Wolna Strefa Jawa - CZ

Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: fizyk0 w Czerwiec 08, 2006, 17:22:25

Tytuł: Strzały w rure przy odpalaniu
Wiadomość wysłana przez: fizyk0 w Czerwiec 08, 2006, 17:22:25
Dręczy mnie jeszcze jedna rzecz.Czasami po dłuższej jezdzie podczas odpalania pojawia sie strzał w prawą rurę ,ale nie jest to na tej zasadzie ,że silnik strzeli w rurę i cisza,silnik odpala razem ze strzałem i pracuje normalnie.Nie spotkałem się jeszcze z czymś takim:).Jedyne co mi przychodzi na mysl to to ,że w kolankach jest troszkę nagaru i może to tego wina, albo to ,że prawy wydech nie jest idealnie szczelny(między rura a tłumikiem mimo ,że mam nowy oring troszkę przepuszcza-wgniecione kolanko).Zapłon raczej odpada bo to elektronik Vape.Moze ktoś z was miał podobny problem?
Tytuł: Odp: Strzały w rure przy odpalaniu
Wiadomość wysłana przez: tokarz w Czerwiec 08, 2006, 17:24:50
No jeśli masz Vape i jest sprawny to ja bym stawiał raczej na ga¼nik.
Tytuł: Odp: Strzały w rure przy odpalaniu
Wiadomość wysłana przez: lukasz85 w Czerwiec 09, 2006, 11:34:51
To wskazywałoby na zbyt pó¼ny zapłon ale jak Vape to odpada. Proponuje wykręcić świece i sprawd¼ić czy jest niebieska iskra, może świeca dostała przebicia. Lub kable wysokiego napiecia.
Tytuł: Odp: Strzały w rure przy odpalaniu
Wiadomość wysłana przez: Johnny w Czerwiec 09, 2006, 19:51:59
Mi robi tak samo i też mam VAPE- osobiście obstawiam że to jego wina bo na przerywaczach tego nie miał. U mnie robi to tylko wtedy jak go za lekko kopnę, teraz się już przyzwyczaiłem i kopie go z dość dużą siła i zjawisko zanikło całkowicie.
Tytuł: Odp: Strzały w rure przy odpalaniu
Wiadomość wysłana przez: fizyk0 w Czerwiec 10, 2006, 00:14:36
Dzięki Johny w takim razie bedę mocniej kopał:).
Tytuł: Odp: Strzały w rure przy odpalaniu
Wiadomość wysłana przez: AndrewS w Czerwiec 11, 2006, 23:31:45
juz sobie Was wyobrazam jak stajecie na kopniaka, jakby to byl jakis rusek 750  :D
pewnie cala Jawa przysiada przy takim kopnieciu   ;)
Tytuł: Odp: Strzały w rure przy odpalaniu
Wiadomość wysłana przez: Johnny w Czerwiec 12, 2006, 00:13:55
Się nie smiej :D

Przy elektroniku i dobrze zrobionym silniku wystarczy tylko jeden tłok przez kompresje przepchać i silnik juz chodzi- w praktyce wystrczy muśnięcie kopniaka.

Przez mocne kopanie mam na myśłi rozbujanie wału tak żeby zrobił z dwa obroty. ;)
Tytuł: Odp: Strzały w rure przy odpalaniu
Wiadomość wysłana przez: asdx21 w Listopad 22, 2006, 15:09:29
Szukałem cos podobnego , bo mam podobne zjawisko i znalazłem. Skorzystam z okazji : Jakich używac najlepiej świec dla zapłonu vape z4??? Proszę o odpowiedz takie osoby które go posiadają i żadne problemy (najlepiej bez tego jaki tu jest opisany , ale najwyzej można go pominąć) nie wynikaja z jego używania. Bo w mojej cz350  jak wkręcam za każdym innym razem jakieś inne świece (oczywiście niby zalecene przez "mojego sprzedawcy" do tego mota) to za każdym razem widać różnicę w jej dzałaniu np. raz dymi bardziej z prawego a raz z lewego i tak samo z tymi "strzałami". Więc moim zdaniem to świece są winne i proszę o wypowiedz w tej sprawie.
Tytuł: Odp: Strzały w rure przy odpalaniu
Wiadomość wysłana przez: wskpan w Listopad 22, 2006, 15:51:30
: Jakich używac najlepiej świec dla zapłonu vape z4???

NGK B6HS   <book>
Tytuł: Odp: Strzały w rure przy odpalaniu
Wiadomość wysłana przez: Jawiarz350 w Listopad 22, 2006, 19:12:38
Zrobię OT <evil> ale rusek to rusek ale nasz polski Junak jego to dopiero ciężko przełamać bo kiedyś taki koleś do nas na wieś przyjechał i co nieco z nim pogadałem
Tytuł: Odp: Strzały w rure przy odpalaniu
Wiadomość wysłana przez: asdx21 w Listopad 22, 2006, 20:21:52
dzieki za szybka odp. wskpan ale dzieki temu szukałem w necie i  znalazłem (na stronie producenta NGK) że dla cz350 są B8HS a  B6HS były dla jaw 50 nowszych modeli. Pójdą oby dwie? http://www.ngkpartfinder.co.uk/
Tytuł: Odp: Strzały w rure przy odpalaniu
Wiadomość wysłana przez: wskpan w Listopad 22, 2006, 21:52:12
dzieki za szybka odp. wskpan ale dzieki temu szukałem w necie i  znalazłem (na stronie producenta NGK) że dla cz350 są B8HS a  B6HS były dla jaw 50 nowszych modeli. Pójdą oby dwie? http://www.ngkpartfinder.co.uk/

ot tak żeczywiście podaje producent, ale z praktyki wynika, że właśnie dla elektronika leprze są B6HS i to nie tylko moja opinnia, lecz tu kilku mądrzejszych odemnie testowało  <yes>
pozdrawiam
Tytuł: Odp: Strzały w rure przy odpalaniu
Wiadomość wysłana przez: WhitePower w Listopad 23, 2006, 11:58:54
...dlatego w katalogu pisze ze dla jawy 350 sa B8HS bo wszyscy zaczeli mieszac z tymi swiecami, podbno w ksiazce Kruszewskiego tez bylo B8HS, ja mam NGK B6HS - zalozylem je na poczatku tego sezonu i do teraz nie musialem ich wykrecac  <yes>

A wszystko dlatego ze ten temat juz byl walkowany na forum i wszyscy polecali B6HS wiec tez tak uczynilem zakladajac je do mojego moto  :D
Tytuł: Odp: Strzały w rure przy odpalaniu
Wiadomość wysłana przez: asdx21 w Listopad 23, 2006, 16:55:34
Dzięki Wam bardzo za dobre rady - juz lece kupować owe śwoece!!! <thumbup>
Tytuł: Witam mam problem z cz 350
Wiadomość wysłana przez: soko211 w Wrzesień 11, 2009, 17:50:07
Gdy próbuje ja odpalac przelewam ja i kopie a z gażnika leci benzyna. Sprawdziłem to tloki nie ciągną benzyny tylko ją wypychaja. co mam zrobic. prosze o pomoc
Tytuł: z gaznika wydmuchuje sie benzyna
Wiadomość wysłana przez: soko211 w Wrzesień 12, 2009, 10:43:35
dloki nie ciagna benzyny.. ale jesli manetke od gazu wezme do konca to nie wydmuchuje swiece sa suche wiec ich nie zalewa .. przy kopaniu slychac strzal z gaznika..co mam robic
Tytuł: Odp: Strzały w rure przy odpalaniu
Wiadomość wysłana przez: GROM w Wrzesień 12, 2009, 20:57:11
Panowie ja wyjaśnię sprawę strzałów, strzały będą występować ponieważ po zgromadzeniu się mieszanki i dodaniu do tego że vape ma podwójną cewkę i daję iskrę na każdy tłok w GZP jak i DZP to strzały w tłumik nie są niczym dziwnym , ale te strzały mogą wam załatwić uszczelniacze na wale . Zapytacie w jaki sposób ? A no w taki że jeśli tłok jest DMP to wybuch mieszanki musi gdzieś ujść a czasem się zdarza że otwarte okno wydechu to za mało i następuje wypchnięcie wargi uszczelniacza i już mamy lewe powietrze albo lewy olej  .
Przypuszczam również że koledzy zapalają w ten sposób że robią kilka kopnięć z wyłączonym zapłonem aby mieszanki sobie zassać , a potem kluczyk i kop i strzał jeśli tak robicie to zapalajcie od razu w włączonym zapłonem.