Wolna Strefa Jawa - CZ

Inne => Szybka interwencja => Wątek zaczęty przez: Jawoch w Styczeń 01, 2021, 12:56:23

Tytuł: Rejestracja z samej ramy na zabytek
Wiadomość wysłana przez: Jawoch w Styczeń 01, 2021, 12:56:23
Dzień dobry
Wszystkim Jawerom życzę wszystkiego dobrego w nowym jeszcze lepszym roku!!!  :)
Wczoraj się dowiedziałem ze mogę kupić sama ramę do motoru za bardzo małe pieniądze . Ramą nie posiada dokumentów ale umowa kupna sprzedaży obowiązuje , czy jest sens kupić sama ramę z umowa za 300zl i postarać się każda cześć kupić oddzielnie doprowadzić do porządku i zarejestrować na żółte tablice ???

Edit:
Dodam jeszcze ze zależy mi na tym czy jest w ogóle sens się bawić szukać części czy lepiej kupić w miarę możliwy motor i wiadomo wyremontować go . Używane w złym stanie to koszt 3 000 zł z kolei ładna to już 2x tyle . Może ktoś już miał taki przypadek i składał motor z samej ramy.
Tytuł: Odp: Rejestracja z samej ramy na zabytek
Wiadomość wysłana przez: BALON w Styczeń 01, 2021, 13:39:30
Napisz o jaki motor chodzi?
Z doświadczenia wiem że jeśli motor jest w słabym stanie to kupujesz praktycznie drugi na części
A jeśli masz sama ramę tu kupisz dwa takie motory na części
Tytuł: Odp: Rejestracja z samej ramy na zabytek
Wiadomość wysłana przez: Bison w Styczeń 01, 2021, 13:48:47
Wszystko zależy od tego jaki to motocykl i jaka jest jego kompletność, stwierdzenie że mogę kupić ramę do motoru z umową za 3 stówki, to pojęcie względne  :)  Ja bym zaczął temat od rozmowy z biegłym rzeczoznawcą, który wykonuje opinie pojazdów do rejestracji na zabytek, jest sporo rzeczy ważnych z punktu prawnego i proceduralnego, przy takiej rejestracji. Może się okazać że zakup kompletnego pojazdu z dokumentami, wyjdzie taniej niż zabawa, którą masz w planach. Składanie motocykla od zera, to tak jak Balon napisał, wiąże się z zakupem drugiego lub kolejnych jako dawcy części. Generalnie, zabawa z odbudową starszego pojazdu to nigdy tanio nie wychodzi, ja bym zaczął od poszukania maszyny w miarę kompletnej i w stanie technicznym, który nie jest totalną padliną oraz z dokumentami umożliwiającymi rejestrację.  Sama umowa kupna to nie jest tak do końca papier, który gwarantuje zarejestrowanie.
Tytuł: Odp: Rejestracja z samej ramy na zabytek
Wiadomość wysłana przez: barti w Styczeń 01, 2021, 13:52:12
Zakup samej ramy jest uzasadniony tylko w 3 przypadkach:
- masz cały motor i rama uszkodzona, krzywa, przerabiana itp
- motocykl jest rzadki (zabytkowy, unikalny) a co za tym idzie drogi, masz szansę przy odsprzedaży zarobić,
- rama ma pełną dokumentację, czyli według prawa kupujesz motocykl ;D

W pozostałych przypadkach kompletowanie motocykla do ramy nie ma sensu. Raz, że kompletowanie to w cholerę czasu, poszukiwań, przesyłek itp a dwa - to koszty wyjdą kosmiczne praktycznie dla każdego pojazdu.   
Tytuł: Odp: Rejestracja z samej ramy na zabytek
Wiadomość wysłana przez: Jawoch w Styczeń 01, 2021, 14:56:33
Na portalu ogłoszeniowym znalazłem motor bez dok za 5.800zl dokładnie chodzi o Jawę 534 z dokumentami wiadomo swoje trzeba dołożyć . Niestety nie posiadam drugiego motoru jako dawca... wszystko musiałbym dokupić po aukcjach i ogłoszeniach . Z jednej strony  od zależy mi na czasie kompletowania lecz na satysfakcji coś z niczego ... dziękuje za zainteresowanie moim tematem ☺️
Tytuł: Odp: Rejestracja z samej ramy na zabytek
Wiadomość wysłana przez: Misiek89gdz w Styczeń 01, 2021, 15:10:04
Chyba chodzilo o jawe 354? Jak Cie jara skladanie i kompletowanie od zera to Twoja sprawa, tylko zajmie Ci to troche czasu i na pewno mase pieniedzy, nie licz, że w pół roku skompletujesz motor,  poszczególne roczniki kivaczek różniły  się między sobą pewnymi częściami, a na dobre oferty czasem trzeba czekać, czasem części pojawiają się i znikają w mgnieniu oka.  Oczywiście może Ci się też poszczęścić i trafisz na kogoś kto ma dużo części w dobrym stanie, ale nie nastawiałnym się na to zbytnio.

Tytuł: Odp: Rejestracja z samej ramy na zabytek
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Styczeń 01, 2021, 16:14:29
Chyba że za te 3 stówki to jest rama w której brakuje jedynie silnika... To wtedy bym brał...
Tytuł: Odp: Rejestracja z samej ramy na zabytek
Wiadomość wysłana przez: sebatoja w Styczeń 01, 2021, 16:33:09
Ja poczyniłem taki remont.
zaczynalem od tego:



(https://i.ibb.co/k6qQ717/01-2012-11-05.jpg)


Po 4 latach było to:


(https://i.ibb.co/2qN3ZZC/81-2016-06-11.jpg)



Czy żałuje tych 4lat i pln, nie.


Czy bym zrobił to jeszcze raz? Zrobiłem, tym razem zajęło mi rok, ale już bez zabaw w lakierowanie i chromowanie.

Tytuł: Odp: Rejestracja z samej ramy na zabytek
Wiadomość wysłana przez: Jawoch w Styczeń 02, 2021, 18:09:21
Czy Twoja Jawa Seba... była zarejestrowana czy poczyniłeś wszystko by doprowadzić brykę do ładu I dopiero wtedy rejestracja na żółte? Niestety moja nie posiada nic tak jak napisałem wcześniej od początku poszukiwania i zakupy. W dużej mierze chodzi mi także o satysfakcję :) Co do mojej ramy tak chodziło o 354 wystąpiła literówka czy tez cyfrówka .

Tytuł: Odp: Rejestracja z samej ramy na zabytek
Wiadomość wysłana przez: sebatoja w Styczeń 02, 2021, 18:14:48
Nie była, była umowa tylko. Jest to ryzykowne, bo u mnie okazało się że taki numer ramy jest zarejestrowany jako jakiś motorower ale wk podołało zagadnieniu.
Tytuł: Odp: Rejestracja z samej ramy na zabytek
Wiadomość wysłana przez: Jawoch w Styczeń 02, 2021, 21:01:55
Podpowiesz mi z jakimi kosztami się borykałeś co do odbudowy motoru i ile kosztowały Ciebie żółte blachy. Borykam się jeszcze z jedna kwestia - kupić z papierem umową i ubezpieczeniem czy samemu właśnie odbudować motor z cmentarzyska , wolałbym wybrac to drugie ale wszystko przejawia się do kosztów
Tytuł: Odp: Rejestracja z samej ramy na zabytek
Wiadomość wysłana przez: sebatoja w Styczeń 03, 2021, 00:05:36
u mnie rejestracja na żółte zamknęła się w ok 700pln w 2016r. Co do moich kosztów nie będę się wypowiadał bo może kiedyś żona to przeczyta a ja lubię mieć spokój. Najdroższe to chromy i lakierowanie. O lakierowanie zapytaj żetona, on się tym zajmuje to może wycenić Ci lakierowanie tak jak u mnie, Chromy, wejdź na 4jawa.pl i sobie policz: zbiornik, układ wydechowy, felgi, szprychy, kierownica, reszta idzie do chromowania jako usługi moze 5k starczy nastawiając się na jakość, remont silnika 1,5k starczy. reszta to blacharka, tematy deficytowe to schowek na akumulator, podstawa siedzenia i przedni błotnik. 20k powinno starczyć.