Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 06:11:40
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: [1] 2 3 ... 8   Do dołu

Autor Wątek: Bezstykowy układ zaplonowy do Jawy 638 / Cezet 472.6 metodą "zrób to sam"  (Przeczytany 71352 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

szkaps

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?

Witam , wiem że temat już był dużo razy przerabiany ale czytam i szukam po internecie i  nikt nie opisał tego nigdy krok po kroku a więc może tu wspólnymi siłami nam się uda.
Jak na razie udało mi sie wygrzebać czujnik halla z vw powiecie mi czego jeszcze będę potrzebował i co muszę przerobić ? :D
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2012, 23:03:53 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane

heaven and hell

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 133
  • CZ 175' 487, XJ600 Diversion
Odp: Zapłon elektroniczny CZ 175
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 18, 2012, 07:16:19 »

No do hallotronu potrzeba magnesu, na wale, tam gdzie krzywka, poza tym jakiś układ wykonawczy, który będzie kluczował cewkę-na tranzystorze . No i płytkę pod ten hallotron  żeby dało się to jakoś ustawiać.  Wszystko musi działać przy 6V.
Hallotronów też trochę jest, najlepiej dobrać taki, żeby startował przy niskim napięciu, no i odpowiedni rodzaj.
Czyli jak cewkę chcesz kluczować układem elektronicznym, bezstykowym to trochę musisz się narobić. No i niekoniecznie hallotron, możesz też zastosować transoptor szczelinowy.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2012, 09:00:07 wysłana przez Zysiu »
Zapisane

Jws

  • Gość
Odp: Zapłon elektroniczny CZ 175
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 18, 2012, 08:06:27 »

Chyba chodzi Ci o zapłon elektroniczny bezstykowy bo elektryczny to już masz ::)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 18, 2012, 09:00:38 wysłana przez Zysiu »
Zapisane

szkaps

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Zapłon elektroniczny CZ 175
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 19, 2012, 00:19:13 »

a co powiecie na halotron + modul z vw golfa tz1 on dziala na v6 i chyba do halla nie trzeba agnesu tylko plytke stalową ?

Zapisane

stan63

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 02, 2012, 22:09:25 »

Witam kolego, wrzuć w googl " BEMOTO" i poszukaj tam masz na tacy wszystko cacy.
Napisz później co ty na to.
Pozdro. S
 
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 02, 2012, 22:17:02 »

Co tam jest na tacy?? Lipny schemat układu bez zabezpieczenia prądowego i mało stabilne mocowanie czujnika? Pomysł w dechę ale wykonanie na pół gwizdka.
« Ostatnia zmiana: Maj 02, 2012, 22:18:59 wysłana przez Pietras12v »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

stan63

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 02, 2012, 22:47:45 »

Pietras 12V, pewnie masz rację, ja nie wiem, ale jest to pewnie dla kolegi jakiś kierunek.
Jeśli będziesz tak dobry i to poprawisz jak ma być, to będzie już dla potomnych gotowiec.
Dla ciebie to chwila, dla większej reszty zbawienie.
Znajdą kumatego w temacie kolegę i wykona z twojego schematu płytkę i po sprawie.
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 02, 2012, 23:48:10 »

Szczerze i życzliwie proponuję poszukać tematu o układzie zapłonowym z samochodu. Jeśli ktoś nie jest zbyt biegły z elektroniki to nie powinien robić czegoś czego nie rozumie. Sam tak nie robię bo potem gdy jest jakiś problem nie wiadomo czego szukać. Temat jest o budowie ale budową może być też poskładanie czegoś z niezawodnych gotowców. Było o tym kilka tematów nie róbmy nowego. takie moje zdanie czy to do jednocylindrowca czy dwu lub trzy nie ma różnicy. Jeśli zakumamy o co kaman to i dla 12cyl. układ się zbuduje.
Osobiście nie jestem biegły w tworzeniu schematów ale wiem że na forum są tacy co sprzedają z powodzeniem własne sprawdzone konstrukcje. Po co odkrywać coś co odkryte jest już dawno.

Czujnik z ibizy czy golfa jest git. Trzeba dobrze i rozważnie go zamocować tak aby nie drgał podczas wibracji bo wszystko się rozsypie w drzazgi.
Czujnik taki zadziała na 6V i przy tym napięciu można pokombinować w przypadku 175. Taki wzmacniacz z układu poprawi nieco energię iskry ( bedzie lepsza niż na oryginale). Można też zastosować gotowy moduł z jakiegoś auta.

Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

stan63

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 03, 2012, 00:03:30 »

Krótko, rozważnie i całość na temat.
Ja od siebie Pietras12V dzięki.
Z poważaniem. S
Zapisane

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 357
  • Jawer
    • Poduszki dla dzieci
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 04, 2012, 19:45:23 »

Można też zastosować gotowy moduł z jakiegoś auta.

Np jaki? Ja próbowałem na module z Poloneza:

no i nie ma iskry ;)
Zapisane
634 + velorex 562,
356, 638, 555, 20, 472.6 (niekompletna... Jeszcze

Ziemniak471

  • Aka Borewicz
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 112
  • Profesor Jebi* W Denko
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 04, 2012, 20:57:48 »

Ja proponuję użyć czujnika jak i modułu z golfa II np. 1.3 czy 1.6,zresztą wszystko to było omawiane w którymś tam moim temacie
Zapisane
    Status GG
Loud pipes save lives ! ;)

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 04, 2012, 21:15:56 »

Mając na myśli jakiś trzeba to zrobić z głową. WujoWojtas co to za moduł Gl 200 Gl 118 Czy Hybryd
 161? To że jest z Poloneza jeszcze nic nie znaczy. Trzeba określić a najlepiej poszukać w necie lub w serwisówkach FSO jak wyglądał skaład układu zapłonowego. Troszkę wysiłku, może jakieś własne testy jeszcze na stole i krok po kroku można coś polepić. Gotowiec to dobrze znany i przez niektórych uwielbiany "magnetyczny" i cudowny zestaw Vape.
BYŁY JUŻ TEMATY O ZAPŁONIE Z SAMOCHODU. Nie róbmy śmietniska.


Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 357
  • Jawer
    • Poduszki dla dzieci
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 04, 2012, 21:33:05 »

Były tematy, ale przeważnie upadają w tym samym miejscu. Każdy wie co mniej więcej potrzeba, czyli cewka, moduł i impulsator, ale żeby to zgrać już nie jest ławo.

Ja myślę bardziej lub mniej intensywnie o takim zapłonie od dawna. I cały czas "nie prądzi" ;)

Mam moduł Hybryd H-161 12v, cewka jakaś od malucha, taka mała czarna ;) Najpierw próbowałem na impulsatorze od skutera i tam sprawa wygląda tak, że iskra jest, ale dość słaba, jedyny szkopuł od odizolowanie impulsatora od masy całej Jawy.

Jednakże czytając ten temat i wchodząc na stronę bemoto.pl postanowiłem zrobić to na czujniku halla z golfa. Wszystko fajnie, czujnik sprawdzony, "śmigło" na krzywkę zrobione. Jednakże po podłączeniu do modułu nie ma iskry. Podłączałem to różnie i różniasto. Jednakże chyba właśnie chodzi o to, że czujnik halla wymaga zasiania z aku, także tutaj odizolowanie go od masy jawy wymagałoby... no chyba oddzielnego zasilania dla samego czujnika? nie wiem.

Sam żadnego modułu nie zrobię, także celuję w jakiś gotowy. Skoro czujnik z golfa, to rozum podpowiada żeby i moduł był z golfa. Czyli coś takiego: http://p.alejka.pl/i2/p_new/10/41/modul-zaplonowy-1-3-volkswagen-golf-ii-5_0_b.jpg ale jak patrzę na te 7 pinów i objaśnienia w necie do nich, to nie wiem o co biega niestety :/

Czy może ktoś polecić jakiś konkretny moduł, który zadziała w takiej konfiguracji? (ceka maluch + czujnik halla golf)
Zapisane
634 + velorex 562,
356, 638, 555, 20, 472.6 (niekompletna... Jeszcze

Ziemniak471

  • Aka Borewicz
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 112
  • Profesor Jebi* W Denko
Zapisane
    Status GG
Loud pipes save lives ! ;)

heaven and hell

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 133
  • CZ 175' 487, XJ600 Diversion
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 04, 2012, 21:39:58 »

Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 04, 2012, 21:43:07 »

No to właśnie te tematy.
Ja dorzucę od siebie jeszcze to!
http://www.jawacz.pl/elektryka/konkretne-pytanie-na-temat-zamiany-pradnicy-na-alternator/msg128516/#msg128516

Tam nie tylko przeróbka na 12V ale opis zastosowanego układu zapłonowego ze zdjęciami!!
Co wam się tam urywa w połowie. Układ działa i ma się dobrze.
Był też taki temat z modułami od skód favorit i impulsatorów ze skuterka. Akurat tego nie polecam ale może być inspiracją!
« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2012, 21:46:26 wysłana przez Pietras12v »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

heaven and hell

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 133
  • CZ 175' 487, XJ600 Diversion
« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2012, 22:01:36 wysłana przez heaven and hell »
Zapisane

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 357
  • Jawer
    • Poduszki dla dzieci
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 05, 2012, 11:09:09 »

Moja dzisiejsza walka (dotyczy 350 of kors):

Składniki:
- Czujnik Halla z VW
- Cewka CC 700
- Moduł z Poloneza, Hybryd H-161 12v

Fotek montażu nie mam, ale to już nie jest ciężko sobie wyobrazić. Uzyskałem iskrę! Jawa nawet odpaliła na dwa gary! ;)

Wcześniej testowałem ten moduł z czujnikiem ze skutera (http://www.racing-planet.pl/images/gross/16828_pick_up_piaggio_web.jpg coś w tym stylu) i tam problemem było oddzielenie impulsatora od masy motocykla. W układnie z czujnikiem niby tego problemu nie było, jednak szczerze mówiąc iskra nie była jakaś cudna, jawa nie chciała się wkręcać itd, no ale to może kwestia regulacji. Żałuję, że nie spróbowałem nie podłączać 2gi raz zasilania od czujnika. Bo w tym module jest tak, że są dwa wejścia dla czujnika. Musi się tam pojawić jakieś napięcie albo jego brak, żeby moduł zapodał iskrę. Dlatego podłączyłem tam kabel "sygnałowy" z czujnika i + z czujnika (czyli w tym momencie na moduł idą dwa + z tego samego aku). Nie wiem czy by to śmigało po podłączeniu tylko samego sygnału, pewnie nie ale nie sprawdziłem.

No ale tak jak mówię, jawa nie mogła się za bardzo wkręcić na obroty. Zapłon ustawiałem różnie, najpierw tak na ok 2mm, później już kręciłem nim na oko i jawa nawet paliła do tyłu ;) W sumie może wtedy lepiej chodziła niż do przodu :D

Następny raz spróbuję z innym modułem, może coś od VW właśnie wyczaję :)

No chyba że ktoś coś konkretnego (i gotowego, nie żadna samoróbka) poleci :)
Zapisane
634 + velorex 562,
356, 638, 555, 20, 472.6 (niekompletna... Jeszcze

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 05, 2012, 20:48:50 »

Do tego modułu potrzebujesz czujnik, który generuje napięcie. Musi ono osiągać odpowiedni próg przy odpowiednich obrotach i takie progowe wartości napięcia załączania(0,36V) i wyłączania(0,25V) tranzystora są istotne dla działania modułu. Czujnik halla podaje napięcie 12V lub 0 czyli działa progowo jak włącznik. Stąd pp. nie wkręcanie sie na obroty.
Kombinuj z czujnikiem ze skutera (odległość jest bardzo istotna) lub innym magnetoindukcyjnym. Patrz Polonez. Daj foty to ważniejsze niż słowo pisane. Może jest coś czego Twoje oczy nie widzą :)
« Ostatnia zmiana: Maj 05, 2012, 21:04:54 wysłana przez Pietras12v »
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 357
  • Jawer
    • Poduszki dla dzieci
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 05, 2012, 21:39:17 »

Do tego modułu potrzebujesz czujnik, który generuje napięcie. Musi ono osiągać odpowiedni próg przy odpowiednich obrotach i takie progowe wartości napięcia załączania(0,36V) i wyłączania(0,25V) tranzystora są istotne dla działania modułu. Czujnik halla podaje napięcie 12V lub 0 czyli działa progowo jak włącznik.
Aha, to wiele wyjaśnia :) Ale idąc tym tropem to moduł od VW który współpracował z tym czujnikiem halla powinien być dobry?
Zapisane
634 + velorex 562,
356, 638, 555, 20, 472.6 (niekompletna... Jeszcze

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 644
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 05, 2012, 21:47:02 »

Skoro czujnik jest z VW to z takim modułem powinno zatrybić. Pytanie ile było rodzajów modułów? No i cewka jeszcze pozostaje ale z cc powinna chodzić. Masz taki moduł?? Daj fotę swoich poczynań pod prawym deklem! :)
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 357
  • Jawer
    • Poduszki dla dzieci
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 16, 2012, 19:40:37 »

Aktualnie znów są platynki ;) Ale ogólnie koncepcja mocowania była taka jak na http://www.bemoto.pl/index.php?go=zaploncz , tylko "śmigło" jako prostokąt, a nie półkole.

Modułu jeszcze nie mam, w przyszłym weekend może jakiś dorwę to będę testował dalej :)

EDIT:
Hej hej! :D

Jawa odpaliła na zapłonie złożonym z:
- Czujnik Halla z VW
- Cewka CC 700
- Moduł z VW Golf 2











Wcześniej na module z Poloneza Jawa nie chciała się wkręcać na obroty. Tutaj ten problem zniknął, chociaż zapłon ustawiłem "na oko" :) Niestety zapomniałem nagrać filmik :(

"Śmigło" zrobiłem z pierwszej lepszej blaszki z dziurką na środku ;) Przykręciłem to bezpośrednio do krzywki, nie robiłem jeszcze żadnego blokowania itd. Czujnik halla przykręcony do starej płytki zapłonowej od platynek, tutaj można by było sporo poprawić, bo to się tak trzyma bo chce, przy wibracjach może się odkręcać... Tym bardziej że urwałem jedno "ucho" od czunika, co jeszcze zmniejszyło możliwości przymocowania tego stabilnie ;) A może nie będzie tak źle :)?

Sam moduł, w porównaniu z tym od Poloneza, jest fajnych rozmiarów, nie będzie problemem jego upchnięcie gdzieś :) Cewka od CC też mała, tak myślę żeby zostawić oryginalne cewki, a tą od CC przymocować obok nich. Jednak pod tym kątem nie sprawdzałem czy się zmieści. Ogólnie cewka dostaje plus (+) ze stacyjki, a z modułu dostaje masę (-), czyli wszystko fajnie, tak jak w przerywaczowym systemie :)

Moduł ma aż 7 pinów, oto co pod który się podłącza:
1. masa wychodząca na cewkę zapłonową
2. masa motocykla, np z aku
3. masa wychodząca dla czujnika halla
4. plus ze stacyjki/aku
5. plus wychodzący do czujnika halla
6. przychodzący sygnał z halla
7. coś tam, nie używamy go

W takim układzie jak mam i będę miał ja, iskra jest jak w vapnie, czyli dwa razy więcej niż potrzeba, ale skoro w vapnie to działa :)?

Istotnym wyzwaniem jest zrobienie dobrego "śmigła", zachowującego kąty, równego, żeby już na tym elemencie nie było przekłamania co do momentu zapłonu na obu garach.

Idealna sytuacja jest wtedy gdy mamy idealnie co 180 złożony wał + super dokładnie zrobione śmigło. U mnie pewnie żadne z tych założeń nie będzie spełnione ;) Zobaczymy jak to będzie śmigać gdy złożę to już "na gotowo".

Koszt ok 60-80zł, nie licząc kabli, "śmigła" i czasu ;) Czy się opłaci to tak jak mówię, wyjdzie po jakimś tam przebiegu. Na razie mój przebieg to 0. Mam nadzieję w lipcu nawijać pierwsze kilometry na tym zapłonie :)
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2012, 16:07:54 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
634 + velorex 562,
356, 638, 555, 20, 472.6 (niekompletna... Jeszcze

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 18, 2012, 14:54:15 »

Gratulacje. Popieram takie podejście całym sercem.
Uwagi:
1. Dwóch cewek w tym układzie nie można zastosować. Ew. dwa moduły i dwa czujniki położenia (Hall'e).
2. Cewka CC (podwójna) pracuje na podwojonej ilości iskier. Tj. jedna ikra jest tracona w cylindrze gdzie tłok jest w DMP. Z reguły nie stanowi to o niczym. Może sie tylko objawiać jej osłabieniem dla max RPM. Pewnie będzie to niezauważalne przy normalnej eksploatacji. Opieram się na opinii Pietras12V. On ma coś takiego i sobie chwali.
3. Trzeba jeszcze sprawdzić czy moduł ma w sobie limiter prądu. Przy cewce od CC (zależy która to i jaką ma rezystancję) może następować mocne rozgrzewanie cewki dla pracy na niskich RPM - miasto, korki.
Trzeba zamiast cewki podpiąć żarówki zrównoleglone tak aby prąd przez nie pobierany bezpośrednio z aku był wiekszy niż ok. 8-10A. Potem pdołaczamy do je do modułu zamiast cewki i ustawiamy wał przed punktem zapłonu powinny świecić. Trzeba w obwód właczyć amperomierz i zmierzyć płynący prąd. Nie powinien być większy niż 6-7 A. Próby trzeba przeprowadzać dość szybko aby nie skopcić modułu.
A iskra (w sensie energii) będzie na 100% lepsza niż w VAPE! Mozę z mniejszym napięciem max ale trwająca dłużej co jest najwazniejsze. Niestety jest coś za coś. Pobór prądu będzie dość spory i bez dobrego aku i układu ładowania nie a się co wybierać w podróż. VAPE CDI działa też bez aku. To jego zaleta. W układzie ładowania z alternatorem i prostownikiem 9d tez można osiągnąć zapalanie bez aku.  Ale to inna bajka.
Niedokładność wykorbień można łatwo zniwelować odpowiednim doborem wycięć przesłony.

Pozostawienie w kieszeni sporej gotówki zamiast wydani jej na VAPE będzie wspaniałą nagrodą za podjęte wysiłki.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 18, 2012, 15:04:18 wysłana przez jack63 »
Zapisane

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 357
  • Jawer
    • Poduszki dla dzieci
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 18, 2012, 23:24:37 »

1. Dwóch cewek w tym układzie nie można zastosować. Ew. dwa moduły i dwa czujniki położenia (Hall'e).
To wiem :) Ale nie chcę podłączać modułu do starych cewek, tylko zostawić je w razie "W", gdyby padł mi moduł/cewka CC, wtedy w chwilę podłączyłbym poczciwe platynki. Tak, zamierzam je wozić se sobą.

Niedokładność wykorbień można łatwo zniwelować odpowiednim doborem wycięć przesłony.
To też wiem :) Dlatego "śmigło" będzie pewnie dość często wymieniane i poddawane przeróbkom, by było jak najlepiej
Zapisane
634 + velorex 562,
356, 638, 555, 20, 472.6 (niekompletna... Jeszcze

jack63

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
Odp: [ 487 ] Budowa zapłonu elektronicznego do CZ 175
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 20, 2012, 11:15:41 »

Sprawdź czy jest ogranicznik prądu cewki (limiter). To ważne.
Jak go nie ma to w mieście i przy gorącu będziesz musiał szybko skorzystać z "w razie w".
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 8   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
21 Odpowiedzi
13956 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wrzesień 13, 2011, 21:14:47
wysłana przez Luki
4 Odpowiedzi
5923 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 27, 2013, 07:48:42
wysłana przez georgs64
6 Odpowiedzi
5805 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 15, 2014, 21:38:11
wysłana przez Seba
0 Odpowiedzi
3777 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Luty 08, 2019, 07:19:38
wysłana przez Yabaman
0 Odpowiedzi
311 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudzień 17, 2022, 08:26:14
wysłana przez Fiacior