Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 14:27:43
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Ssanie  (Przeczytany 4358 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wykręt

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • CZ 350 1983r
Ssanie
« dnia: Czerwiec 24, 2012, 18:27:27 »

Pytanie laika.
Czy w każdej cz jest ssanie?? Jeżeli tak to w którym miejscy gaźnika się znajduje (po czym poznać) i jak regulować.
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Ssanie
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 24, 2012, 18:28:26 »

W CZ nie ma ssania, ssanie jest w gaźniku Jawy 638/9/40
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1158
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Ssanie
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 24, 2012, 18:38:53 »

w cz urządzeniem rozruchowym ( potocznie zwanym ssaniem ) jest tzw przelewanie gaźnika (napełnianie całej komory pływakowej po przez zatapianie pływaka)
Zapisane
    Status GG

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1716
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Ssanie
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 24, 2012, 18:44:27 »

Ssanie tak jak wyżej napisano odbywa się przez zatapianie pływaka. Aby uruchomić ssanie w Cezecie trzeba kilkukrotnie nacisnąć bolec wystający na dekielku komory pływakowej obok wężyka doprowadzającego paliwo do gaźnika
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

wykręt

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • CZ 350 1983r
Odp: Ssanie
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 24, 2012, 19:27:09 »

dzięki za odpowiedź. O zalewaniu gaźnika to wiem, tylko zamiast kilka razy uderzać w bolec od pływaka lepiej go wcisnąć i przytrzymać  ;)
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1158
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Ssanie
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 24, 2012, 19:44:19 »

zgadza sie kolego ja tak zawsze robie bo od udeżania można nawet pogiąc pływak ;D
Zapisane
    Status GG

Luki

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 128
Odp: Ssanie
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 24, 2012, 19:44:48 »

Tylko że jak naciśniesz i przytrzymasz to zaleje się komora pływaka a jak będziesz naciskał to paliwo pójdzie dalej w gaźnik i szybciej odpalisz. Przynajmniej tak gdzieś kiedyś czytałem. A jak to jest w praktyce to trzeba by było sprawdzić..
Zapisane
Ogar 205
CZ 175/487
Ogar 200
Jawa 350/638.1

wykręt

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 29
  • CZ 350 1983r
Odp: Ssanie
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 24, 2012, 19:47:22 »

Tylko że jak naciśniesz i przytrzymasz to zaleje się komora pływaka a jak będziesz naciskał to paliwo pójdzie dalej w gaźnik i szybciej odpalisz. Przynajmniej tak gdzieś kiedyś czytałem. A jak to jest w praktyce to trzeba by było sprawdzić..

ja naciskam, paliwo zaczyna bokiem się przelewać to puszczam. potem delikatnie trzy razy kopne, wciskam kluczyk i od pierwszego kopnięcia odpala.
Zapisane

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1158
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Ssanie
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 24, 2012, 19:50:46 »

ja kiedys na początku jak jeszcze szczyl byłem i ja kupiłem to własnie tak przyciskałem pare razy energicznie po jakims czase pływak poszedł na złom i kolega mnie uswiadomił dlaczego tak sie zdziełało. Potem juz przyciskałem tylko raz odpalała jak poprzednio nie widziałem róznicy ale moja najlepiej pali i paliła gdy przelałem ją po czym nie brałem sie odrazu za kopanie tylko zakładałem kask i dopiero odrazu na zapłon i kom jeden góra 2 i pali ale to sa motory z duszą karzdy ma swoje kaprysy i arzdy inaczej pali i jeździ  :)
Zapisane
    Status GG

von_Majzel

  • Gość
Odp: Ssanie
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 24, 2012, 19:51:51 »

dzięki za odpowiedź. O zalewaniu gaźnika to wiem, tylko zamiast kilka razy uderzać w bolec od pływaka lepiej go wcisnąć i przytrzymać  ;)


Tak ma być . Na górze komory jest otworek przelewowy , jak nim wyleci paliwo to jest przelany na full do zimnego startu . Ja tak robię tylko jak jest odstana po nocy , jak jeździła mniej niż pół h temu to nic nie przelewam , jak więcej stała to muszę tak troszkę przelać jak paliwo zdąży odparować z komór i cylindrów , naciskam na 1-2-3 sekundy i wystarczy całkowicie . Na ciepłym nie przelewaj dużo (lub w ogóle) bo bardzo łatwo zalejesz silnik . Każdy silnik ma troszkę inaczej , szczegóły musisz wyczaić samemu =)
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
12 Odpowiedzi
4760 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 31, 2007, 22:37:04
wysłana przez Jerry
5 Odpowiedzi
2634 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwiec 17, 2013, 22:21:55
wysłana przez Maliniasty
Gaźnik ssanie 638.1

Zaczęty przez dinko92 Mechanika

11 Odpowiedzi
5017 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Luty 07, 2014, 17:59:54
wysłana przez dinko92
4 Odpowiedzi
3712 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 24, 2014, 23:19:18
wysłana przez Danio12
5 Odpowiedzi
2987 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 04, 2016, 17:05:54
wysłana przez Dragon on the Blue Sky