W związku z zbliżającym się wyjazdem na Zemgale zrobiłem przegląd "przed podróżny" w Jawie 638 z Velorex 700 czyli w moim "dupowozie" do wszystkiego.
- uszczelniłem wałek na którym jest osadzona krzywka automatu sprzęgła dołożyłem - oring o grubości 2.5 mm między krzywkę a karter na jakiś czas starczy.- uszczelniłem popychacz sprzęgła - wymiana uszczelnienia na "aluminiowe"
- wymiana linki gaz- regulacja sprzęgła- wymiana wkładów tłumików na nowe z starych zapasów - te które były kupione razem z nowymi tłumikami badziew straszny - popękane elementy, pokrzywione, nic nie pasuje.
- przegląd elektryki i wymiana "podejrzanych" żarówek- przegląd hamulców kół: przedniego i w wózku, czyszczenie i przesmarowanie- wymiana gaźnika (to zrobiłem jako pierwsze) na Dellorto PHBH 28 BS dysze 105 i 55. Wymaga regulacji ale różnicę czuć od razu w zakresie obrotów 2,5 do 4,2 tysiąca obrotów odnoszę wrażenie jakby jej "koni przybyło", rozpędzić mogę na 4 biegu do 5 tys obrotów - dalej nie idzie ale to sidecar i sam kosz waży 95 kg a gratów w nim było na ponad 20 kg (żarcie dla psa jako balast). Rozruch bez ssania ciepła czy zimna bez problemu. Reakcja na gaz świetna. Po zmianie gaźnika - trzeba było regulować sprzęgło bo ślizgało się jak za ostro się odwinęło manetę - problem nie występował przy Ikovie.
- zostało do zrobienia regulacja na Colortune i wymiana tylnej opony Michelin City Pro po przebiegu 10 tys km zostało 1 - 1,2 mm bieżnika, wymiana 6 zerwanych szprych tylnego koła - szprychy były z Gmoto.