Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Na każdy temat => Wątek zaczęty przez: Człowiek ZJAWA w Styczeń 13, 2020, 10:25:24
-
Witam postanowiłem włożyć kij w mrowisko, od dawna nurtuję mnie pytanie czemu wielu uważa cz 350 lepszą od jawy 634? Miałem te motocykle i mam swoję przemyślenia ale bardzo ciekaw jestem waszego zdania, za opinię serdecznie dziękuję.
-
Cz 472.5 i 472.6 ma wygodniejszą kanapę, lepszą wygodniejszą kierownicę i główkę ramy pod innym kątem co powoduje że lagi lepiej wybierają wyboje. Jest taka bardziej zwarta od 634 mi się wygodniej jeździ cezetą.
-
tak to fakt, ale CZ z drugiej strony ma gorsze mocowanie silnika, chodzi o sztywność w rozstawieniu otworów montażowych i rama jest pojedyncza od głowki, w jawie jest podwójna, jak policzyć napężenia w kratownicy węzła główki to bilans wychodzi na plus JAWIE.
-
silniki są identyczne(no prawie) pozostaje kwestia komfortu wg mnie Cezetka jest wygodniejsza od 634 :)
-
Cezetka jest wygodna. Uroku jej napewno nie brakuje ale... całość psuje ten cholerny chlapacz na tyle. Jawa jak dla mnie tylko w tęczowej wersji
-
Powiem szczerze że dla mnie największą wadą Czesławy jest to że do niej wózek boczny nie pasuje :'(
-
Powiem szczerze że dla mnie największą wadą Czesławy jest to że do niej wózek boczny nie pasuje :'(
Fabrycznie nie pasuje, ale widziałem już 2 szt z wozami.
Oczywiście mocowania dorabiane
-
Tak masz rację wszystko się da jeżeli się chce, widziałem takie parowanie ale chyba sam przyznasz że to wygląda co najmniej dziwnie. Nie wiem też jak u was, ja w swoich cztkach miałem też problem z pękającymi błotnikami tylnymi w miejscu górnego mocowania pod siedzeniem, w jawie nigdy to nie występowało.
-
Tak masz rację wszystko się da jeżeli się chce, widziałem takie parowanie ale chyba sam przyznasz że to wygląda co najmniej dziwnie.
Z velorkiem 700 na pewno dziwnie z 562 to już kwestia gustu.
tutaj można zobaczyć zdj dobrej jakości.
https://malejmisa.rajce.idnes.cz/6.5.2012_-_CZ_350_472.5_SIDECAR_VELOREX_562_03/
Co do wad i zalet można tak do jutra, ale napiszę coś na szybko, mam akurat 472.5 i 634.7
Zaznaczam że nie piszę o wyglądzie bo to nie ma sensu, co kto lubi.
634.7
Zalety
Rama sztywniejsza podwójna i porządna główka ramy z rury.
Obrotomierz ( cezeta ma dopiero w 472.6)
Rama przystosowana pod wózek fabrycznie i można zamontować amortyzator skrętu.
Stop bez kluczyka nie działa.
Łatwa dostępność gmoli tył przód ( w cezecie tylne można montować tylko mając odpowiednią ramę) i są prawie nie do dostania
Łatwy dostęp do schowków bocznych, ale za to nie są tak "pewne" jak cezecie bo nie są całkiem zamknięte.
Cz 472.5
Zalety
Nowszy zawias przedni z półkami.
Kanapa wygodniejsza i jest ciut niżej niż w jawie.
Przełączniki zespolone i klamki regulowane i alu obudowy lampy przedniej i przełączników i amelinowy airbox.
Lepsze czujniki stop, bez dziwnych linek, przednie często padają niestety ale i tak wolę rozwiązanie w cezecie.
Tylne cięgno hamulca z pręta nie linka jak w jawie
472.6
Zalety
To co w 472.5 i dodatkowo
Alternator 12V
Alu wachacz
W końcowych seriach boczki na sprężynach zamiast śrub są łatwiej dostępne.
O Wadach nie piszę bo można je wyczytać z zalet :P
-
mi tam w cz nic nie pęka ani nie pękało , ale byłem jakiś czas temu na zlocie pojazdów klasycznych to powiem że do do mojej cz ludzie podchodzili patrzyli i szli dalej tam gdzie stały jawy jedna ts druga 634 i wszyscy je podziwiali i były ahy i ohy i podziwy typu ale piękne jawy , i tak stwierdziłem że cz 350 to taki gorszy sort chyba albo marka nie rozpoznawalna , powiem że nawet trochę przykro mi było że nikt się nie zainteresował , czyli Jawa robi lepszy szum
-
Zgadzam się, jawa robi zdecydowanie większe halo prawdopodobnie że marka jest bardziej rozpoznawalna dla laików.
-
Na cezete ludzie też zwracają uwagę, ale czasem wołają patrz jaka jawa.
-
Powiem wam szczerzę ze jako młody chłopak kiedy jeszcze siedziałem w junakach i mz trophy koleś stanął cześką przy moim domu bo miał jakiś problem i sam nie wiedziałem czy to pies czy wydra
-
Jawa była bardziej popularna i ludzie mogą łatwiej "identyfikować się" z nią bo albo mieli albo ktoś z ich znajomych miał. Tak przy okazji mój patent na sprawdzenie czy ktoś mówiący że miał Jawę faktycznie ją posiadał to pytam jak sobie radził z regulacją zaworów. ;D
-
We wczesnych latach 80 tych, jak te sprzęty stały nowe w sklepach GS, to Jawa 634 też się lepiej (dużo lepiej) sprzedawała, jak CZ 472,5 :), ale ja i tak kupiłem cześkę, bo mi się lepiej podobała, no i była wygodniejsza 8)
-
A tego jeszcze nie słyszałem o tych zaworach, trudno mi się śmiać nie przestać!!! :D :D :D Rzeczywiście też myślę że cz jest wygodniejsza od jawy 634, ale z drugiej strony jawa w zaprzęgu z velorexem wygląda pięknie, ale odnośnie komfortu Czesi poszli po rozum do głowy i TSka to sofa, jak dla mnie wygodna jak cholera. A jeszcze jedno, CZ nie przetrwała walki rynkowej a Jawa jeszcze długich kilka lat walczyła
-
Jak ktoś miał Jawę 500 OHC to może Cię zagiąć z tą regulacją zaworów. ;)
-
za kilka kilkanaście lat trend się zmieni , cz jako mniej rozpoznawalna będzie bardziej poszukiwana i cenna
-
Z tą pięćsetką to raczej trudno będzie kogoś spotkać, ale nie ukrywam że bym chciał :) A odnośnie cen to rzeczywiście 7, 8 lat temu dało rade kupić te sprzęty po 7, 8 stów a teraz za 2 koła nie ma za bardzo co kupić
-
Witam postanowiłem włożyć kij w mrowisko...
Chyba raczej pchasz się w gips ;)
Ave Cezeta!
-
Gips też jest dla ludzi! :) :) :) P.S. do czesi jest duży problem z bagażnikiem, do Jawy można znalesc bez problemu