Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 01:59:59
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: remont kapitalny cz 350 6v  (Przeczytany 14823 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

lukash_n

  • Gość
remont kapitalny cz 350 6v
« dnia: Sierpień 11, 2011, 21:54:54 »

witam serdecznie wszystkich znachorów marki jawa/cz
od jakiegoś roku posiadam taki motór cz 350 6v (nie ma tabliczki znamionowej nie wiem jaki to model,dokładnie jak to ocenić?)
obecnie jest on w remoncie czytałem w/w forum jakiś czas ale mam problemy z interpretacja części jej treści oraz braki w wiedzy na temat naprawy silnika mojego motóra który rozebrałem jakiś czas temu
1)o co chodzi z tymi labiryntowymi uszczelniaczami (to chyba coś na wale jakieś oringi mam wał po regeneracji)
2)zakupiłem takie łożyska igiełkowe na sworznie tłokowe podobno potrzeba do nich jakieś podkładki po bokach bo jak patrzyłem faktycznie są luzy na boki(zrobiłem 2 szlif na cylindry nowe tłoki)
3)jak wciągnąć ten wał w łożyska jak to złożyć nie mam sprzętu jakiś sposób domowy??(trochę czytałem ale to mi raczej nie wyjaśniło wiele)
4)jak z tą skrzynią biegów u mnie niby wszystko jest ok ale czy dobrze poskładałem musi być jakiś specjalny układ zębatek jakieś foty
5)miałem wcześniej problem ze sprzęgłem ślizgało się po rozgrzaniu, olej dałem hipol ale nic nie dało tarcze niby ok ten automat od biegów był odłączony z każdym biegiem dawałem sprzęgło ręcznie
Te pytania to taki mały początek mojej zabawy z tym CZ chcę go doprowadzić do ładu trochę już ogarnąłem ale .....

dzięki z góry za pomoc  pozdrawiam!!!

na temat postępów mogę się wypowiadać często:)
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: remont kapitalny cz 350 6v
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 11, 2011, 22:01:54 »

to jest 472.4


to jest 472.5


to jest 472.6


to jest labirynt. do tego jeszcze jest taki oring. siedzie to koło łożyska na wale. zabezpiecza to przedostawanie się mieszanki z komory do komory korbowej.
Zapisane
    Status GG

Two-Stroke

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 97
    • MyWeb
Odp: remont kapitalny cz 350 6v
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 12, 2011, 00:06:45 »

472.4 mozesz miec tez chromowana nakładke na baku jak tutaj

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 857
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: remont kapitalny cz 350 6v
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 12, 2011, 13:07:11 »

tak po bokach korbowodu pomiędzy nim a tłokiem są takie tulejki dystansowe dwie po jednej na każdą strone.
co do wciągania wału na pewno jest to opisane na forum,poszukaj bo jest kilka metod.
sprzęgło hmm,to moze być kilka(jak nie kilkanaście) kwestii jak poskładasz maszyne to pomyślimy,ale zapewniam cie ze jest to wszystko na forum opisane na górze masz opcje "szukaj"
jeszcze raz powtarzam  wszystkie tematy były na forum poruszane i opisane,wiem bo się w pracy nudze i czytam wszystko na telefonie,poszukaj musisz się uczyć bo nikt przez neta ci nie naprawi tego
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

korczi

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 968
Odp: remont kapitalny cz 350 6v
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 12, 2011, 13:24:34 »

Ad.2 Tak potrzebujesz po 2 tulejki do każdego łożyska igiełkowego. http://www.jawaczesci.pl/465,tuleja-dystansowa-igielek-glowki-korbowodu.html
Ad.3 Są różne metody- każdy robi jak mu wygodniej. Jedni grzeją łożyska inni chłodzą wał, a jeszcze inni nic nie robią i im wskakuje- poczytaj na ten temat.
Ad.4 Oczywiście musisz wszystko dokładnie poskładać. Polecam http://www.breinride.home.pl/moto/wws/breinride.html zakładka warsztat, mechanika, porady, montaż skrzyni biegów- fajny opis ze zdjęciami.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 12, 2011, 13:26:18 wysłana przez korczi »
Zapisane
You live more in five minutes on a bike like this going flat out than some people live in a lifetime- Burt Munro
Jawa 634/12V 84'
Yamaha YZF 600 Thundercat 98'

lukash_n

  • Gość
Odp: remont kapitalny cz 350 6v
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 12, 2011, 21:17:20 »

dzięki za pomoc szczególnie kolega korczi super linki to się przyda wiem było już o tym wszystkim ale tak trochę nie jasno dla mnie, często nie działające linki czasem sprzeczne informacje, najbardziej zawsze przydaje się opis ze zdjęciami można porównać, nie chce popsuć przede wszystkim wału wyczytałem że to bywa często przy składaniu nieumiejętnym no i ta skrzynia ale już mi się więcej wyjaśniło na jej temat

nadpisze że to nie moja pierwsza przygoda z motórami miałem już wsk 125 i jawke 50 no i oczywiście kilka aut cz 350 to takie moje niespełnione marzenie dawnej młodości z lat 90 mój motor to cz 350 472.5 i tak jak na tych fotkach ma wyglądać na koniec mojego remontu ale jeszcze ma mieć gmole :)

jak zacznę składać będą na pewno jeszcze pytania
pozdrawiam
Zapisane

lukash_n

  • Gość
Odp: remont kapitalny cz 350 6v
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 27, 2011, 19:16:19 »

witam po krótkiej przerwie po społowieniu silnika przyszedł czas na zakładanie tłoków i tu spory problem zakupione przeze mnie podkładki dystansowe łożysk igiełkowych korbowodu są za grube ja mam takie łożyska co się je zakłada w całości potrzeba wtedy zakładać te dystanse? zawiozłem te tulejki do fachowca który ma je przerobić na cieńsze to dobry pomysł?
Zapisane

mishieck

  • Gość
Odp: remont kapitalny cz 350 6v
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 27, 2011, 19:18:41 »

Zły pomysł. Kup igiełki i złóż jak trzeba z tulejkami, a to łożysko w całości odłóż na półkę.
Zapisane

korczi

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 968
Odp: remont kapitalny cz 350 6v
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 27, 2011, 19:44:00 »

Pewnie że możesz wsadzić łożyska w koszyczku i będzie jeździć sam tak miałem. Lepszym rozwiązaniem są jednak igiełki ponieważ koszyczek po pewnym czasie (dość szybko przynajmniej w moim przypadku) zaczyna dzwonić co mnie osobiście strasznie denerwowało. Co kto woli :)
Zapisane
You live more in five minutes on a bike like this going flat out than some people live in a lifetime- Burt Munro
Jawa 634/12V 84'
Yamaha YZF 600 Thundercat 98'

lukash_n

  • Gość
Odp: remont kapitalny cz 350 6v
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 28, 2011, 10:32:49 »

ale ja pytałem czy do tych koszyczków potrzebne są dystanse po bokach?
Zapisane

korczi

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 968
Odp: remont kapitalny cz 350 6v
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 28, 2011, 10:42:18 »

A włóż koszyczek do korby i sobie sam odpowiedz :) Nie potrzeba niczego wkładasz koszyczek i tyle.
Zapisane
You live more in five minutes on a bike like this going flat out than some people live in a lifetime- Burt Munro
Jawa 634/12V 84'
Yamaha YZF 600 Thundercat 98'

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: remont kapitalny cz 350 6v
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 28, 2011, 11:24:48 »

apropo zakładania łożysk, to ja polecam włożyć wał na 2 godzinki do zamrażarki a wewnętrzne piasty łożysk delikatnie podgrzać palnikiem (nie za mocno,  bo to nie pomoże łożysku w dłuższej pracy), powinno wejść bez większych problemów
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

lukash_n

  • Gość
Odp: remont kapitalny cz 350 6v
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 28, 2011, 18:27:54 »

ja zrobiłem tak że ściągnąłem kartery za pomocą 4 śrub wkręconych w miejsce mocowania silnika do ramy wszystko poszło jak po maśle moim zdaniem najłatwiejszy sposób nic nie grzałem wysmarowałem tylko olejem
Zapisane

lukash_n

  • Gość
Odp: remont kapitalny cz 350 6v
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 28, 2011, 18:34:49 »

Łożyska wału w kartery wprasowałem za pomocą prasy również bez zamrażania tylko na oleju
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: remont kapitalny cz 350 6v
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 28, 2011, 18:39:32 »

ale to musisz ciągnąć równomiernie, a te śruby ciągną tylko z przodu
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

lukash_n

  • Gość
Odp: remont kapitalny cz 350 6v
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 29, 2011, 08:31:37 »

ciągnie równo przód i tył silnik społawiałem 10 minut szybko żeby silikon nie zastygł wał przekręca się leciutko nic się nie pokrzywiło
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: remont kapitalny cz 350 6v
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 29, 2011, 09:14:55 »

To ja chyba też znajdę ze 2 dłuższe śrubki 6mm, którymi będę go ściskał z tyłu, a z przody tymi od mocowania silnika do ramy, ale nie będę skąpił palnika :D, na pewno nie zaszkodzi, tylko pomoże.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

lukash_n

  • Gość
Odp: remont kapitalny cz 350 6v
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 29, 2011, 13:07:34 »

ja brałem 4 długie śruby 8mm i skręcałem równo powoli uważać trzeba żeby zębatka na wałku zdawczym się dobrze ułożyła
Zapisane

lukash_n

  • Gość
Odp: remont kapitalny cz 350 6v
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 01, 2011, 21:08:12 »

tak a propo oleju jeszcze słów 2 mam zamiar na dotarciu dać mu ten olej od piły makita albo inny wysokiej jakści pilarski zmięszać można na tym jeździć? podobno jest super jakości nie kopci nie ma nagaru smaruje jak żaden
Zapisane

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: remont kapitalny cz 350 6v
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 01, 2011, 21:49:14 »

olej do 2t to 2t. Wiec jesli jest do tego przeznaczony to możesz go lac.
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

lukash_n

  • Gość
Odp: remont kapitalny cz 350 6v
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 27, 2011, 19:04:43 »

mam spory problem z zapłonem skończyła się już regulacja a zapłon mam ciągle zbyt opóźniony nie wiem co jest nie tak jakiś problem z wałem? coś źle poskładałem
Zapisane

kamel88

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 15
Odp: remont kapitalny cz 350 6v
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 27, 2011, 19:29:58 »

a przerywacze w jakim stanie, może powycierane ? płytka prosta ?
Zapisane
    Status GG

lukash_n

  • Gość
Odp: remont kapitalny cz 350 6v
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 27, 2011, 20:01:06 »

płytka nowa przerywacze też prawie nowe
Zapisane

Kanter

  • Grupa Podlasie
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1769
  • JAWA TS 350 638-1/639
Odp: remont kapitalny cz 350 6v
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 28, 2011, 02:04:52 »

a krzywka?
Zapisane
Jawa TS 350 638-1/639

lukash_n

  • Gość
Odp: remont kapitalny cz 350 6v
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 28, 2011, 07:08:29 »

właśnie krzywka nie jest nowa ale wał był wymieniany na inny po regeneracji na wcześniejszym wale ustawienie zapłonu było około połowy możliwości regulacji a krzywka jest ta sama
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
[472] Remont kapitalny

Zaczęty przez Tomek « 1 2 3 4 5 » Mechanika

122 Odpowiedzi
38697 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudzień 24, 2006, 22:42:50
wysłana przez STÓWA
REMONT

Zaczęty przez JAWOWICZ TS Opowieści warsztatowe

3 Odpowiedzi
3705 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Luty 03, 2007, 21:32:52
wysłana przez AndrewS
16 Odpowiedzi
9961 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 08, 2011, 13:40:10
wysłana przez Tritan
CZ 175 487 - remont kapitalny

Zaczęty przez skyline11 « 1 2 » Mechanika

39 Odpowiedzi
16003 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 09, 2012, 23:45:45
wysłana przez skyline11
74 Odpowiedzi
21714 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 11, 2017, 10:29:51
wysłana przez mostasz