
Ciekawi mnie czy mozna to cos wpinane na przewody kupic gdzies w sklepie. A moze są to poprestu takie magnesy ktore sa zakladane na przewody.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 13, 2007, 16:24:30 wysłana przez DawidH »
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Zakłócenia elektromagnetyczne.
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpnia 13, 2007, 20:39:25 »

http://www.ngkntk.pl/Koncowki_przewodow__wiec_zap3o.1326.0.html

Powinny być w dobrych sklepach motoryzacyjnych  :)
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

Borowaty

  • Gość
Odp: Zakłócenia elektromagnetyczne.
« Odpowiedź #31 dnia: Listopada 10, 2007, 21:23:39 »

Witam !!!
Jestem świeżym posiadaczem jawy 350
i chciałem wszystkich pozdrowić na forum
oczywiście mam pytanie jaka fajka najlepsza do jawy ? może fajka NGK tylko jaki typ ?
mam teraz nowe świece b8hs i przewody silicon profi które czekają do zamontownia tylko nie wiem jakie fajki nowe kupić ?  <lookaround>
Proszę o radę ! Pozdrawiam z mazur tudzież warmii :D  <punk>
Zapisane

insane

  • Gość
Odp: Zakłócenia elektromagnetyczne.
« Odpowiedź #32 dnia: Listopada 23, 2007, 11:28:48 »

Siema!  :)

Oprocz fajek z opornikiem 5kOhm zmien przewody wysokiego napiecia z miedzianych (bo pewnie takie masz) na weglowe , takie fajnie mieciutkie -   jak w samochodach. One maja opor okolo 10kOhm na odcinku 10-20cm dlugosci - nie pamietam dokladnie, bo mierzylem to jakies 4 lata temu. Pokombinuj...

Zaklocenia w tego typu instalacjach zawsze beda. Zalezy tylko jak czule na te zaklocenia urzadzenie tam podlaczasz.

pzdr
Zapisane

aker6

  • Gość
Odp: Zakłócenia elektromagnetyczne.
« Odpowiedź #33 dnia: Grudnia 29, 2007, 22:39:50 »

Zakupiłem fajeczkę NGK z takim właśnie opornikiem i zakłucenia zniknęły jak koszmar po przebudzeniu :D znczy mogę zmierzyć elektronicznym miernikiem prądy na zapalonym moto, ale jak przysune tak ok 20cm do świecy to świruje. W porównaniu z tym co było wcześniej to jest bajka.

Co do silikonowych kabli... można je ciąć? bo nie znalazłem na tyle krótkiego zeby to jakoś wyglądało :p
Zapisane

Renegade

  • Gość
Odp: Zakłócenia elektromagnetyczne.
« Odpowiedź #34 dnia: Grudnia 30, 2007, 12:31:10 »

No pewnie że możesz  :) Twoje kable Twoja sprawa jaka długość. Tylko żebyś sobie potem nie pluł w brodę że za krótki do czegoś  ;)
A z ciekawości sprawdziłem to kable te są sprzedawane na metry bieżące to napewno je można ciąć.
No chyba że myślę o innych kablach, a Ty masz na myśli inne.
Zapisane

aker6

  • Gość
Odp: Zakłócenia elektromagnetyczne.
« Odpowiedź #35 dnia: Grudnia 30, 2007, 22:55:14 »

mam na mysli kable np z malucha, takie sie gdzieś walają. kiedyś na takim cietym jeżdziłem, ale słyszałem ze osłabia iskrę w porównaniu z miedziannym
Zapisane

Renegade

  • Gość
Odp: Zakłócenia elektromagnetyczne.
« Odpowiedź #36 dnia: Grudnia 31, 2007, 07:16:15 »

Czyli chodzi Ci o węglówki. Ja osobiście do motocykli nie preferuję ich i używam normalnych miedzianych. Nigdy nie wiem czy taki kabel węglowy nie jest gdzieś złamany bo miernik nie chce mi zmierzyć przejścia na nich a przy kablach miedzianych zawsze jestem o to spokojny. Poza tym wydaje mi się że zwykłe kable stawiają mniejszy opór.
Ale to moje zdanie. Może się mylę.
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Zakłócenia elektromagnetyczne.
« Odpowiedź #37 dnia: Grudnia 31, 2007, 08:15:36 »

Ja mam weglówki , od malucha (cewke WN z reszta tez) i chodzily super juz drugi sezon . Na wiosne je wymienie . Nie mialem z nimi zadnych nawet najmniejszych klopotow , zadnego spadniecia fajki (bo fajki tam nie ma) zadnych przebic , poluzowan , doslownie nic . Jak dla mnie rewelacja .
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Zakłócenia elektromagnetyczne.
« Odpowiedź #38 dnia: Grudnia 31, 2007, 14:12:48 »

Witajcie po długiej przerwie:)

O kabelkach i zakłóceniach proponuję poczytać tutaj:
http://www.ngkntk.pl/Kable_zap3onowe.1302.0.html

Zakłócenia elektromagnetyczne dzieli się zasadniczo na dwa rodzaje: promieniowane i przewodzone. Pierwsze to wszystko co w postaci fali elektromagnetycznej emitowane jest do otoczenia i powoduje tzw. "sianie po telewizorach". Zakłócenia tego typu eliminowane są przez opór wtrącany w przewody zapłonowe - fajki z opornikiem lub przewody węglowe. Zwykłe małe rezystorki nie dają rady - mają zbyt małą moc i zbyt małe napięcie przebicia. Zakłócenia przewodzone to zakłócenia w instalacji elektrycznej które powstają na skutek wyłączania i włączania indukcyjności jaką jest cewka zapłonowa. Zakłócenia te poprzez przewody przenoszą się na wszystkie odbiorniki energii zamontowane w motocyklu. Eliminujemy je poprzez różnego rodzaju filtry montowane na przewodach zasilających. Filtr pojemnościowy - kondensator do masy - jest najprostszym z rozwiązañ o małej skuteczności. Skuteczniejsze są filtry indukcyjno - pojemnościowe, na które składa się szeregowy dławik i równoległa pojemności (w stosunku do masy).

Kolejnym zagadnieniem jest odporność i emisja zakłóceñ przez urządzenia elektroniczne (elektryczne). Ale o to musi już zadbać konstruktor. Reasumując - prawidłowo zaprojektowany układ zapłonowy  powinien nie emitować zbyt dużych zakłóceñ a jednocześnie powinien być na nie odporny.
Zapisane