Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 07:19:31
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638  (Przeczytany 49769 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 776
  • Ile to już lat ?
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #75 dnia: Luty 26, 2017, 09:06:39 »

Jeżeli ta tulejka się obraca a właściwie zatrzymuje ją simmering to znaczy że jest zbyt słabo dociśnięta przez wirnik do łożyska.
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #76 dnia: Luty 26, 2017, 09:12:02 »

Dokładnie tak. A jak jej wogóle nie ma to problem sam się rozwiązuje :P
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #77 dnia: Luty 26, 2017, 10:45:34 »

Tulejkę zastosowali dlatego ,że zastosowali łożysko dwurzędowe szerokie i nie za bardzo jest tam miejsce dla uszczelniacza a jeżeli jest to bardzo mało ;) Szczerze mówiąc nie wiem ile ,bo karteru od TS nie kojarzę niestety i mogę się oczywiście mylić  :( 
Ja nie wiem dlaczego jeszcze nikt z Was nie wpadł na pomysł założenia czegoś takiego np.TMB305JR2C3
Jest to łożysko wzmocnione które z pewnością wytrzyma więcej niż to dwurzędowe a miejsca na uszczelniacz będzie więcej o 3mm . Można wtedy kupić szerszy uszczelniacz dwuwargowy i problem z głowy :)
Czopy sa nawęglane i hartowane a więc twarde (przynajmniej te które kiedyś robili i ja robię ;) ) Jeżeli wypracują sie pod uszczelniaczem to myślę ,że nie na tyle by przepuszczać  no chyba ,że uszczelniacz jest oszczędnościowo kupiony za 2 zeta :)




Już spojrzałem na manuala i...jest miejsce  ,ale tak na styk. Dwie wargi na uszczelniaczu mogą się nie mieścić chociaż...pewnie się mieszczą  skoro sa Koledzy którzy rezygnują z tych tulejek ;)
Poza tym CZ 12V ma zwykłe łożysko i działa, to myślę ,że TS na TMB będzie działało tym bardziej .
« Ostatnia zmiana: Luty 26, 2017, 12:21:44 wysłana przez Markoltent10 »
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #78 dnia: Luty 26, 2017, 14:07:02 »



Po prostu nurtuje mnie dlaczego prawy gar dymi bardziej niż lewy. Uzasadnienie "to taka konstrukcja" mnie nie satysfakcjonuje. Maszyna ma chodzić jak zegarek i koniec kropka. Będę szukał przyczyny eksperymentując z zapłonem i konstrukcją mechaniczną.

Może należałoby zapytać np Dragona czy wymiana gaźnika na inny  ma wpływ na różnicę dymienia pomiędzy cylindrami.

Podstawa to taka sama kompresja, wyprzedzenie zapłonu, takie same świece, sprawne cewki, czyste OBA wydechy(czasami jak się kręcimy koło domu i moto nie wypala nam całego syfu z wydechu na trasie to sporo się odkłada nam niespalonej benzyny wydeszku. U mnie raz w prawym, raz w lewym. Po przejechaniu 30-40 km oba kopcą tak samo a wydechy czyste)w jak i.... porządny gaźnik:) czasami dymi z jednego gara ponieważ nie jest uszczelniony tłoczek ssania. Druga sprawa - lewy gar zawsze ma niższą temperaturę, co wykazał Jabaman(jeśli przekręciłem nick to przepraszam), niższa temperatura to zapewne sprawa oleju w krzynce chłodzący ściankę komory korbowej po lewej stronie:)

U mnie po założeniu DellOrto silnik przestał aż tak dymić, w wydechu mniej się tego odkłada oraz od momentu montażu przestał mi strzelać wkładami z tłumika:)

Co do łożyska - szkoda, że nie wiedziałem o tym wczesnej i poszło 60 zł na dwurzędowe. Chociaż od dłuższego czasu się zastanawiałem nad łożyskiem lepszym, współczesnym w miejsce tych drogich dwurzędowych. Następnym razem kupię łożysko wzmocnione jednorzędowe na wał. Jeśli Markoltent twierdzi,że wytrzyma więcej niż dwurzędówki to mi wystarczy w zupełności:P
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #79 dnia: Luty 27, 2017, 07:30:23 »

Hmm...to tanie też nie jest niestety kol.Dragon. Podobna cena ,ale parametry inne ,bo to typowo motoryzacyjne łożysko ,ze wzmocnionym koszem na kulki i podwyższonym standardem wykonania  . To tylko tyle ,więc nie ma czego aż tak bardzo żałować ;)

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #80 dnia: Luty 27, 2017, 08:02:19 »

Druga sprawa - lewy gar zawsze ma niższą temperaturę, co wykazał Jabaman(jeśli przekręciłem nick to przepraszam), niższa temperatura to zapewne sprawa oleju w krzynce chłodzący ściankę komory korbowej po lewej stronie:)

Dragon, w moim zaprzegu (gonionym dosc ekstremalnie bo po autostradzie) na lewej glowicy jest wyzsza temperatura niz na prawej. 
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=28957.msg298974#msg298974

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #81 dnia: Luty 27, 2017, 19:43:55 »

Markoltent - cóż, jak będę musiał znowu wymienić łożyska to się skusze na to jednorzędowe wzmacniane i porównam odczucia:P

Yabaman - przepraszam za błąd, dałbym sobie głowę uciąć, że wspominałeś o niższej temperaturze lewego gara.... Teraz będę doszukiwał tych detali przed napisaniem, pamięć jednak u mnie szwankuje.
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

michal_t

  • elektronik
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 170
  • Cezet 350 Wrocław
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #82 dnia: Marzec 01, 2017, 19:33:11 »

Zdemontowałem tuleję i podkładkę pod alternatorem oraz wymieniłem simering na 25x52x7. Niestety stożek na wale zaczyna się bardzo szybko i druga warga nic nie daje (jest szczelina). Simering lekko nacięty w miejscu rowka smarującego łożysko. Pierścień segera też ustawiony tak, aby nie zasłaniał rowka. Silnik chodzi dobrze, czy lepiej przez zmianę simeringu ciężko powiedzieć bo też robiłem zmiany w gaźniku.







Zapłon na przerywaczu jest mało dokładny. Rozebranie i złożenie też mogło jakoś wpłynąć. Będzie chwila to przetestuję zapłon elektroniczny na transoptorach.







Zmiana zapłonu znacznie poprawiła równomierne spalanie (już dymią równo).
https://www.youtube.com/watch?v=aL99tPv_QGg
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2017, 22:06:38 wysłana przez michal_t »
Zapisane
    Status GG

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #83 dnia: Listopad 24, 2017, 23:51:24 »

Lekki odkop:)
Przypomniało mi się, że rozmawiałem z Panem Markiem odnośnie łożyska jednorzędowego w miejsce 3205 na prawym czopie. Niestety, TMB z linku ma mniejszą nośność. Nie zdecydowałem się na wymianę 3205 na rzecz TMB.

W Oringu w Szczecinie istnieje możliwość wykonania uszczelniacza na zamówienie. Może po prostu wykonać 25x52x5 mm i założyć bez tulejki na wale?

Oring uszczelniający wałek obrotomierza wykonali na następny dzień w cenie 10 zł za sztukę.
« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2017, 23:53:24 wysłana przez Dragon on the Blue Sky »
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3258
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #84 dnia: Listopad 25, 2017, 16:36:34 »

Lekki odkop:)
Przypomniało mi się, że rozmawiałem z Panem Markiem odnośnie łożyska jednorzędowego w miejsce 3205 na prawym czopie. Niestety, TMB z linku ma mniejszą nośność. Nie zdecydowałem się na wymianę 3205 na rzecz TMB.

W Oringu w Szczecinie istnieje możliwość wykonania uszczelniacza na zamówienie. Może po prostu wykonać 25x52x5 mm i założyć bez tulejki na wale?

Oring uszczelniający wałek obrotomierza wykonali na następny dzień w cenie 10 zł za sztukę.
Po co robić na zamówienie jak można normalnie kupić :)
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #85 dnia: Listopad 25, 2017, 20:17:33 »

Można kupić. Ale jak miałbym kupić uszczelniacz za 5 zł w sklepie internetowym,a za przesyłkę 10 zł płacić i jeszcze czekać kilka dni na dostawę przeplacajac 5 zł to się rzeczywiście opłaca:-) A w Szczecinie ciężko dostać od ręki takie uszczelniacz:-)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Paweł Świecie

  • Mapa jawerów-indianscout.
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 158
  • Jawa 638.1+Velorex562, Kawasaki VN 800 Classic
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #86 dnia: Listopad 25, 2017, 22:46:29 »

Można kupić. Ale jak miałbym kupić uszczelniacz za 5 zł w sklepie internetowym,a za przesyłkę 10 zł płacić i jeszcze czekać kilka dni na dostawę przeplacajac 5 zł to się rzeczywiście opłaca:-) A w Szczecinie ciężko dostać od ręki takie uszczelniacz:-)
To masz pecha,w Świeciu mam sklep,w którym praktycznie każdy rodzaj łożyska i uszczelniacza dostanę od ręki.Trochę dziwne że w tak dużym mieście jak Szczecin nie możesz dostać uszczelniacza...chyba że patrzysz tylko w sklepach z częściami do motocykli/samochodów a czasem wystarczy wejść do sklepu z częściami do maszyn...
Zapisane
Motor bez wozu jest jak kobieta bez piersi-niby jeździć się da ale to nie to...

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #87 dnia: Listopad 26, 2017, 10:02:39 »

Taki simering kupisz w każdej Agromie, hydraulice siłowej, sklepy motoryzacyjne też
nieraz mają. To jest standardowa rzecz.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Paweł Świecie

  • Mapa jawerów-indianscout.
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 158
  • Jawa 638.1+Velorex562, Kawasaki VN 800 Classic
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #88 dnia: Listopad 26, 2017, 15:06:59 »

Taki simering kupisz w każdej Agromie, hydraulice siłowej, sklepy motoryzacyjne też
nieraz mają. To jest standardowa rzecz.
No właśnie,ja kupuję w sklepie,który zajmuje się przede wszystkim technologią uszczelnień,hydrauliką siłową i łożyskami...ma też dział ze śrubami wszelkiej maści i rozmiaru oraz narzędzia...
Zapisane
Motor bez wozu jest jak kobieta bez piersi-niby jeździć się da ale to nie to...

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #89 dnia: Listopad 27, 2017, 11:46:32 »

No cóż. W agromie w Koszalinie nie mogę tego od ręki dostać,tak samo jak w agromie we wsi obok. Na ogół kupowałem takie graty razem z łożyskami,ale czas oczekiwania to i tydzień wychodził,a ja musiałem dosyć szybko to mieć,bo mnie przegląd gonił:-)
Generalnie jak przychodzę do rolniczego to mało rzeczy mają,jeszcze w żadnym nie mieli tego uszczelniacza

EDIT: Już znalazłem dystrybutora na terenie Szczecina, który od ręki załatwia wszystkie łożyska i uszczelniacze w cenach hurtowych, najpopularniejsze produkty mam na miejscu w ciągu 3 dni. TLC Szczecin - ostatnio mieli nawet FAGi 3205 C3 w cenie 25 zł(nie podróby)...
Współpracują z ORING Szczecin, więc w przypadku potrzeby wyrobienia od zera konkretnego uszczelniacza - nie ma problemu, aby wysłać je razem z łożyskami.
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2018, 18:54:57 wysłana przez Dragon on the Blue Sky »
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

elroj

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 341
  • JAWA 350/640 Sport White Style
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #90 dnia: Maj 05, 2018, 10:37:42 »

Proszę moderatora o podpięcie do pierwszego posta w tym wątku, uszczelniacz wałka obrotomierza w 634 i 638 dwa simeringi 6x12x5 montowane jeden za drugim dla lepszego uszczelnienia, do popychacza sprzęgła można zamontować dwa simeringi 5x16x7 także montowane jeden za drugim, należy je tylko wkleić na pastę uszczelniająca lub klej bo wymiar zew w karterze to 16,3
« Ostatnia zmiana: Maj 05, 2018, 10:43:32 wysłana przez elroj »
Zapisane
bo jazda na CEZECIE to najlepsza jazda na świecie a jazda na JAWIE to spełnienie marzeń !!! :-)

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 947
  • :)
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #91 dnia: Październik 26, 2018, 20:54:08 »

Tulejkę zastosowali dlatego ,że zastosowali łożysko dwurzędowe szerokie i nie za bardzo jest tam miejsce dla uszczelniacza a jeżeli jest to bardzo mało ;) Szczerze mówiąc nie wiem ile ,bo karteru od TS nie kojarzę niestety i mogę się oczywiście mylić  :( 
Ja nie wiem dlaczego jeszcze nikt z Was nie wpadł na pomysł założenia czegoś takiego np.TMB305JR2C3
Jest to łożysko wzmocnione które z pewnością wytrzyma więcej niż to dwurzędowe a miejsca na uszczelniacz będzie więcej o 3mm . Można wtedy kupić szerszy uszczelniacz dwuwargowy i problem z głowy :)
Czopy sa nawęglane i hartowane a więc twarde (przynajmniej te które kiedyś robili i ja robię ;) ) Jeżeli wypracują sie pod uszczelniaczem to myślę ,że nie na tyle by przepuszczać  no chyba ,że uszczelniacz jest oszczędnościowo kupiony za 2 zeta :)




Już spojrzałem na manuala i...jest miejsce  ,ale tak na styk. Dwie wargi na uszczelniaczu mogą się nie mieścić chociaż...pewnie się mieszczą  skoro sa Koledzy którzy rezygnują z tych tulejek ;)
Poza tym CZ 12V ma zwykłe łożysko i działa, to myślę ,że TS na TMB będzie działało tym bardziej .


odkopie troszke temat, jako ze zbliza sie remont silnika zastanawiam sie nad zastosowaniem jednorzedowego łozyska na prawa strone wału, stosował ktos juz to łozysko o ktorym wspominal Marek ?ciekawi mnie jak sie sprawdza
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #92 dnia: Październik 27, 2018, 16:32:15 »

Mailem je stosować,ale Pan Marek stwierdził,że ma mnuejsza nośność niż fabryczne.
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1466
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #93 dnia: Październik 27, 2018, 16:57:04 »

Mailem je stosować,ale Pan Marek stwierdził,że ma mnuejsza nośność niż fabryczne.
czyli nie zastosowałeś więc nie masz nic na ten temat do powiedzenia więc po co spamujesz  >:(
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #94 dnia: Czerwiec 30, 2020, 07:57:50 »

Panowie, ile igiełek potrzeba do sworznia tłoka, bo zapomniałem?

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 752
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #95 dnia: Czerwiec 30, 2020, 07:59:34 »

28 szt na jeden sworzeń jak dobrze pamiętam  ;D  .
Zapisane

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Łożyska i uszczelniacze w silnikach 634/632/638
« Odpowiedź #96 dnia: Czerwiec 30, 2020, 08:17:49 »

Dzięki!
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
0 Odpowiedzi
3272 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 29, 2013, 16:07:18
wysłana przez kichau
0 Odpowiedzi
3084 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wrzesień 01, 2013, 23:08:06
wysłana przez mechanik350
1 Odpowiedzi
3615 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wrzesień 03, 2013, 23:47:45
wysłana przez Blenders
10 Odpowiedzi
4073 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Październik 04, 2017, 19:22:33
wysłana przez Maliniasty
7 Odpowiedzi
2329 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 31, 2019, 07:43:11
wysłana przez kolba RIP