Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Dejw_S51 w Grudzień 25, 2019, 21:43:24
-
Witam
Mam problem z instalacją świetlną w Jawie 50 Mustang a mianowicie po dodaniu gazu a potem odpuszczeniu go motocykl spada obrotów a światła zaczynają migać, przerywać i przygasać. Czym może być to spowodowane? Praktycznie całą instalację psikałem kontaktem do elektryki który poprawia przepływ prądu bo kable i końcówki są dość stare. Czyściłem cewki świetlne. Żarówka przód i tył jest nowa. Dodam że zaczynają przeważnie mrugać jak motorek schodzi z obrotów już na takie niższe, podczas jazdy jest w miarę okej, a całkowicie na wolnych obrotach czasami też mrugną ale to rzadko. Żarówka tył 5w a przód 35w. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu
Pozdrawiam
-
Masz gdzieś luźne połączenia. W jawie 50 iskrownik generuje zazwyczaj na światła 20W, z przodu masz za mocną żarówkę
-
Niby są wszędzie ciasne te styki to nie wiem. Jeszcze popatrzę. Kiedyś w innej Jawce miałem taką żarówkę i było ok. To założyć 25W czy jaką ?
-
Wstaw żarówki takie, jakie przewiduje fabryka i będzie dobrze.
Przednia 6V 15/15W a tylna 6V 5W :) Na wyższych obrotach będzie świecić jaśniej, to normalne w tym motorku a jeśli żarówki mrugają to znaczy że są chwilowe przerwy w obwodzie, psikanie na wiele się nie zda, trzeba sprawdzić, oczyścić i poprawić jakość połączeń.
-
Tam gdzie mogłem to wyczyściłem styki ale np w stacyjce już nie bo jej nie rozbierałem ale możliwe że będzie taka potrzeba. Na początku miałem małą żarówkę to znaczy z małą ilością wat to spaliło ją. Myślę że jak już coś to 25W założyć.
-
Skoro wiesz lepiej od instrukcji obsługi to rób jak uważasz 8)
Wyczyszczenie wszystkich styków małej Jawki, łącznie ze stacyjką to ze 20 minut roboty a tak na marginesie to w żarówkach nie tylko liczy się liczba W ale i V, zwracałeś na to uwagę ? Jak instalacja ma napięcie 6V, takie się stosuje żarówki. Poza tym elektrownia w tym sprzęcie ma wydajność koło 20W, więc suma mocy obu żarówek, też tej wartości nie powinna przekraczać bo zwyczajnie prądu będzie brakować. Zrozum te proste podstawy i nie kombinuj moim skromnym zdaniem ;)
-
Że w oryginalnej Jawce ma być 6V to o tym wiem i tak mam ale mówię że 15W żarówkę mi spaliło więc raczej muszę dać ciut mocniejszą.
-
Problemem są niskiej jakości żarówki. U mnie też non stop pali żarówki. Można ratować się na kilka sposobów - skombinować żarówkę na przód z epoki lub szukać 12V 10 watowej na tył(u mnie taka siedzi i robi robotę). Można wstawić też opornik na złączach żarówki, bodajże 10 ohm jak mnie pamięć nie myli. Można też szukać stabilizatora napięcia, ale straty będą większe(nie testowane przeze mnie).
Swoją drogą pamiętam jak 11 lat temu ładowałem z tyłu żarówkę zrobioną z ledow, aby przód mocniej świecił. I żarówek nie wymieniałem przez 3 lata. Wadą było oczywiście diody - z tyłu na luzie migały z racji zmiennego prądu. Teraz 15W przód+5W tył nie wyrabiają:/
Bison - elektrownia Jawy 50 potrafiła dawać i 30W, wówczas jak się nie mylę z tyłu w kloszu były 2 żarówki rurkowe w Jawie 50.
-
Właśnie na początku miałem żarówkę 6V 15W oryginalną Tesla i ja spaliło. Co do zapłonów to są chyba wersje 30 wat i bodajże 20 lub 25 wat. Teraz mam jakąś właśnie tanią żarówkę i może dlatego też tak jest. Kiedyś miałem taką co się zwarcie robiło i paliło żarówki. Zobaczymy jak kupię może inną i jeszcze wyczyszczę elektrykę to może coś da.
-
Właśnie na początku miałem żarówkę 6V 15W oryginalną Tesla i ja spaliło. Teraz mam jakąś właśnie tanią żarówkę i może dlatego też tak jest. Kiedyś miałem taką co się zwarcie robiło i paliło żarówki. Zobaczymy jak kupię może inną i jeszcze wyczyszczę elektrykę to może coś da.
No, właśnie od tego trzeba by zacząć :) Konkretny przegląd instalacji i dobrej firmy żarówki
a nie jakieś ryżowe po 50 groszy sztuka.