Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 08:45:55
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Sprężynka w lince sprzęgła.  (Przeczytany 6401 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Saladin

  • Gość
Sprężynka w lince sprzęgła.
« dnia: Czerwiec 05, 2011, 09:37:10 »

Czy ma któryś z kolegów taki patent?


Znalazłem to na filmiku tego Angola: terence20001 i chyba coś takiego sobie zrobię bo teraz muszę klamkę czasami dopychać.
Zapisane

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Sprężynka w lince sprzęgła.
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 05, 2011, 09:39:39 »

Tez kiedyś o tym myślałem, bo Sprzęgło się strasznie ciężko wciskało, Nalałem do linki Oleju w sprayu i sprzęgło chodzi lekko i samo odbija. Spróbuj, <cheers>
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Sprężynka w lince sprzęgła.
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 05, 2011, 09:43:11 »

Sprawdź czy bez zapiętej linki klamka luźno Ci chodzi. Ja miałem tak, że śruba lusterka była mocno dokręcona i ściskała cały uchwyt blokując swobodny ruch klamki.
Zapisane

Saladin

  • Gość
Odp: Sprężynka w lince sprzęgła.
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 05, 2011, 09:59:50 »

Linka jest nowa i chodzi lekko ale po ruszeniu zostaje 3-4 mm luzu na klamce, który likwiduję popychając klamkę do przodu, a sprężynka robiłaby to za mnie ;)
Zapisane

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Sprężynka w lince sprzęgła.
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 05, 2011, 10:06:26 »

Może automat ma już duży luz? Albo wyreguluj inaczej sprzęgło, tzn żeby zmienić napięcie linki przy klamce i dodać przy automacie.
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Ciechu

  • Gość
Odp: Sprężynka w lince sprzęgła.
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 05, 2011, 12:38:32 »

Po prostu skasuj ten luz. Odkręć śrubkę w końcowym "okuciu" linki i przesuń je naciągając linkę za je koniec. Taka sprężyna spowoduje że dźwignia będzie stawiać większy opór. Jeżeli dźwignia wycisku nie wraca do pozycji zerowej to przyczyn może być kilka. Po pierwsze to co Lopez napisał, też tego doświadczyłem podczas montażu lusterek. Po drugie syf przy osi obrotu klamki ale także brudna linka, brudny i nienasmarowany 'automat' sprzęgła no i na końcu syf i brak oleju w wałku sprzęgłowym powodujący tarcie popychacza o wałek. Może być jeszcze nieodpowiedni oring w zaślepce wałka zdawczego. 
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Sprężynka w lince sprzęgła.
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 05, 2011, 14:09:54 »

Według mnie to jest właśnie luz zwykły. Jeśli sprzęgło wysprzęgla prawidłowo i nie ślizga to po co się tym przejmujesz.
Cytuj
Po prostu skasuj ten luz.
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Sprężynka w lince sprzęgła.
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 05, 2011, 14:45:25 »

Miałem taki patent w 175 bo myślałem że linka się zacina, ale nic nie pomogło bo przyczyną ślizgania były badziewne tarcze za 20zł
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Ciechu

  • Gość
Odp: Sprężynka w lince sprzęgła.
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 05, 2011, 14:46:41 »

Oczywiście określony luz musi pozostać. Jednak 3-4mm to zbyt dużo. Chyba że źle zrozumiałem, w którym miejscu go mierzysz. Książka podaje 2mm w szczelinie pomiędzy klamką a obsadą klamki. Jeśli te 3-4mm oszacowałeś na końcu dźwigni to pewnie wszystko się zgadza a ja nie do końca zrozumiałem zamysł tematu. Tak czy inaczej ja wyregulowałem sprzęgło z prawidłowym luzem i nie czuję potrzeby dopychania klamki do przodu więc może jednak zostawiłeś zbyt dużo tego luzu :)
Zapisane

Ciechu

  • Gość
Odp: Sprężynka w lince sprzęgła.
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 18, 2011, 00:03:38 »

Po dłuższej przerwie znów zacząłem śmigać Jawą i przyłapałem się na tym że również popycham dźwignię sprzęgła paluchami, także Saladin zwracam honor. Trzeba szukać sprężyny :)
Zapisane

Saladin

  • Gość
Odp: Sprężynka w lince sprzęgła.
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 18, 2011, 06:26:48 »

 :D przyjmuję mój "honor" z powrotem ;)
Sprzęgło działa OK, wszystko po zimowej "kapitalce" jest czyściutkie, linki są nowe, oś obrotu klamki przesmarowana wazeliną techniczną, śruba mocowania lusterka również dokręcona odpowiednio. Po prostu górne okucie linki siedzi sobie na swoim miejscu, a linka się z niego wysuwa i klamka potrafi "zostać" w pozycji "do kierowcy". Trzeba ją wtedy pchnąć palcami do przodu. Właśnie sprężynka załatwiła by to z mnie.
Zapisane

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Sprężynka w lince sprzęgła.
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 18, 2011, 09:18:04 »

A jeśli pozostaje w pozycji "do kierownicy" to sprzęgło wyłączone całkowicie??
Zapisane

Saladin

  • Gość
Odp: Sprężynka w lince sprzęgła.
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 18, 2011, 09:28:08 »

A jeśli pozostaje w pozycji "do kierownicy" to sprzęgło wyłączone całkowicie??
Tak. Wszystko jest w porządku tylko denerwuje mnie jak klamka tak odstaje  :-/
Zapisane

FIS

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 420
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Sprężynka w lince sprzęgła.
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 18, 2011, 11:15:19 »

Wazelina techniczna do smarowania układów w motocyklu jest za słaba.
Wypłucze Ci ją pierwszy deszcz.
Proponuje HHS2000 lub jakis smar do wysokich obciazeń najlepiej np. SKFa. W sumie też go wypłucze, ale juz po kilku deszczach a nie od razu.
Najlepszy do tego jest smar sylikonowy po pneumatyki, jego nic nie wypłukuje, tylko że ciężko go dostać...
 :)
Zapisane
600RT 1935
M-04 1953
FLST 1990
FLHTC 1997
FXSTC 1998
FXSTS 1998

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Sprężynka w lince sprzęgła.
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 18, 2011, 11:47:59 »

No więc te 3-4mm to jest zwyczajny luz który możesz skasować regulacją na lince. Tyle.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
8 Odpowiedzi
3527 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 16, 2008, 10:01:06
wysłana przez Renegade
16 Odpowiedzi
6040 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 25, 2008, 17:21:34
wysłana przez connect
5 Odpowiedzi
3294 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 17, 2009, 22:22:08
wysłana przez marqs
7 Odpowiedzi
3088 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwiec 09, 2014, 09:07:50
wysłana przez Tigras
2 Odpowiedzi
862 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 04, 2022, 23:18:22
wysłana przez greg