Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Opowieści warsztatowe => Wątek zaczęty przez: Johnny w Kwietnia 21, 2006, 00:32:50
-
W koñcu sie doczekałem i mam- oryginalny zapłon VAPE w maszynie :]
Kosztowało mnie to 300 zł bo ściągałem go z Czech ale powiem jedno było warto. Przede wszytskim przy montażu nie ma żadnych problemów czy niespodzianek. Wszytsko pięknie pasuje, niczego nie trzeba "udoskonalać" etc. etc. Montaż zajmuje godzinkę. Po zamontowaniu motorek zagadał od pierwszego kopa. Na pewno pracuje równiej na nsikich obrotrach, przestało mi w koñcu dziwnie dzwonić w garch (teraz tylko słychać telepiące się tłoki bo maszyna sie o szlif prosi ale jeszcze jeden sezon musi wytrzymać) i lepiej sie wkręca na obroty- tak mi się przynajmniej wydaje. Jeżeli ktos liczy na to że moto zacznie chodzić niczym CBRka to czeka go rozczarowanie ;) na pewno chodzi lepiej ale nie jest to jakaś rzucająca na kolana różnica- chociaż moja jawa zawsze dość dobrze chodziła może stąd moje subiektywne wrażenie.
Postaram sie w miarę wolnego czasu napisać krótki artykuł na temat zapłonu Vape i jego montażu w motocyklu <cheers>
-
<punk> hej Johnny <yes>
i ja przed wczoraj dostałem vape od legendarnego p.Ruszczyka
i moje pierwsze wrażenia to że jak za 370zł to wygląda on szpetnie i mało tego jest - w kieszeni bysię zmieścił cały komplet :P
niemogę się doczekać jak go zamontuję i sprawdzę :>
jedyme co mnie zdziwiło to że jest tylko jeden element optyczny na płytce-ale widocznie tak ma być.oraz niedostałem żadnych przewodów wysokiego napięcia ani żdnych fajek-jak gdzieś ktoś pisał że dają w komplecie.
takie pierwsze wrażenia <blink>
pozdrawiam
-
Mógłbyś Johnny coś więcej napisać o sprowadzeniu sobie z Czech tego zapłonu? Bo u Ruszczyka razem z kosztami wysyłki wychodzi prawie stówę drożej...
-
Po pierwsze małe sprostowanie- w VAPE czujnik NIE jest optyczny tylko magnetoindukcyjny;) - kiedys sam napisałem że jest optyczny- za pomyłke przepraszam. Obecność tylko jednego wynika z podwójnego "palca rodzielacza" (jeżeli tak to można nazwać) i zastosowania ceki dwubiegunowej.
Faktycznie jak za 370 zł za dużo tego nie ma ale wykonanie jest bardzo fajne wiać że jest to robione w pełni profesjonalnie. Co prawda kiedys Milimetr napisał że w komplecie są kable i cewki ale na stronie VAPE ani w opisie który dostałem nie ma słowa żeby takowe miały być w komplecie- zresztą sam Milimetr pisał że nie dostał ;)
Co do sprowadzania to nie jest taka prosta sprawa bo prosiłem o to mojego znajomego, który mieszka w Czechach. Chłopak nałaził sie za tym co nie miara :-/ i w koñcu zadzwonił do VAPE i mu przysłali pocztą zapłon. Uprzedzam z góry że na Wasze pro¼by o załatwienie zapłonu pozostane głuchy bo nie chce go już fatygowć :-/ wystarczy że miał takie problemy z załatwieniem tego dla mnie. Ale jest wyjście z sytuacji- spróbujcie wysłać maila do VAPE może wyślą paczkę do Polski a dla osób mieszkających na północy jest inna możliwość- w Ostravie jest sklep jawy i na pewno tam to będą mieli.
-
Czy masz może adres tego sklepu w Ostrawie? Włąśnie planowałem się tam wybrać :)
-
No i w tym jest problem :-/ że nei mam żadnych namoarów na ten sklep- wiem tylko że na pewno tam jest :]
Podobno bardzo łatwo trafić ale nic nei wiem.
Też chiałem jechać do Ostravy i chyba kiedys pojadę sie przejechać i zabrać jawcie do "ojczyzny" :]
-
Też chiałem jechać do Ostravy i chyba kiedys pojadę sie przejechać i zabrać jawcie do "ojczyzny" :]
A nie wiecie czy w takim mieście jak Czeski Cieszyn będą mieć jakiś sklep motocyklowy?
-
no faktycznie sklep w ostrawie jest nawet spory i super wyposazony.Praktycznie wszystko do jawy.Bylem tam pare lat temu i musze was zmartwic ceny byly wyzsze niz w zwyklych sklepach u nas Nie porownujac juz do hurtowni lub cen producenta.Nie wiem akurat czemu ale w tym sklepie maja wysokie marze.Tu macie linka na strone kontaktowa z tym sklepem http://web.telecom.cz/dum_motocyklu/ Sklep nazywa sie dum motocyklu:P Z sprzedawcami bywa roznie z jednymi da sie dogadac po polsku z innymi trzeba sie nameczyc.Zalezy jak traficie.
-
Hmmm Rumcajs a może to nie jest ten sklep :-/
Kiedyś rozmawiałem na ten temat z kolesiem w sklepie w Rybniku i on mówił o sklepie autoryzowanym (fabrycznym) jawy czy coś takiego, a z linku którego podesłałeś wynika, że to jest taki zwykły sklep motocyklowy :]
Jak pojadę do Rybnika wstąpię do tego sklepu i spróbuję sie dokładnie wywiedzieć co i jak :)
-
bylo by fajnie:) bo z checia bym tez kupil taki zaplon a ten z prametii odsprzedal. A moze zna ktos na slovacji jakies sklepy motocyklowe z czesciami do jawy? bo na slowacje mam okazje jezdzic czesciej niz do czech.
-
A ja dalej twierdzę że najlepsza sprawa to digitech..... <yes>
-
ALE W DIGITECHU I TAK ZOSTAJ¡ CZE¦CI MECHANICZNE KTÓRE SIE ZUZYWAJ¡ CZYLI PRZERYWACZE. :'(
-
Tak, tyle że zużycie ich przy pracy jako impulsowniki jest minimalne w porównaniu z ich zwykłą pracą. Przede wszystkim nie wypalają się. Prąd płynący przez nie jest niewielki. Kondensatory już tu nie są potrzebne.
-
A w razie padu modułu powrót do zapłonu klasycznego to 20 minut pracy na poboczu....
-
Witam.
Popieram Motomyszora,masz w pełni racje.Także chętnie bym sie skusił na Vape,ale nie za taką cene.Ja śmigam na module własnej konstrukcji i jestem bardzo zadowolony,a wrazie awarii naprawa to dobrych pare minut zajmuje.
Pozdrawiam <cheers>
-
To zależy co się chce osiągnąć. Układy działające tak jak Digitech nie daja nic poza mocniejszą iskrą. Problemem w jawie są przerywacze i tego problemu ten układ nie rozwiązuje. Zacząłem nawet konstruować takie driver do przerywaczy ale doszedłem do wnisoku że nie rozwiązuje to największego problemu.
-
Zacząłem nawet konstruować takie driver do przerywaczy ale doszedłem do wnisoku że nie rozwiązuje to największego problemu.
To znaczy jakiego?
-
A takiego że zostają przerywacze.
Wypalanie sie przerywaczy czy ich iskrzenie spowodowane jest przepływem dużego prądu i faktycznie driver ten problem rozwiąże. Ale co ze ścieraniem się krzywki przez co ustawienie zapłonu sie zmienia, co z luzami na ośkach przerywaczy- to są największe problemy. No i najważniejszy konieczność ustawiania tego co pewien czas.
-
<sadwalk>
już tak niemoge się doczekać kiedy będe mógł wypowiedzieć w tej kwesti że już mószę napisać. :)
vape ciągle leży w szafce <crybaby> a ja ciągle szlifuję i docieram i przycieram i szlifuję i polerulę i kompletuje i docieram i szlifuję i kombinaję jak tu na metalik uzbierać <crybaby> <crybaby><sadwalk> <crybaby> <crybaby>tojuż tak długo trwa <crybaby> <crybaby>
ale czsami wyjmę sobię z szfki i popatrzę na niego i wyobrarzam jak bedzie to razem pracowało <punk>
-
johnny napisz do mnie na gg 2982138 mam do ciebie robote ;]
-
Johny.... Własnie o ta iskre wszyscy walczą, zeby była jak najmocniejsza. Digitech to super rozwiazanie za niewielką kase. Vape ma jeden minus: zakłada że wał jest wykorbiony o równe 180 stopni oraz że położenie czopu wału i wirnika na nim osadzonego jest tak jak fabryka przewiduje co dość często okazuje się nieprawdą. Ale powtarzam: Vape to najlepsza rzecz do javy.
Pozostawienie przerywaczy tak jak pisałem daje łatwy powrót do orginału. Choć mnie digitech na 5 tyś km jakie na nim zrobiłem nie zawiódł ani razu. a że trzeba poregulować.... toć to pieszczoty z naszą ukochaną :)
-
Ja też mam zapłon VAPE ,zrobiłem na nim 1000km i jest idealnie. Na standartowym trzeba się pomęczyć na takie efekty i na krótki czas.Zdziwiłem się jak montowałem alternator i przed dokreceniem jest luz w lewo i prawo około 2 mm.Vape nie ma regulacji , montujesz i odpalasz .Też tak zrobiłem i było dobrze.Póżniej miałem problem z szarpanie (okazał się lużny łañcuch) i bawiłem się alternatorem.Przestawiłem go w lewo i teraz lepiej przyspiesza od dołu, byłem w małym szoku.Oczywiście tak jak wcześniej ładnie odpala,chodzi równiutko,lepiej przyspiesza i chyba trochę mniej słychać silnik.Mam mniej wycieków z tłumików ,mniej dymi(olej castrol,mobil).VAPE same zalety
-
Witam, posiadam CZ 350 6V i zainstalowany zaplon VAPE 12V (zmiana instalacji), jednak zawsze mam problem z zapaleniem jej. Czy to kwestia wyczucia czy co ? Przeleje, kopne ze dwa razy na wylaczonym, wlacze, kopie, kopie, kopie... zapali, ale strasznie meczy mnie to, dzieje sie to tak przy zimnym silniku, ale zdaza sie i ze przy cieplym bywaja problemy. Jak to jest z tym zaplonem, czy wymaga on naprawde solidnego kopniecia ?
-
wlacze, kopie, kopie, kopie... zapali, ale strasznie meczy mnie to,
myślę że gdzie indziej leży przyczyna miałem podobnie i przyczyną był zły filtr powietrza.
takze mam cezetke z VAPE i zmieniłem jej ga¼nik na TS -po wyregulowaniu wszystkiego pali za pierwszym .włañczm ssanie raz kopa bez zapłonu -potem zapłon i pali.
-
Czyli bede musial postarac sie o gaznik od TSki, a wszystko pasuje czy wymaga to drobnych przerobek ? Z gory dzieki za odpowiedz.
-
Czyli bede musial postarac sie o gaznik od TSki, a wszystko pasuje czy wymaga to drobnych przerobek ? Z gory dzieki za odpowiedz.
nie kiśmy tego wątku!
przeczytaj w linku i ewentualnie tam pytaj:
http://www.demonos.vipserv.org//component/option,com_smf/Itemid,153/topic,271.0
pozdrawiam