Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marca 29, 2024, 12:22:29
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Dławienie się silnika - Jawa 634 silnik Cz 12 V  (Przeczytany 7141 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kutron RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1593
  • Jawasaki rider :)
Dławienie się silnika - Jawa 634 silnik Cz 12 V
« dnia: Września 03, 2012, 09:16:26 »

Witam.
 
Temat był klepany na forum kilka razy i je przeczytałem. Mimo wszystko piszę bo być może od razu ktoś tutaj trafnie to zdiagnozuje. Temat usunę jak tylko naprawione zostanie. Otóż wczoraj w ładną pogodę wybraliśmy się ze znajomymi pojeździć motocyklami. Knedel ładnie pracował w pełnym zakresie obrotów itp. Po przejechaniu jakichś 70 km, nagle przy wyprzedzaniu samochodu ok 90 km/h zaczął się przydławiać na pełnej prędkości. Z kolejnymi kilometrami co raz to bardziej, aż padł. Paliwo leci, paliwo w baku jest z tym że kontrolka ładowania była słaba. Nie dało się go odpalić kopałem. pchałem nic. Dałem odpocząć mu 5 minut i nagle odpalił za pierwszym i zgasł. Napięcie na aku bez włączonego zapłonu było 8.95, a przy włączonym zapłonie 4.95. Przyjechał samochodem szwagier to go prądem z samochodu podładowaliśmy co widać pomogło bo kontrolka ładowania zaczęła walić mocno jak słońce, a aku przy przy włączonym zapłonie pokazywał 14.45 i na pych od razu odpalił. Gdy ruszyłem znów zaczął się dławić po kilometrze ujmowałem mu gazu i wyłączyłem światła i tak sobie jechałem dalej 40 km/h po czym nabierał mocy i znów mogłem przyspieszać, lecz na full mocy i prędkości nie można było uzyskać bo znów było BUUUUU. Dojechałem do domu zostawiłem go i podszedłem po czasie i palił z pierwszego. Po tym incydencie też kierunki przestały działać. Świece mam nowe Iskry, a silnik jest po remoncie jakieś 100 km temu. Szkopuł jeszcze jeden - niestety zgubił mi się klin między czopem wału, a wirnikiem, więc zastąpiliśmy go uciętym kawałkiem gwoździa, ale wykluczam to bo wtedy by nie odpalał jak by się przestawił zapłon.
Na postoju motocykl ładnie pracuje stabilnie nie gaśnie.

Teraz pytanie
 
1. Czy to wina prostownika - oryginalny widać stary, ale był lutowany nie raz. Bo motocykl jadąc zamiast ładować się to on traci ładowanie ?
2. Czy to wina akumulatora ?
3. Przestawił się zapłon ? Raczej nie bo to niemożliwe chyba skoro to zapłon Janka jest elektronik.
 4. Lewego powietrza nie może mieć bo nowe podkładki przy gaźniku ładnie dokręcone i kruciec też bez zmian był w ten samej pozycji jak motocykł ładnie przyspieszał i wykorzystywał moc do końca.
« Ostatnia zmiana: Września 03, 2012, 09:34:21 wysłana przez Kutron »
Zapisane
    Status GG
Jawa 350/634.7 12v,
CZ 350 472.5 6v
Jawa Babetta 28 - 1972 r.
CBR 1000F SC 21 1988 r.

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: Dławienie się silnika - Jawa 634 silnik Cz 12 V
« Odpowiedź #1 dnia: Września 03, 2012, 09:28:57 »

miałem podobnie to wina leżała przy gaźniku po prostu dysza się zatkała ;) spróbuj inny prostownik może ten już kończy swój żywot ;)
Zapisane

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Dławienie się silnika - Jawa 634 silnik Cz 12 V
« Odpowiedź #2 dnia: Września 03, 2012, 09:38:07 »

Moim zdaniem cos z brakiem pradu. Skontroluj caly uklad ladowania, prostownik, regulator. Moze gdzies jest jakies male zwarcie?

No i przede wszystkim jak masz na dotarciu, to mu tak w pale nie dawaj, bo bedzie sie dlawil z powodu opuchlizny tloka  ;)

ForesT

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 225
  • Starszy informatyk :)
Odp: Dławienie się silnika - Jawa 634 silnik Cz 12 V
« Odpowiedź #3 dnia: Września 03, 2012, 09:43:30 »

Miałem podobny, wręcz bardzo podobny problem z poprzednią Jawą.


Było to dnia gdy ją kupiłem, w drodze powrotnej.
Wszystko ładnie pięknie, jeździ jeździ nagle robi się BUUU, tracenie na mocy.
No to  zjazd do jakiegoś przydrożnego baru, światła słabe, klakson to samo.
Dałem odpocząć z 10 minut, później zapala normalnie. W domu okazało się że miała słabe ładowanie, padła faza w prostowniku.
Pisałeś że przy włączonym zapłonie miałeś niecałe 5v, to dużo za mało, nie ma co się dziwić że nie chciała zapalić :) Dałeś jej dychnąć, akumulator się podładował i znowu gadała :)
Kontrolka ładowania była słaba, ona nie powinna się świecić.
Zapisane
    Status GG
Motocykl to nie wszystko. Liczy się pasja!

Kutron RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1593
  • Jawasaki rider :)
Odp: Dławienie się silnika - Jawa 634 silnik Cz 12 V
« Odpowiedź #4 dnia: Września 03, 2012, 09:43:43 »

Właśnie podobny przypomniało mi się że objaw był przed remontem motocykla na innym akumulatorze z tym że wtedy on gasł i stawał po przejechaniu raz 2 km potem 1 km i później jeszcze mniej ...... i to w dzień po zakupie. Tak Forest z klaksonem tak wtedy też było identyczne objawy i kierunki wtedy też znikły na tym samym prostowniku ........, lecz to dziwne że przejechał te 100 km bez problemu bez wymiany prostownika.
« Ostatnia zmiana: Września 03, 2012, 10:09:15 wysłana przez Kutron »
Zapisane
    Status GG
Jawa 350/634.7 12v,
CZ 350 472.5 6v
Jawa Babetta 28 - 1972 r.
CBR 1000F SC 21 1988 r.

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Dławienie się silnika - Jawa 634 silnik Cz 12 V
« Odpowiedź #5 dnia: Września 03, 2012, 11:20:10 »

Piszesz o napięciu przy włączonym zapłonie, a wystarczy zmierzyć napięcie na odpalonym motocyklu i będzie wszystko jasne.
Przejedź się kawałek na światłach i zgaś moto, w tym momencie powinno być coś ok 12,5v albo nawet 12,7.
« Ostatnia zmiana: Września 03, 2012, 11:22:37 wysłana przez Mathini »
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Kutron RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1593
  • Jawasaki rider :)
Odp: Dławienie się silnika - Jawa 634 silnik Cz 12 V
« Odpowiedź #6 dnia: Września 03, 2012, 11:36:02 »

Fakt tego nie zrobiłem. Dzisiaj wieczorem zobaczę.
Zapisane
    Status GG
Jawa 350/634.7 12v,
CZ 350 472.5 6v
Jawa Babetta 28 - 1972 r.
CBR 1000F SC 21 1988 r.

xPredatorx88

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 137
  • CZ 175/487
Odp: Dławienie się silnika - Jawa 634 silnik Cz 12 V
« Odpowiedź #7 dnia: Września 03, 2012, 15:37:14 »

Ad. punktu drugiego.

Może być wina aku, weź go pod prostownik, a poziom elektrolitu wiesz jaki tam jest?. A i ile on ma lat?
A jeszcze nie wiem czy dobrze pisze może regulator takie cuda robi?

ps. Nie usuwaj wątku, ktoś może mieć taki sam problem i jak będzie mądry wpisze w szukajce i znajdzie akurat twój post i rozwiązanie.

« Ostatnia zmiana: Września 03, 2012, 15:38:55 wysłana przez xPredatorx88 »
Zapisane
Najlepszy widok na burze? W moim wstecznym lusterku :]

CZ 175/487

Kutron RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1593
  • Jawasaki rider :)
Odp: Dławienie się silnika - Jawa 634 silnik Cz 12 V
« Odpowiedź #8 dnia: Września 03, 2012, 15:43:03 »

Akumulator nowy kupiowy w lipcu tego roku i zalane wszyskie cele nie dawno elektrolitem. Z resztą wczoraj sprawdzałem. Jednak przez mój błąd wzrokowy wcześniej nie zalałem ostatniego słupka i wydawało mi się że jest zalany i pełny po czym ładowałem akumulator pod prostownikiem przed montażem bez tej jednej celi. Czy to mogło uszkodzić akumulator ?
« Ostatnia zmiana: Września 03, 2012, 15:44:51 wysłana przez Kutron »
Zapisane
    Status GG
Jawa 350/634.7 12v,
CZ 350 472.5 6v
Jawa Babetta 28 - 1972 r.
CBR 1000F SC 21 1988 r.

xPredatorx88

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 137
  • CZ 175/487
Odp: Dławienie się silnika - Jawa 634 silnik Cz 12 V
« Odpowiedź #9 dnia: Września 03, 2012, 15:54:25 »

A take to nie wiem, wiem jedynie tyle że jak część płyt, która jest odsłonięta, pokrywa się siarczanem, czasem nieodwracalnie. Takie akumulatory można próbować regenerować.
Zapisane
Najlepszy widok na burze? W moim wstecznym lusterku :]

CZ 175/487

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: Dławienie się silnika - Jawa 634 silnik Cz 12 V
« Odpowiedź #10 dnia: Września 03, 2012, 16:15:15 »

Jeśli zasiarczył Ci się aku to spróbuj wypłukać go wodą destylowaną (płukasz aż nie zacznie wylatywać czysta woda), potem rozładuj do zera (podłącz jakąś żaróweczkę  nie za mocną, zalany wodą) potem zalej świeżym elektrolitem i na nowo uformuj małym prądem. Powinno pomóc jeśli cele się nie pokrzywiły (pozwierały).


Swoją drogą miałem podobny problem po kupnie swojej Jawy dawno temu, parę kilometrów jazdy potem przerywała i dalej jak u Ciebie. Okazało się (po wielu bojach) że poprzedni właściciel pomylił kable na prostowniku (jeśli dobrze pamiętam to DF i B+ było zamienione miejscami).
Zapisane
JAWA TS 350 89r
YAMAHA FJ 1200 89r
BMW K 1200 GT 03r

Kutron RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1593
  • Jawasaki rider :)
Odp: Dławienie się silnika - Jawa 634 silnik Cz 12 V
« Odpowiedź #11 dnia: Września 03, 2012, 22:22:55 »

Siedziałem i grzebałem oraz dumałem i łączyłem fakty.

Podłączyłem teraz na dłuzej akumulator do prostownika i normalnie motocykl ożył pełnią sił wszystko wróciło do normy. Jednak że biorąc pod uwagę to że taka sama awaria miała miejsce rok temu, motocykl przeszedł remont dustał dużo rzeczy nowych, a prostownik i regulator zostały jedynie stare to wskazuje na to, iż akumulator nowy po naładowaniu prostownikiem oddaje później swój prąd do wszystkich odbiorników (światła, klakson, kierunki itp), lecz podczas jazdy sam prądu nie dostaje i się nie ładuje jak to powinno być, więc na 99 % jest to prostownik lub regulator. Z tym że nie znam różnicy co ma które za zadanie. Alternator wykluczam bo przy dodawaniu gazu światła tzw. "rosną w siłę" czyli działa poprawnie. Jutro ściągam mojego fach mana od motocykli czeskich i on zbada mi co z tym prostownikiem czy też regulatorem w motocyklu. Na koniec wnioskuję, iż jak nie wymienię któregoś z tych dwóch (prostownik, regulator) to historia się powtórzy i akumulator padnie w trasie po 100 km jazdy czy tam mniej.
« Ostatnia zmiana: Września 03, 2012, 22:29:15 wysłana przez Kutron »
Zapisane
    Status GG
Jawa 350/634.7 12v,
CZ 350 472.5 6v
Jawa Babetta 28 - 1972 r.
CBR 1000F SC 21 1988 r.

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Dławienie się silnika - Jawa 634 silnik Cz 12 V
« Odpowiedź #12 dnia: Września 03, 2012, 23:00:33 »

prostownik zamienia prąd zmienny z alternatora na prąd stały do akumulatora

regulator podaje napięcie na szczotki i w miarę zwiększania obrotów silnika zmniejsza je by Altek dawał napięcie 12-14V, bez regla Altek by dawał cały czas wysokie napięcie.

Tak ciężko wziąć miernik podłączyć do aku, odpalić moto i zobaczyć co się dzieje ?

Często gęsto pada jedna faza na prostowniku i prąd stały jest za mały ok 10-12V. Zazwyczaj naprawa polega na zaciśnięciu i zalutowaniu jednego z 3 drutów pomiędzy konektorami, a mostkiem.
Jeżeli się trzymają, należy sprawdzić diody, na forum jest artykuł jak to zrobić.
Regulator sprawdzasz po przez sprawdzenie napięcie na szczotkach.
Zapisane
    Status GG

Kutron RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1593
  • Jawasaki rider :)
Odp: Dławienie się silnika - Jawa 634 silnik Cz 12 V
« Odpowiedź #13 dnia: Września 04, 2012, 22:36:07 »

Stan dzisiejszy to. Sprawdziłem inny regulator napięcia oraz posprawdzałem miernikiem szczotki na których napięcie wynosiło 9.50 do 10.30, a podczas pracy motocykla napięcie na dzisiaj doładowanym akumulatorze było 12.30. Jutro sprawdzam inny prostownik i jeżeli to nie prostownik to główne ostateczne podejrzenie pójdzie na alternator.
Zapisane
    Status GG
Jawa 350/634.7 12v,
CZ 350 472.5 6v
Jawa Babetta 28 - 1972 r.
CBR 1000F SC 21 1988 r.

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Dławienie się silnika - Jawa 634 silnik Cz 12 V
« Odpowiedź #14 dnia: Września 05, 2012, 07:02:29 »

12,3 to trochę za mało, zobacz, czy nie odlutowała się faza na prostowniku.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 533
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Dławienie się silnika - Jawa 634 silnik Cz 12 V
« Odpowiedź #15 dnia: Września 05, 2012, 07:44:28 »

12,30 ale na wolnych czy jak gazujesz? Bo akurat tyle u mnie jest na wolnych obrotach.


Diodę łatwo sprawdzić - przewodzi tylko w jedną stronę. Dla kogoś kto ma za dużo czasu naprawa tego prostownika to kilkadziesiąt groszy i trochę czasu.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Kutron RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1593
  • Jawasaki rider :)
Odp: Dławienie się silnika - Jawa 634 silnik Cz 12 V
« Odpowiedź #16 dnia: Września 05, 2012, 22:26:19 »

Tak, więc dzisiaj.

1. Jak gazowałem motocykl to napięcie do aku wskakiwało do 13.70
2. Jak dawałem gazu światła nie rosły w siłę.
3. Sprawdzałem inny przekaźnik i regulator napięcia i bez zmian
4. Podłączyłem inny prostownik też 12 V, ale palił mi on bezpiecznik przy akumulatorze, a mój nie pali.
5. Przy odłączeniu kabelka bodajże minusowego w akumulatorze motocykl gasł co nie powinno się dziać.
6. Fazy na prostowniku nie odlutowane są całe.
« Ostatnia zmiana: Września 05, 2012, 22:34:11 wysłana przez Kutron »
Zapisane
    Status GG
Jawa 350/634.7 12v,
CZ 350 472.5 6v
Jawa Babetta 28 - 1972 r.
CBR 1000F SC 21 1988 r.

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Dławienie się silnika - Jawa 634 silnik Cz 12 V
« Odpowiedź #17 dnia: Września 05, 2012, 22:41:48 »

Czyli ładowanie masz ale ciut za niskie.
Jak przytrzymasz trochę na gazie, tak ok 3000 to powinno być ponad 14V

Też mi się kiedyś zdawało, że fazy się dobrze trzymają, a jednak nie i się zdziwiłem po pewnym czasie.

Weź miernik, sprawdź napięcie na aku, przed stacyjką, za stacyjką, przed reglem i za reglem. Wtedy będziemy wiedzieć czy ci prąd spiernicza na kablach czy wyposażeniu.
Zapisane
    Status GG

hase

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 57
  • CZ 350 83r
Odp: Dławienie się silnika - Jawa 634 silnik Cz 12 V
« Odpowiedź #18 dnia: Września 06, 2012, 09:59:28 »

Ja miałem podobny przypadek, w czasie jazdy motocykl nagle zgasł. Odstał odpalał od kopa ale przejechał troszeczkę i buuu. Sprawdziłem cała instalacje i nic czasami wystarczyło na niego usiąść i gasł. Po wymianie akumulatora jak ręką odjął. Jak masz możliwość pożycz od kogoś inne aku i sprawdź jak moto będzie się zachowywać.
Pozdrawiam.
Zapisane

Kutron RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1593
  • Jawasaki rider :)
Odp: Dławienie się silnika - Jawa 634 silnik Cz 12 V
« Odpowiedź #19 dnia: Września 15, 2012, 21:28:18 »

Może ktoś mi odpowie jak to jest że gdy motocykl stoi sobie nie palony i odłączam kabelek z akumulatora na ten czas i za kilka dni jak przyję Go odpalić podłączę kabelek to nie ma problemów. Jednak jak zostawię podłączony kabelek (PLUS) to prąd tak jakby spierda.....i już moto odpali i zaraz umrze na amen. Przypominam sobie że przy zakupie Jawy koleś pokazując mi ją też tak ten kabelek (PLUS) podłączał by ją odpalić przy mnie.
Zapisane
    Status GG
Jawa 350/634.7 12v,
CZ 350 472.5 6v
Jawa Babetta 28 - 1972 r.
CBR 1000F SC 21 1988 r.

Kutron RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1593
  • Jawasaki rider :)
Odp: Dławienie się silnika - Jawa 634 silnik Cz 12 V
« Odpowiedź #20 dnia: Września 20, 2012, 09:03:00 »

Do zlotu zostało ileś tam godzin i chyba doszedłem co się popsuło ;]. Regulator napięcia, który ja użytkowywałem do tej pory powodował, iż lampka ładowania nadal świeci czy to włączony czy wyłączony silnik, więc go odłączyłem i podłączyłem drugi pożyczony od kolegi. Ten jednak już powodował że kontrolka w ogóle się nie paliła, a ładowanie na obu reglach jest kiepskie i przy wyższych obrotach ledwo dochodzi do 13 V i światło w przedniej lampie jest stałe, a nie tzw "rośnie" przy dodawaniu gazu. Wniosek ? Te dwa regle są spiep*&%. Tak, więc pytanie czy ktoś ma sprawny regulator na zbyciu ?
« Ostatnia zmiana: Września 20, 2012, 09:14:16 wysłana przez Kutron »
Zapisane
    Status GG
Jawa 350/634.7 12v,
CZ 350 472.5 6v
Jawa Babetta 28 - 1972 r.
CBR 1000F SC 21 1988 r.

von_Majzel

  • Gość
Odp: Dławienie się silnika - Jawa 634 silnik Cz 12 V
« Odpowiedź #21 dnia: Września 20, 2012, 09:28:35 »

Ja jeździłem na takim :
http://allegro.pl/regulator-napiecia-skoda-105-120-jgw-i2588368410.html
Aż się nie przesiadłem na regiel od SoFchJanka . Może zdąży dojść na jutro z allegro jakby nikt na miejscu u Ciebie nie miał użyczyć .
One są dostępne też w normalnych sklepach z częściami samochodowymi , to możesz popytać u Siebie jeszcze w sklepach .
Zapisane

Kutron RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1593
  • Jawasaki rider :)
Odp: Dławienie się silnika - Jawa 634 silnik Cz 12 V
« Odpowiedź #22 dnia: Września 20, 2012, 10:46:32 »

http://allegro.pl/elektroniczny-regulator-jawa-350-12v-ts-cz-i2638281799.html
 
U nich się powinno udać bo nie daleko Wawy i to kurierem, a cholera robiłem u nich zakupy w poniedziałek w tym tygodniu, ale jeszcze nie wiedziałem że regiel do wymiany.
Zapisane
    Status GG
Jawa 350/634.7 12v,
CZ 350 472.5 6v
Jawa Babetta 28 - 1972 r.
CBR 1000F SC 21 1988 r.

Kutron RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1593
  • Jawasaki rider :)
Odp: Dławienie się silnika - Jawa 634 silnik Cz 12 V
« Odpowiedź #23 dnia: Września 24, 2012, 12:09:27 »

Tak na przyszłość to problemem głównym okazał się rozlutowany kabelek przy wsuwce zasłonięty koszulką  wchodzący w DF regulatora. Tak po za tym ten regulator elektroniczny przyszedł na czas przed zlotem, ale okazało się że nie działa. Tyle w temacie.
Zapisane
    Status GG
Jawa 350/634.7 12v,
CZ 350 472.5 6v
Jawa Babetta 28 - 1972 r.
CBR 1000F SC 21 1988 r.
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
13 Odpowiedzi
8184 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 29, 2018, 00:30:03
wysłana przez czeron
5 Odpowiedzi
3360 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 25, 2014, 09:28:14
wysłana przez maciuborek
25 Odpowiedzi
7335 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 23, 2014, 21:52:14
wysłana przez TomekTS350
6 Odpowiedzi
2069 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 11, 2018, 23:00:57
wysłana przez Markus_jawa 175
37 Odpowiedzi
4406 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 11, 2020, 10:20:14
wysłana przez Pawand