Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Lipiec 27, 2021, 18:17:15
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Autor Wątek: Tulejka i podkładka falista w silniku 632-200  (Przeczytany 4013 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jawsim

  • Gość
Tulejka i podkładka falista w silniku 632-200
« dnia: Październik 21, 2011, 12:23:49 »

Dobra chłopaki- koniec żartów. Rozebrałem przed chwilą kolejny dziewiczy silnik CZ 350 12V - czyli 472.6. Jest to już 8 z kolei silnik w którym wystepuje podkładka falista ( taka jak w 638 ) oraz cienka tulejka. Na czopie specjalne podtoczenie. Rozkminiłem z pewnym jegomościem już jakiś czas temu po co ona jest. No więc zapobiega wypluwaniu wargi uszczelniacza i oczywiście sprawia,że wirnik jest osadzony " na sprężysto". Zdjęć chyba robić nie muszę. Żeby to było raz to bym się zastanawiał. Dwa to nie miał pewności. Ale wszystkie te silniki miały to ustrojstwo. Wszystkie silniki miały tulejki w dokładnie takim samym wymiarze wiec to nie jest patent naszych mechaniorów. Tak więc jak ktoś to miał niech nie wywala a jak nie ma niech zakłada. Fine.
Zapisane

Kanter

  • Grupa Podlasie
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1749
  • JAWA TS 350 638-1/639
Odp: Tulejka i podkładka falista w silniku 632-200
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 21, 2011, 12:32:48 »

maiłem takie ustrojstwo w swojej CZ ... i też się zastanawiałem czy to samodielka a jednak jak piszesz oryginał;] fest!
Zapisane
Jawa TS 350 638-1/639

kamel88

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
Odp: Tulejka i podkładka falista w silniku 632-200
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 21, 2011, 13:15:39 »

Dobra chłopaki- koniec żartów. Rozebrałem przed chwilą kolejny dziewiczy silnik CZ 350 12V - czyli 472.6. Jest to już 8 z kolei silnik w którym wystepuje podkładka falista ( taka jak w 638 ) oraz cienka tulejka. Na czopie specjalne podtoczenie. Rozkminiłem z pewnym jegomościem już jakiś czas temu po co ona jest. No więc zapobiega wypluwaniu wargi uszczelniacza i oczywiście sprawia,że wirnik jest osadzony " na sprężysto". Zdjęć chyba robić nie muszę. Żeby to było raz to bym się zastanawiał. Dwa to nie miał pewności. Ale wszystkie te silniki miały to ustrojstwo. Wszystkie silniki miały tulejki w dokładnie takim samym wymiarze wiec to nie jest patent naszych mechaniorów. Tak więc jak ktoś to miał niech nie wywala a jak nie ma niech zakłada. Fine.

rozumiem że u Ciebie to jest w takiej kolejności : uszczelniacz->tulejka->podkładka->wirnik

Ja kiedy kupiłem swoja CZ miałem tak i nadal mam : uszczelniacz->podkładka->tulejka->wirnik

i cały czas miałem taka teorię że : podkładka dociska tulejkę która nachodzi na to podtoczenie wirnika i chroni przed wypadnięciem klina.
Ale twoja teoria wydaje się słuszna, jeśli każdy silnik miał zamontowane te elementy tak samo...
Zapisane
    Status GG

stan63

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
Odp: Tulejka i podkładka falista w silniku 632-200
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 21, 2011, 16:59:17 »

Witam!
Jeżeli już przestaliśmy żartować, to pozwólcie koledzy że się wypowiem w sprawie tej podkładki falistej.
Wg. mnie ( a nie jestem omnibusem myśli technicznej pepików) to jest ona po to aby
 dociskać tuleję do wew. szalki łożyska wału, aby nie tańczyła po wargach simmera , oraz ustalać tuleję ,aby nie dostawała nie potrzebnych tam przecież wibracji.
 Podkładka falista , oczywiście występuje w tych silnikach z myśli tech. pepików.
Jeżeli ktoś z kolegów jej u siebie nie stwierdził to na pewno ktoś wcześniej tam ingerował, lub rozsypała się sama ,a kawałki wypadły poza silnik.
Zapisane

mirageg3

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 69
Odp: Tulejka i podkładka falista w silniku 632-200
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 16, 2021, 09:33:01 »

Odkopuję trochę temat, ponieważ wczoraj po zdjęciu prawego dekla okazało się, że w mojej cezetce wypadł kołek ustalający wirnik. Tulejkę i podkładkę falistą miałem założona tak jak na załączonym zdjęciu, kołek wypadł po przejechaniu około 10 tyś km. I teraz sam już zgłupiałem.
Montując to w takiej kolejności podkładka odpycha tulejkę odsłaniając częściowo kołek, teoretycznie nie powinien on wypaść ale jak widać praktyka pokazuje co innego. Montując to w odwrotnej kolejności tulejka zakrywa właściwie cały kołek ale z kolei wtedy podkładka jest luźna i ociera o wał i simering. Na żadnym rysunku w instrukcjach tego nie znalazłem. Co o tym myślicie?
Zapisane

azbescik2

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 901
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Tulejka i podkładka falista w silniku 632-200
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 16, 2021, 14:23:38 »

Wywal podkładkę falista ta podkładkę i klin zaluz wirnik z krzywka na stozek tak jak powinien siedzieć zakrec w zyciu ci się nie przestawi wirnik na stozku a klin ma tylko i wyłącznie pomoc  w tym przypadku w ustaleniu wirnika przy montażu
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2021, 14:31:45 wysłana przez azbescik2 »
Zapisane
    Status GG

Uziel

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 141
  • Cz472,5 Jożin,Jawa 638-5 Odkurzacz
Odp: Tulejka i podkładka falista w silniku 632-200
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 16, 2021, 15:01:53 »

Podkładka ma za zadanie utrzymać na miejscu tuleję.
Zapisane
Zawsze beztrosko i bezrozumnie aż moja dupa legnie w trumnie czyli w bani czeski film

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 808
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Tulejka i podkładka falista w silniku 632-200
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 16, 2021, 20:44:40 »

Podkładka ma za zadanie utrzymać na miejscu tuleję.
Dokładnie tak
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

mirageg3

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 69
Odp: Tulejka i podkładka falista w silniku 632-200
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 16, 2021, 20:54:40 »

Podkładka ma za zadanie utrzymać na miejscu tuleję.
Dokładnie tak
To wiem, tylko jakim cudem ten kółek wyleciał?
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1693
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Tulejka i podkładka falista w silniku 632-200
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 17, 2021, 09:59:58 »

Mi też kiedyś wyleciał i w Jawie i w CZ. Od tej pory nie wkładam tych kołków. Jak to było fabrycznie nowe to kołek pasuje do otworu na wcisk. Ale jak już to było rozbierane to nieraz jest już za luźno.
Zapisane
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=22170.0

Redukcja biegu na tróję,
Gaz do dechy i piłuję :D

Uziel

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 141
  • Cz472,5 Jożin,Jawa 638-5 Odkurzacz
Odp: Tulejka i podkładka falista w silniku 632-200
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 17, 2021, 10:14:11 »

Zawsze można go wkleić dla spokojności.
Zapisane
Zawsze beztrosko i bezrozumnie aż moja dupa legnie w trumnie czyli w bani czeski film
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
czy powinna byc jakas podkładka?

Zaczęty przez szypowski1 Mechanika

1 Odpowiedzi
2108 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Luty 24, 2007, 23:42:12
wysłana przez nestor.mariusz
16 Odpowiedzi
6813 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 30, 2011, 22:05:25
wysłana przez FIS
5 Odpowiedzi
2648 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 31, 2013, 18:12:27
wysłana przez Marcin_93
5 Odpowiedzi
2515 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 10, 2015, 19:11:11
wysłana przez TomekTS350
5 Odpowiedzi
1257 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 13, 2018, 16:23:24
wysłana przez Dzandzoj