Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 28, 2024, 09:42:41
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [472] Remont kapitalny  (Przeczytany 38695 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #75 dnia: Kwiecień 14, 2006, 00:10:04 »

no napewno wciaganie byloby, bardziej stosowne i humanitarne
jednak martwi mnie gwint w czopie alternatora
jest to maly gwint i szczerze powiem, ze balbym sie go wykorzystywac do wpychania karteru, do tego trzeba to zrobic sprawnie bo uszczelnienie wysycha :(
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #76 dnia: Kwiecień 14, 2006, 00:16:28 »

Jeżeli go wpychałeś to jest duże prawdopodobieñstwo że się "złożył" do środka.

Co dodelikatnego obchodzenia się z wałem. Mnie uczono tak,  że jak się wał wyciągnie z silnika, przenosi, przewozi itd to się go przed założeniem wrzuca na kły tokarki i centruje. Pó¼niej można zakładać.

Z drugiej strony takie praktyki sa dobre jak się ma tokarke albo przynajmniej kły i czujnik zegarowy.
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #77 dnia: Kwiecień 14, 2006, 00:40:24 »

znaczy sie wal w lewy karter zostal wciagniety
a prawy karter na niego wepchniety
no gdyby faktycznie sie zlozyl do srodka to musialyby ustapic czopy, a przeciwwagi zaczelyby trzec o kartery,
do tego wszystko jest przeciez zamontowane w lozyskach i na ugiecie na czopie musialo by pozwolic lozysko,  w przypadku karteru prawego jest to w sumie mozliwe bo przeciez lozysko jest jeszcze nie w karterze 
chyba ze pokasowaly sie luzy w lozyskach 
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #78 dnia: Kwiecień 14, 2006, 00:56:58 »

Zgadzam się że "złożenie" się wału będzie minimalne.
Instrukcja montażowa podaje max bicie na czopach wału 0,03 mm myślę że wał może się przestawić o tyle że bicie przekroczy tę granicę i  tego nawet się nie zauważy .

Kiedyś gadałem z kolesiem który robi regeneracje wałów i opowiadał że kiedyś ktoś mu przyniósł z pretensjami poskładane kartery do ogara. Kartery zostały poskładane młotkiem. Ktoś tak mocno napieprzał młotkiem że wał był tak ściśnięty że sie wogóle nie kręcił !!! (łożyska temu nie zapobiegły)- to taki ekstremalny przykład że młotek najlepiej wynieśc do sąsiada :)
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #79 dnia: Kwiecień 14, 2006, 01:10:11 »

ja na to mam jeszcze jedna teorie
przy tak wpychanym karterze lozyska zaczynaja sie sciskac przez co kasuja sie fabryczne luzy lozysk, po docisnieciu do konca nigdy nie bedzie tak, ze karter idalnie dojdzie do konca na calej powierzchni u mnie  w rejonie skrzyni byla szparka   :D
ok 0,5 moze 1mm ktora zlikwidowaly sruby karteru, jednak przez to caly czas na lozyska jest podawana sila i dla tego wal kreci sie z oporem
faktycznie gdyby wciagac wal to ta sila dzialala by, tylko na to jedno lozysko prawego karteru, ale tez przez jakis czas kulki i cale lozysko przenosilyby  sile, a to z kolei tez wywola ciezsze obracanie sie walu o ktorym wczesniej pisal Stowa
u mnie niestety jak na razie jest ciezej niz on to opisal 
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Demonos

  • Gość
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #80 dnia: Kwiecień 14, 2006, 09:36:16 »

A ja wkładałem wał w kartety termicznie. Przez noc zmroziłem wał w zamrażarce (razem z czołem). Potem sam wpadł w karter i łożysko a i prawy karter lekko naszedł :D
Nie powinno to niczym grozić, gdyż temperatura zamrażarki jest taka, jaka na dworze jawa musi nieraz znosić :) a i nie jest ogrzewany gwałtownie. A montaż to czysta poezja - zero wysiłku.
Zapisane

rumcajs251

  • Gość
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #81 dnia: Kwiecień 14, 2006, 12:27:26 »

Demonos a powiedz czy najpierw zakladales lożyska na czopy a pozniej wszystko w kartety czy juz lozyska byly w karterach a pozniej wal? Jak lepiej?
Zapisane

Demonos

  • Gość
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #82 dnia: Kwiecień 14, 2006, 13:27:50 »

Z tego co mi mówili to zawsze najpierw łożyska w kartery (też można pomóc sobie termicznie rozgrzewając kartery). Czopy są z reguły nieco lżej spasowane z łożyskami niż łożyska z karterami. Znaczy się łatwiej nasadzić łożysko na czop niż wbić w karter.
Ja najpierw uzbrajam kartery we wszystkie łożyska, a potem dopiero reszta bebechów idzie :)
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #83 dnia: Kwiecień 15, 2006, 12:55:12 »

no to wczoraj powalczylem troche jeszcze z silnikiem
wal powiedzmy ze robi jeden obrot jak mocno pchne
probowalem go przesunac tak jak pisal Stowa karterem o pieniek
niestety nie ma ochoty isc moze minimalnie poszedl
nie chcialem mocniej walic choc i tak mocno probowalem
odleglosc walu od karteru to ok 0,4-0,5 mm mierzone szczelinomierzem

i jeszcze zauwazylem ze czop alternatora nie chodzi idealnie ma lekkie bicie  :[
nie pamietam czy bylo tak samo po przyjechaniu walu czy to ja go troche zalatwilem

co do chlodzenia to nie mam takiej mozliwosci, bo do tego jest potrzebna duza zamrazarka, nie wsadze do takiej domowej, bo sie oberwie zamrazalnik i mieso przesmiergnie
i chyba jednak faktycznie lepiej jest wlozyc najpierw lozyska w kartery

jeszcze jedno pytanko
potem przed montazem musicie solidnie rozgrzac np. prawy karter nie boicie sie ze powypadaja igileki walka skrzyni biegow ??
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #84 dnia: Kwiecień 15, 2006, 13:07:14 »

CO do bicia prawego czopu- albo faktycznie zaszkodziło mu uderzenie w pieniek albo wpychanie wału albo w czasie transportu się rozcentrował wał.

Ale wszytsko powyżej jest mało prawdopobne- bardziej bym się skłaniał do luzów w łożyskach (może przy montażu przez bieżnie przenosiła się jakaś siła- kiedyś tak miałem) a może masz już wyrobione kartery.

Jeżeli bicie nei jest duże to bym się nie przejmował, ale z drugiej strony może ono utrudnić pó¼niejsza precyzyjną regulację zapłonu :(

Zapisane

fizyk0

  • Gość
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #85 dnia: Kwiecień 15, 2006, 13:58:02 »

Jeśli chodzi o grzanie prawego karteru to jak montowałem u siebie to nie wkładałem łożyska igiełkowego w karter a założyłem je na wałek pośredni  skrzynki biegów wtedy igiełki sie napewno nie rozsypia.
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #86 dnia: Kwiecień 15, 2006, 14:08:06 »

zaraz zaraz uderzajac o pieniek nie uderzalem czopem walu tylko karterem  tak zeby wal sila bezwladnosci ewentulanie sie przesunal

tez wlasnie sie martwie o regulacje zaplonu, i przyleganie szczotek do wirnika, ale i tak ostatecznie mam zamiar zalozyc elektronika
bicie chyba nie jest duze bo kiedy przykladalem suwmiarke do karterui obracajacego sie wirnika,  to nie bylem w stanie wylapac
ciekawe jakie bicie jest w stanie wylapac oko :-)

no faktycznie sie nie rozsypia ale lozysko stawia dodatkowy opor przy wkladaniu karteru niby jak jest rozgrzany to powinno isc lekko
aha czy goracy karter nie wplywa zle na posmarowane uszczelnienie ??
ja zmontowalem kartery na Loctite 510 zobaczymy jak to bedzie sie sprawowac
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2006, 14:11:30 wysłana przez AndrewS »
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #87 dnia: Kwiecień 15, 2006, 16:51:07 »

No domyślam się że nie waliłeś czopem o pieniek ;)

Co do uszczelnienia- ja mam poskładane kartery na Loctite 518 i wszystko pięknie trzyma- po 10 miesiącach ekspoloatacji mogę polecić.

Grzanie karterów nie powinno pogorszyć właściwości uszczelnienia- najgorsze wytrzymują 150 st C, a bardziej raczej karterów nie nagrzewasz- a może jednak ;) <cheers>
Zapisane

fizyk0

  • Gość
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #88 dnia: Kwiecień 15, 2006, 17:09:06 »

Bicie wyłapiasz jedynie przyrządem z czujnikiem przykręconym do karteru i należy to sprawdzać nie kiedy kartery leżą np na boku a w normalnej pozycji tak jak sa w ramie w motocyklu jest to o tyle istotne ponieważ w pozycji bocznej czujnik pokaże dodtakowo luz łożyska który w przypadku łożysk z luzem C3 może wynosić nawet 33 um (czyli 0,03 mm-informacje według producenta łożysk FAG).Bicie na czopach według książki serwisowej nie może przekraczać 0,03 jest to bibie które praktycznie na oko nie jest możliwe do zauważenia.Jeżeli to bicie bedzie wieksze łożyska szybko zakoñcza zywot,szybciej wybija sie gniazda i silnik bedzie miał o wieksze wibracje wraz  ze wzostem obrotów.Nie wiem na jakiej podstawie Andrews stwierdziłeś ,że prawy czop ma bicie ale pomyśl nad tym co wyżej napisałem.

A co do LOCTITE to wg technologii klejenia f-my Loctite temperatura nanoszenia i dozowania kleju nie powinna być większa od 40 stopni Celsjusza.A duża róznica temperatur montowanych części może zmniejszać adhezję przez wydzilenie sie wilgoci(zaczerpniete z materiałów Loctite).
To tyle teorii.A co do uwagi Johnnego ,że najgorsze wytrzumują 150 stopni to prawda ale w stanie już utwardzonym czyli po odcięciu powietrza( jak kazde anaeroby którym jest też Loctite 510).
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #89 dnia: Kwiecień 15, 2006, 17:25:30 »

Sorry faktycznie z loctitem może być różnie- myślalłem raczej o zwykłym silikonie czy hermetyku- chociaż szczeliwo w wyższej temeraturze może szybciej twardnieć.

Szczegółowe dane odnośnie produktów loctit'e można znaleść tutaj

http://www.loctite-kleje.pl/

A co do bicia- Andrew zakładałeś łóżyska ze zwiększonymi luzami tak jak zaleca instrukcja czy zwykłe :)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 16, 2006, 08:21:26 wysłana przez Johnny »
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #90 dnia: Kwiecień 16, 2006, 07:36:55 »

prawe to alternatora dwubierzniowe jest zwykle
musze sie jeszcze temu bicu przyjzec dokladniej moze to sam otwor w srodku czopa ma bicie, jak wirnik zkladalem na czop to zdawalo mi sie ze ma bicie, sam juz nie wiem  kurde
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #91 dnia: Kwiecień 16, 2006, 08:26:16 »

Jeżeli to jest zwykłe łóżysko to jest to bardzo ciekawe.

Albvo faktycznie przez bieżnię przy montażu przenosiła się jakaś siła i spowodowała powstanie luzu na bieżni albo sam otwór ma bicie.

Przyleganiem szczotek bym się nie martwił- sprężynki zapewnią właściwe przyleganie;).

Najlepiej by było jakbyś przyłożył czujnik zegarowy i zmierzył ile tego bicia faktycznie jest- bo tak na oko to możemy tu dużo pisać ;) <cheers>
 
Zapisane

Arti

  • Gość
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #92 dnia: Kwiecień 27, 2006, 23:02:10 »

Mam pro¼bę, czy ktoś mógłby mi podesłać schemat wykonania rozpoławiacza silnika. Mój mail nowakarti@interia.pl. Z góry wielkie dzięki!
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #93 dnia: Kwiecień 28, 2006, 18:27:24 »

poszukaj watku na ten temat, byl specjalny watek o narzedziach, nie znajde ci go bo sie spiesze na noc do roboty :-(
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

rumcajs251

  • Gość
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #94 dnia: Kwiecień 30, 2006, 09:02:35 »

AndrewS i jak uruchomiles juz silnik? Rozwiazales jakos ten problem ze Ci tak ciezko chodzi wal? Jak juz go odpalisz to napisz czy wszytsko chodzi jak powinno.Pozdro.
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #95 dnia: Maj 08, 2006, 21:03:57 »

Witajcie chlopaki sory ze tak dlugo ale bylem na urlopie

jawa ladnie zagadala, ale po kolei

czop mial bicie najprawdopodobniej przez wciskanie karteru  <crybaby> ,
szczelinomierzem sprawdzilem czy przewciwwaga tez ma bicie wsuwajac listki i obracajac walem, faktycznie na przeciwwadze tez wyszlo ze raz jest blizej karteru raz dalej ,
pomiedzy przeciwwagi wlozylem kawalek brechy i zdecydowanie ale z czuciem nacisnalem po kilku takich probach i kontrolach szczelinomierzem udalo mi sie zminimalizowac ruchy krzywki ze ledwo je widac golym okiem, znajomy ostro sie zdziwil bo pamietal jak przedtem bylo, a jak jest teraz , oczywiscie wal zaczal odrazu lzej chodzic
ale niestety nie jest tak rozowo ale o tym w innym stosownym watku
skrzynia  :-/
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

zbychsiwy

  • Gość
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #96 dnia: Maj 09, 2006, 01:06:12 »

STOWA........ mam sprawe ......jestem przed ta cudowna czynnoscia jaka jest rozpolawianie silnika, i czytajac ten watek zauwazylem ze gdzies w pierwszych postach wspomniales:
  Co do rozpoławiania (...) musisz wybić ustalacz tylny .W jednym z otworów mocowania przedniego orginalnie powinien sie znajdować drugi ustalacz(...)
Co to  za ustroistwo i gdzie to sie znajduje???
pozdr
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #97 dnia: Maj 09, 2006, 13:00:44 »

to jest taki kolek ustalajacy kartery, u mnie np. z przodu silnika go nie bylo byl tylko z tylu
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

zbychsiwy

  • Gość
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #98 dnia: Maj 09, 2006, 23:16:41 »

Kurde.....jakis ciemny chyba jestem........nie znalazlem zadnych kolkow szczegolnie z przodu silnika..... natomiast z tylu znalazlem cos :).......... bardziej to wyglada jak  tulejka z jednej strony z drugiej natomiast od strony skrzynki biegow jest "miejsce" ktoredy mozna by to cos wybic jezeli to to :) W zalaczniku fotki z moimi przypuszczeniami ...........jezeli sie myle to uswiadomcie mnie bo nie chce znszczyc sobie karterow przy rozpolawianiu
 z gory dzieks
pozdr

http://img461.imageshack.us/my.php?image=gdzietenkolek8xa.jpg

http://img266.imageshack.us/my.php?image=gdzietenkolek28sv.jpg
Zapisane

zbychsiwy

  • Gość
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #99 dnia: Maj 09, 2006, 23:21:51 »

Gdzies tu zdaje sie krazyl schemat sciagacza :) Bardzo bym prosil na maila piiiizzzzzzzzz
 zbycho78@o2.pl
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
16 Odpowiedzi
9961 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 08, 2011, 13:40:10
wysłana przez Tritan
remont kapitalny cz 350 6v

Zaczęty przez lukash_n « 1 2 » Mechanika

29 Odpowiedzi
14822 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 22, 2012, 20:06:51
wysłana przez Lopez
CZ 175 487 - remont kapitalny

Zaczęty przez skyline11 « 1 2 » Mechanika

39 Odpowiedzi
16003 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 09, 2012, 23:45:45
wysłana przez skyline11
8 Odpowiedzi
2731 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 25, 2016, 10:21:28
wysłana przez pitterpan
74 Odpowiedzi
21713 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 11, 2017, 10:29:51
wysłana przez mostasz