Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 16:25:14
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Likwidacja skoczni  (Przeczytany 5744 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Likwidacja skoczni
« dnia: Marzec 13, 2012, 19:08:22 »

Czyli jak nie skakać jak Adam Małysz ;D
Ten problem występuje w b.wielu Jawach
Jak go zlikwidować, jakie są metody
U mnie też jest mała skocznia jak to obniżyć, szukałem w szukajce ale nikt nie napisał



Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Likwidacja skoczni
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 13, 2012, 19:17:37 »

co prawda nie jest to temat o skoczni ale rama była do prostowania ;D
http://www.jawacz.pl/nasz-garaz/turbo-jawa-350-hybryda-ale-nie-przez-przypadek/msg74702/#msg74702

Aha- w kwestii prostowania tejże ramy- musisz wykorzystać czujnik optyczny o sterowaniu wiązką elektronów.
Czyli zrób to na oko ;]
Jeśli ramieniowy przyrząd do korygowania profilu struktury nośnej ( czyli rurka lub brecha :) ) nie poskutkuje to we¼ punktak kinetyczny o naprowadzaniu trzonkowym ( czyli młotek ) i przyłóż odpowiednią,precyzyjnie obliczoną i ustaloną siłę F w punkt P1 i P2   (przypierd** lekutko albo deko mocniej w jedną i drugą rurkę)  nie przerywając naprężania. Jeśli punkty P1 i P2 pokryją się z wytyczoną przez czujnik optyczny (  ;] ) geometrią struktury nośnej pojazdu to zabieg można za owocny.
Piszę o tym w ten sposób bo zaraz zleci się banda fachowców którzy stwierdzą ,że do tego czynności trzeba stanowiska pomiarowego i Bóg wie jakich wynalazków.
;D
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

mario

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 130
  • Jawa 638.1
Odp: Likwidacja skoczni
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 13, 2012, 19:20:30 »

Pasowało by wsadzić pół rodziny na jawe, a w skocznie włoży dość długiego pręta i potrenować na nim akrobatyke  8)  i uważać, żeby ze skoczni nie zrobić zwykłego stoku :D
Zapisane
    Status GG
"Wszystko, czego potrzebujesz to siedzenie, zbiornik paliwa, silnik, dwa koła i kierownica"
Jawa 350 638-1
Mz Etz 251
Yamaha FZR 1000

Paweł.M

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 27
  • Jawa 350 TS '89r Wsk 125 B3
Odp: Likwidacja skoczni
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 13, 2012, 19:24:11 »

Ja bym użył     młotka ze skalą uderzeń    i suszarką nagrzał rury co by się lepiej kuło.  8) 
Zapisane
    Status GG
Jawe mam i sobie zapierdalam :p

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Likwidacja skoczni
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 13, 2012, 19:40:12 »

Nie wiem co kieruje ludzi co chcą osiągnąć podnosząc tył.
Więc jak to zlikwidować a i nie mam amorów z Emzetki tylko z 634
Wymiarowo są takie jak 638


Edit
Stwierdziłem że może to się wielu przydać, osobiście wszystkie jawy jakie oglądałem przed kupnem miały skocznie  :o
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2012, 19:42:54 wysłana przez Kurzyn »
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: Likwidacja skoczni
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 13, 2012, 19:53:31 »

Jeśli same rury są podgięte, to wkładasz pręt i gniesz na zimno. Tam jest bardzo miękka stal. I później przy jeździe z pasażerem jest problem w drugą stronę, bo "dupa siada". Jak już będziesz prostował, to od razu proponuje zrobić wzmocnienie takie jak posiadają ramy chyba od 640.

U mnie się sprawdziło.
Przed: http://www.nakolach.pl/jawa/remont/remont11.jpg
Po: http://www.nakolach.pl/jawa/usprawnienia/rama.jpg
Nie patrzeć na spaw :P To było robione zwykłym transformatorem, na szybko, przed wyprawą. :P Teraz mnie to strasznie razi :P
Zapisane

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Likwidacja skoczni
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 13, 2012, 19:57:53 »

Jeśli same rury są podgięte, to wkładasz pręt i gniesz na zimno. Tam jest bardzo miękka stal. I później przy jeździe z pasażerem jest problem w drugą stronę, bo "dupa siada". Jak już będziesz prostował, to od razu proponuje zrobić wzmocnienie takie jak posiadają ramy chyba od 640.

U mnie się sprawdziło.
Przed: http://www.nakolach.pl/jawa/remont/remont11.jpg
Po: http://www.nakolach.pl/jawa/usprawnienia/rama.jpg
Nie patrzeć na spaw :P To było robione zwykłym transformatorem, na szybko, przed wyprawą. :P Teraz mnie to strasznie razi :P

Lepiej od fabrycznych :D
Co do rur u mnie są wspawane rurki w środku
Wygląda to tak jakby ktoś wzmocnił to
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: Likwidacja skoczni
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 13, 2012, 20:30:09 »

Cytuj
Lepiej od fabrycznych
Mnie tam teraz razi. Szczególnie, że teraz korzystam z
[REKLAMA MODE ON] http://www.ewm-group.com/en/ewmprodukte/geraete/tigacdc/tetrixac.html?page=shop.product_details&flypage=ewm_flypage.tpl&product_id=375&category_id=36 [REKLAMA MODE OFF] :P
a wcześniej miałem ten model: http://jokes24.co.za/images/468801-image001_66053_46880_1.jpg :)
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2012, 20:34:18 wysłana przez n3stor.mariusz »
Zapisane

Paweł.M

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 27
  • Jawa 350 TS '89r Wsk 125 B3
Odp: Likwidacja skoczni
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 13, 2012, 20:44:35 »

Ej chopy, a czy były jawy (TS) z fabrycznie podniesionym tyłem?  Bo albo źle myślę albo mam skocznię  :o .   Te rury profilujące tył są u mnie tak jakby wyprofilowane w dół po czym wędrują w górę.  Widziałem jawy z tak podniesionym tyłem jak u mnie ale nie wyglądały one na ,,wiejski tjunink".
 Dodam że jestem 3 właścicielem mojej jawci a poprzedni zapewniał że nic przy niej nie robił (mało jeździł itp.) a jeszcze poprzedniejszym właścicielem był starszy facet, który jeździł nią na gospodarstwie, więc nie chce mi sie wierzyć żeby bawił się w skocznie  :P .
Moja Jawa:  http://wrzucacz.pl/file/6641331384150
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2012, 20:49:41 wysłana przez knedliciek »
Zapisane
    Status GG
Jawe mam i sobie zapierdalam :p

Jws

  • Gość
Odp: Likwidacja skoczni
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 13, 2012, 21:05:35 »

Przecież od razu widac,że dupa jest kombinowana-choćby po szparze między boczkiem a panelem plastikowym ....zadupek załazi na siedzenie... matko jedyna ::)
Zapisane

sibert

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 324
Odp: Likwidacja skoczni
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 13, 2012, 21:07:46 »

A ja właśnie u siebie zrobiłem skocznie ::)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/df9ab16c606835d5.html
Tyle że u mnie wymagał tego zadupek od 640. Przy okazji zrobiłem też wzmocnienie. Trochę inne niż Mariusz ale myślę że też spełni swoje zadanie.
Zapisane
    Status GG
Ogień z rurów i farfocle z gumów:D
JAWA 350(638=>640)Black Style - było
JAWA 640-1 Black Style
ROMET 50-T1
BMW R1100RT
Kiedy patrze tak na Ciebie jesteś fajna ajjjjj... Ja mam Black Stajla ;)

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: Likwidacja skoczni
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 13, 2012, 22:54:25 »

Ej chopy, a czy były jawy (TS) z fabrycznie podniesionym tyłem?  Bo albo źle myślę albo mam skocznię  :o .   Te rury profilujące tył są u mnie tak jakby wyprofilowane w dół po czym wędrują w górę.  Widziałem jawy z tak podniesionym tyłem jak u mnie ale nie wyglądały one na ,,wiejski tjunink".
 Dodam że jestem 3 właścicielem mojej jawci a poprzedni zapewniał że nic przy niej nie robił (mało jeździł itp.) a jeszcze poprzedniejszym właścicielem był starszy facet, który jeździł nią na gospodarstwie, więc nie chce mi sie wierzyć żeby bawił się w skocznie  :P .
Moja Jawa:  http://wrzucacz.pl/file/6641331384150

u mnie pierwszy właściciel zapewniał że nic nie kombinował a był tym właścicielem koleś około 60 lat;) a dupa delikatnie podgięta ale mi się tak trochę to podoba:)
Zapisane

suchy

  • forumowicz
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 669
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?Tak,jeżdżę motorem.
Odp: Likwidacja skoczni
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 13, 2012, 23:16:16 »

u mnie pierwszy właściciel zapewniał że nic nie kombinował a był tym właścicielem koleś około 60 lat;) a dupa delikatnie podgięta ale mi się tak trochę to podoba:)
30 lat temu pod byle wiejską potupajką stało tego z setka. Jak bym coś nie odje....ł to do rana bym szukał swojego. Wstawiłem sobie prostokątny relektor od malucha i tylną lampę zespoloną z kierunkowskazami od ciężarówki to i po omacku mogłem ją wychaczyć.
Wtedy było to dla mnie fajne, a teraz? , a teraz to fajne wspomienia.
Zapisane
Mniej teorii więcej praktyki.
CZ 350 472.5 83'  Garwolin  tel.602 792 446

SONY

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Najlepsze przed tobą !
    • Moja Jawa
Odp: Likwidacja skoczni
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 14, 2012, 18:39:23 »

Ja nie rozumiem o co większości chodzi z tymi podniesionymi tyłami nie mówię km tylko np 4-5 cm góra to na pewno poprawia estetykę Jawy ts bo jak patrze na te zapadnięte Dupy to się płakać chce takie to nieszczęśliwe :)
Zapisane
    Status GG

nestor.mariusz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 773
  • TS 350 CZ 350 (żony)
Odp: Likwidacja skoczni
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 14, 2012, 18:49:24 »

To by poprawiło estetykę, jak byś od razu:
-przerobił plastiki/mocowania, tak, żeby nie zmieniał się odstęp między boczkiem a plastikową listwą idącą do zadupka
-przeprofilował gąbkę tak, żeby nie wyglądało to jak zjazd saneczkowy
- pozostaje jeszcze kwestia dogrania prześwitu, żeby to z Jawą śmiesznie nie wyglądało.
Nikt mający jakiekolwiek pojęcie estetyki inaczej tego nie zaakceptuje.
« Ostatnia zmiana: Marzec 14, 2012, 18:51:00 wysłana przez n3stor.mariusz »
Zapisane