Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 01, 2024, 22:31:20
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk  (Przeczytany 20985 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwca 08, 2012, 21:47:50 »

Kichau a teraz mi się przypomniało. Wargi simmeringów smarowałeś przed montażem?

Kris ja jutro zadzwonię do ciebie, bo dzwonił do mnie Adam. Chyba żebym zapomniał (jutro jestem na chrzcinach) to przypomnij mi się sygnałkiem :) .
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwca 08, 2012, 22:03:37 »

Kichau a teraz mi się przypomniało. Wargi simmeringów smarowałeś przed montażem?

Tak, simmery smarowalem! Silnik skladany na oleju i na goraco, wal wskoczyl w karter, a drugi karter wskoczyl na wal.

kris

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 56
  • motory i pasja ....
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwca 09, 2012, 09:26:14 »

Tak Kichau widziałem te wały za 300 zeta ale cholera moj był robiony calusi nowe korby łozyska labirynt itd ... Andrzej .. puszczam Ci strzałke .. ale to miałem juz Twój num wtedy jak jechaliscie do mnie do Sulmierzyc :)
Zapisane
    Status GG
cz 472.5,jawa 634, jawa 638 velorex,jawka kaczka
kivaka 250 61r, mz etz 250, mz jaskolka,

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwca 09, 2012, 09:34:30 »

Przepraszam za Off top,jednak w tym roku jakiś wysyp awarii silników -niczego nie można być pewnym,części oryginalne się psuję,zamienniki także-SZOK.

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwca 11, 2012, 15:18:59 »

Holger telefonicznie sprowadzil mnie na jeszcze jeden aspekt. Przy remoncie zmienialem pierscienie. Oba silniki testowalem na tych samych tlokach i cylindrach. Byc moze cos z pierscieniami jest nie tak.

Czy ktos wie, jaka jest roznica miedzy pierscionkami do 634, a 638? Moze z agmotu przyslali mi pierscienie do 638, dalo by rade je zalozyc do zeliwniaka?

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwca 11, 2012, 15:35:30 »

634 ma pierścienie 2,5 mm szerokości a 638 2 m szerokości
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwca 11, 2012, 15:42:20 »

634 ma pierścienie 2,5 mm szerokości a 638 2 m szerokości

Szerokosc, czyli przy widoku tloka w pozycji pionowej z boku, wysokosc pierscienia? Czy chodzi o glebokosc pierscienia i co za tym idzie rowka w tloku?
« Ostatnia zmiana: Czerwca 11, 2012, 15:56:14 wysłana przez kichau »
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwca 11, 2012, 16:40:00 »

634 ma pierścienie 2,5 mm szerokości a 638 2 m szerokości
Nie szerokości, tylko wysokości, sam kiedyś też taką gafę strzeliłem :D Mało możliwe wg mnie, że nie zauważyłbyś, że masz za niskie pierścienie.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwca 12, 2012, 07:54:35 »

634 ma pierścienie 2,5 mm szerokości a 638 2 m szerokości
Nie szerokości, tylko wysokości, sam kiedyś też taką gafę strzeliłem :D Mało możliwe wg mnie, że nie zauważyłbyś, że masz za niskie pierścienie.

Nie, w rowku definitywnie nie mam luzu 0,5 mm gora-dol  ;)
Moze to ten pier...lony luz na zamku pierscienia. Sprawdze to w weekend jeszcze raz, juz nie pamietam dokladnie jaki ten luz byl. W drugich cylkach po szlifie mam 0,2 mm, ale podszlifuje pierscionki jeszcze.

EDIT:

Wczoraj zmienilem pierscionki, luz ustawiony na 0,4 mm, sprawdzany zgodnie z rada Zysia w roznych pozycjach w cylindrze. Niestety, zero zmiany. Wywalam silnik z ramy i polowie. Wstawie inny wal i cylki po szlifie. Zobaczymy, ciekawe czy uda mi sie zidentyfikowac zrodlo odglosow po rozebraniu silnika.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 27, 2012, 22:43:36 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane

Zysiu

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2318
    • JAWA-CZ KLUB POLSKA
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwca 13, 2012, 20:54:40 »

Życzę cierpliwości i powodzenia. Niestety te nasze kochane knedle potrafią troszkę zdrowia i nerwów kosztować ;)
Zapisane
Member  JAWA-CZ KLUB POLSKA
http://www.youtube.com/watch?v=OZH4UPxW2zE

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwca 13, 2012, 21:39:53 »

Dzieki za dobre slowo Zysiu! Wydaje mi sie, ze koles cos zchrzanil podczas regeneracji walu. Identyczne odglosy w dwoch silnikach z tak samo zrobionymi walami. Ostatnio jak kupowalem z Allegro od Oloboga (teraz Jawacz_czesci) wszystko bylo super. Przy skladaniu bledu nie zrobilem, wszystko lekko, na cieplo, bez mlotka. Nic, trudno sie mowi, bede walczyl. Szkoda tylko, ze motor znowu unieruchomiony, a juz do pracy codziennie sobie smigalem, fajnie sie poczatek lata zapowiadal.

Tak dla ciekawosci dodam, ze udalo mi sie tanio kupic nowe kartery do Jawy z oboma deklami, klockiem i czolem walu. Jakis stary niemiecki dziadek mi to za grosze sprzedal, jeszcze dodal oryginalny automat biegow z jedynka do gory, mowiac, ze to nic nie warte  ;)

Krzysiek

  • Gość
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwca 13, 2012, 21:41:56 »

...kichau...
Czy dobrze skręciłeś czoło wału...tam przy labiryncie  jest wypustka, jak w nią nie trafisz /z czołem/ to wał zachowuje się jakby był zatarty...miałem podobne objawy ale wyłapał mój kumpel jeszcze przed montażem...facet od R. po regeneracji źle założył aluminiowe połówki i skręcił...jeżdżę na tajwańskich korbach i na razie jest wszystko w porządku...udanych poprawek w piecu życzę...K
Zapisane

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwca 13, 2012, 21:45:17 »

Czesc Krzysiek,
wydaje mi sie, ze nie daloby rady skrecic czola w innej pozycji, bo w czole jest przeciez bolec, ktory wchodzi w ta wypustke w labiryncie. U mnie labirynt bardzo ciezko chodzil, moze poprostu zerwalo ten bolec i labirynt obraca sie w czole. Musze sprawdzic po rozbiorce, dam znac!

kris

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 56
  • motory i pasja ....
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwca 22, 2012, 18:54:04 »

Witam ponownie chłopaki .. wał rozebrany i.... pomierzony jak książka pisze oczujnikowany  okazało sie ze to była wada składania niestety... pozakładane były podkładki dystanse.... od CZ gdzie ich wymiar jest grubszy w efekcie wał zrobił sie szerszy  i w efekcie trzeba było widocznie scisnąc jego masy zeby pasował i to scisniecie spowodowało ze akurat zatarła sie jedna nowiutka korba, na ta chwile wymiana całego korbowodu mało tego czop wirnika miał duze bicie i tez to jest zrobione doszły jeszcze do tego inne mankamenty w samym silniku ale tu juz nie bede sie rozpisywał . Wał juz jest na gotowo zrobiony czekam az dostąpi miejsca w karterach i bede mogł cieszyc sie jazda jak Wy !!!! Podziekowania dla Adama !
Zapisane
    Status GG
cz 472.5,jawa 634, jawa 638 velorex,jawka kaczka
kivaka 250 61r, mz etz 250, mz jaskolka,

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwca 22, 2012, 19:08:28 »

Czesc Kris!
Chodzi Ci o podkladki miedziane po bokach korbowodu przy dolnym lozysku?
Akurat bylem dzis w garazu i rozpolowilem silnik. U mnie z kolei korby lataja na boki ok 5 mm, mysle wiec, ze u mnie jest dokladnie odwrotnie niz u Ciebie, czyli korby i podkladki od TSki i za duzy luz. Przy rozbiorce silnika dowiedzialem sie tez, ze silikon Paulin od Ruszczyka jest dobry do dekla sprzegla , ale nie do karterow. W okolicy czola walu zrobil sie z niego kisiel i po rrozpolowieniu nie bylo ani sladu uszczelnienia na powierzchni styku karterow.

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwca 22, 2012, 19:13:15 »

Czarnuch CX-80 nie sprawia mi takich problemów  ;)
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

kris

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 56
  • motory i pasja ....
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwca 22, 2012, 19:41:34 »

no hejka Kichau ..tak dokładnie jak piszesz ponoc od CZ sa grubsze a od 638 ciensze tylko zastanawiam sie skad sie wzieły od cz w moim wale hm... to jest dziwne  a Ty masz odwrotnie ale widzisz jak sie nie robi takich wałów na codzien to sie nie wie  bądz sie niedoczyta info  a to powaga temat wał przecia ;)  mam nadzieje ze teraz zrobiony w wyspecjalizowanym zakładzie moj wal bedzie trzepał kilosy i bedzie wsjio ok a jezeli chodzi o to moje kopcenie i sikanie wrecz olejem z rur i spalanie itd   to wogole nie trzymała cisnienia w garach dlatego ze cisnienia przechodziły z jednej komory do 2 i tu cała przyczyna i tak jak piszesz moze uszczelnienie silikonem nic nie dało Adam stosuje jakis srodek ale nie pamietam nazwy reinz czy jakos tak .. do silników i to jest lux ponoc ;) za jakis tydzien mysle ze bedzie silniczek na cacy gotowy .. załuje ze nie mogłem z powodu wiadomego jechac teraz .....
Zapisane
    Status GG
cz 472.5,jawa 634, jawa 638 velorex,jawka kaczka
kivaka 250 61r, mz etz 250, mz jaskolka,

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwca 22, 2012, 19:57:37 »

No wlasnie, lipa z tymi warsztatami, w ogole sie nie znaja, a chwala sie, ze od 30 lat waly regeneruja. A kto to jest Adam?

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwca 22, 2012, 20:03:27 »

składajcie na silicon technicoll i nic nie będzie ciekło
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

kris

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 56
  • motory i pasja ....
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwca 22, 2012, 20:05:47 »

Własnie masz racje...  Adam z Opola z ta grupą co ja przyjechałem na zlot miał logo Jawa Mada  .. chyba nie pamietam juz ;) w kazdym razie na czarnej TS  super zrobiona a silniczek tak pracował i pracuje ze malinka zna sie na rzeczy az miło było posłuchac bo nie tylko praktyka ale i obszerna teoria zwiedzy knedlowej ;)  pewnie sobie przypominasz ;)  Iza z nimi przyjechała na cz ... no ale odbiegamy od tematu   oki wiec pozdrawiam  i jak juz bede miał silniczek odpisze jakie wrazenia a Tobie zycze tez powodzenia ze swoim
Zapisane
    Status GG
cz 472.5,jawa 634, jawa 638 velorex,jawka kaczka
kivaka 250 61r, mz etz 250, mz jaskolka,

kris

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 56
  • motory i pasja ....
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwca 22, 2012, 20:08:00 »

Mostasz .. moj własnie był składany na ten silikon i dupa blada jak widac no nic moze nie mam racji  w kazdym razie zycie pokazało co innego
Zapisane
    Status GG
cz 472.5,jawa 634, jawa 638 velorex,jawka kaczka
kivaka 250 61r, mz etz 250, mz jaskolka,

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwca 23, 2012, 09:19:42 »

W manualu do 634 wyd. w roku 1989 (!) wyczytalem wlasnie, ze nalezy tez smarowac silikonem czolo walu w punkcie styku z karterem (w okolicach przeciwwagi). W nowym manualu do 640 tej informacji juz nie ma. Co o tym myslicie?

mada72

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 47
  • jawa 638
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwca 23, 2012, 15:26:58 »

witam  :) z tego co czytałem moge powiedzieć że Krzysiu jóż wszystko na temat problemów ze swoim silnikiem napisał .tak ktoś popełnił mały błąd i do wału na korby  założył grubsze podkładki . co spowodowało dalsze problemy . wał był szerszy o 2mm i po ściśnięciu dostał dodatkowych naprężeń i wał się krótko mówiąc "powyginał "a luz pomiędzy karterami ktoś wypełnił papierową podkładką , którą nie wiem dlaczego z uporem maniaka dodają do zestawu .na początku było dobrze bo wszystkie szczeliny wypełniał silikon . jednak po nie długim czasie benzyna wyczyściła co mogła i silnik zaczął dostawać przedmuchów z lewego cylindra na prawy ,przez przegrodę silnika , która spełnia rolę blokady pomiędzy cylindrami i powinna być bardzo szczelna. silnik zaczął chodzić jak młockarnia i strasznie kopcił ,a z rur lał się olej . do tego wszystkiego podkładki na korbach zaczęły się nadmiernie przegrzewać z braku odpowiedniego luzu i prawa korba stanęła .  ja do uszczelnienia przegrody wału używam permatex ,jest to specjalny preparat do wysokotemperaturowych części cylindrycznych . a do składania silnika reinz , jest to specjalny silikon używany do klejenia misek olejowych itp. do 300 stopni . złożyłem jóż kilka silników na tych klejach i wszystko jest ok. pozdrawiam Adam
 
Zapisane
    Status GG

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwca 23, 2012, 16:38:52 »

Ja już mówiłem, że pcham silikon wszędzie, gdzie trzeba szczelności i zawsze smaruje cienko kraniec czoła przed wrzuceniem wału i zamknięciem silnika.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: [634] Dziwne odglosy po zmianie labiryntu i lozysk
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwca 23, 2012, 17:20:12 »

Dzieki Mada i Mathini! I znowu sie czlowiek czegos nauczyl
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
6 Odpowiedzi
5301 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 08, 2012, 16:47:52
wysłana przez Jws
17 Odpowiedzi
7039 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 08, 2012, 19:02:30
wysłana przez jawol RIP
11 Odpowiedzi
7842 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 23, 2013, 16:03:58
wysłana przez motoman12
26 Odpowiedzi
8542 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 07, 2015, 07:24:29
wysłana przez muczos
0 Odpowiedzi
1348 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 08, 2015, 23:12:32
wysłana przez michalnet123