Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 15:49:11
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 8   Do dołu

Autor Wątek: Strażak - Cezet 350 Typ 472.6  (Przeczytany 39142 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 403
Odp: Strażak - Cezet 350 Typ 472.6
« Odpowiedź #50 dnia: Sierpień 31, 2011, 22:42:13 »

Owszem, można dać komuś kto wie z czym ma do czynienia i jak się za to zabrać, ale do jakiegoś paproka to niema co... pozniej pół karteru młotkiem obite bo "łożyska nie wchodziły"...

ForesT

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 225
  • Starszy informatyk :)
Odp: Strażak - Cezet 350 Typ 472.6
« Odpowiedź #51 dnia: Sierpień 31, 2011, 22:58:30 »

Łożyska nie wchodziły, a kartery się nie łączyły :D
Musiałem kupować nowe kartery, moje nie były już równe... :P Jak się używało młotka i przecinaka do rozpoławiania...
Samemu najlepiej zrobić, bynajmniej człowiek zdobędzie trochę praktyki przy Swoim sprzęcie i będzie umiał go naprawić :)
Zapisane
    Status GG
Motocykl to nie wszystko. Liczy się pasja!

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Strażak - Cezet 350 Typ 472.6
« Odpowiedź #52 dnia: Sierpień 31, 2011, 23:21:31 »

skończyliście te rozmowy o heńkach z pod sklepu i wskach ? Cylinder nie ma progu to założe ten nowy tłok i pierścienie. Powoli sobie pojeźdze i przygotuje go do wyprawy w góry. Tak sobie myślę czy od razu nie wyciągnąć wału z lewej połowki i wyczyścić skrzynie korbową. Może są tam jakieś niepożądane elementy
Zapisane
    Status GG

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 403
Odp: Strażak - Cezet 350 Typ 472.6
« Odpowiedź #53 dnia: Sierpień 31, 2011, 23:22:47 »

Sprawdzić nie zaszkodzi, przynajmniej będziesz miał pewność że jednak nic tam niema.

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Strażak - Cezet 350 Typ 472.6
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 03, 2011, 15:02:01 »

5 godzin przed wypadkiem złożyłem kartery uprzednio wymieniając łożyska i tulejki w silniku. Blok silnik leżakuje już ponad miesiąc złożony na sylikonie K2, pozostało założyć łożyska, tłoki garki i głowice.

Dzisiaj przyszedł zapłon od Janka, wygląda fajnie, i mam nadzieję, że będzie się sprawował tak jak wszyscy zachwalają. Niestety z przyczyn niezależnych ode mnie pierwsze testy odbędą się dopiero po złożeniu silnika czyli za jakieś 3 tygodnie.






Jak już zapewne niektórzy wiedzą przygotowuję się do gruntownej renowacji ramy i nadwozia. Powoli kompletuje też szczegóły jak uchwyty lampy, nowa lampa tył i przód, zawieszenie półki zegarów, lepsze tłumiki i inne mniej ważne pierdółki.

Mam nadzieję, że na następnym zlocie Cebula godnie stanie obok Jawsimowej Czereśni i Darknesowej, nie pamiętam jak jej tam było ;)
O ile świat się nie skończy to mam nadzieję, że odnowiona Czesława odwiedzi rodzinne strony i zawiezie mnie nastepne VSJ.
LWG Panowie  <punk>
Zapisane
    Status GG

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Strażak - Cezet 350 Typ 472.6
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 04, 2011, 16:09:09 »

Wpisałem w googla " Cezet 350 Typ 472.6 " i pokazała się moja CZ na jakimś dziwnym nowym portalu http://www.vehibase.com/cz-350-type-472-6/photo-1.htm
Zapisane
    Status GG

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Strażak - Cezet 350 Typ 472.6
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 04, 2011, 16:14:04 »

Hehe, u mnie w 638 tłoki wyglądają tak samo  <lol>
Jak je zobaczyłęm to się troszkę zdziwiłem, Strażak czy Ty też miałeś luz międzi tłokiem a cylindrem, że było widać prawie cały pierścień z jednej strony?  <thumbup>
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Strażak - Cezet 350 Typ 472.6
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 04, 2011, 16:24:01 »

No właśnie nie, tyle, że cały czas dzwonił, na garku progu nie ma. Ściągnę pierścienie i pomierzę na nich luzy, może ryżowe się ztarły
« Ostatnia zmiana: Październik 04, 2011, 16:44:47 wysłana przez Strażak »
Zapisane
    Status GG

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Strażak - Cezet 350 Typ 472.6
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 16, 2011, 21:14:15 »

Wczoraj skończyłem składać silnik <thumbup> Dzisiaj trafił do ramy, nawet zamontowałem zapłon by SofCHJanek, były małe komplikacje ale minęły. Silnik odpalił z 3 czy 4 kopa, potem już tylko na smyrnięcie kopki.
Jutro wprowadzę jeszcze małe korekty, dokręcę głowiće i jak kupię linkę sprzęgła( nie mam takowej, uległa zniszczeniu ) zrobię próby drogowe. Jak przejdzie je pomyślnie, uznam, że zapłon jest w pełni sprawny i praca nie poszła na marne. Oczywiście, zobaczymy jak się sprawują nowe tulejki w skrzyni i łożyska ;)
Zapisane
    Status GG

żuko999

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 28
Odp: Strażak - Cezet 350 Typ 472.6
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 16, 2011, 21:18:33 »

farciaż
ja dopiero będę wyciągać z ramy silnik <punk>
Zapisane
    Status GG
Moje marzenie stało się jawą :)
661222960

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Strażak - Cezet 350 Typ 472.6
« Odpowiedź #60 dnia: Październik 16, 2011, 22:11:29 »

Czekam na test zapłonu jak czesia będzie na nim chodzić.
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Strażak - Cezet 350 Typ 472.6
« Odpowiedź #61 dnia: Październik 17, 2011, 17:13:45 »

Dzisiaj objechałem Cezetkę ;) Jak wrażenia ? Na pewno ciągnie z dołu o wiele lepiej, zaraz po ruszeniu, pod górkę na trawie wrzucam dwójkę i idzie jak czołg, lekko gazu i wyrywa. No może nie jest, aż tak kolorowo, może przesadziłem ale czuć różnicę jak na platynach. Na wysokich nie wiem jak bo moto nie kręciłem wyżej jak 4000 i to tylko na 2 razy, tak cały czas do 3000. Iskra niebieściutka, skacze ze świecy na cylinder jak żaba po ulicy na deszczu z trzaskiem rozjechanego ślimaka :>
Po objechaniu, dokonałem kontroli, bo przyznam się szczerze, nie ustawiałem zbyt dokładnie i wyszło tak Prawy 2,72 , lewy 2,75, więc mówię nie ruszam tego, szkoda się bawić, skoro jest wszystko założone.
Koszyczki dalej dzwonią, jak dzwoniły, nawet głośniej  :> więc na to zapłon nie pomógł. Aha i mimo, że nie ma kondensatorów i platynek to lewy i tak mocniej dymi, jak to na Jawę przystało  :P





Robione kalkulatorem  :>
« Ostatnia zmiana: Październik 17, 2011, 19:10:43 wysłana przez Strażak »
Zapisane
    Status GG

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5
Odp: Strażak - Cezet 350 Typ 472.6
« Odpowiedź #62 dnia: Październik 17, 2011, 18:46:45 »

jak dla mnie  to żadnej różnicy nie ma na tym zapłonie dopiero na vape jakoś jawa inaczej chodzi ;) tyle lepiej że nie ma kondensatorów i platynek ale ja na platynki tam nie narzekam 5tyś zrobiłem i nie dotykałem w tym sezonie:) ale oby jak najwięcej przejechanych km na tym zapłonie :)
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Strażak - Cezet 350 Typ 472.6
« Odpowiedź #63 dnia: Październik 17, 2011, 18:58:23 »

Może i masz rację, po prostu dawno nie jeździłem albo odczucie wywołane fascynacją, ale działa i na razie jest z głowy ;)
Zapisane
    Status GG

kuchar

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 65
  • Jawa 638-0
Odp: Strażak - Cezet 350 Typ 472.6
« Odpowiedź #64 dnia: Październik 17, 2011, 19:22:38 »

Jakiej firmy ten zapłon ?

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Strażak - Cezet 350 Typ 472.6
« Odpowiedź #65 dnia: Październik 17, 2011, 19:45:11 »

SofCHJanek  ;)
Zapisane
    Status GG

kuchar

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 65
  • Jawa 638-0
Odp: Strażak - Cezet 350 Typ 472.6
« Odpowiedź #66 dnia: Październik 17, 2011, 19:53:44 »

A znalazłem na forum, ciekawa sprawa zobaczymy jak Ci się to będzie sprawować, też bym taki patent sobie kupił bo vape póki co za drogi dla mnie.

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Strażak - Cezet 350 Typ 472.6
« Odpowiedź #67 dnia: Październik 17, 2011, 20:00:27 »

na forum kilka osób ma ten patent i nie narzekają ;)
Piotrex na tym patencie przyjechał do mnie z Kleszczowa, był w Czechach i nie żałuje ani grosza ;)
Zapisane
    Status GG

kuchar

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 65
  • Jawa 638-0
Odp: Strażak - Cezet 350 Typ 472.6
« Odpowiedź #68 dnia: Październik 17, 2011, 20:02:34 »

Tylko chyba cewki trzeba mieć identyczne i nowiutkie, bo gdzieś tam czytałem że najważniejsze dobre cewki dobrać.

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Strażak - Cezet 350 Typ 472.6
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 17, 2011, 20:13:30 »

Mówisz do mnie czy do niego ?

Nie wiem jak to rozwiązać ? Kupić 2 za 120 zł z Jawaczesci.pl czy kupić kilka z aukcji po 9,99 / 19,99 i liczyć na farta ?
Zapisane
    Status GG

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Strażak - Cezet 350 Typ 472.6
« Odpowiedź #70 dnia: Październik 29, 2011, 21:25:29 »

Tak sobie jeżdżę łikendowo na zapłonie kolegi Janka, na razie bezawaryjnie i tak trzymać. Powoli przymierzam się do zakupu paru fantów i przygotowaniu moto do wyjazdu na wiosnę, póki co jeżdżę takim sztruclem jak na zdjęciach poniżej. Strach się przyznawać ale w przyszłym tygodniu chyba stawiam na warsztat Japonię ;) co by ją do sezonu przygotować ( 1500 - 2000 zł ) dlatego jeszcze CZ się nie świeci ale będzie.

Parę fotek mojego Garage :






Zapisane
    Status GG

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 403
Odp: Strażak - Cezet 350 Typ 472.6
« Odpowiedź #71 dnia: Październik 29, 2011, 21:41:38 »

Właśnie miałem Cie pytać jak się zapłon od Janka spisuje, jakie różnice w działaniu między przerywaczami, oraz jak to w ogóle się montuje ?

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Strażak - Cezet 350 Typ 472.6
« Odpowiedź #72 dnia: Październik 29, 2011, 21:53:32 »

Montaż jest taki :
Znajdujesz sobie miejsce na moduł zapłonowy, montujesz go i potem rozprowadzasz wiązki kabli, jedna do altka druga do cewek.
Demontujesz Altek, ściągasz wirnik, potem z niego krzywkę, zakładasz wirnik na czop, potem altek, następnie płytkę zapłonową wtedy wciskasz walcokrzywkę na wirnik i dokręcasz starą śrubą. Walec ma być jak najbliżej hallotronów ale ma nie obcierać, jak jest za blisko to w zestawie masz dystanse.
Podłączasz kable według schematu, po 3 kable na garnek i ustawiasz zapłon, w zależności jak podłączysz i jak jest ustawione urządzenie, to najpierw na dole albo na górze. Ładowanie cewki sygnalizuje dioda na module więc nie potrzeba żadnych czujników, tylko zegarek co by zapłon dokładnie ustawić. Jak wszystko dobrze zamontujesz to ustawienie zapłonu 2 minuty na obu garach.

Jak to chodzi ? Iskrę ma dużą, moto nieco lepiej idzie z dołu, tak mi się wydaję, nie musisz się obawiać, że coś się przestawi, nie przerywaczy i kondensatorów więc minimalizm obsługi. Jak ze spalaniem nie wiem, bo jeszcze nie jeździłem na trasie, może jutro się przejadę to będę wiedział coś więcej.
Zapisane
    Status GG

Tigras

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 403
Odp: Strażak - Cezet 350 Typ 472.6
« Odpowiedź #73 dnia: Październik 29, 2011, 22:18:19 »

Tak się właśnie zastanawiam, czy skoro już robię generalkę silnika, to czy się też o ten zapłon nie pofatygować. Bo szczerze mówiąc, nie chce mi się smarować przerywaczy co 500 km ;] Poczekam na info co do spalania ;]

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: Strażak - Cezet 350 Typ 472.6
« Odpowiedź #74 dnia: Październik 29, 2011, 22:50:49 »

Nie ma potrzeby zdejmowania altka i wirnika aby zdjąć stara krzywkę. Walcokrzywka? W miejsce krzywki montujemy magnes.
Ja osobiście po takiej przeróbce wymianę przewodów wysokiego napięcia i nasadek świeczek. Spalanie? Na trasie Brańsk-Łodź przelotowa 95 wynik 4.2l/100km
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 8   Do góry