Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 10:34:57
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Oglądamy silnik po 7ooo km  (Przeczytany 9347 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Oglądamy silnik po 7ooo km
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 04, 2007, 19:05:32 »

Raczej nie zakłada się nowego łañcucha na tak zużytą starą zębatkę (ale zawsze można spróbować) <blink>
Ten zestaw z Agmotu - raczej niedrogi.... może go przetestujesz  <thumbup> to będziemy wszyscy wiedzieli jaka to jakość  :D
A może jakaś niezarżnięta zębatka używana?

Sam staram się je¼dzić na "orginałach" ale... jak długo jeszcze będą dostępne takie "orginały"
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: Oglądamy silnik po 7ooo km
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 04, 2007, 20:52:30 »

Zębatka tył i przód do wymiany, czyli łañcuch prawdopodobnie też musisz kupić, wodziki dobrze wyglądają więc można je¼dzić.


pzdr
Zapisane

KOREK

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 168
  • CZ 175 Typ 487,0 - '87 + CZ 350 Typ 472,6 - '86
    • nawigacja GPS
Odp: Oglądamy silnik po 7ooo km
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 04, 2007, 21:38:24 »

Zębatka tył jest polskiej produkcji, zębatka przednia raczej też (choć nie wiem, ale kto by taki pierdół importował ?), a ten łañcuch za 22 pln. jest japoñski, ale raczej gorszej jakości. Wiem bo się orientowałem. Co do łañcucha jest jeszce czeski za 46 pln. - to ponad dwa razy więcej  <eek> ale może warto, niby to orginał.

carlos

  • Gość
Odp: Oglądamy silnik po 7ooo km
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 05, 2007, 09:41:56 »

wygląd tłoków i cylindrów swiadczyć może również o zużytych pierscionkach (biorąc pod uwagę trasę - 5200 km)

co do sworznia to sam sie na Tresnej skarżyłeś  ;) że dzwoni ci jednen
syf przy zdawczej na łañcuch - tak wygląda woda z olejem (z pod ga¼nika) i syfem z łañcucha (bez osłony)

zębatka tylna mus wymiana - nie ma na czym łañcucha zawiesić
to samo przednia

Naczelny szukasz po Polsce podróbek a do pepików jak kamieñ rzucisz to zdąrzysz go wyprzedzić przed granicą i napewno oryginały kupisz - tylko jakie ceny?  ;)
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Oglądamy silnik po 7ooo km
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 05, 2007, 15:25:40 »

Nastepne fotki:

Rozpołowiono silnik. Trwało znacznie dłużej niż rozpoławianie silnika 12V. Jakiś genialny mechanik poskręcał na uszkodzonych śrubach  <mur> Rozkalibrowane i nie szło ich wykręcić  <mur> Wylało się syfu olejowatego. Przynajmniej wiem że smarowanie było  :>

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4a2511d08d795bca.html

Skrzynia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bebcb9642bd8c7e7.html

Na co przypatrywać się? Na zęby (nie ma ukruszeñ) i na te czterokłowe ły?

Tajemnica luzu krzywki zapłonu.
Krzywka miała delikatne luzy. Chodziła razem z prądnicą. Luz w wale albo na łożysku. Po rozpołowieniu wał próbowałem zgniatać ręcznie  :> ale twardy i zwarty. Te luzy chyba były wynikiem złego zgrania łożyska z osią z wału. Wybite łożysko z karteru można leciutko wsadzać na wał. W dodatku miało luz! Luz nie w łożysku na kulkach ale na tej tulejce co wchodzi na oś. Widać że na ośi z wału są jakieś dziwne śrady. Tak jakby ktoś kombinerkami kiedyś próbował wyjąć klin z przeciwagi  :>

Dziwny mechanik. po stronie sprzegła łozysko otwarte. Po stronie prądnicy zapomniał od strony prądnicy wyjąć osłonkę łożyska (więc miało mniejsze smarowanie.


wygląd tłoków i cylindrów swiadczyć może również o zużytych pierscionkach

Musze zdjąć i pomierzyć luz w zamku...

Naczelny szukasz po Polsce podróbek a do pepików jak kamieñ rzucisz to zdąrzysz go wyprzedzić przed granicą i napewno oryginały kupisz - tylko jakie ceny

Pewnie zabójcze  :>
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

wskpan

  • Gość
Odp: Oglądamy silnik po 7ooo km
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 05, 2007, 15:50:58 »

skrzynia wygla całkiem dobrze  :)
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Oglądamy silnik po 7ooo km
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 05, 2007, 18:37:14 »

Skrzynia ok.
Osłonki z łożysk wywalaj (z obu stron)  <yes>
Luzy na czopie wału najczęściej są spowodowane "osiowymi luzami" wału.
Jeśli występują te luzy to wał przesuwa się w łożysku lub w karterach podczas pracy sinika i "wyrabia" karter lub czop wału.                       Bywają też wały "niewymiarowe"- wiadomo inna epoka technologiczna - i nic nie poradzisz, wtedy chyba tylko pomoże zastosowanie specjalistycznych "klejów"
Gdy będziesz składał silnik zwróć uwagę na te luzy osiowe i w razie potrzeby "skasuj" je odpowiednimi podkładkami.

I nie składaj silnika na silikon (na fotkach widać ślady  silikonowego"fachowca") wytnij uszczelkę z 0,5mm gambitu posmaruj "towotem"  i rozkoszuj się "szczelnością"

No i przy wycinaniu uszczelki zwróć uwagę na to że połowki karterów troszkę się różnią (chodzi o ten garbek pod spodem)

A ceny w Czechach porównywalne a niekiedy zaskakująco niskie  ;]
np. kosz sprzęgłowy do CZ w przeliczeniu ok. 65zł
Ale i u nich coraz "cieniej" z orginalnymi częściami.
« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2007, 18:52:10 wysłana przez jawol »
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Oglądamy silnik po 7ooo km
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 05, 2007, 20:41:49 »

wielokrotnie pisalismy na tym forum ze silnik jawy fabrycznie jest bez uszczelek
wlozenie uszczelki powoduje powstanie dodatkowego niepotrzebnego luzu
ja swoj silnik mam zlozony na loctite, jak to wyglada mozna zobaczyc w mojej galerii
silnik ma na razie tylko 600 km ale ok roku
wiec podejzewam ze gdyby mialo cos cieknac to juz by bylo to widac
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Oglądamy silnik po 7ooo km
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 07, 2007, 01:29:53 »

Wiem jak Czesi fabrycznie składali te silniki, ale wiem też (nie tylko z własnych doświadczeñ) co to jest wyciek z pomiędzy karterów w dalekiej trasie.
Zastosowanie uszczelki (takiej jak pisałem powyżej) zabezpiecza w 100% przed taką"niemiłą niespodzianką"
Zapisane

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Oglądamy silnik po 7ooo km
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 07, 2007, 07:36:18 »

jesli silnik byl rozbierany przez wbijanie srubokreta miedzy kartery to zadna uszczelka mu nie pomoże  <scared>
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2221
    • moja stronka
Odp: Oglądamy silnik po 7ooo km
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 07, 2007, 14:39:48 »

widziałem cuda jak kolesie pod głowice do poldka kładli silikon .......    cóż jeśli bedziemy mieć więcej takich geniuszy to niedługo kartery beda do siebie przyspawane....... <lol>
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Oglądamy silnik po 7ooo km
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 07, 2007, 15:09:11 »

jesli silnik byl rozbierany przez wbijanie srubokreta miedzy kartery to zadna uszczelka mu nie pomoże 

Kartery 6V chyba były tak kiedyś rozbierane. Ewidentnie to widać w miejscu łączeniu katrerów z otworami na śruby z przodu od ramy...

Jeszcze jedno. Cały czas je¼dziłem z ułamanym odlewem karteru od śrubki co tyrzyma ten wpychacz sprzęgła. ¦rubka najbardziej z prawej... Trzymała się tylko na kilku gwintach...
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Oglądamy silnik po 7ooo km
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 07, 2007, 22:14:40 »

Gambit jest materiałem dość twardym i na głębokie dziury w karterach nie pomoże - polecam jego stosowanie pod dekiel sprzęgła.

Pomiędzy kartery również polecam locttite.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
10 Odpowiedzi
4506 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Luty 26, 2007, 21:15:14
wysłana przez WhitePower
Szarpiący silnik

Zaczęty przez Vardos Mechanika

12 Odpowiedzi
4645 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 12, 2007, 21:43:01
wysłana przez jacu