Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Marzec 29, 2024, 14:03:53
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS  (Przeczytany 70395 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #50 dnia: Marzec 10, 2015, 13:32:01 »

Jikov wcale nie jest taki prymitywny jak się niektórym wydaje na pierwszy rzut oka ;)

Od siebie dodam że zakłócenia w pracy silnika mogą pochodzić z nieszczelnych gwintów. Kiedyś przez przypadek przy czyszczeniu gaźnika sprężonym powietrzem pojawiły się bańki dookoła części nr. 15 http://www.bitstudio.pl/milimetr/8.htm.

Dałem na wszystkie gwinty które były nieszczelne taśmę teflonową i dało się zauważyć różnicę w kulturze pracy silnika
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #51 dnia: Marzec 10, 2015, 15:09:00 »

Dywagacje w tym watku sa o dyszach do Jawy 350TS wiec sie podepne.
Gaznik, z ktorym kupilem moja jawe to Jikov 2855 o konfiguracji dysz 40-75-80. W ukladzie dolotowym byla tez za gaznikiem kryza ( "uszczelka" zmniejszajaca przekroj kanalu ssania) a przed gaznikiem lejek, ktory wypadl ze swego gniazda w airboksie. Dysze i cala konfiguracja dolotu sa na pewno oryginalne (potwierdzilem u poprzedniego wlasciciela, ktory nawet nie bardzo wie o co biega) a moto bardzo zwawo z tym smigalo. Ostatnio eksperymentuje z gaznikami i dolotem. Na gazniku Jikov 2838 z dyszami 40-72-92, bez kryzy i z lejkiem w airboksie moto jest jeszcze zwawsze (o innych gaznikach wspominam w innym watku). Po zalozeniu dyszy 80 w miejsce 92 w Jikovie 2838 silnik traci gore obrotow i ma wtedy wyraznie za malo paliwa.
Czy Jikov 2855 i 2838 roznia sie tylko dyszami czy maja tez inne roznice w konstrukcji?
http://www.jawacz.pl/index.php?action=dlattach;topic=28074.0;attach=34769;image
Nie wykluczam, ze dolot i gaznik takie jak oryginalnie w mojej Jawie to konfiguracja jedynie na rynek japonski i dlatego nic o niej nie slychac gdzie indziej.
Gdyby ktos cos wiedzial lub jest w stanie to rozkminic to bede bardzo wdzieczny za informacje.

second

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #52 dnia: Marzec 10, 2015, 15:26:53 »

Jikov wcale nie jest taki prymitywny jak się niektórym wydaje na pierwszy rzut oka ;)
Od siebie dodam że zakłócenia w pracy silnika mogą pochodzić z nieszczelnych gwintów.


Kilka Jaw już widziałem/kupowałem/byłem przy kupnie i mogę powiedzieć, że żadna nie miała wymienianego filtra powietrza jak należy. Świadczyły o tym pokłady kurzu na wkładzie, a nawet zdarzył się przypadek rozsypanej struktury samego filtra. Jeden sprzedający nawet nie domyślał się istnienia czegoś takiego jak filtr powietrza, choć widać było, że dłubie w gaźniku dość często. Jak w takich warunkach pracuje gaźnik można tylko wyobrazić.
Zapisane
To ma być taka fikcja żeby wszyscy uwierzyli a fikcja musi być prawdopodobna żeby stała się prawdą...

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #53 dnia: Kwiecień 02, 2015, 06:20:53 »

Na czeskiej stronie poswieconej Knedlom znalazlem zebrane w jedna tabele informacje o gaznikach Jikov stosowanych w Jawach i CZ.
http://jawarmaniak.wz.cz/technika/karburatory.html
Wydlubalem z tej tabeli czesc poswiecona gaznikom montowanym w Jawach 638, 639 i 640. Niestety nie ma tu nic o konfiguracji gaznika 2855 (40-75-80; kryza w kanale ssania) z ktora kupilem moj rydwan. Kolejny czeski film...
 

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 533
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #54 dnia: Kwiecień 04, 2015, 14:32:04 »

Wiem, że wątek od TS, ale w przypadku cz 350 też mnie ta tabela dziwi.


Według tej tabeli model 472 ogólnie miał dyszę 112. Według informacji na forum 472.6 miała 103, 472.4/5 miały 105. W swojej 472 miałem 115 bo innej nie miałem do tego gaźnika. Silnik miał opóźnienie na wkręcie a na pełnej manecie efekt tak jakby założyć blokadę, nie mogłem przekroczyć 4750 na 4 na obrotomierzu, więcej iść nie chciał. Dałem dyszę 100 tylko niestety ze względu na kiepską pogodę i brak czasu przez pracę nie mogłem się jeszcze przejechać na tej dyszy. Ustawiłem gaźnik z dokompletowaną przepustnicą, rozpylaczem iglicą itd. nic nie ma luzów i dyszę 100. W porównaniu do 115 silnik ma od razu wkręta na 2-gim rowku według serwisówki. Zapowiada się obiecująco, brakuje mi tylko jazdy próbnej.


Zapakowałem dyszę 100 bo taką udało mi się dostać, a różnica nie jest drastycznie wielka. Na samym biegu jałowym to czuć, ciekawe jak będzie pod obciążeniem.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #55 dnia: Kwiecień 10, 2015, 17:24:41 »

Zapakowałem dyszę 100 bo taką udało mi się dostać, a różnica nie jest drastycznie wielka. Na samym biegu jałowym to czuć, ciekawe jak będzie pod obciążeniem.
Na biegu jalowym da sie wyczuć zmieniona dysze glowna? Mysle ze zmiana wyczuwana przez Kolege na wolnych obrotach to efekt dopieszczenia gaznika. A pod obciazeniem zmiana dyszy glownej objawia sie zazwyczaj wyraznie.

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 533
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #56 dnia: Kwiecień 11, 2015, 00:28:24 »

Nie na obrotach jałowych. Owszem silnik kreci się luzem, ale różnica jest naprawdę spora w reakcji na podniesienie przepustnicy. Na dyszy 115 podczas nagłego podniesienia przepustnicy silnik konkretnie się przylewał, nie gasł ale wyraźnie było widać pogorszone jego osiągi. Podczas jazdy dłuższa jazda na 115 z otwartą do końca przepustnicą i tak powodowała całkowite zalanie silnika.


Więcej mogę się rozpisać jutro, pogoda będzie ładna to zaleję świeże paliwo i zrobię jazdę próbną.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #57 dnia: Maj 03, 2016, 13:55:52 »

Dzisiaj wymieniłem gaźnik, bo w starym Jikovie 2838 wytarła się przepustnica i ciężko było go wyregulować. Z drugiej Jawy którą mam na części wymontowałem Jikova 2855. Obejrzałem dokładnie oba gaźniki i nie zauważyłem dużych różnic. 2855 współpracował od nowości z airboxem z prostą gumą, 2838 z airboxem starszego typu. W 2838 dysze standardowe, czyli 92-72-40, w 2855 100-72-40. Ale to chyba wujek coś kombinował z dyszami, bo chciał zrobić z Jawy ścigacza. Iglice i przepustnice są takie same.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #58 dnia: Maj 03, 2016, 20:18:35 »

Wujek nic nie kombinował, takie dysze były fabrycznie  ;)

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #59 dnia: Maj 03, 2016, 20:40:10 »

Założyłem 92 i zrobiłem jakieś 100km. Wydaje się ok, kiedyś wypróbuję jak jeździ na dyszy 100. Opierałem się na tabelce podanej przez Yabamana, a wychodzi na to że i tak były jeszcze inne konfiguracje. Wg tabeli ten gaźnik powinien mieć 95.

Różnica między moimi gaźnikami tkwi chyba w dyszy Power Jet. W gaźniku 2855 prawdopodobnie jest mniejsza niż w 2838. Kiedy przedmuchiwałem dysze to wydawało mi się że w 2855 jest przytkana bo szło troszkę ciężej. Może dlatego dali większą dyszę główną. Teraz pomimo takiej samej kombinacji dysz i regulacji widać że na pełnym gazie mieszanka jest uboższa. Nie ma już takiej gęstej chmury za motorem i wibracje są mniejsze.
Dodatkowo wcześniej na zimnym silniku po solidnym odkręceniu gazu motor przestawał mulić i od razu szedł jak rakieta, a teraz zachowuje się jak każdy inny sprzęt na zimno bez ssania, czyli robi buuu i dopiero po chwili zaczyna łapać.
« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2016, 19:55:44 wysłana przez muczos »
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #60 dnia: Maj 10, 2016, 18:09:29 »

Po zabawach z gaźnikiem przejechałem jakieś 600km. Motor chodzi równiutko, nie szarpie i ładnie trzyma wolne obroty. Ale wydaje mi się że trzeba minimalnie podnieść poziom paliwa, albo założyć spowrotem dyszę główną 100, bo przy maksymalnym otwarciu przepustnicy nie ma tego kopa co wcześniej.
Często muszę używać ssania żeby uruchomić silnik, nawet jak cylindry są jeszcze minimalnie ciepłe. Na zimnym silniku na ssaniu też trochę muli, tak jakby dysza ssania była przytkana. Ale na pewno jest drożna bo gaźnik był dokładnie wyczyszczony. Przeciętne spalanie to ok. 5l/100km, bez różnicy czy w trasie czy po miejscu i z jakim obciążeniem.


Czy to już pora zrobić szlif? Cylindry od samego początku były kiepskie, a ja jeszcze im dołożyłem 15kkm przebiegu. Jeździ się fajnie, moc jest w porządku, tylko to odpalanie i zużycie paliwa troche mi nie pasuje.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

michal_t

  • elektronik
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 170
  • Cezet 350 Wrocław
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #61 dnia: Październik 15, 2016, 21:14:23 »

Witam


Nie chcę zakładać nowego wątku dlatego piszę w tym. Jawę 638-5 (silnik jak w TS) kupiłem w częściach bez gaźnika. Dokupiłem gaźnik na Allegro (http://allegro.pl/show_item.php?item=5163568011) ale ciągle nie mogę z nim dojść do ładu. Silnik jak by się ciągle trochę zalewał (mokre świece i mocno dymi). Zmieniałem pozycję iglicy, zmieniałem poziom paliwa w komorze pływakowej i nic. Przyszła pora na sprawdzeni dysz i dysze w moim gaźniku mają zupełnie inne oznaczenia niż te o których mowa w tym wątku. U mnie dysza główna ma wybite 0.8 a druga 0.15 (trzeciej nie jestem w stanie odczytać). Czy ktoś się z tym spotkał ? czy to jest w innej jednostce miary ?



Zapisane
    Status GG

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #62 dnia: Październik 15, 2016, 21:17:35 »

a nie przypadkiem 80 i 150?:) Spróbuj skombinować dysze od Jikova,jakieś dziwne masz romizary dysz - powinny być 90,60 i jeszcze ileśtam(nie mogę teraz sobie przypomnieć)
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

michal_t

  • elektronik
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 170
  • Cezet 350 Wrocław
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #63 dnia: Październik 15, 2016, 21:37:35 »

Znacie jakiś sklep gody polecenia z dyszami/zestawami naprawczymi ?
Zapisane
    Status GG

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1785
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #64 dnia: Październik 16, 2016, 00:39:43 »

Lepiej załatw sobie cały używany gaźnik, z tym ciężko będzie ci dojść ładu.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

michal_t

  • elektronik
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 170
  • Cezet 350 Wrocław
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #65 dnia: Październik 16, 2016, 08:42:49 »

Tak zrobię, dziękuję za porady.
Zapisane
    Status GG

lukaszooo

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 102
  • JAWA 638, Honda 900rr
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #66 dnia: Grudzień 12, 2016, 12:03:12 »

Zadam głupie pytanie ale chciał bym mieć pewność.
Dysza główna czyli ta od iglicy i ma być 92 ?
Zapisane

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 752
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #67 dnia: Grudzień 12, 2016, 12:06:07 »

Tak 92  ;D tu masz instrukcje do pobrania jest tam cały opis gaźnika  http://www.jawacz.pl/index.php?topic=27791.0
« Ostatnia zmiana: Grudzień 12, 2016, 12:08:25 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

lukaszooo

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 102
  • JAWA 638, Honda 900rr
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #68 dnia: Grudzień 12, 2016, 17:48:27 »

Dzieki za pomoc  :D
Zapisane

michal0124

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #69 dnia: Grudzień 16, 2016, 22:47:14 »

Radze załozyć oryginalne dysze. U mnie w 634 na zestawie naprawczym z allegr nie dało sie ustawić dobrze gaźnika. Po zamontowaniu oryginalnych jak ręką odjął :)
Zapisane

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #70 dnia: Grudzień 17, 2016, 22:24:09 »

Te "dysze naprawcze" są tak precyzyjne co okrąg kreślony przez pijaka na kacu. Nie oszukujmy się, dysze muszą być precyzyjnie wykonane. Dlatego dysze do dellorto potrafią kosztować po 8 zł sztuka;/
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

michal_t

  • elektronik
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 170
  • Cezet 350 Wrocław
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #71 dnia: Grudzień 18, 2016, 01:20:46 »

Można kupić na Allegro kilka dysz o różnej średnicy i kombinować:
http://allegro.pl/dysze-dysza-gaznika-m6-90-6mm-skuter-dellorto-i6084377720.html


Tylko gwint nie pasuje. Na Allegro piszą, że niby jest M6 a tak naprawdę to nie jest gwint metryczny. Po przegwintowaniu narzynką M6 pasuje do gaźnika w Jawie.






Po przegwintowaniu:

Trochę rzeźba ale czasem szkoda kupować specjalnie inny gaźnik tylko dla dysz.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2016, 01:36:45 wysłana przez michal_t »
Zapisane
    Status GG

Piotrek500

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 34
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #72 dnia: Styczeń 27, 2017, 18:08:17 »

Witam wszystkich posiadam taki gaznik jakie dysze musze do niego zastosowac? Dodam ze dysza glowna to gwint m4 dzieki
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #73 dnia: Styczeń 27, 2017, 21:37:19 »

Jest to dokladnie opisane w tym watku, w ktorym o dysze pytasz:
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=10242.msg188123#msg188123
Dysza 40 z gwintem m4 to dysza wolnych obrotow.

Piotrek500

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 34
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Dysze i regulacja gaźnika Jawa 350TS
« Odpowiedź #74 dnia: Styczeń 29, 2017, 08:23:55 »

U mnie dysza glowna tez jest na m4 gwint a zestawy naprawcze maja gwinty m6.Gdzie dostane taka dysze? Normalnie powinna byc 92.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
5 Odpowiedzi
19476 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipiec 01, 2008, 21:23:24
wysłana przez Krycha
3 Odpowiedzi
1918 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Luty 24, 2019, 13:17:33
wysłana przez STÓWA
17 Odpowiedzi
4145 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Styczeń 25, 2020, 11:18:18
wysłana przez Jacek_L
2 Odpowiedzi
1152 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwiec 12, 2021, 12:16:03
wysłana przez elkinio
0 Odpowiedzi
120 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Luty 25, 2024, 12:00:00
wysłana przez muczos