Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Październik 21, 2018, 04:48:08
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Zaplon elektroniczny po raz kolejny  (Przeczytany 19733 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2058
  • Lubię piwo
Zaplon elektroniczny po raz kolejny
« dnia: Maj 12, 2012, 23:31:50 »

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 828
  • Bo żyje się raz...
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

zlotaraczka92

  • Ja się na tym nie znam, ja się tylko tego uczę...
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 112
  • Jawa 350 TS 638.1 '89r / Jawa 50 23P Mustang '79r
Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 13, 2012, 00:25:08 »

@Kichau, to nie jest Prametti.

@Bulo Tak, to samo.

U mnie z nieznanych przyczyn po przejechaniu 600km zaczęły się problemy z tym modułem. Sekcji jeszcze nie zrobiłem, może uda mi się to naprawić. Tak wygląda zamontowany (brak podpiętego kabla sygnałowego)

Używałem go z oryginalnymi cewkami zapłonowymi podpiętymi wg instrukcji. Jakość wykonania modułu i jego osprzętu jest niezła, Tarcza z czujnikiem optycznym jak i przesłona wykonana jest ze stali. Czujnik ma możliwość regulacji odległości od przesłony. Krzywka i podkładka są wykonane z aluminium. Podłączenie tego jest banalne, trzeba tylko znaleźć miejsce na montaż modułu (udało mi się upchnąć go obok prostownika). Moduł posiada diodę służącą do regulacji wyprzedzenia zapłonu oraz 3 mapy zapłonu. Przełączanie map odbywa się za pomocą podłączenia dodatkowego przewodu do masy. W razie pytań pisać.
« Ostatnia zmiana: Maj 13, 2012, 00:48:04 wysłana przez zlotaraczka92 »
Zapisane
Czeskie motocykle są jak Media Markt... Nie dla idiotów :>

Deejf

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
  • Doświadczony jawer.
Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 13, 2012, 00:32:27 »

Spróboj przeczyścić pęczelkiem czujnik - jest bardzo czuły na kurze pod pokrywą, lubi wkurzać to strasznie.  ;)
Zapisane
    Status GG
Najwięcej on-line siedzący na forum :D

Nie jestem typem człowieka który dużo mówi i mało robi
            Ja mało mówię i mało robię :D

zlotaraczka92

  • Ja się na tym nie znam, ja się tylko tego uczę...
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 112
  • Jawa 350 TS 638.1 '89r / Jawa 50 23P Mustang '79r
Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 13, 2012, 00:39:31 »

Czyściłem, nic to nie dało. Ciągle kulał jeden cylinder. Po założeniu przerywaczy wszystko wróciło do normy.
Zapisane
Czeskie motocykle są jak Media Markt... Nie dla idiotów :>

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2058
  • Lubię piwo
Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 13, 2012, 09:59:21 »

Dzieki za odpowiedzi! Ciekawe co tam sie zepsulo, moze tylko jakas pierdolka.

zlotaraczka92

  • Ja się na tym nie znam, ja się tylko tego uczę...
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 112
  • Jawa 350 TS 638.1 '89r / Jawa 50 23P Mustang '79r
Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 13, 2012, 10:40:30 »

Postaram się kupić na Ukrainie cewkę do Moskwicza (wg. oznaczenia z instrukcji modułu) i spróbuję to podłączyć jeszcze raz.
Zapisane
Czeskie motocykle są jak Media Markt... Nie dla idiotów :>

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 13, 2012, 11:08:16 »

Spróboj przeczyścić pęczelkiem czujnik - jest bardzo czuły na kurze pod pokrywą, lubi wkurzać to strasznie.  ;)

Jak widać na załączonym obrazku jest jeden czujnik optyczny na dwa baniaki. Jeśli by czujnik nawalał to kulały by oba cylindry a nie jak u kolegi jeden.

Spróbuj zamienić cewki i sprawdź czy bedzie się działo to samo.
Zapisane

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 828
  • Bo żyje się raz...
Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 13, 2012, 12:28:03 »

No i tu jest bubel bo z tego co pokazywał mi instrukcję to cewki podpięte są równolegle :)
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2058
  • Lubię piwo
Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 13, 2012, 15:41:34 »

VAPE i wszystko jasne.

 ;) Tez wlasnie tak sobie pomyslalem. Cena jest ciekawa, chociaz z drugiej strony roznica tez nie az tak duza. Przynajmniej czesci zamienne sa latwo dostepne.

zlotaraczka92

  • Ja się na tym nie znam, ja się tylko tego uczę...
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 112
  • Jawa 350 TS 638.1 '89r / Jawa 50 23P Mustang '79r
Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 13, 2012, 16:58:31 »

Lopez, sprawdzałem moduł na 2 kompletach cewek - bez rezultatu. Nieważne na którym cylindrze ustawiałem zapłon, zawsze kulał prawy. Po powrocie do przerywaczy problem zniknął.
Zapisane
Czeskie motocykle są jak Media Markt... Nie dla idiotów :>

albiNOS

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
  • Kia Sorento 2,5 CRDI 170KM automat
Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 16, 2012, 21:39:46 »

Słuchajta, pytanko, tak na szybkiego bez wgłębiania się w to co wyzej napisane. Miałem kiedyś dużego fiata z silnikiem od poloneza (tak naprawdę to polonez miał silnik od dużego fiata a polski fiat 125p miał silnik od fiata 1300/1500 a nie dwu wałkowy oryginał ale mniejsza o szczegóły)
Co mnie cieszyło w fiace z tym silnikiem, to zapłon elektroniczny z mechanicznym jednak wyprzedzeniem i podciśnieniowym opóźnieniem. Niemniej jednak cały ten układ, jak się przyglądałem po niewielkich przeróbkach i po rzeźbie przy jawie... byłby niezawodny. Akurat w czasie posiadania fiata już jawy nie maiłem ale podjąłbym się takiej adaptacji. Nie był to skomplikowany układ ale naprawdę niezawodny. Zanim ktoś mnie zjeb... to zaznaczę, że wiem iż fat ma 4 gary i jest czterosówem a jawa 2 garki i dwusów z niej. Kwestia przeszlifowania ,,gwiazdki" tej obrotowej cztero rożnej na dwu rożną w aparacie zapłonowym, i zastąpienia nią krzywki.
Zapisane

zlotaraczka92

  • Ja się na tym nie znam, ja się tylko tego uczę...
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 112
  • Jawa 350 TS 638.1 '89r / Jawa 50 23P Mustang '79r
Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 16, 2012, 21:45:05 »

Zgoda, tylko co z wyprzedzeniem zapłonu? Nie ma pewności że będzie odpowiednie (tak mi się wydaje).
Zapisane
Czeskie motocykle są jak Media Markt... Nie dla idiotów :>

albiNOS

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
  • Kia Sorento 2,5 CRDI 170KM automat
Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 16, 2012, 21:52:21 »

samemu się ustawi, i tak w jawie jest sztywne. Mechanizmy do wyprzedzenia z aparatu zapłonowego bym wywalił i tak by się nie zmieściły, no chyba, że ktoś nie potrzebuje prawego dekla.
Dodam, że koszt takiej przeróbki nie powinien być droższy niż kupno czegoś co nie wiadomo czy zadziała.Albo ile podziała.
Zapisane

zlotaraczka92

  • Ja się na tym nie znam, ja się tylko tego uczę...
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 112
  • Jawa 350 TS 638.1 '89r / Jawa 50 23P Mustang '79r
Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 16, 2012, 22:04:14 »

A nie wystarczyłoby podłączyć do oryginalnych przerywaczy modułu typu gl-118? Kiedyś na elektrodzie były schematy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic542503.html
« Ostatnia zmiana: Maj 16, 2012, 22:06:23 wysłana przez zlotaraczka92 »
Zapisane
Czeskie motocykle są jak Media Markt... Nie dla idiotów :>

albiNOS

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
  • Kia Sorento 2,5 CRDI 170KM automat
Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 17, 2012, 10:35:11 »

Ciekawa opcja, ale moim skromnym zdaniem, przerywacze to półśrodki w jawie. Ustawienia po jakimś czasie rozejdą się bo ślizgacz młoteczka (przerywacza) zużywa się trąc o krzywkę. Filc nasączony olejem nie wiele daje. Rozwiąże to tylko problem dużego prądu płynącego przez styki przerywacza który to je wypala.
Zastanawiam się tylko nad tym, czy taki lub podobny moduł będzie sterował cewką dwubiegunową np. z malucha lub z cc itp itd. Może być problem. No chyba, że zastosujemy dwa czujniki przy wale i tylko jeden róg ,,gwiazdki" tej obrotowej wiecie o czym mówię, nie wiem jak to się zwie.
Zapisane

von_Majzel

  • Puma ciorna podhalańska
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1333
  • Walczący z wiatrakami
Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 17, 2012, 11:31:49 »

Prameti (ktory mam) jest na dwuiskrowej , maluchowskiej cewce i to dziala dobrze . Tylko trzeba dbac zeby nie zalalo silnika , bo wklady moga latac , dlatego mam tlumiki z CZ =)
Tam sa dwa czujniki , ale w jednym miejscu na plytce , a w wirującej tarczy sa dwa wyciecia co 180 stopni na dwa gary .
Zapisane
    Status GG
Jawa 634-7-00 z silnikiem 638 . Przejechałem na niej już ponad 64'000 km =D


ENERCON
Jawa 350, Ford Ka, TRX Rally VXL 1/16
AA S400+DOT, LOV 21, HW 75, MP 654K

holger

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2161
  • Jawa 639/634
Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 17, 2012, 11:53:52 »

VAPE i wszystko jasne.

 ;) Tez wlasnie tak sobie pomyslalem. Cena jest ciekawa, chociaz z drugiej strony roznica tez nie az tak duza. Przynajmniej czesci zamienne sa latwo dostepne.
bo znowu będą pisać ze promujemy Vape  8)

A najbardziej Ci którzy nigdy na nim nie jeździli,fakt jest taki że Vape się sprawdza,kupujesz komplet,zakładasz i jeździsz.Pozostałe zapłony dostępne na rynku wymagają a to cewek,a to modułu a to elektronicznego regulatora napięcia,po zakupie których cena nie wygląda już tak atrakcyjnie-nie mówiąc o awaryjności dosyć często opisywanej.

albiNOS

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
  • Kia Sorento 2,5 CRDI 170KM automat
Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 17, 2012, 12:05:56 »

Prameti (ktory mam) jest na dwuiskrowej , maluchowskiej cewce i to dziala dobrze . Tylko trzeba dbac zeby nie zalalo silnika , bo wklady moga latac , dlatego mam tlumiki z CZ =)
Tam sa dwa czujniki , ale w jednym miejscu na plytce , a w wirującej tarczy sa dwa wyciecia co 180 stopni na dwa gary .

A nie jest przypadkiem tak, że masz jeden czujnik optyczny i jeden żródło światła do tego czójnika? bo tak na logikę to po co dwa czujniki skoro masz 2 wycięcia co 180 stopni?
Zapisane

von_Majzel

  • Puma ciorna podhalańska
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1333
  • Walczący z wiatrakami
Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 17, 2012, 14:34:29 »

Po to że prameti wyprzedza zapłon w kwestii obrotów =) A tam sa dwa czujniki , obydwa "obejmujące" tarczę z obu stron - z jednej strony tarczy swieci a z drugiej odbiera gdy przerwa w tarczy trafia w czujnik .
Zapisane
    Status GG
Jawa 634-7-00 z silnikiem 638 . Przejechałem na niej już ponad 64'000 km =D


ENERCON
Jawa 350, Ford Ka, TRX Rally VXL 1/16
AA S400+DOT, LOV 21, HW 75, MP 654K

albiNOS

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
  • Kia Sorento 2,5 CRDI 170KM automat
Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 17, 2012, 22:46:59 »

A no sprawa jasna, procek musi znać prędkość obrotową by w/g mapy dobrać wyprzedzenie. Czas pomiędzy jednym a drugim impulsem (lub jego brakiem, jak zwał tak zwał) daje systemowi pojęcie o wysokości obrotów. Podobnie jest w scalaku sterującym zapłonem malucha. Ale tam wycięć jest więcej i nie działa to na optyce. Dobra sprawa w Jawie takie wyprzedzenie. Mogliby jeszcze dodać moduł blutoutche i możliwość kontroli sterowania i zmiany map przy użyciu smartfona ;-) śmiejcie się, ale takie rzeczy już robią Polskie firmy. Komputery do aut tuningowanych typu stand aloune czy jak to tam się pisze. Swoją drogą to prameti mógłby jeszcze pare czójników opcjonalnie zastosować. Podciśnienie w gaźniku, temperatura zasysanego powietrza, temperatura silnika, oleju selektor oktanowy i czójnik spalania stókowego, i cuda wianki jeszcze. Tak sobie teoretyzuję ale to juz nie długa droga do montarzu wytrysk...twu...wtrysku ;-)
Nie śmiać się, jak zaznaczyłem teoretyzuję.
Zapisane

von_Majzel

  • Puma ciorna podhalańska
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1333
  • Walczący z wiatrakami
Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 17, 2012, 23:03:57 »

To prawda . Dużo można by dołożyć , zawory płytkowe , zawór okna wydechowego , przepływomierz powietrza na dolocie ... niemniej przypominało by to bardziej RD350 , a silnik straciłby bezpowrotnie swoją  prostotę i matematyczne piękno =] A przypuszczam że jak go bardziej wysilimy to trwałość będzie znikać w oczach ... łożyska wału trzeba by powzmacniać , lepsze materiały stosować ... no nie byłaby to już Jawa =]
Na jednym czujniku też można by zrobić obrotomierz zapłonowy , ale miałby pół obrotu wału opóźnienia reakcji względem silnika .


[EDIT] Pół biedy skonstruować taki silnik , trzeba by poświęcić MNÓÓÓÓÓSTWO czasu na zestrojenie tego wszystkiego - mapy wtrysku , mapy zapłonu , mapy otwarcia zaworu okna wydechowego , dobrać airbox i wydechy , przełożenia w skrzyni na całkiem inne obroty momentu max , do tego rama , zawieszenie i hamulce pod większe prędkości ... chyba prościej kupić RD350 =]
« Ostatnia zmiana: Maj 17, 2012, 23:11:37 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane
    Status GG
Jawa 634-7-00 z silnikiem 638 . Przejechałem na niej już ponad 64'000 km =D


ENERCON
Jawa 350, Ford Ka, TRX Rally VXL 1/16
AA S400+DOT, LOV 21, HW 75, MP 654K

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 767
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 18, 2012, 09:15:02 »

A no sprawa jasna, procek musi znać prędkość obrotową by w/g mapy dobrać wyprzedzenie. Czas pomiędzy jednym a drugim impulsem (lub jego brakiem, jak zwał tak zwał) daje systemowi pojęcie o wysokości obrotów. Podobnie jest w scalaku sterującym zapłonem malucha. Ale tam wycięć jest więcej i nie działa to na optyce. Dobra sprawa w Jawie takie wyprzedzenie. Mogliby jeszcze dodać moduł blutoutche i możliwość kontroli sterowania i zmiany map przy użyciu smartfona ;-) śmiejcie się, ale takie rzeczy już robią Polskie firmy. Komputery do aut tuningowanych typu stand aloune czy jak to tam się pisze. Swoją drogą to prameti mógłby jeszcze pare czójników opcjonalnie zastosować. Podciśnienie w gaźniku, temperatura zasysanego powietrza, temperatura silnika, oleju selektor oktanowy i czójnik spalania stókowego, i cuda wianki jeszcze. Tak sobie teoretyzuję ale to juz nie długa droga do montarzu wytrysk...twu...wtrysku ;-)
Nie śmiać się, jak zaznaczyłem teoretyzuję.
To o czym piszesz zapewne poprawiło by prace silnika ale jest jedno "ale" Jawa straciła by to co w niej najlepsze:prostota konstrukcji.Wiele osób ma zapłon elektroniczny ale też wiele osób się przy nim nawk...ało jak się zepsuł.Platyny możesz jak ktoś tu pisał gdzieś na forum przeszlifować na kamieniu i jazda.Problem z elektronika polega na tym że jak działa to jest ok a jak się zpier...li to jest kłopot.Sam walczę właśnie z autem bo coś nie teges chodzi i teraz nie wiadomo co to może byc a naliczyłem 7 słownie siedem czujników
cz.temp
cz.predkosci i położenia wału
cz.spalania stukowego
s.lambda
cz.podcisnienia
cz.położenia przepustnicy
VSS
o zintegrowanej cewce zapłonowej,wtryskiwaczu czy samym kompie nie wspomne.
Wszystko to na tyle skutecznie komplikuje zlokalizowanie usterki że musiałby jechać z podłączonym laptopem i na bieżąco sprawdzać parametry.
a w Jawie jednym srubokretem mozna zdziałać cuda
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

albiNOS

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
  • Kia Sorento 2,5 CRDI 170KM automat
Odp: Zaplon elektroniczny po raz kolejny
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 18, 2012, 11:19:51 »

W rzeczy samej. Wiem jakie cyrki dzieją się w silniku astry g 2.0 16v należącej do córki mojej żony. Co drugie odpalenie pojawia się kontrolka silnika i włącza się tryb awaryjny. Komputer wykazuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu a padł czujnik położenia wału korbowego. Ponoć komputer myli te dwa czujniki. I weź bądź mądry. Mechanicy nie potrafią tematu ogarnąć. To co dopiero ja bez komputera i ze skromną co tu się oszukiwać...teoretyczną wiedzą.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
28 Odpowiedzi
13470 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 14, 2017, 20:56:06
wysłana przez kichau
4 Odpowiedzi
691 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopad 21, 2014, 17:50:19
wysłana przez Grzegorz Moto Naprawy
1 Odpowiedzi
414 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 18, 2016, 16:25:02
wysłana przez Yabaman
34 Odpowiedzi
1917 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 26, 2017, 18:40:55
wysłana przez marian
21 Odpowiedzi
768 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 11, 2018, 18:17:47
wysłana przez Dragon on the Blue Sky