Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 08:57:09
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [472] Remont kapitalny  (Przeczytany 38722 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jawamania

  • Gość
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 18, 2006, 18:21:30 »

Jesli dobrze pamietam to ja zamiast tego brazowego uszczelniaczam mam wytoczony mosiazny walecna nim wyfrezowane otwory na dwa oringi.
Staruszek mi podrzucil taki pomysl;)
To bylo tak na marginesie :P
Zapisane

Demonos

  • Gość
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 18, 2006, 18:44:18 »

Uszczelnienie popychacza sprzęgła (bo o nim mowa) składa się orginalnie z dwóch elementów - ebonitowej tulejki i plastikowej tulejki z o-ringiem w środku.
W zeszłym roku zanabyłem nowy komplet u Ruszczyka i Jawa przestała ciec  :'(
 ;D
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 18, 2006, 18:54:12 »

a mi ta czesc przyslal Tolek po powrocie z czech pare lat temu do tego dwa zestawy dla mnie i brata i to calkiem gratis, nie zapomne mu tego  D:
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #53 dnia: Luty 18, 2006, 22:03:09 »

Tak ,musisz wyjąc cały komplet który wygląda tak jak napisał Demonos.Potem postepuj tak jak pisałem.
Zapisane

szypowski1

  • Gość
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #54 dnia: Luty 27, 2006, 22:23:35 »

witam gdzie mozna kupis dobre łorzyska do calego silnika prosze o jakąs dobra firme  pozdrawiam
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #55 dnia: Luty 27, 2006, 22:51:47 »

W wątku o łożyskach podałe namiary na firmę MARAT- autoryzowanego dystrybutora SKF- drogie łożyska ale za to pierwsza klasa.


Generalnie w okolicach Gliwic moge podać Ci kilka adresów hurtownii (sklepów) z tej branży.

Napisz jaki region kraju Cię interesuje, a na pewno inni też Ci pomogą:)

Nie ważne gdzie kupujesz- ważne co kupujesz :D
Osobiście polecam SKFy i czeskie ZKLe (zkle są montowane oryginalnie).
Zapisane

rumcajs251

  • Gość
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #56 dnia: Marzec 07, 2006, 16:23:14 »

zciaglem dzis czolo walu no i kiepsko to wyglada pod spodem.Lozyska sie ruszaja na boki tzn maja wyczowalny luz tak samo przegroda labiryntowa cala lata.Skrecone czolem walu nawet sie wszytsko trzymalo stabilnie.Mam pytanie czy przegroda labiryntowa moze wykazywac luz tak samo lozyska srodkowe walu?? Jesli nie to moze znacie gdzie dobrze regeneruja waly.Mieszkam w okolicach katowic. Wiem ze pan Ruszczak robi regeneracje tylko nie orientuje sie ile moze kosztowac przesylka.Moze ktos z was wysylal mu swoj wal?
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #57 dnia: Marzec 07, 2006, 16:37:43 »

no tak sie sklada ze ja mu wyslalem wal, chyba bedzie juz z tydzien temu
zapakowalem go w kartonowe pudelko, a nastepnie  w styropianie wyzlobilem miejsce na niego, a konkretnie z dwoch kawalkow styropianu chyba z 10-atki, tak ze po ich zlozeniu wal sobie siedzi w srodku, tu podziekowania dla Stówy za podpowiedzany patent <thumbup>
wyslalem mu tez swoje lozyska srodkowe
wazylo to prawie 13 kg i kosztowalo 21 zl priorytetem

do tej pory nie mam informacji co z  walem, nawet niewiem czy doszedl  <hammer>
Pan Ruszczyk chyba nie lubi kompow, bo bardzo zadko kozysta z poczty :-/
no w sumie jesli sam robi te waly to pewnie nie ma czasu non stop siedziec przy kompie
jeszcze przed wyslaniem napisal mi ze w najgorszym wypadku bedzie to kosztowac max 250 zl przy bardzo zniszczonym wale
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

rumcajs251

  • Gość
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #58 dnia: Marzec 07, 2006, 16:53:20 »

dzieki za odpowiedz:) byla szybsza niz moj telefon do pana Ruszczaka:P zadzwonilem do ich firmy i tez sie dowiedzialem ze max 250 zl.W cenie wymiana wszystkich lozysk i korbowodow. Zdziwilo mnie ze lozyska Zkl sa takie tanie.Na srodek walu po 15 zl.
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #59 dnia: Marzec 07, 2006, 16:59:00 »

bylo sie zapytac kiedy mi wal oddadza  <lol>
aha ja swoj dodatkowo oznaczylem gdyz chce dostac spowrotem swoj
« Ostatnia zmiana: Marzec 07, 2006, 17:07:01 wysłana przez AndrewS »
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #60 dnia: Marzec 11, 2006, 19:34:14 »

no w koncu wiem co z moim walem
niestety nie sa to dobre wiesci <crybaby>
wal jak to stwierdzil Pan Ruszczyk nadaje sie tylko do klepania kos :-/
nie bylo go dlugo bo byl w czechach
jeden z czopow jest jakis za duzy i trzeba by bylo zmieniac jedna z przeciwwag
i chyba to nie jest dobre rozwiazanie, bo takiego rozwiazania unikal, woli mi dac swoj wal zregenerowany
nie wiem moze to potem ciezko jest  wywazyc 
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Bosy

  • Gość
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #61 dnia: Marzec 11, 2006, 20:16:57 »

A czy dałby mi ktoś namiary na PANA RUSZCZYKA.
Nr tel - bo zawsze może sie przydać taki dobry szpec.
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #62 dnia: Marzec 11, 2006, 20:43:02 »

Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

semaj

  • Gość
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #63 dnia: Marzec 14, 2006, 12:06:59 »

Andrew z ciekawości zapytam: ile Ci krzyknął za "swój wał zregenerowany"???
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #64 dnia: Marzec 14, 2006, 12:31:04 »

ano dostalem wczoraj maila i z niego wynika ze jednak to bedzie moj wal, bo sa policzone przeciwwaga 10 zl uzywana, czop alternatora 36
labirynt  22
korobowody nowe czeskie 90zl 2 szt.
za calosc 278 koszt przesylki z pobraniem 30 zl

do tego potrzba mi kilka innych rzeczy wiec calosc wyjedzie cos okolo 470 zl <eek>

aha gdyby jednak sie okazalo ze wal sie nie nadaje to dodatkowo zapalcilbym 30 zl za jego jakis wal uzywany
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #65 dnia: Marzec 16, 2006, 12:57:41 »

no wreszcie wal mam w domu  :D
ale musialem go przyniesc na wlasnym garbie z poczty, odleglosc  byc moze nawet i kilometr, paczka wazyla 17Kg  <scared>
ale podolalem  :>
w paczce przyjechaly tez zuzyte elementy i faktycznie byly zuzyte  <yes>
teraz korbowody nie maja luzu gora-dol, a na boki polowe mniejszy niz wtedy, tamte to dotykaly przeciwwag  <eek>
te nowe korbowody sa jakies takie jakby mosiezne, maja taki ciemny zlotawy kolor
i widac ze sa oryginalne, wraz z nimi sa swoznie tlokowe z oznaczoymi kolorami oba czerwone, mam nadzieje ze beda pasowac do tlokow ktore mam, a mam chyba jakies polskie, nie chce kupowac nowych bo tamte sa jeszcze ok jawa miala remont niedawno przed awaria skrzyni
wszystkie inne czesci widac ze sa czeske wygladaja solidnie i niektore maja nawet loga made in czech
generalnie jak narazie polecam uslugi w/w Pana  <thumbup>
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #66 dnia: Marzec 17, 2006, 19:39:01 »

A czy zwróciłes uwage na to czy w główce korbowodu jest tulejka czy łozyskowanie wykonane jest bezposrednio w korbowodzie? <eek>Z tego co ja sie orientuje to Jawa nie robi juz korbowodów z tulejkami w główce tylko utwardza otwory i to wszystko.A ,i jeszcze napisz czy dostałes igiełkii do kompletu czy też może łożyska w koszyczkach ;] ;].Myśle że w ten sposób możesz pokazać wszystkim jak jest faktycznie rozwiązane łożyskowanie. ;]  i o co trzeba pytac w "sklepie z częściami u pana ZDZICHA itp" <cheers>Czy o igiełki które według niektórych mądrych sprzedawców nie są juz produkowane ,czy o koreañsko-wietnamsko-tajlandzko-indonezyjski szajs <cheers> :D
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #67 dnia: Marzec 17, 2006, 19:52:47 »

co do pierwszego pytania musze sprawdzic, az tak sie nie przygladlem
wiem natomiast ze na gorze korbowodu sa sworznie tlokowe wraz z tulejkami i igielkami, nie ma koszyczkow, korbowod jest oznaczony trzema kolorami 
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #68 dnia: Marzec 17, 2006, 21:31:41 »

Na 99% twoje korbowody nie maja tulejek w główkach a te o których piszesz to są pierścienie zabezpieczające igiełki przed przesówaniem ;].W ten sposób potwierdza sie to o czym pisałem i kiedys było poruszane na forum.LUDZIE !!!!!!!!!Pytajcie w swoich sklepach z cześciami o igiełki i niech nikt Wam nie wmawia że igiełek"nie było,nie ma i nie potrzeba" <scared>A to że korbowody mają oznaczenia farbą to bdb .W ten sposób można określic jakie dobieramy sworznie, igiełki itp.I tu wychodzi druga sprawa ,orginalne sworznie były i są dostepne w dwóch rozmiarach,oznaczone kolorami CZERWONYM i NIEBIESKIM.A i tłoki maja rózne otwory na sworzeñ i oznaczenia dla rozmiaru sworznia X i Y.Symbole te na orginalnych tłokach są nabijane na denkach tłoków.Tłoki i sworznie  dobieramy w ten sposób że do oznaczenia X dobieramy niebieski sworzeñ a do Y czerwony. <cheers>Trochę się wymądrzam ,wybaczcie mi  <oops>
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #69 dnia: Marzec 18, 2006, 00:53:48 »

hmm tylko teraz ja bede mial problem z tymi sworzniami, bo ja mam jakies pewnie polskie tloki i mam nadzieje ze te sworzenie w nie wejda, stare sworzenie w tlok moge wsuwac kciukiem a to chyba neijest dobrze powinny isc ciezej, wiec mam nadziej ze te czerwone beda ciezej wchodzic, co dopasowania to wlasnie tak jak napisal Stowa jest opisane w kruszewskim tez zauwazylem zgodnosc z kolorami :)

 aha Stowa rozwin temat tulejek w glowkach
"korbowody nie maja tulejek" to znaczy ze lozyska dolne korbowodu sa tak samo lozyskowane jak gora czyli na samych igielkach bez koszyczka ??
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #70 dnia: Marzec 18, 2006, 10:39:16 »

Przychylam sie do prośby o roziniecvie tematu- bo z tego co wiem to główka korbowodu jest na górze (gdzie sworzeñ tłokowy), a na dole jest stopa korbowodu:) ale moge się mylić.
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #71 dnia: Marzec 18, 2006, 22:18:10 »

Stopa korbowodu jest ułozyskowana po staremu ,czyli tuleja (wymienna) ,łozysko i sworzeñ dolny.£ożysko dolne wykonane jest w formie igiełek w koszyczku oczywiscie odpowiednich rozmiarów.Czesi zmienili tylko łożyskowanie główki korbowodu.W jakim celu to zrobili to trzeba sie domyslac bo ja niestety nie wiem <scared>.
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #72 dnia: Kwiecień 13, 2006, 16:12:22 »

no ja dzis wreszcie skrecilem kartery
i niestety tez mam podobny problem jak kolega wczesniej w tym watku
wal nie kreci sie tak lekko jak kiedys no w sumie wtedy to mial niezle luzy
widac ze jest troche bardziej przesuniety w jedna strone, ale chyba nie trze o kartety
byc moze przesunal sie podczas wciskania prawego karteru, a wciskalem go na wiertarce stolowej pokrecajac rekami  za urzadzenie do opuszczania wiertla w dol

jesli zlapie za korbowody to nie jestem w stanie rozkrecic walu sa takie punkty ze ciezej chodzi
sprobuje jeszcze walnac silnikiem o pieniek, ale jakos nie chce mi sie w to wierzyc ze to cos pomoze bo to musi ruszyc sie caly wal a przeciez w kilku punktach jest przytrzymywany ,czolo, lozyska
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

rumcajs251

  • Gość
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #73 dnia: Kwiecień 13, 2006, 16:59:58 »

No to mi poprawiles humor bo tez jeszcze nie zlozylem swojego silnika bo nie kupilem jeszcze czola walu:/ Zawsze mi sie wydawalo ze o ile jest wszystko dobrze zregenerowane i nie rozcentrowalo sie, to powinno byc po staremu:/ w sumie w moich karterach widac ze wal "dopasowal" sie i wytarl sobie delikatnie miejsce wiec mozaliwe ze jesli nic nie bedziesz z tym robic tylko uruchomisz silnik tak jak jest teraz to sie dotrze.
Zapisane

semaj

  • Gość
Odp: Remont kapitalny, parę pytañ
« Odpowiedź #74 dnia: Kwiecień 13, 2006, 23:53:50 »

...byc moze przesunal sie podczas wciskania prawego karteru, a wciskalem go na wiertarce stolowej pokrecajac rekami  za urzadzenie do opuszczania wiertla w dol...

Ja tylko z ciekawości zapytam: czy wału nie powinno się "wciągać" w kartery a nie wciskać??? Nie wiem czy takim wciskaniem nie zrobiłeś mu kuku. Ogólnie z tego co gdzieś usłyszałem/przeczytałem to z wałem jak z jajkiem, nawet jak się z ni wraca z regeneracji to nie wolno nawet trzymać za 1 czop, żeby coś mu się nie stało. Dobrze by było gdyby ktoś to potwierdził, albo zaprzeczył, bo ja nie mam 100% pewności.


...jesli zlapie za korbowody to nie jestem w stanie rozkrecic walu sa takie punkty ze ciezej chodzi
sprobuje jeszcze walnac silnikiem o pieniek, ale jakos nie chce mi sie w to wierzyc ze to cos pomoze bo to musi ruszyc sie caly wal a przeciez w kilku punktach jest przytrzymywany ,czolo, lozyska

Może jeśli po złożeniu silnika wał dostanie 8000rpm to mu się ułoży  <thumbup>
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
16 Odpowiedzi
9961 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 08, 2011, 13:40:10
wysłana przez Tritan
remont kapitalny cz 350 6v

Zaczęty przez lukash_n « 1 2 » Mechanika

29 Odpowiedzi
14824 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 22, 2012, 20:06:51
wysłana przez Lopez
CZ 175 487 - remont kapitalny

Zaczęty przez skyline11 « 1 2 » Mechanika

39 Odpowiedzi
16003 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 09, 2012, 23:45:45
wysłana przez skyline11
8 Odpowiedzi
2731 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 25, 2016, 10:21:28
wysłana przez pitterpan
74 Odpowiedzi
21718 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 11, 2017, 10:29:51
wysłana przez mostasz