Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Nasz Garaż => Wątek zaczęty przez: WujoWojtas w Kwietnia 28, 2011, 21:45:03
-
Witam, myślę, że nadszedł odpowiedni moment, by przedstawić historię remontu mojej Jawy :) Zrobione po nim zostało już prawie 800km i oprócz pewnego incydentu w drodze na wiosenny zlot (o tym dalej), jak na razie wszystko chodzi tak jak powinno i mam nadzieję, że tak będzie dalej :)
A zaczęło się tak...
Prawie rok temu ostro polowałem na Jawę :) No i udało się, kupiłem Jawę 634-7, z 83 roku, zarejestrowaną i na chodzie, do czasu :)
Generalnie wyglądała tak:
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/1.JPG)
Ogólnie spoco, jednak nie miałem świadomości co może znaczyć 6v w Jawie... Teraz jak tak myślę, to kupiłbym TSkę ;) Jednak dość szybko padło mi łożysko na wałku zdawczym i trzeba było silnik rozłożyć :) Po złożeniu nie paliła dobrze na jeden gar, winowajcą było prawdopodobnie złożenie silnika na uszczelkę, bo później przy złożeniu na sam sylikon było już ok. Generalnie silnik był rozbierany po kupnie kilka razy, gdyż coś tam było 'nie halo' jeszcze i wyskakiwała 4ka ;)
Jednak jakoś poszło i Jawa, już paląca dobrze na 2 gary, mająca wszystkie biegi, wyglądała tak:
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/2.JPG)
Po wakacjach 2010 zacząłem się jednak rozglądać za TSką, bądź silnikiem 12v, gdyż moje 6v skutecznie utrudniało mi życie. Szukałem dość długo i w końcu, w lutym 2011 kupiłem CZ 472.6, w zamyśle jako dawcę silnika.
Wygląd CZ po kupnie:
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/4.JPG)
Ogólnie CZeśka ma papier, silnik chodził nawet nawet, dużo lepiej niż mój, elektryka była sprawna. Kupiłem ją za 500zł, co uważam za dobry wynik jak za kompletny, na chodzie i z papierami moto. Postanowiłem jednak zrobić silnikowi z CZ porządny remont, żeby w końcu poczuć co to znaczy "Dobra JAWA" :)
Zanim wziąłem się za remont, moja Jawa dostała wydeszki z CZ (pojawiła się też szyba, ale to było już w wakacje 2010):
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/3.JPG)
Rozbieranie silnika 472.6 poszło gładko. Wykorzystałem różne patenty z forum, w tym zrobiłem sobie rozpoławiacz silnika, dzięki czemu obyło się bez siekiery i przecinaka ;)
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/5.JPG)
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/6.JPG)
Co zrobiłem w silniku:
- regeneracja wału (wymienione korbowody, czop od alternatora, łożysko środkowe, labirynt, tuleje labiryntu)
- szlif cylindrów (z nominału na I)
- wymiana wszystkich łożysk i simeringów
- ogólne czyszczenie
- cylindry pomalowane na czarno jakąś farbą, po 800km jest tak jak dzień po pomalowaniu, także według mnie ok, jak na farbę za 15zł (puszeczka chyba 30ml)
Co do regeneracji i szlifu, to robione były u Pana Jerzego Ruszczyka.
Dodatkowo pozbyłem się wkurzającego przeskoku na kierownicy (podczas kręcenia kierownicą, czuć było wyraźne blokowanie się jej w pozycji na wprost).
Fotki:
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/7.JPG)
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/8.JPG)
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/9.JPG)
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/10.JPG)
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/11.JPG)
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/12.JPG)
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/13.JPG)
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/14.JPG)
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/15.JPG)
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/16.JPG)
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/17.JPG)
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/18.JPG)
Przedostatnia i ostatnia fotka prezentuje założone cylindry... Niestety zapomniałem o jednej igiełce :D Kurczę, wyglądało ok, ale nie policzyłem dobrze i zamiast 28 poszło 27... No cóż :) Gar do góry, zdjąłem tłok i od nowa zabawa :)
Nie miałem jednak problemu z montażem igiełek, gdyż wykorzystałem do tego przecięty mniej więcej na pół stary sworzeń, na który przylepiłem igiełki, na to wkładałem podgrzany tłok i nowym sworzniem wypychałem ten dorobiony, a igiełki z tulejkami zostawały na swoim miejscu :)
Po dołożeniu igiełki:
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/19.JPG)
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/20.JPG)
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/21.JPG)
Aby zamontować silnik z CZ 350 do ramy Jawy 350 634, trzeba się jednak troszkę napocić. Nie mam niestety fotek, ale trzeba odpowiednio przyciąć kartery w miejscu dolnego mocowania silnika oraz dołożyć odpowiednie tulejki do górnego mocowania. Jednak jeśli ma się silnik 6v oraz 12v z CZ, łatwo wszystko wyliczyć i zrobić :) Obrabiać kartery polecam oczywiście jeszcze przed złożeniem :) W moim przypadku tulejki na górę dorobiłem na szybko z rurki miedzianej, co nie było dobrym pomysłem, już nie wspominając o złym wymiarze... Silnik oddawał dużo wibracji i jeździło się nieprzyjemnie. Jednak po zlocie wiosennym zmieniłem tulejki i jest ok :)
Silnik w ramie już całkowicie:
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/22.JPG)
Przygotowany do odpalenia ;)
Odpalenie się udało, na popych, gdyż akumulator z niewyjaśnionych przyczyn dostał jakiegoś zwarcia w środku czy coś, po 10h ładowania z 9v naładował się na... 10v. No cóż. Pomógł aku z samochodu, wtedy od razu na kopa Jawa zagadała :) Był to piękny dźwięk dla moich uszu, naprawdę :)
Jednakże początkowo nie miałem ładowania... Okazało się, że winny był BoNes i jego uproszczony schemat instalacji ;) Spaliłem regulator przez to, połamałem szczotki... No ale aktualnie ładowanie działa jak natura chciała, wreszcie wiem, co to znaczą dobre światła :)
Fotki z pierwszych wycieczek:
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/23.JPG)
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/24.JPG)
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/25.JPG)
15. kwietnia wybrałem się na zlot do Kamieńska ;) I tu pierwsza awaria :D Mianowicie odkręciła się... Zębatka/tryb (jak poprawnie?) na wale :D Musiałem zostać na zlot przyciągnięty ;) Tu WIELKIE DZIĘKI dla kolegów Laszlo i Matexxa :) Na zlocie awaria usunięta w 20minut :)
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/26.JPG)
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/27.JPG)
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/28.JPG)
A tu dwie fotki z dziś:
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/29.JPG)
(https://http://www.demstudio.pl/fotyjawaforum/30.JPG)
Podsumowując. Jawa pali :) Wszystko działa prawidłowo, z remontu i włożonej kasy jestem na razie bardzo zadowolony :) Wiem, że jest jeszcze wiele rzeczy do poprawienia, jak chociażby lakier... No ale w tym sezonie tego nie zrobię na pewno, fundusze są ograniczone. Jednak jeśli cały sezon Jawa przejeździ dobrze, to w nagrodę w zimie dostanie nowy lakierek :) Ogólnie moim celem było rozstanie się z 6v i tak się stało. W grę wchodził silnik z TS oraz z CZ 472.6. Akurat zdarzyło się tak, że w ręce pierwsza wpadła CZ, co myślę że się bardziej opłacało, bo to praktycznie ten sam silnik co 6v, dlatego mam jeszcze masę części.
A sam silnik 6v swój żywot zakończył w spektakularny sposób ;) Wiedząc, że w garażu składa się nowy silnik, postanowił kopnąć w kalendarz :) W lewym garze coś pękło, efektem jest masakra, połamane pierścienie, cylinder porysowany, wyłamane zabezpieczenia sworznia... Ale Jawa to Jawa. Na prawym garze dowiozła mnie do domu :)
No i to by było na tyle z mojej opowieści :) Mam nadzieję, że Jawa dalej będzie dawać radę :)
Gdyby ktoś chciał poznać szczegółowe koszty remontu w Mrągowie, niech pisze na PW.
Pozdrawiam :)
-
No gratulacje. :) Ładnie Ci się udało odremontować. :)
-
Cudo, pozazdrościć <punk>
-
ja się zastanawiałem że coś cię na forum nie widać a ty w garażyku kombinowałeś, gratulacje
-
Ładnie wygląda, podobna do mojej :)
(https://http://images35.fotosik.pl/635/130fc8969f9c5392m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/130fc8969f9c5392.html)
-
hehe .. To dobrze że w końcu już wszystko gra.;)..
No no widziałem dzisiaj jak śmigasz akurat przez moją miejscowość.;).
No piekna sztuka .. popraw lakier.;P.. hehe.;D.. a dzwięk silnika jest genialny prawdziwa pszczółka.;)
-
No świetna opowieść o kopcącej jawie :>
Kurde zapomniałem obadać w Kamieńsku tą twoją kierownicę :/ pamiętam jak w Borkach tam coś zaskakiwało.
A i jeszcze chyba ten hamulec z tyłu musisz poprawić? :>
-
Kolejna hybryda na forum? ;)
Dbaj o nią.
Jeśli masz "dawcę" to skombinuj półki od 638 i załóż przednie zawieszenie z CZ.
Łatwiejsze serwisowanie, lepsza praca - po prostu wygoda.
-
Jak mu działa OK to niech nic nie zmienia bo oryginalne jest dużo ładniejsze. Ja niestety wymieniam na TS-owskie :(
-
jawol, Saladin,
Przedni zawias z 638/CZ prędzej, czy później założę :) Oryginalne jest ładne, ale niestety bardzo długo jeździło bez oleju i niestety nowy simering nie daje rady. Tuningowanie go podkręcaniem sprężynki na oko też nic nie da.
Laszlo,
akurat tyłem da się zapiszczeć nawet :D Przód słaby :)
-
Piękna 634, podobna do mojej <punk>
Historia również podobna, z tym że moja była w gorszym stanie :D
Szkoda, że silnik wymieniałeś, mogłeś zapakować vape <thumbup>
-
Po co vape, skoro altek świetnie daje radę. Silnika 6v mi nie szkoda, to była padaka (jeśli chodzi o np stan gwintów, gniazd łożysk), chociaż do momentu masakry w lewym garze chodził nawet nawet
-
Dziś jawa dostała długo wyczekiwane chromy :)
(https://http://img51.imageshack.us/img51/1782/dsc04259m.jpg)
(https://http://img263.imageshack.us/img263/6741/dsc04261d.jpg)
(https://http://img402.imageshack.us/img402/9454/dsc04264e.jpg)
(https://http://img171.imageshack.us/img171/6552/dsc04267c.jpg)
Szczerze powiem tak, że na zdjęciach wygląda to duuuużo lepiej niż w rzeczywistości. Chromy nie są idealne, ogólnie błotniki pogniecione itd...
Ale są, podobają mi się i z odległości 1m wyglądają prawie idealnie ;) No a jak jadę, to już w ogóle kosmos i orzeszki ;)
:)
-
Jak nówka ten twój sprzęt wygląda <thumbup>,
tylko po co tą tablice podziurawiłeś :P, ramki są na tablice przecież ;)
-
Klasa. <thumbup>
Nawet fajnie wyglada z wydechami Cezet...
A przez ta szpare pomiedzy owiewka a lampa nie wieje??
-
P.S. Nie masz nic przeciwko, ze zarchiwizowalem fotki Twojej - Jawa 350 typ 634 WujoWojtas ;]?
Nie mam, spoco ;)
tylko po co tą tablice podziurawiłeś :P, ramki są na tablice przecież ;)
Jak przyniosłem blachę z WK to nie pomyślałem i tak zostało...
A przez ta szpare pomiedzy owiewka a lampa nie wieje??
No coś tam wieje, ale ogólnie dużo lepiej jeździ się z szybką, niż bez :) I nawet mi się podoba, także jest i będzie :) A temat o tej i innych szybkach był omawiany na forum
-
Śliczna jawulka!
Nie myślałeś żeby gmol wymienić na chromowany? Lepiej by się chyba prezentował przy tych błotnikach.
-
Co do gmola to kształtem przypomina oryginalny Cezetowski. Mylę się??
-
Chromowane gmole na przód i tył to mój następny cel :)
A ten co jest... Nie jest on od CZ na pewno. Nie jest też to oryginalny gmol Jawy. Ktoś to ładnie dogiął sobie i tyle... Jest naprawdę symetryczny :) Ale mocowanie jest zrobione jak widać na zdjęciach, do ramy prosto. Dłuższa śruba niż oryginalna w tym miejscu i git. Ten gmol był w Jawie 634, z której też pochodzą błotniki :)
-
Mam pytanko,jak plumka na tlumikach od Cz??,tak sie zastaniawiam zeby sobie nie kupic kompletu takich :)
-
No gada ładnie :) Ale dźwięk jest mniej basowy, niż normalnie w CZtkach. Może to wina innych kolanek i tego, że są podgięte do góry bardziej, no ale tak wyszło po zamatowaniu, sam nic nie doginałem :) Albo też swoje robi dość spore zaoliwienie... Właśnie muszę je doczyścić w środku kiedyś, kolanka też z nagaru oczyścić
No a co do samego dźwięku, to może dziś nagram jakiś filmik mały :)
Ja je założyłem głównie ze względu na to, że są one w bardzo ładnym stanie, a moje oryginalne były fatalne ;)
-
Małe zmiany :)
Zastąpiłem oryginalną lampę 634 lampą z 638 :)
Zamontowałem też chromowane gmole tylne, także w tej kwestii została mi tylko wymiana gmola przedniego :)
W najbliższej perspektywie szykuje się też zmiana przedniego zawieszenia na to z 638/CZ
(https://http://s7.postimage.org/uvgenegdj/DSC04542.jpg) (http://postimage.org/image/uvgenegdj/)
(https://http://s7.postimage.org/t4xdlwyuf/DSC04543.jpg) (http://postimage.org/image/t4xdlwyuf/)
(https://http://s7.postimage.org/ox2ld5xev/DSC04545.jpg) (http://postimage.org/image/ox2ld5xev/)
(https://http://s7.postimage.org/i7w1x5c2v/DSC04546.jpg) (http://postimage.org/image/i7w1x5c2v/)
(https://http://s7.postimage.org/gu4f1uctj/DSC04548.jpg) (http://postimage.org/image/gu4f1uctj/)
(https://http://s7.postimage.org/xj5uxr9ev/DSC04550.jpg) (http://postimage.org/image/xj5uxr9ev/)
(https://http://s7.postimage.org/a67tf8tbb/DSC04551.jpg) (http://postimage.org/image/a67tf8tbb/)
(https://http://s7.postimage.org/9uqd2hcvb/DSC04552.jpg) (http://postimage.org/image/9uqd2hcvb/)
-
nie no, ale warsztat to masz zajebisty :D
-
Nieużywane pomieszczenie doskonale spełnia tą funkcję w zimne dni :)
-
dokładnie warsztat masz spoko:D też bym taki chciał ;) no jawe ładnie wygląda z tą lampa ale jakoś najbardziej w 634 podoba mi się oryginalna :D
-
Mam pytanie. Jak wysylales wal do Ruszczyka, musiales dostarczyc tez czesci, ktore zostaly wymienione (korbowod, czop, labirynt)? Czy wszystko powymienial sam wedle uznania?
-
Ruszczyk wszystkie części ma bo on nimi handluje. Wał wysyła się kurierem. I wymienia sam wg uznania albo na życzenie wszystko.
-
Jest dokładnie tak jak napisał Mofeix ;)
-
W najbliższej perspektywie szykuje się też zmiana przedniego zawieszenia na to z 638/CZ
Zrobione :) Nie było ani szybko, ani łatwo, ani przyjemnie, ale misja zakończona sukcesem ;)
Dlaczego nie poszło gładko? Nie wiem. Lagi w CZ wydawały się proste i w ogóle, teraz okazało się, że są lekko \/... Z początku koło też ustawiało się nie na środku. Trochę rzeźby w deklu hamulca, inne czary mary i mamy koło na środku ;) Można jechać bez trzymanki nawet lepiej jak wcześniej, także chyba dobrze.
Z goleni zdzierałem farbę. Posłużyłem się jakimś preparatem w spreju, działa fajnie, ale musi być >10st Celsjusza, żeby jego działanie było efektywne :)
Błotnik został oryginalny z 634, z racji tego, że chciałem zachować chrom. Nie idealny, ale chrom! ;)
Przy składaniu trochę się pospieszyłem i dałem na dwie śruby trochę wg mnie za duże podkładki i może trochę się to rzuca w oczy na konsoli... No ale tak już zostanie, bo podkładka zrobiła już swój ślad na lakierze.
Aktualnie pracuję nad "vape dla ubogich", już bliżej niż dalej ;)
Foty:
(https://http://s17.postimage.org/fokof4ayz/DSC04559.jpg) (http://postimage.org/image/fokof4ayz/)
(https://http://s17.postimage.org/3nz8ee3kb/DSC04560.jpg) (http://postimage.org/image/3nz8ee3kb/)
(https://http://s17.postimage.org/cka0ibu6j/DSC04562.jpg) (http://postimage.org/image/cka0ibu6j/)
(https://http://s17.postimage.org/vdvtfbsej/DSC04563.jpg) (http://postimage.org/image/vdvtfbsej/)
(https://http://s17.postimage.org/4u38d6ruz/DSC04564.jpg) (http://postimage.org/image/4u38d6ruz/)
(https://http://s17.postimage.org/f5fl5ujkb/DSC04565.jpg) (http://postimage.org/image/f5fl5ujkb/)
(https://http://s17.postimage.org/fw8bbmlxn/DSC04566.jpg) (http://postimage.org/image/fw8bbmlxn/)
(https://http://s17.postimage.org/r9uumtwgb/DSC04567.jpg) (http://postimage.org/image/r9uumtwgb/)
-
Kolejna ładna jawa,gratulacje i do zobaczenia ;)
-
Jednak oryginał to oryginał - ładny kawałek roboty - miło popatrzeć. Gratuluję.
-
WUJOWOJTAS mam prośbę , mógłbyś wrzucić fotkę mocowania przedniego błotnika do lag
też mam JAWE 634 z zawieszeniem od 638 i chętnie bym zobaczył to mocowanie z bliska bo wygląda estetycznie
-
Daniel, tam nie ma filozofii ;) Dodatkowego mocowania nie używam w ogóle na razie, chociaż mam plan jak to zrobić. "Obejmy" na golenie są za małej średnicy, ale tu z pomocą przychodzi gumowy młotek. Do tego skręcasz to wszystko śrubami (rozwierciłem otwór w mocowaniu błotnika) i gra muzyka
-
No wygląda to nieźle .. do kompletu trzeba jej gmola w chromie :D !
-
Aleeeeeeeeeeee masz motór !!!
-
Wujowojtas jakim cudem dopasowałeś te obejmy do szerszej goleni? :) Ja musiałem je obciąć aby dopasować wszystko.
(https://http://i.imgur.com/qH5d7.jpg)
Poza tym, lubię patrzeć na Twój motocykl. Jest naprawdę świetny.
Do tego dodatkowego mocowania, można zastosować rozpórkę. Wygląda to tak
http://jenikovo.misto.cz/_MAIL_/Foto/Full/vyztuha_batniku3.JPG (http://jenikovo.misto.cz/_MAIL_/Foto/Full/vyztuha_batniku3.JPG)
-
Krycha,
z pomocą przyszedł młotek gumowy i trochę siły ;) Oczywiście mocowania błotnika idealnie nie przylegają do mocowań na goleni, ale ogólnie wszystko się trzyma i wygląda ok
co do rozpórki, to właśnie o takim czymś myślałem. Błotnik 634 ma od góry dziury na "okular", także w rozpórce zrobić dziury w tym samym miejscu i git. Ja jako rozpórkę planuję wykorzystać stary błotnik od CZ właśnie, wytnę potrzebny fragment i tyle. Chociaż nie wiem czy na 100% będę to robił
A ogólnie, to moja jawa dużo lepiej wygląda na zdjęciach, niż na żywo, czyli odwrotnie do tego, jak jest u większości innych jawerów ;)
-
wow śliczna, gratulacje efektu - widzę że moja będize wyglądała jak kopciuszek przy waszych
-
wow śliczna, gratulacje efektu - widzę że moja będize wyglądała jak kopciuszek przy waszych
niedawno tak o swojej napisałem :)
Wujowojtas, piękny sprzęcik 8)
ps. teraz to juz chyba nie uświatczysz, (przynajmniej tu), zwykłych motórów z oznakami normalnej eksploatacji, przybrudzonych, z lekka zardzewiałych :P .., chyba widziałem jedną w temacie motocykl miesiąca ;)
-
Ładna maszyna. efekt jest imponujący. Tak trzymaj.
-
Z goleni zdzierałem farbę. Posłużyłem się jakimś preparatem w spreju, działa fajnie, ale musi być >10st Celsjusza, żeby jego działanie było efektywne :)
No to już wiem, czemu z moją ramą w 638 nie poszło mi tak strasznie gładko... Było "trochę" poniżej 10st na plusie...
Gratuluję pięknej maszynki. Z tłumikami "Cezetowskimi" wygląda całkiem spoko...
A czy gmol nie jest przypadkiem również Cezetowski??
-
Gmol to jakaś garażowa produkcja :) Taki był już wcześniej w 634-7 której pochodzą też błotniki. Wg mnie ktoś to sam dogiął na kształt oryginału
-
ps. teraz to juz chyba nie uświatczysz, (przynajmniej tu), zwykłych motórów z oznakami normalnej eksploatacji, przybrudzonych, z lekka zardzewiałych :P
uświadczysz, uświadczysz ;)
moja jawa dopiero czeka na lifting
-
Jawa wczoraj dostała gmole od Laszlo :)
A dla siebie kupiłem taki kask: http://moto.allegro.pl/kask-integralny-ls2-single-mono-czarny-mat-moto-l-i2211155101.html
(https://http://s7.postimage.org/n4f125e93/DSC04571.jpg) (http://postimage.org/image/n4f125e93/)
(https://http://s7.postimage.org/4dd3rzjon/DSC04572.jpg) (http://postimage.org/image/4dd3rzjon/)
(https://http://s7.postimage.org/78q6yunon/DSC04573.jpg) (http://postimage.org/image/78q6yunon/)
(https://http://s7.postimage.org/55frr6nvr/DSC04574.jpg) (http://postimage.org/image/55frr6nvr/)
-
Niby te same gmole ale w twojej jwaie wyglądają lepiej ;)
Kask bardzo podobny do mojego, z tym że mój ma połysk a twój to mat.
-
I w moim nie podnosi się szczęka ;)
-
Czyli nie będziesz mógł pluć w czasie jazdy? ;D
-
No Jawencja ładnie ugmolona ;) , też choruje na gmole, ale mam tyle miejsca w garage, że cezetka z gmolami, ani z bagażnikami bocznymi (nie składanymi) się nie mieści >:( , chyba że mazda na dworzu ;D
-
(https://http://s9.postimage.org/m7ikp2lor/DSC04697.jpg) (http://postimage.org/image/m7ikp2lor/)
(https://http://s9.postimage.org/4vi83ms7f/DSC04698.jpg) (http://postimage.org/image/4vi83ms7f/)
nałożyłem takie fajne chromowane rurki na oryginalne, które już były be ;) Wg mnie efekt ok, chociaż rurka jest teraz grubsza (chodzi o rurki kierunków oczywiście)
-
Te nieszczęsne rurki,jakby nie mogli ich pochromować od razu.Tez się zastanawiałem nad czymś takim lub prysnąć szprayem ala chrom
-
Nawet to ładnie wyszło ale jak ktoś ma te rurki w miarę dobrym stanie to nie ma problemu z ich wypolerowaniem;)
-
O nieźle to nawet wygląda - wyglądają jakoś bardziej solidnie :D
Jak byś chciał je pochromować - stare rurki - to daj znać, zbieram paczki do chromowania ;)
-
Świetnie, wyprowadzony motocykl od tego jak wyglądał na początku.
Chociaż jak dla mnie chromowane błotniki to już bling-bling, i mi osoboście takie nie leżą. Pozdrawiam!
-
Hehe odświeżenie sobie temat, od 2011 w sumie praktycznie bez problemów, ostatnio tylko wymieniłem pokrowiec siedzenia :)
-
Przepiękny, najładniejszy jaki widziałem
-
Wujo rzuć linkiem do alledrogo czy coś.
Z chęcią zanabędę do swojej.
-
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=35520.msg337451#msg337451
Ale wątpię niestety żeby wytrzymał 35 lat jak oryginał ;)
-
Update w celach kronikarskich :)
-
W sumie to wózek boczny by Wam się przydał :D
-
Mam! Tylko na razie u rodziców stacjonuje i jest spięty z 638 :)
Docelowo będzie wyremontowany i przypięty do 634 :)
-
Kosz zawitał w końcu do garażu :)
No to nie będę się nudził, oby tylko czas był
-
Rozbiórka kosza powoli do przodu :)
02.10.2021
Dalsza rozbiórka :) teraz czyszczenie, uzupełnianie dziur, szpachla ;)
-
Rama od wózka z grubsza wyczyszczona, powoli coś tam idzie...
-
Widzę że masz Super pomocników :) . Pytanie gdzie będziesz później części szukał ;D
-
Działaj działaj, czekamy na Ciebie ;)
-
Widzę że masz Super pomocników :) . Pytanie gdzie będziesz później części szukał ;D
jak ma piaskownicę to sprawa będzie prosta , przynajmniej w jednym miejscu będą ;)
-
Chyba też zacząłem pożądać kosza... 8)
-
Pierwsza drobnica od wózka w podkładzie... Powoli powoli ale do przodu :)
-
Ważne że do przodu!
-
Widzę że masz Super pomocników :) . Pytanie gdzie będziesz później części szukał ;D
jak ma piaskownicę to sprawa będzie prosta , przynajmniej w jednym miejscu będą ;)
Będzie miał wszystko w piaskownicy, gotowe wypiaskowane :D
-
Proszę Państwa
Testowałem jak się maluje coś a'la metalik, na warsztat poszedł rower dla Juniora w jego ulubionym zielonym kolorze
Zebrane doświadczenia mam nadzieję zaprocentują przy malowaniu kosza i jawy :)
Pytanie
- ramę wózka chce.na czarno, ale nie w proszku, tylko sam. Czym to najlepiej pomalować? Mam część do gołej blachy zdarte, więc podkład + jakiś lakier czarny, ale jaki? Bez klaru raczej?
Na zdj wersja stara i nowa :)
-
Ja mogę polecić na ramę i inne elementy farbę poliuretanową firmy sigma oczywiście wcześniej podklad epoksydowy też tan z sigmy jest fajny
-
Podkład epoksydowy app lub novol, na to pokład wypełniający app lub novol, matować p600 i na to lakier akryl Imron od Cromax'a i nic lepszego nie znajdziesz
-
Malowałem ramę i wozu i motocykla. Podkład dawałem Novol Spectral Under 385 a kolor to poliuretan Sigmy który tu polecał Azbeścik. Bardzo fajnie to wygląda, powłoka tego poliuretanu jest bardzo trwała.
-
Dzięki za porady :)
A jeszcze pytanie laika, po jakim czasie po epoksydzie dawać ten czarny, a na budzie po jakim czasie dawać bazę pod metalik? Można np 2-3-4 dnia czy raczej kwestia godzin?
-
Ja tam dawno nic nie malowałem ale jeśli chodzi o 2 - 3 i więcej warstwowe lakiery to jak poprzednia powłoką zrobi się matowa czyli przeschnie wtedy rzucało się zawsze następna warstwę ale to teraz nie wiem jakie to lakiery są ja metalikiem ostatnio pryskałem chyba swoją cz na pomarańczowy więc dawno temu z 6 lat jak nie lepiej
-
Zobacz w specyfikacji produktów. Na puszkach zawsze pisze co i jak. Na epoksyd chyba najbezpieczniej położyć cokolwiek po min. 12 godz. Niektóre epoksydy wymagają matowania przed kolejnym składnikiem położonym na nim, warto sprawdzić, mniej roboty wtedy. Zaopatrz się też w podkłady w sprayu bo przy matowaniu na pewno gdzieś coś przetrzesz za głęboko.
-
Po podkładzie czekałem przynajmniej dobę. Później po przetarciu podkładu kładłem kolor. Ten poliuretan dość długo schnie i kolejne warstwy kładłem w ostępach kilku godzinnych a nawet na drugi dzień. Ale to nie znaczy że nie można inaczej. Ze mnie lakiernik żaden, robiłem według własnego uznania no i słuchając rad kolegów z forum i nie tylko...
-
Zrobiłem takie same wskazówki w liczniku od Skody i obrotku jawy :)
-
No i fajnie. "Kasownik" dziennego można przerobić (Holger zdaje się przerabiał) tak żeby zerować z boku zegara... Nie mogę teraz znaleźć gdzie to było...
-
A tak wygląda z wskazówkami od skody
-
Może i nawet bardziej mi się podoba :) ale nie miałem dwóch od skody :D
-
No i fajnie. "Kasownik" dziennego można przerobić (Holger zdaje się przerabiał) tak żeby zerować z boku zegara... Nie mogę teraz znaleźć gdzie to było...
To nie ja :) , ja mam uszczelnioną ośkę poprzez dwa małe oringi,z góry przykryte podkładką i dociśnięte pokrętłem do zerowania,kilka lat minęło i nie przecieka.
-
No i fajnie. "Kasownik" dziennego można przerobić (Holger zdaje się przerabiał) tak żeby zerować z boku zegara... Nie mogę teraz znaleźć gdzie to było...
Barti to przerabiał.
-
No i fajnie. "Kasownik" dziennego można przerobić (Holger zdaje się przerabiał) tak żeby zerować z boku zegara... Nie mogę teraz znaleźć gdzie to było...
To nie ja :) , ja mam uszczelnioną ośkę poprzez dwa małe oringi,z góry przykryte podkładką i dociśnięte pokrętłem do żerowania,kilka lat minęło i nie przecieka.
A to przepraszam Paweł. Mogło mi się coś pomieszać.
Blenders było to gdzieś opisane, prawda?
-
No i fajnie. "Kasownik" dziennego można przerobić (Holger zdaje się przerabiał) tak żeby zerować z boku zegara... Nie mogę teraz znaleźć gdzie to było...
To nie ja :) , ja mam uszczelnioną ośkę poprzez dwa małe oringi,z góry przykryte podkładką i dociśnięte pokrętłem do żerowania,kilka lat minęło i nie przecieka.
A to przepraszam Paweł. Mogło mi się coś pomieszać.
Blenders było to gdzieś opisane, prawda?
Było chyba tylko wspomniane, a zdj pamiętam były chyba przy sprzedaży takiego licznika.
Wystarczy rozebrać licznik od skody i można rozkminić jak to było zrobione.
-
mi tam pasuje od góry :P
przymierzam się w końcu do zamówienia podkładu i tej sigmy do malowania ramy wózka... :)
-
przymierzam się w końcu do zamówienia podkładu i tej sigmy do malowania ramy wózka... :)
Przy Sigmie uważaj z utwardzaczem. Jest dość specyficzny stosunek 88:12 i trzeba mieszać najlepiej na elektronicznej wadze :)
A dają go "na styk" przynajmniej ja tak miałem...
-
https://allegro.pl/oferta/farba-poliuretanowa-rozne-kolory-7951539188
Malowałem tym ciągniki,przyczepy i maszyny rolnicze.Po paru latach pod chmurką połysk dalej taki sam więc śmiało polecam.
-
Rozztocz, ale serio trzeba po aptekarski? 90/10 nie styknie?
I od razu pytanie, chce dać naklejkę velorex pod klar
Jak najlepiej?
Baza
Naklejka
Klar
Czy np
Baza
Klar1
Naklejka
Klar2
?
-
Myślę że jak zrobisz 90/10 to po prostu będzie dłużej schnąć ale powinno być ok. Ja starałem się dokładnie odmierzać ale miałem wagę, której brat używał do ważenia żywicy.
Co do naklejki to nie wypowiem się. Chyba bym dał na kolor i potem klar. Ale jak masz dużo czasu to możesz i po pierwszej warstwie Klaru...
-
Jak nie masz wprawy w klejeniu to baza klar naklejka klar, w takiej konfiguracji możesz ją kleić na mokro i masz mozliwość skorygowania ewentualnego błędu, na samej bazie nawet delikatnie zabrudzobe dłonie pozostawią ślad nie do usunięcia bez cieniowania. P.S. Spoleruj klar pod naklejkę P2000 aby lakier był idealnie równy i pamiętaj aby usunąć spod naklejki wodę i powietrze, dokładnie osusz i koniecznie kilkukrotnie odtłuść najlepiej zmywaczem sylikonu takim jakiego używają lakiernicy. Powodzenia.
-
Mam już podkład epoks novol i tę sigmę czarną, także na pierwszy łogiń pójdą czarne elementy wózka i może konsola liczników jawy, zobacze jak to wyjdzie
chciałem na raz malować też górę kosza, boczki i bak jawy na czerwony metalik, ale skoro sklep z lakierami mam pod nosem, to najpierw wezmę czerwo na same boczki i bak, a osobno później kosz, inaczej czasowo nie dam rady
nie wiem na ile mi cierpliwość pozwoli na przygotowanie blach... nie lubie tego, żeby nie było rys, nierówności... No ale może nie bedzie tak źle
-
Pozwolę sobie na post pod postem gdyż update znaczny
Zachęcony rezultatem malowania rowerka na metalik poszedłem dalej
Część gratow od wózka co będą czarne poszla w epoksyd
Wyszlifowalem, wyszpachlowalem bak i boczki jawy, żeby poszły docelowo w ten sam lakier co będzie kosz. Też poszło w epoksyd, wyglądało ok
Mam takie pomieszczenie które wykorzystałem na lakiernie, bo ciepło i sucho
Zbagatelizowałem tylko to co juz trochę było widać przy rowerku, nie jest tam sterylnie i pod wpływem malowania trochę kurzu się wzbija...
Oprócz tego popełniłem kolejny blad, oświetlenie miałem z jednej strony mocniejsze niż z drugiej...
Efekt?
Sporo paprochów :(
Kilka sporych zacieków klaru
Niestety efekty pracy oceniam na mocne... 2 :(
No i teraz do sedna, da się to uratować :)? Koledzy lakiernicy?
Jeżeli muszę wsio robić od nowa, to będę tak jeździł i tyle, przynajmniej zrobiłem sam, a że słabo wyszło no to już szczegół, może kosz wyjdzie lepiej to będzie przyciągał uwagę ;)
Mój plan jest taki, żeby poczekać kilka dni jak wszystko się utwardzi itd i może najpierw pasta tempo delikatnie? Chociaż pewnie bez pap ściernego się nie uda, tylko boje się że do bazy się dotrę... No nic
Myślę że chyba łatwiej będzie te zacieki z klaru spolerowac, gorzej z tymi brudami :/ bez sensu
-
Ja bym zczyścil i nanosił poprawki. Co do kurzu i wtrąceń pewien zacny człek podpowiedział mi kiedyś, żeby przed lakierowaniem w pomieszczeniu zrosić wodą wszystko skąd może się kurzyć. I można nawet w szopie bez posadzki lakierować...
-
Zacieki trudno jest spolerować a wręcz niemożliwe, albo przetrzesz a jak nie to pod kątem i tak je będzie widać z wtrąceniami jest łatwiej ale jak masz głębokie kratery to ich też nie usuniesz, pasta tempo nic Ci nie da musisz szlifować P2000 a potem głowica polerska obroty zacznij od niskich sktaplaj wodą i pasta Farecla chociaż zdecydowanie lepsze są z firmy 3M lecz droższe. Na youtube sobie poszukaj filmów wiele Ci podpowiedzą.
-
No to lipa
W sumie kolor też źle trafiłem, na próbniku był jaśniejszy jakby, a wyszła taka wiśnia...
Dobra, zakładając że robię na nowo, to organizuje lepsze warunki
Ale od razu pytanie, czy mogę wyrównać i zmatowić tak jak jest, czyli zmatowić ten klar i na to dawać już nową bazę i nowy klar?
-
każde przetarcie do bazy lub podkładu musisz przykryć ponownie podkładem bo bedzie je znać a na metaliku w szczególności, są specjalne spreje 1K epoksydowe na przetarcia ale na nie musisz uważać bo są bardzo rzadkie i szybko zrobisz zaciek jak tylko troche grubiej nałożysz, ja bym to wszystko przeszlifował P800 cieniutko epoksyd tradycyjny potem znów delikatnie wyrównał papierem i całość od nowa ale to już Twoja decyzja. Początki z lakierowaniem są bardzo trudne i kosztowne a usługi u zawodowców drogie, coś za coś.
-
Hm, no dobra coś się wymyśli
Tylko kurcze jakbym nie dotarł do podkładu, wg mnie nie będzie potrzeby, to ja bym raczej poszedł od razu nowa baza i klar
Ale jak ma być syf to dla bezpieczeństwa pewnie warto znów podkład dać
-
Jak przetrzesz lakier bezbarwny do bazy i tego nie zabezpieczysz (w żargonie mówimy nie odetniesz) podkładem w miejscu przetarcia bedzie to widać, jak takich plamek bedzie dużo to liczyc sie z tym również musisz że wyjdą Ci cienie na bazie, jak masz kolor jednolity detalu to nawet jak cienko położysz bazę to jest mniejsze ryzyko takiej sytuacji. P.S. jak nie ma przetarć do metalu to wystarczy zwykłym podkładem akrylowym wypełniającym malować, szybciej i łatwiej się go obrabia.
-
Paprochy siadają nawet w kabinie lakierniczej. Zaciek można ściąć, paprochy też warto spróbować, Ale dopiero po pełnym utwardzeniu. Potem p 2500 na mokro i polerka pasta G3 lub p01app na pierwszy poler, potem łagodniejszymi
-
Mały update
Rama wózka pomalowana, nawet przyłożona już do jawy, bak i boczki niestety wciąż czekają na drugie podejście do metaliku
Przy okazji poprawiłem zegary i ogólnie konsole, niestety zaliczyłem odpryski przy przykręcaniu śrub ;) no nic, podmaluje się pędzlem ;)
-
Fajny masz parkiet w garażu :)
Cieszą kolejne posunięcia! Wytrwałości życzę!
-
I dzieci mają zabawę :D
-
fajnie, że dzieciaki mają zajawkę ;)
co do Twoich działań to czekam na efekty z metalikiem 8) [size=78%] , bo faktycznie zdjęcia z poprzedniej strony pokazują, że wpadło kilka paprochów i efekt wizualny już nieco gorszy. A jeśli nie znosisz niedociągnięć, to będzie to przeszkadzało później. Niektóre są na baku, więc za każdym razem byś na to patrzył. Trzymam kciuki za powodzenie tej operacji [/size] :)
-
No też czekam co wyjdzie
Oprócz tych paprochów i zacieków to byłbym zadowolony ;) ale szczęście w nieszczęściu, że kolor nie trafiłem i wyszedł za ciemny dla mnie, więc będzie malowane jeszcze raz i tyle
Obecnie rzeczy pod podkład przygotowuje, kosz, bak, itd
-
Cos tam idzie do przodu, zakupiłem szlifierkę, bo ręcznie to już nie miałem cierpliwości
Na razie się sprawdza ok :)
https://youtu.be/7pR-NT1r8gY
-
Sugeruję nity sciągnąć do malowania. Nowe będą ładnie wyglądać
-
Nie widzę na filmiku czy masz na szlifierce taką przekładkę zakładaną przed papierem ściernym dzięki której fajnie się dociera takie zaokrąglone powierzchnie . Są różne grubości i twardości tego.
Np. Coś takiego, fajna sprawa ;)
https://allegro.pl/oferta/nat-przekladka-dystansowa-150mm-czerwona-srednia-11045054280
-
O, nie widziałem tego :) kupię :)
No i co do nitów to też zdejmę, faktycznie :)
-
Darłem takim samym wynalazkiem do gołej żywicy... Trzeba robić przerwy co kilka minut bo ręce drętwieją ;)
I znów mnie to czeka, ale już nie aż tak jak pierwszy raz...
Działaj, działaj!
-
Dalej powoli szykuje elementy kosza pod podkład
No ale papierem to średnio byłbym w stanie w ograniczonym czasie to ogarnąć, myślałem o piaskowaniu, ale z odsieczą przyszedł pogromca lakieru w spreju ;) polecam
-
Też go używałem, robi robotę o ile nie ma dużo warstw no i ciężko z zakamarkami, przynajmniej u mnie tak było. Teraz zrobiłem sobie piaskarkę syfonową i jakoś będzie szło.
-
Pierwsze przymiarki :) wolniej to idzie niż myślałem no ale... :)
-
No zaczyna wyglądać! Kibicuję!
-
Może i wolno idzie ale jaka będzie satysfakcja . Sam zrobiłem !!!
-
Pośpiech jest wskazany tylko przy łapaniu pcheł. Jeżeli ma się jakiech hobby to należy to robić z dbałością i ma to sprawiać przyjemność. Nic na siłę.
-
Kolejne małe kroczki
Czarne elementy juz zrobione
Podgarnalem też elektrykę, będzie świecić :)
Teraz błotnik, góra kosza, bak i boczki jawy czekają na podkład i kiedyś tam kolor :)
-
Zawsze to coś do przodu!
-
Tak z ciekawości, jaki masz pistolet do malowania?
-
https://allegro.pl/oferta/pistolet-lakierniczy-kktect-12087611933 dokładnie taki
-
Dzisiejsze malowanki :)
Coraz bliżej koloru i tym samym prawie końca większych prac... :)
-
No kibicuję ! Do przodu! :)
-
Wczoraj zespawalem sobie uchwyt linki do podnóżka kierowcy
Jak na moje wykształcenie mi to pasuje ;) trzyma się
Jutro zapowiada się wolne popołudnie czyli... Malowanko w kolor :)
-
Dobrze że Mostasz tego nie widzi ;D
-
Dostał popęd w Białymstoku i jest spokój :P
-
Pomalowane
Nie jest idealnie, więcej opiszę jak złoże całość, ale dla mnie ok, ruszam że składaniem wszystkiego :)
-
Najważniejsze, że dla Ciebie jest ok! A na zdjęciach wygląda spoko!!!
-
No i gdzie Ty na tym pojedziesz... może na VSJ? :D
-
Na początek w koło komina z dzieciakami :)
-
Kilka nowszych fotek
Ogólnie już końcówka, mam w planie jakaś relacje spisać ku pamięci
Z innych kwestii, czy ktoś może ma dobry patent na gumę zabezpieczająca wejście do kosza? W sklepach jakieś drogie, a podejrzewam że da się tu użyć jakiejś uszczelki z auta czy coś... Może ktoś już coś dobrał sobie fajnego?
-
Super, moje marzenie taki zestaw.
-
Elegancko wychodzi. Co do gum to mogę zobaczyć moja i porównać do czegoś w sklepie rolniczym czy coś...
-
Ta guma to nie będzie to?
https://allegro.pl/oferta/klin-uszczelka-ozdobna-niewiadow-n126-krakow-7341779073?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare
-
Mam tą gumę. Została mi po starym koszu
-
Guma z linku od jacy odpada, tam musi być taki zawijas żeby się fajnie trzymało
rasmusen odezwę się :)
-
To się kedra czasami nie nazywa?
https://allegro.pl/oferta/uszczelka-kedra-gumowa-u-na-krawedz-1-2-mm-10946888969
-
Taka mam. Tylko ktoś powiercił dziurki zeby nie odpadała. Oddam za dobre słowo
-
Może takie coś? https://www.google.com/search?q=uszczelka+narantowa&oq=uszczelka+nara&aqs=chrome.1.69i57j0i22i30.10004j0j7&client=ms-android-samsung-gs-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#scso=_3cKTYtWcI7aRwPAPvtSFkA03:537
-
dobre słowo :D
-
Może takie coś? https://www.google.com/search?q=uszczelka+narantowa&oq=uszczelka+nara&aqs=chrome.1.69i57j0i22i30.10004j0j7&client=ms-android-samsung-gs-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#scso=_3cKTYtWcI7aRwPAPvtSFkA03:537
To jest to samo co j wrzuciłem. Są również wersje zbrojone, praktycznie niezniszczalne przy normalnym użytkowaniu.
-
Tak szukałem takich i ostatecznie nie znalazłem
Ale już czekam na paczke od rasmusena :))
-
Mam już uszczelkę od rasmusena :)
Wielkie dzięki
A teraz pytanie z innej beczki
Przymierzam się do ogarnięcia przedniego zawiasu
Obecnie mocno mi dobija, zastanawiam się jak to usztywnić, może jakoś wstępnie napiąć sprężyny? Więcej oleju? Nie mam jakiś wycieków it'd, wygląda wszystko ok
-
Tu masz opis modyfikacji,inny olej, podkładka sprężyn:
www.jenikovo.wz.cz/upravy/17.htm
Nie wiem co się dzieje,ale jak umieszczam link to nie wyświetla się strona,link jest na jenikovo miasto.
-
Zmień olej do zawieszenia np na Motula 15W lub jeszcze "twardszy" 20W.
holger forum samo dodaje do linku https i stąd błąd
-
Wujo, odezwij się do Piotrexa, on mi kiedyś takie tulejki w sprężyny dorabiał (2,5 cm), pewno pamięta temat, patent zdał egzamin, a z olejem też można pokombinować..
-
olej nie zmieni wysokości zawieszenia tylko utwardzi na odbiciu
-
Zmień olej do zawieszenia np na Motula 15W lub jeszcze "twardszy" 20W.
holger forum samo dodaje do linku https i stąd błąd
Coś mogę w ustawieniach zmienić, żeby tak się nie robiło? Bo nawet przy próbie modyfikacji linku nie widać tego dopisku.
-
Zmień olej do zawieszenia np na Motula 15W lub jeszcze "twardszy" 20W.
holger forum samo dodaje do linku https i stąd błąd
Coś mogę w ustawieniach zmienić, żeby tak się nie robiło? Bo nawet przy próbie modyfikacji linku nie widać tego dopisku.
Może Wujo coś podpowie. Ja wstawiam linki z samym "www" na początku i działa... Tak też zmodyfikowałem Twój link Paweł :)
Wujo, odezwij się do Piotrexa, on mi kiedyś takie tulejki w sprężyny dorabiał (2,5 cm), pewno pamięta temat, patent zdał egzamin, a z olejem też można pokombinować..
Andree tu jest inna zawiecha niż w Cezecie (no i w 638). No chyba, ze dorabiał Ci do małej 477 (tam mogło być podobnie do 634)
-
Ale ja mam przod 638 :)
Dzięki za podpowiedzi :)
-
Ale ja mam przod 638 :)
Dzięki za podpowiedzi :)
Kurcze faktycznie. Nie przyjrzałem się...
Jak tak to mogę poratować. Powinienem mieć takie dystanse...
-
Hej
Coś mi stukało rytmicznie podczas jazdy, im szybciej tym częściej
Stawiałem na kończące żywot łożysko od walka zdawczego, ale ono wygląda ok, w środku w skrzyni tez wszystko na moje oko ok...
Zastanawiam się na ile może być winny luz na tulejach... Zobaczcie film, za luźno?
Akurat ten wałek się cały czas kręci czy to luz czy bieg... Pasowałoby...
https://youtu.be/Tpf03Cu8P4M
-
A jak przetoczysz zgaszony motocykl to nic nie stuka ?
-
Stuka stuka, wymieniałem też napęd, sprawdzałem różne rzeczy i nawet przy wyjętym silniku z ramy było słychać
-
A przy złożonym silniku wałek ma luzy ,góra dół ?
-
Tzn wałek zdawczy nie
A ten z filmiku to nie sprawdzalem na złożonym...
-
Wymieniłem łożyska, tulejki, jest lepiej chociaż nadal coś tam stuka, ale po prostu daję więcej gazu wtedy i nie słyszę :)
-
Szybko ci poszło. Fajnie wygląda.
-
Bardzo ładnie się prezentuje. Gratuluję i życzę bezawaryjnego nawijania kilometrów!
-
No kolorek śliczny... ;D
-
Mistrzu wieki temu wspominałeś o usunięciu przeskoku w kierownicy w pozycji na wprost. Trochę się do tego przyzwyczaiłem, ale nadal jest to irytujące. Co tam zdziałałeś aby to wyeliminować?
-
Uzupełniłem braki w łożyskach (brakowało kulek), nasmarowałem, skręciłem
Coś takiego :)
-
Jak coś stuka to się głośniej radio włącza, a nie czekaj... :D
-
Zamontowałem niską szybę Loster :) jeszcze tylko korekta ustawienia kosza i będę gotowy do sezonu :)
-
Fajna ta niska szyba - wydaje mi się, że wystarczająca, żeby powietrze przeleciało nad głową pasażera
-
Ku pamięci, jawa czerwiec 2023 :)
-
Bardzo bardzo ładnie! Robi mega wrażenie :)
Od siebie dołożył bym: rantówkę na szybę, krótkie rurki kierunkowskazów na wózku i uchwyty lamp w kolorze.
-
Bardzo ładnie się prezentuje
-
Chylę czoła i mam nadzieję obejrzeć na jakimś zlocie na żywo!
Dobra robota Wujo!
-
Ślicznie, k....a ślicznie.
-
Świetna robota , od razu przypomina mi sie moja Jawa. Sprzedałem ją 10lat temu gdzieś do Gdańska albo Gdyni , ciekawe czy dalej śmiga? Czy może ktoś z forum ją odkupił odemnie???
-
Sierpień 2023
-
No szok i niedowierzanie... :o
-
https://youtu.be/yYXbFzS8lKM?si=PIx6UJBQjEgJGUP1 podsumowanie filmowe prac nad koszem :)
-
Pięknie Ci to wyszło.
I jeszcze powiedz że tą sprężarką wszystko pomalowałeś :o
-
Ano tak
na foto wygląda lepiej niż w realu, jednak osobiście jestem zadowolony, sporo się nauczyłem :)
-
Pikna 8)
(https://i.postimg.cc/bvfb1dNZ/emotka.png) (https://postimages.org/)
-
I jeszcze powiedz że tą sprężarką wszystko pomalowałeś :o
A czemu miał nie pomalować? Mi też się zdarza taką coś działać... ;)
Wujo bardzo dobra robota. Mam nadzieję ujrzeć ten zaprzęg na jakimś zlocie
-
Dobra robota Wujo.
-
Piękniutka. Napisy na oponach Heidenau "doprawić" można jeszcze białym markerem skoro już coś tam widać i będzie baja :D