Jeśli wypada 4-ty bieg to są raczej tylko 2 opcje:
- masz zaoblone krawędzie na trybie przesuwnym i otwory w kształcie jajka w wałku zdawczym,
- krzywy wodzik + wyrobiona prowadnica,
- ewentualnie dobity automat zmiany biegów
Bieg sam z siebie nie wypadnie, jeśli wypada to są tego powody i niestety silnik na stół. U mnie wyrzucało 4 i biegi ciężko chodziły.
Dodam jeszcze jedną rzecz. Wszyscy na tym forum twierdzą, że 1 zgrzyta przez zły olej bądź źle wyregulowane sprzęgło. Odsyłam was do silników, wyjmijcie skrzynię biegów i zobaczcie co się dzieje z trybem 24z. Jeśli lata na wałku i ma luzy to zawsze będzie zgrzyt, gdyż przez luzy kły trybu z-16 nie mogą trafić i nawet pchanie motocykla do przodu nie pomoże. I zapewniam was, że współczesne tryby są wadliwie wykonane. Sam przymierzałem w sklepie i latał jeszcze gorzej więc jedyna opcja usunięcia tego luzu i spasowania tego trybu do wałka to odwiedziny u tokarza i dorobienie tulei z dobrego materiału.
Zazwyczaj też przez latający tryb 24z krzywi się potem wodzik albo pęka kuty. To samo jest koszem sprzęgła, mam z epoki i po przykręceniu lata jak żyd po pustym sklepie.
W przypadku zgrzytającej 1 nie ma czeskiego filmu. Być może w CSSR pasowano skrzynie luźniej, co później powoduje szereg problemów.