Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 15:15:46
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Kompletny brak ładowania jawa 6V  (Przeczytany 20394 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Kompletny brak ładowania jawa 6V
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 02, 2010, 09:19:48 »

A wirnik sprawdzałeś czy sprawny?
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Agent 634-7

  • Jawa 350 634-7 1985 r.
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 471
  • Jawa 350 634-7-13
Odp: Kompletny brak ładowania jawa 6V
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 02, 2010, 10:01:06 »

Niby coś Ci ładuje ale bardzo słabiutko :/ w tej instalacji powinieneś mieć coś chyba 7.2v
Sprawd¼ stan szczotek, regulator napięcia i raczej chyba tyle.
Jakby wirnik był uszkodzony to raczej by nie ładowało w ogóle.
Zapisane
Jawa 350 634-7-13
Jawa 350 638-5 (w trakcie odbudowy )

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Kompletny brak ładowania jawa 6V
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 02, 2010, 10:19:23 »

dobra odezwę sie bo widzę w temacie mało kto pomoże:
wymieniłeś stojan i regulator, na chłopski rozum skoro na prądnicy nadal masz zbyt małe napięcie pozostaje do sprawdzenia jedynie wirnik. Sposób sprawdzania wirnika był wiele razy poruszany na forum wystarczy wpisać w wyszukiwarkę  i znajdziesz, nie będę tutaj po raz kolejny tego podawał. Wizualnie możesz go sprawdzić oglądając uzwojenia wirnika czy żadne nie jest przerwane i czy cele na wirniku nie są porysowane czy poprzestawiane w wyniku ocierania wirnika o stojan.
zmierz napięcie na stojanie ile tam masz, bo jeśli na stojanie masz już ponad 7v coś kolo 7,4 a  7,2 to jest ok wiec ładowanie gubi się gdzieś dalej albo na wiązce albo na reglu, spytam jeszcze o regiel klasyczny mechaniczny czy elektronik?
jeszcze tak prosto i głupio zapytam jak wygląda cała instalacja elektryczna? masz nową czy stara polepiona??? W 6v dobra instalacja to podstawa bez dobrej instalacji można pomarzyć o prądach, niestety ten typ tak ma.
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

Audi 80 b4

  • Gość
Odp: Kompletny brak ładowania jawa 6V
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 02, 2010, 20:16:18 »

wirnik kupiłem drugi sprawny stojan też wcześniej wogle nic nie było po wymianie tych elementów jak przygazuje kontrolka zaczeła przygasać a na szcvzotkach pojawiło się napięcie rzędu 0.30V a po przygazowaniu rośnie gdzieś do 0.40V

jakie powinno być napięcie moerzone bezpośrednio na szczotkach?

ja pamiętam kiedyś prądnice z c-330 sprawdzało się podłanczając ją beżpośrednio do akumulatora i jak zakręciła to dobra można tutaj tak zrobić z akumulatora na szczotki dać prad?

jak wygląda wzbudzenie może u mnie się nie wzburza ale nie wiem jak to sprawdzić?

EDIT:
zrobiłem tak jak mówiłeś ale nic to nie dało

ale wziołem się za szyczszenie i poprawianie wszelkich styków albo zarabianie kabli na nowo jak coś nie psaowało i po tych zabiegach o dziwo napięcie na szczotkach prz 2tys obrotów wynosiło 1.5V a po przygazowaniu jakieś     2-2.5V

Edit:

jakie prądnica wkoñcu wytwarza napięcie jedni mówią ze stałe inni ze zmienne?

jakie wy macie napięcie bezpośrednio na szczotkach może ktoś zmierzyć i mi podać

Edit:
sprawdzałem wirnik i stojan tą metodą z forum i żarówka nie ścieci czyli wirnik i stojan dobre

regulator napięcia moze mieć na to wpływ ze tak ładuje na wolnych obrotach napięcie na szczotkach równa się 1.5V a jak przygazuje rośnie do 2.5V a żarówka przygasa przy 4 tys już słabo świeci
« Ostatnia zmiana: Październik 29, 2012, 15:39:20 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Kompletny brak ładowania jawa 6V
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 08, 2010, 21:58:57 »

Nowe szczotki? Może musisz im dać się dobrze dotrzeć.
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Audi 80 b4

  • Gość
Odp: Kompletny brak ładowania jawa 6V
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 09, 2010, 21:41:58 »

opór na stojanie między D a M to 49 ohm

opór na szczotkach to 37 ohm

EDIT:

nie mam już siły do tego ładowania ostatnio kupiłem drugi wirnik i regulator wcześniej stojan i nie ładuje wszytko jest posprawdzane na żarówke czyli niby dobre

i już nie wiem o co chodzi wszytkie styki popoprawiałem też i nic dalej już drugi tydzieñ z tym walcze


jak podłączyć instalacje omijająć w motorze kable bo moze to wina kabli w motorze chciał bym zrobić tak po odłanczać wszystkie kable z prądnicy i z regulatora wziąść inne kable i podłączyć prądnice z regulatorem a potem do akumlatora wszytko na swoich kablach jak to zrobić i co gdzie ma iść?
« Ostatnia zmiana: Październik 29, 2012, 15:40:00 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: Kompletny brak ładowania jawa 6V
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 15, 2010, 06:59:37 »

nie mam już siły do tego ładowania ostatnio kupiłem drugi wirnik i regulator wcześniej stojan i nie ładuje wszytko jest posprawdzane na żarówke czyli niby dobre

i już nie wiem o co chodzi wszytkie styki popoprawiałem też i nic dalej już drugi tydzieñ z tym walcze


jak podłączyć instalacje omijająć w motorze kable bo moze to wina kabli w motorze chciał bym zrobić tak po odłanczać wszystkie kable z prądnicy i z regulatora wziąść inne kable i podłączyć prądnice z regulatorem a potem do akumlatora wszytko na swoich kablach jak to zrobić i co gdzie ma iść?
Oj Panie kolego, przyznaj się nie wiele sprawdzałeś poruszać kablami i czekać może zadziała , tak się nie robi. Sposób na krótko da ci tyle co nic. Do kierownicy i stacyjki z prądnicy idzie chyba 2 przewody czyli kontrolka i 12V z akumulatora do zasilenia tej kontrolki. Reszta przewodów czyli sztuk 3 to przewody prądnicy czyli plusowy szczotki i dwa przewody wzbudzenia w tym jeden to masa , wszystkie te 3 przewody mają swój początek przy regulatorze. Kup miernik za 10 zł i sprawd¼ ciągłość obwodów.
Chcesz np pominąć regulator robisz tak , podpinasz miernik i mierzysz napięcie na szczotkach , odłączasz przewody od prądnicy , podłączasz pod przewód stojana (taki w żółtej koszulce) krótki przewód, z akumulatora z zacisku plus poprzez żarówkę w szeregu taką jak w kontrolce podpinasz się do szczotki plusowej.  Masa akumulatora dla pewności podepnij gdzieś na prądnicy drugim przewodem. I teraz przewód wcześniej podpięty do stojana zwierasz do masy prądnicy i obserwujesz napięcie , jeśli prądnica zacznie ładować żarówka również zgaśnie lub się zaświeci jeśli napięcie na prądnicy przewyższy napięcie akumulatora. Obserwuj miernik wszystko to robimy na zapalonym silniku obroty to min 2 tyś / min , przygazówka nie zaszkodzi , wzbudzimy w ten sposób prądnice oczywiście jeśli przewód stojana zewrzesz do masy.
Pamiętaj robisz to na własne ryzyko!!!
Zapisane

Michael.Scofield

  • Gość
Odp: Kompletny brak ładowania jawa 6V
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 15, 2010, 09:07:13 »


 Do kierownicy i stacyjki z prądnicy idzie chyba 2 przewody czyli kontrolka i 12V z akumulatora do zasilenia tej kontrolki.
Kolega ma chyba 6V ?
GROM ładnie to opisałeś ale dyletant i tak sobie nie poradzi bo dla niego taki opis to i tak chiñszczyzna.
Szkoda chłopa... i motura  :'(
Bez choć trochę kumatego jawera lub elektrpstryka nic z tego nie wyjdzie.
Audi 80 b4 zerknij na googlową mapkę może mieszka w pobliżu jzkiś kumaty jawer?
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: Kompletny brak ładowania jawa 6V
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 15, 2010, 10:27:43 »


 Do kierownicy i stacyjki z prądnicy idzie chyba 2 przewody czyli kontrolka i 12V z akumulatora do zasilenia tej kontrolki.
Kolega ma chyba 6V ?
GROM ładnie to opisałeś ale dyletant i tak sobie nie poradzi bo dla niego taki opis to i tak chiñszczyzna.
Szkoda chłopa... i motura  :'(
Bez choć trochę kumatego jawera lub elektrpstryka nic z tego nie wyjdzie.
Audi 80 b4 zerknij na googlową mapkę może mieszka w pobliżu jzkiś kumaty jawer?
Tak 6 V, pisałem o prądnicy a w między czasie myślałem o własnej instalacji z VAPE , i pojawiło się przejęzyczenie.
Rzeczywiście kolega i tak chyba tego nie uruchomi , bo to jak by nie patrzeć aż kilka przewodów i na boga druga strona postów. A jak nie mieszka żaden jawer to ktokolwiek kto się zna na prądnicach wszak czy to samochód ciągnik, motocykl czy co tam jeszcze to rozwiązania są te same.
Zapisane

Audi 80 b4

  • Gość
Odp: Kompletny brak ładowania jawa 6V
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 21, 2010, 19:19:44 »

już wiem o co chodzi w moim przypadku brak ładowania spowodowane jest tym że wirnik nie chodzi prosto tylko lekko na boki obciera w jednym miejscu się ze stojanem jest ślad na wirniku i stojanie i jeszcze kręce kluczem za wirnik to szczotki chodzą góra dół po 2mm chowają sie i wysuwają próbowałem jakoś inaczej dokręcić ten wirnik i i nic chodzi lekko na boki nie moge zrobić tak zeby kręcił się prosto lekko w penym miejscu ociera o stojan jak to rozwiązać?
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Kompletny brak ładowania jawa 6V
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 21, 2010, 19:53:53 »

regeneracja wału.... czop wirnika ma bicie i w żadne sposób tego nie wyeliminujesz jak tylko przez wymianę czopu wału na nowy co wiąże się z rozebraniem wału a wiec jego regeneracja, w przypadku 6v wału koszt regeneracji kompleksowej u p. ruszczyka to około 340zł,

deejf zacieranie prądnicy byłoby możliwe tylko wtedy gdy ktoś by jej ściął stalowy pierścieñ przylegający do karteru albo pogiął ten pierścieñ,  miałem kiedyś podobna akcje w cz, wał delikatnie się skrzywił i rozregulowywało zapłon i nie było ładowania, z reszta wał można sprawdzić
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

Audi 80 b4

  • Gość
Odp: Kompletny brak ładowania jawa 6V
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 21, 2010, 21:26:20 »

wał jest po regenaracji ma 100km robiłem cały remont kapitalny
łożyska wszytko nowe na starym wirniku to samo jak sprawdzić czop wirnika?

zapłon mi się nie przestawia bo słyszałem ze jak czop ma bicie to się zapłon przestawia ale wirnik chodzi góra dół patrząc na szczotki chowają się i wysuwają na drugim wirniku to samo

jak sprawdzić czop wału?

Scaliłem posty, wywaliłem co nie na temat - Rozztocz
« Ostatnia zmiana: Październik 29, 2012, 15:42:52 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
15 Odpowiedzi
7983 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 08, 2007, 15:58:33
wysłana przez Janos
1 Odpowiedzi
4267 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwiec 12, 2008, 19:48:38
wysłana przez lluke
brak ładowania jawa 175 1959

Zaczęty przez KAMIL 73 Elektryka

4 Odpowiedzi
4050 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 31, 2009, 14:08:23
wysłana przez KAMIL 73
3 Odpowiedzi
4708 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Luty 10, 2012, 17:43:10
wysłana przez sibert
4 Odpowiedzi
1613 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 07, 2020, 21:01:51
wysłana przez kuljak224