Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwiecień 20, 2024, 12:16:27
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Temperatura silnika itd...  (Przeczytany 5903 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Temperatura silnika itd...
« dnia: Marzec 07, 2007, 00:02:55 »

                Zmierzył ktoś kiedyś temperaturę  silnika Jawy?

A tak konkretnie głowicy, cylindra no i oleju w skrzynce (może jeszcze kolanek wydechu).

Oczywiście pomiary powinny  być wykonywane w "normalnych warunkach" tzn. "w trakcie" lub "po" normalnej przejażdżce przy "normalnej temperaturze otoczenia" czyli ok. 20 stC.

Interesują mnie te wyniki pomiarów aby obalić niektóre "mity"  <hammer> o  temperaturach dwusuwów.  <thumbup>

Zapisane

KOREK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 168
  • CZ 175 Typ 487,0 - '87 + CZ 350 Typ 472,6 - '86
    • nawigacja GPS
Odp: Temperatura silnika itd...
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 07, 2007, 00:40:48 »

Jawol zapomniałeś dodać, że przy dobrze wyregulowanym zapłonie, gażniku, itp.  :P Ale to bardzo ważne... Przy ¼le wyregulowanym zapłonie każde zresztą moto w 5 sekund potrafi się niemiłosiernie nagrzać.  :-/
Ja mogę tak "na oko" powiedzieć że temperatura oleju skrzyni biegów zgodnie z w/w wytycznymi wacha się w granicach 50 - 70 stopni. Kiedyś zaraz po je¼dzie sprawdzałem poziom oleju i jego temperatura była właśnie mniej więcej jak napisałem.  :>
Co do reszty to nie wiem, mogę się tylko domyślać...

pzdr.

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Temperatura silnika itd...
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 07, 2007, 10:26:47 »

Ten dobrze wyregulowany zapłon i ga¼nik  to są dla mnie: " warunki normalne"   <yes> <yes>

A "co do reszty" to właśnie nie chce się domyślać, tylko wiedzieć  ;]
Zapisane

lukasz85

  • Gość
Odp: Temperatura silnika itd...
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 08, 2007, 22:01:12 »

Temperatura głowic w tego typu silnikach:

90-120 stopni -normalna
ponad 160 stopni jest już niebezpieczne

Na prawidłowo wyregulowanym silniku z czeskimi tłokami cieżko przekroczyć dopuszczalną temperature. Lepiej jednak dać silnikowi odpocząć po 2-3 godziny jazdy w upale.

Temperatura zależy też od stanu silnika, wiadomo że jak po szlifie to bardziej sie grzeje a jak zajeżdżony to nie może osiągnąć temperatury pracy.


Kilka razy zrobiłem takie niedokładne pomiary różnych motorków: jawa, cz, mz, simson. Jeden jeżdżąć spokojnie a drugi z dużą prędkościa. I co zauważyłem: gdy jeżdzi sie spokojnie to silnik grzeje sie bardziej niż z prędkością prawie maks.
Zapisane

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: Temperatura silnika itd...
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 08, 2007, 22:14:05 »

Lukasz85 to normalne bo silnik jest chłodzony powietrzem. Jak byś długo w miejsu kręcił to by się zatarł.   
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)

WhitePower

  • Gość
Odp: Temperatura silnika itd...
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 08, 2007, 22:47:32 »

w komarkach, jawkach i simsonach twoja teoria moze i jest sluszna ale w jawie przynajmniej mojej tak nie jest, jak sobie spokojnie na 4 smigam to mniej sie grzeje niz jak ja gonie
Zapisane

KcPrWWL

  • Gość
Odp: Temperatura silnika itd...
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 09, 2007, 10:16:21 »

jak bedziesz jechal 20km/h na jedynce to dlugo nie pojezsdzisz. wiec chodzi tu o stosunek PREDKOSC=OBROTY //  tzreba jezdzic z wyczucuiem
pozdr
Zapisane

madras30

  • Gość
Odp: Temperatura silnika itd...
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 09, 2007, 15:01:55 »

mam dużą owiewkę co nie bardzo widac na avatarze bo to zdjęcie ma 5kb. Owiewka schodzi aż na kolanka i choć ma otwory na chłodzenie zawirowanie pwoietrza było na tyle niewystarczające, że fioletowe  sa  od cylindra aż do części gdzie koñczy sie owiewka( ok 15 cm) a przecież nie palę kolanek jak na filmiku z forum, który zapewnie kazdy juz widział :-).Ponadto  mam tez inny nieco wlot powietrza na cylindry ( nie jest tak pełny jak w innego typu dużych owiewkach) co skutkuje, że tłoki na płaszczy¼nie bocznej po zewnętrznych stronach  motoru były podpalone. Nie wiem jak teraz bo od remontu jakiś czas minął a od roku zasuwam na Orlenie.
Dobry opływ powietrza to podstawa
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2007, 15:05:59 wysłana przez madras30 »
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
3 Odpowiedzi
3531 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Luty 26, 2007, 15:53:47
wysłana przez jawol RIP
16 Odpowiedzi
7494 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 03, 2009, 08:49:08
wysłana przez gringo
Temperatura silnika. Jaka?

Zaczęty przez JawaTS350_639 Eksploatacja

15 Odpowiedzi
9262 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 04, 2010, 16:23:03
wysłana przez Strażak
3 Odpowiedzi
2433 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopad 20, 2015, 19:21:54
wysłana przez elkinio
13 Odpowiedzi
4983 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 06, 2018, 12:54:31
wysłana przez kuba.g6