Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Kwietnia 18, 2024, 04:15:59
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Linka SSANIA  (Przeczytany 2675 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

albiNOS

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 152
  • Kia Sorento, , Audi A4, Swift Coastline, Romet M1
Linka SSANIA
« dnia: Maja 13, 2012, 13:06:17 »

Pomysł nie mój, ale zaczerpnięty z artykułu ze starego numeru Świata Motocykli. Za to sprawdzony i spisuje się wzorowo.
Do modyfikacji potrzebujemy dźwignię od zmiany przerzutek w starej kolarzówce, linkę od biegów w/w kolarzówki, kawałek sprężynki od przepustnicy jakiegoś mniejszego gaźnika, kawałek blaszki, nie za grubej aby dała się wygiąć w kształt kątowniczka małego i to chyba wszystko.

Robotę zaczynamy od zdjęcia zbiornika i wyjęcia gaźnika. Z gaźnika usuwamy mechanizm zapadkowy dźwigni ssania i na końcu tej dźwigni robimy dziurkę małym wiertłem, tak by można było podłączyć do niej linkę od biegów kolarzówki. Jak podpiąć linkę by nie odczepiała się to juz sami rozkminicie, nie będę tu komplikował opisu. Jedna ze śrubek mocująca przepustnicę, będzie też trzymała kawałek blaszki (wygiętej w kształt kątownika dla zapewnienia sztywności) o tą blaszkę zapierał się będzie pancerz linki biegów kolarzówki. Pomiędzy blaszką a dźwignią ssania musimy umieścić sprężynę od małego gaźnika lub jakąś inną która by pasowała tak by po cofnięciu linki, dźwignia ssania wrcała do dolnego położenia.
Mechanizm z kolarzówki dajemy na kierownicy po lewej stronie. A dlaczego od kolarzówki a nie od górala? bo od starej kolarzówki jest wykonany bodajże z aluminium i ładnie komponuje się z elementami kierownicy, wygląda obłędnie... taka dźwignia z górala wyglądałaby tandetnie i bez stylu. Zresztą to już kwestia osoby przerabiającej. Linkę wiadomo prowadzimy mniej więcej taką drogą jak linka od przepustnicy. I to w zasadzie wszystko. Można by stwierdzić po co to robić? ale jeśli tak ktoś powie to ja zapytam po co wchodzi na działa ,,modyfikacje usprawnienia" Uwierzcie mi jest to wygodne. A jeśli chodzi o l,,iniowość'' działania ssania to chyba to akurat nie działa. Za to jest wygodniej i bezpieczniej wyłączyć ssanie w czasie jazdy.

Dodam jeszcze, ze z czasem zamontowałem czujnik od biegu jałowego z cz i miałem kontrolkę na desce rozdzielczej informującą o tym, że ssanie mam włączone lub nie. Obwód pobierał zasilanie z zasilania cewek zapłonowych. Kontrolka w czasie jazdy po wyłączonym ssaniu informowała mnie, że zasilanie zapłonu jest ok i o tym, że ssanie już wyłączyłem. Oczywiście możliwa jest odwrotna konfiguracja, czyli po prostu kontrolka informująca o włączonym ssaniu. Kwestia umiejscowienia czujnika, na dole lub na górze.

Przeróbką zalecam osobom lubiącym, czerpać przyjemność z dokonywanych usprawnień, nawet jeżeli takie usprawnienia nie są absolutnie konieczne.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Montaż ssania w TS

Zaczęty przez Kobylen Mechanika

5 Odpowiedzi
3866 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 09, 2008, 17:58:53
wysłana przez bakczysaraj
8 Odpowiedzi
5244 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 11, 2012, 23:24:42
wysłana przez albiNOS
1 Odpowiedzi
2689 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 08, 2013, 21:42:39
wysłana przez wojtek.mz
2 Odpowiedzi
1744 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 23, 2018, 10:35:24
wysłana przez jawa3398
3 Odpowiedzi
654 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 01, 2023, 22:19:08
wysłana przez 2ras-ek