Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 15:52:15
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Naczelny Filozof pyta o żarówki...  (Przeczytany 4591 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Naczelny Filozof pyta o żarówki...
« dnia: Marzec 08, 2007, 22:48:57 »

Jako że robię updejt instalacji 6V na 12V zająłem się ostatnio lampą z przodu.

Oryginalnie żarówa 6V. Chciałem wdrutować H4. Ale wstępne pomiary wykazały że żarniki żarówki H4 będą w innym miejscu niż 6V. Co za tym idzie inaczej będzie się rozkładać światło w reflrktrorze...

Nie miałem bañkowatej żarwki 12v. Ale pamiętałem że takie żarówki wozi w zapasie sąsiadka w FSO Poldolot. A ona ma tam H4 więc te bañkowe 12V jej niepotrzebne. DOstałem dwie za free  <thumbup>

No i fajnie pasuje bañkowa 12V w miejsce 6V.

Acha. Ta bañkowa ma 45/45 watów. Jakie było moje zdziwienie jak druga bañkowa żarówka ma 75/75 watów  <scared> CHyba będzie topić asfalt  :>

Czy alternator uciągnie takie dodatkowy odbiornik prądu? Czy też akumulator może być niedoładowywany?  <lookaround>
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

lukasz85

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof pyta o żarówki...
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 08, 2007, 22:56:26 »

¯arówke halogenową h4 55/60W ciągnie bez problemu (nigdy bez światał nie je¼dże). Ale bañka 75/75W??? Powinno uciągnąć bo to w sumie 210W alternator.
Zapisane

KOREK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 168
  • CZ 175 Typ 487,0 - '87 + CZ 350 Typ 472,6 - '86
    • nawigacja GPS
Odp: Naczelny Filozof pyta o żarówki...
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 08, 2007, 23:11:39 »

Nie znam się, ale myśle, że konkretne klosze są pod konkretne moce żarówek... Tak jak i w innych lampach... Często na kloszu czy to na "odblasku" napisane jest jaka żarówa maksymalnie może tam siedzieć... (Niby się zdaje że bez różnicy... Ale jednak te 80% energii to ciepło!!) Choć nie wiem jak w tym przypadku.

Ale swoja drogą to by było 30W różnicy - to sporo troszku.
stał byś na skrzyżowaniu z włączonym kierunkiem i mógłby być problem... <crybaby>

KOREK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 168
  • CZ 175 Typ 487,0 - '87 + CZ 350 Typ 472,6 - '86
    • nawigacja GPS
Odp: Naczelny Filozof pyta o żarówki...
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 08, 2007, 23:16:28 »

Ale coś kojaże że elektronika będziesz zakładał, to w takim wypadku raczej nie ma co się martwić o brak prądu dla mocniejszych żarówek. Taki zapłon jak wiadomo pobiera dużo mniej prądu. :>

pzdr.

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Naczelny Filozof pyta o żarówki...
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 09, 2007, 01:11:16 »

Są żarówki H4 z oprawkami P45t i one pasują idealnie w miejsce zwykłej 12V

A ich żarniki są idealnie w tych samych miejscach.

Spróbuj założyć coś takiego  i  pooglądać "rozkład światła" w reflektorze i na drodze - jest taki sam.   <yes> <yes>

Różnica w oświetleniu drogi jest naprawdę zauważalna i altek bez problemu daje sobie radę.
Oczywiście przy sprawnym akumulatorze.
Zapisane

wskpan

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof pyta o żarówki...
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 09, 2007, 08:37:00 »

Jakiś czas urzywałem  H4 60W  przypaliły mi się styki w kostce, w efekcie niemiałem światła w drodze nocą . Mogło to być spowodowane zaśniedziałymi koñcówkami od nowości, lub lekko poluzowanym kabelkiem, ale teraz mam 45W i niemam żadnych problemów i tez zawsze jażdżę na światłach.  Ważne aby odbłyśnik niebył wypalony to świató będzie ładne i mocne na 45W
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Naczelny Filozof pyta o żarówki...
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 09, 2007, 16:17:13 »

Na te upalające się styki w kostkach jest jeden dobry sposób:

- pomiędzy blaszki styków a obudowę wcisnąć krótkie sprężynki które będą stale dociskać  styk i będzie cacy...

 A te 75W to rzeczywiście reflektor i obudowa mogą nie wytrzymać termicznie, szczególnie w gorące, słoneczne dni.
Przewody zawsze można dać grubsze   <book>
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
5 Odpowiedzi
4037 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 02, 2006, 00:00:02
wysłana przez Johnny
12 Odpowiedzi
6181 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 17, 2006, 10:49:07
wysłana przez NaczelnyFilozof
34 Odpowiedzi
12632 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 03, 2007, 23:05:55
wysłana przez MZiobro
7 Odpowiedzi
5221 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Październik 29, 2006, 15:01:14
wysłana przez M£ODY
4 Odpowiedzi
4074 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 21, 2007, 20:24:53
wysłana przez Odys