Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Elektryka => Wątek zaczęty przez: florek18 w Czerwiec 08, 2008, 12:33:43
-
witam,
wiem ze temat ten byl poruszany juz wiele razy, lecz nurtuje mnie jedno pytanie: czy do jawy 350 z silnikiem CZ(instalacja 6V) można bez wiekszych problemow założyć zapłon Vape, czy beda jakies problemy, jak tak to jakie??? oraz czy trzeba bedzie jeszcze jakies czesc dokupic i jakie???
Pozdrawiam :)
-
Niema żadnych problemów z przełożeniem. Koszt u Ruszczyka to coś około 620 zł, z jawaczęści 582 zł. Wyrzucasz starą prądnice,regulator i cewki,zakładasz punkt po punkcie nowe elementy. Trzeba dorobić mocowanie cewki do ramy(kawałek blaszki i wiertarka). . Jedyny ból ze niema układów na 6V , tylko 12V. Wymieniasz żarówki,przerywacz kierunków,klakson (6Voltowy drze się strasznie :]) i oczywiście aku na 12V. Podpinasz wszystko, odpalasz i nie poznajesz motocykla.
-
Jedyny ból ze niema układów na 6V , tylko 12V.
J@wa, są też na 6V <yes>
-
są na 6V??? ale czy to są czeskie Vape czy Polskie jakieś inne, bo o Polskich to słyszałem ale mnie Vape interesuje. Korek to gdzie taki moge dostać, jakiegos linka do sklepu albo jego nazwe i namiary, z góry wielkie dzieki
-
Wiem że są na 6V, ale gdzie je kupić? Chyba jedynie w Czechach. Ruszczyk mówił że już zapomniał kiedy ostatnio udało mu się mieć taki na 6V.
-
No faktycznie te 6V to mniej chodliwy towar... Jednak wydaje mi się, że jak Pan Ruszczyk się postara to sprowadzi, jak nie to pozostają czechy. <dontgetit>
Linki, może w czymś pomogą:
http://www.vape.cz/en/
http://jawamarkt.cz/de/index.php?show_page=eshop&product_id=365 - w tym sklepie jest na 6V :)
Poza tym proponuje skontaktować się np. z Piszczałką z tego forum, on ma większe doświadczenie w temacie, sam zmieniał... i zmieniał z 6V na 12V jeśli się nie myle, i teraz tego nie żałuje.
Pozdrawiam.
-
Ja też zmieniałem z 6V na taki układ 12V. I nie żałuje ani grosika wydanego na ten bajer. I jak dalej tak pójdzie to do TS też wpakuje Vape.
-
czyli widze ze ogólnie wszyscy zadowoleni z vape, mysle ze tez sie na niego skusze tylko musze pieniążki na niego zarobic, mam nadzieje ze moja jawa zareguje rownie pozytywnie na ta zmiane naughty
pozdrawiam i dzieki za wszystko Smiley
witam,
mam dla was newsa, wlasnie dostalem e-maila ze w sklepie: http://www.jawaczesci.pl/index.html?PHPSESSID=b4d45c0f824530399456af7c797d3f (http://www.jawaczesci.pl/index.html?PHPSESSID=b4d45c0f824530399456af7c797d3f)
bez problemu mozna dostac zaplon vape do instalacji 6V i nie trzeba przerabiac jej na 12V, cena jest taka sama jak vape'a na 12V tylko zamawiajac trzeba napisac ze chce sie na 6V.
to jest link do tego vape'a
http://www.jawaczesci.pl/374,modul-zaplonowy-12v.html?PHPSESSID=b4d45c0f824530399456af7c797d3f (http://www.jawaczesci.pl/374,modul-zaplonowy-12v.html?PHPSESSID=b4d45c0f824530399456af7c797d3f)
pozdro :)
Edit bak: scaliłem posty. Proszę używać przycisku "edycja" !!
-
Jest mi ktoś w stanie powiedzieć gdzie kupić Vape 6V??
Dzwoniłem do P.Ruszczyka, niestety nie ma, przestali niby produkować, zaproponował mi cały zestaw z prądnicą itp za bagatela 6coś złotych.
Na stronie jawa.czesci nie ma żadnego kontaktu telefonicznego.
-
Może i jest układ na 6V,ale 12V jest uniwersalne. Na przykład spali się żarówka w przedniej lampie. Przy 6V mamy kuku,nie zawsze łatwo kupić. Przy 12V byle stacja paliw i po kłopocie. Padnie akumulatorek i co??? Wszyscy dookoła mają 12 a ja mam 6.Lipa. A tak kabelki i nawet z pierwszego lepszego auta można "pożyczyć" prąd.
A przekładka na 12V przy układzie elektronicznym, to kwestia wymiany akumulatora, żarówek i przerywacza kierunków. Klaksonu nie zmieniałem,został 6V tylko teraz to jest tak głośny że w uszach dzwoni.
No i ogromny + tego ustrojstwa. Nawet jak nam aku padnie (wewnętrzne zwarcie w akumulatorze) to i tak pojedziemy. Byle tylko odpalić na kable.
-
ja w sierpniu 2008r. kupiłem vape 6V bez problemu na jawaczesci.pl i mam go zalozonego w jawie, nie musialem zmieniac zadnych zarowek ani aku :)
-
J@wa ja jestem ortodoks i wolę rozwiązania pod górkę:D
Powiem tak, w ruskach mam u siebie 6V instalcje, wystarczy żeby była dobrze przejrzana, regulator solidny, aku np. Yuasy i masz spokój na lata:D
Dla mnie jest to trochę jak z jazdą, nie sztuką transalpem objechać Europę...
Co do 6V vape, idzie takowy już pocztą do mnie:D
Co do pożyczania prądu myślicie że kiedyś nie było na to patentów??:> Ja pamiętam kable, po drodze łapało się żarówkę 12V i dopiero do aqu, nigdy nic się nie wydarzyło:)
-
jestem ortodoks i wolę rozwiązania pod górkę:D
....w ruskach mam u siebie 6V instalcje
Widoczne nie zaznałeś jeszcze rozkoszy posiadania dwunastki :> :>
Obstawiam 1:100 i 10x <beer> , że jeśli zaczniesz solidnie podróżować tą Jawą bardzo szybko zmienisz kartery i resztę na 12V.
Jeśli zapytasz dlaczego to niech odpowie Ci Naczelny.... ;)
-
Jawol pamiętaj że ja nie tylko w zabytkach siedzę;) Więc smaczek instalki 12V bardzo dobrze znam. Ogólnie mam zamiar ten sezon prześmigać, jak będą większe problemy z prądami to dokupię od ruszczyka ten alternator plus zapłon z04 , z tego co zrozumiałem pasuje pod kartery 6V bez żadnych cudowañ i przeróbek.
-
Wojt@s a możesz powiedzieć gdzie dostałeś wapno na 6v <eek>
tak tak Bones ma racje mnie też się spaliło webasto w jawie jak pożyczałem prąd z innego samochodu .....
-
Oj miałem w swojej pierwszej 634 6 V instalkę i miło jej nie wspominam mimo że nie je¼dziłem w dalekie trasy,kiepskie światła,braki prądu,wyładowujący sie akumulator dawały czasem popalić... ale to takie drobnostki :)
-
Bones ma racje mnie też się spaliło webasto w jawie jak pożyczałem prąd z innego samochodu .....
Oj racja racja <lol> Od kiedy siadło mi to webasto coraz rzadziej w mrozy śmigam Jawą. <lol>
Wojt@s zainwestuj w kartery 12V a na pewno nie pożałujesz. dzis można jeszcze "trafić" takie nawet "nieśmigane"na Allegro.
A z każdym rokiem będzie coraz trudniej.
Kartery 12V mają tą zaletę że pasuje do nich altek z TS z całym osprzętem więc w razie awarii łatwiej o części. I na zlotach jawerów też zawsze ktoś ma przy sobie coś.
-
J@wa ja jestem ortodoks i wolę rozwiązania pod górkę
To całkiem inaczej jak ja. Ja wole iść po równym,bo pod górkę niewygodnie,z górki trzeba biegnąć. <cheers>
-
Z tym Vape zglupiałem do reszty, dlatego że:
- zamawiam w Jawa.czesci, pan mowi ze maja i wogole, pytam się 10 razy czy na 6V cały układ, on mówi tak i wogóle. Dzisiaj dostaje maila <mur> że on nawet nie wie o co chodzi, jedyne co może zaproponować to kompletny zapłon plus alternator za 600 zł, pasuje na oryginalne kartery, więc jeśli nie dostanę 6V vape nigdzie dorzucę dwie stówy, dla własnego spokoju.
Co do karterów jaki sens?? jak mam kupić vape za 400 ( sam zapłon ) to za kartery w super stanie pewnie koło 100zł. To już prawie 600 doliczając jakąś drobnicę która wyjdzie przy przekładce.
http://www.jawaczesci.pl/441,pradnica-elektroniczna-12v-a69.html
Dokladnie o tym mowa
-
12V to nie to co 6V, więcej prądu i w ogóle, łatwiej żarówki znale¼ć i elementy elektryki. Wszystkie bajery jak podgrzewane manetki tez są na 12V. ;)
-
Wojt@s masz racje...
Jak silniczek jest w dobrym stanie nie opłaca się przekładać kombinować remontować.
rachunek jest bardzo prosty:
w zestawiku mamy: kompletny zapłon+ elektrownia za 600zł- tylko założyć...
idąc drogą "lewej dłoni" bierzemy się za przekładkę....(zakładam ceny aledrogo)
- zapłon Zo4 (kupiony na jawaczęści to 380zł)
- kartery 100 (można trafić ukruszony złom)
- wał 100 (ktoś robi nam prezent i dobry wał za tyle sprzedaje)
- altek 50
- wirnik 50 (jedno i drugie można trafić uszkodzone)
- cewki 60 2x30=60
- mostek 20 (żeby nie zawyżać)
w sumie za same części 380zł
do tego jeszcze wymiana łożysk/uszczelnieñ proszę sobie indywidualnie doliczyć
i przesyłkę/ki pocztowe dodać
niech wyjdzie tylko 450zł (wersja optymistyczna bo regenerka wału kosztuje drożej)
do tych 450zł dodajemy 380zł za zapłon (plus paczka) i wychodzi że mamy instalacje 12V z elektronicznym zapłonam za bagatelka 850-900zł....
850zł plus czas i robocizna przy kupnie całego modułu za 600zł i montażu bez rozbierania silnika.....
ja bym się nie zastanawiał nad "konwersją 6na12"
....a i jeszcze gwarancje mamy-też niby ważna rzecz
ja kupiłem za śmieszne pieniądze tS a chwile pó¼niej i żeliwniaka12- ale gdyby nie to miałem kasę odłożoną na "6na12"
jest inna opcja - toczenie i frezowanie karterów(przerabiałem to w MZ) - ale to już w przypadku jawy hardzik (w mz jest miejsce gdzie szaleć- w jawie nie ma za bardzo)
-
W zasadzie jest jeszcze jedna mozliwosc - kupic motór 12V bez papierow tylko do przekladki silnika i ukladu ladowania , trafic mozna nawet tak za +-500zl . I zostaje duzo czesci ... ale vape to vape , nie da sie ukryc - to dziala .
-
Jeżeli jesteś zdecydowany na zapłon vape to ja bym się nie zastanawiał,dopłacasz parę groszy i masz cały nowy komplet,zakładasz i jedziesz.
-
Tak tyle ze ewentualne uszkodzenie regulatora czy cewki unieruchamia motocykl na długie dni. Co prawda zdaża sie to rzadko ale jednak.
-
Więc zdecydowałem się na konwersje, na dniach zamówie. Silniczek sezon spokojnie przechula:) przejrzany, powymieniałem wszystko co trzeba.
Jak zamontuje zdam relacje bo mało ludzi ma taki zestaw, porobię foteczki i sprawdzimy zestaw pod obciążeniem:D
-
Hubert podchodząc do sprawy że coś sie może pospuć to niema co wyruszać poza garaż pojazdem bo może sie wszak popsuć w sumie wszystko.
Ja mam rok czasu ten zapłon z prądnicą 12V i powiem tak że nic mi sie nie popsuło, moto jest mniej wrażliwe na zalanie, był palony nieraz bez aku, a podobno ma to niezbyt dobry wpływ na ten układ, kilka razy ładowałem znajomym w trasie aku zwykła zamian i całkowicie padnięty akumulator naładowywał bez problemu.
dla mnie to jest bajka sprawa
-
Piszczałka napisałem ze zdako sie zdaża;) Z tego co widze regulator tez nie powinien byc drogi, mozna podpasowac od jakiegoś chiñczyka. Cewka raczej nie padnie.
Generalnie 600zł nie dużo jednak ja pewnie bede kombinował z alternatorem od czegos w stylu jawa albo MZ.
-
Wydaje mi się że na zdjęciu w zestawie jest regulator...
-
Tak w skład zestawu wchodzą: flansza redukująca nocowanie z starej prądnicy na układ cewek,stojan z cewkami,koło magnesowe,czujnik położenia wału,cewka wysokiego napięcia,regulator,kable i przycisk(gaszak) którego nie założyłem.
-
Nasunęły mi się pytania odnośnie takowego zestawu:
- ile jest w stanie wytworzyć? bo kiedyś gadałem bodajże z Ruszczykiem i mowa była około 260Watt
- jaki najlepiej aqu do takowego zestawu? bo 5Ah to bez problemu naładuje, ale czemu nie więcej? Wiadomo mowie tylko o takim co wejdzie w oryginalne miejsce:)
Wiadomo jak towar nowy jest gwarancja dwa lata ( według praw.UE ) .
Zostaje dokupić aqu, przerywacz kierunkowskazów, można przeka¼nik od świateł i żarówki:D
-
jednak ja pewnie bede kombinował z alternatorem od czegos w stylu jawa albo MZ.
Masz rację, wielka rację :> <yes>
Nie wiem co ludziska widzą w tej "prądnicy" Vape.
Nie je¼dzili komarkami z magnetem czy co?
Alternator to nowocześniejsze, trwalsze i na pewno mniej awaryjne urządzenie niż jakakolwiek "kosmiczna konstrukcja" z magnesami trwałymi.
Dlaczego więc w samochodach nie stosują takich epokowych wynalazków?
A zapłon Vape? Có¼ w nim jest tak wspaniałego?
To że ustawiać nie trzeba? Cha, Cha cha... to jest jego największa wada <hammer>
Widział kto wał zrobiony na idealne 180 stopni?
Bo ja nie. A wałów już trochę w życiu widziałem i mierzyłem.
I co wychodziło w pomiarach zapytacie?
Niejednokrotnie w fabrycznym wale ponad 1mm różnicy (w wyprzedzeniu przed GMP) a wiec jeśli jeden cylinder ma 3mm przed to drugi może mieć 2mm lub 4mm - ale jazda.
Bawiłem sie kiedyś w różne zapłonowe kombinacje.
I co? Jeżdżę na klasycznych przerywaczach/platynkach bo tak wyszło ze jest najlepiej.
-
Platynki w jawie maja tylko 1 wade, zbyt słaba sprezyne.
Pradnica Vape jest wzorowana na konstrukcjach japoñskich, tam tez jest alternator 3 fazowy z magnesami stałymi. Regulator to taki przełacznik który uwala troche na mase. Grzeje sie taki altek niesamowicie dlatego w wiekszosci motocykli pracuje w kompieli olejowej.
-
Dla porównania identyczne zastosowanie jest w XT 600 w popularnej teneryfie:D Jak dostanę zestaw, bo idzię pocztą to porobię foty, założę , zrobimy testy i będziemy dyskutować <thumbup>
-
jedyny problem to ten nieszczesny zapłon.
-
...taki altek ..... w wiekszosci motocykli pracuje w kompieli olejowej.
O ku...a <blink> Ja niedouczony - pierwsze słyszę o alternatorze w kąpieli olejowej <scared>
We¼cie i mnie uświadomcie o co chodzi bo nie wiem <lol>
Platynki w jawie maja tylko 1 wade, zbyt słaba sprezyne
Jakoś tego nie zauważyłem <blink>
Co miałeś na myśli pisząc "słabą sprężynę" - że niby nie nadążają odbijać?
Dalej nie wiem o co biega.
jedyny problem to ten nieszczesny zapłon
Nieszczęsny??? ¯e niektóre niemoty ustawiają go na gwo¼dzia lub linijkę młodszej siostry?
Albo próbują ustawiać zapłon przy luzach na łożyskach (często większym niż 1mm) Skrzywionym czopie lub krzywce od Jawy 50 <hammer>
-
No to we¼my starego jak świat japoñczyka jakim jest GPZ 550 Wyobra¼ ty sobie ze tam jest alternator i pływa w oleju. Współczesne alternatory wygladaja tak jak ten vape. Z kazdej fazy wychodzi około 80V Zaś regulator jest zwarty z prostownikiem i działa na zasadzie "upieprzania na mase".
Jak chesz zobaczyć jak wyglada wpisz w google "manual+GPZ+550"
Co do sprezyny tak nie domyka przez to jawa ma wypadajace zapłony w dolnym przerywaczu który jest jeszcze obciazony siła bezwładnosci jadacego motocykla.
O nieszczesny zapłon chodziło mi o vape.
Ustawienie zapłonu w jawie prywatnie nie zajmóje mi wiecej niż 15minut.
-
Co do alternatora w kąpieli olejowej Hubert ma racje. Większość Japoni ma właśnie taki altek.
http://moto.allegro.pl/item525339018_alternator_kawasaki_zzr_600.html
Tu dobrze widać budowe takiego alternatora.
-
Dzięki za "uświadomienie" w tej kwestii.
Ale IMHO - chłodzenie olejem w przypadku takiej konstrukcji jest żadne.
Olej może znajdować się w tym alternatorze tylko w chwili rozruchu silika.
A zaraz potem zostaje "wyrzucony" przez wirujące "magneto" na zewnątrz i raczej już nie wraca w pobliże cewek. Chyba że jest tam kierowany jakimś zewnętrznym natryskiem?
Wydaje mi sie że taka konstrukcja powstała z powodu ograniczeñ konstrukcyjnych i pójścia na łatwiznę przez konstruktorów.
Po prostu komora prądnicy jest wtedy mniejsza i nie trzeba jej uszczelniać simeringami.
Ale może się mylę?
Co do sprężystości sprężyn przerywaczy to u mnie ciężko palcem "odciągnąć' młoteczek od kowadełka <blink>
A bezwładność takiego młoteczka (Hubert miałeś na myśli chyba bezwładność młoteczka a nie samego motocykla?) jest?? raczej minimalna wręcz nieistotna przy takiej sile sprężystości sprężyny.
Ale może się mylę? ;]
-
Chłodzenie olejm jest nastpestwem tego ze taki alternator mocno sie grzeje.
Co do przerywacza chodzi mi oto ze jak sobie jedzie motocykl do przodu to dolny przerywacz jest jak by siła bezwładnosci otwierany.
-
Co do przerywacza chodzi mi oto ze jak sobie jedzie motocykl do przodu to dolny przerywacz jest jak by siła bezwładnosci otwierany.
A jak jedzie do tyłu to górny?? Nie no żartuje Hubert co byś się nie obraził ale tak to można odczytać... :>
-
Witam :)
tak czytam ten wątek i już nic nie rozumiem, mam Jawe 350 638 z instalacją 6V i kupiłem do niej bez problemu zapłon Vape 6V, nie musiałem przerabiać instalacji na 12V zmieniać karterów, silnika, aku i wielu innych rzeczy :D , wszystko przyszło w paczce, według instrukcji w niej zamieszczonej wykręciłem stary zapłon, cewki, regulator napięcia, a następnie zamontowałem to co było w paczce, nic nie musiałem dokupować, wszystko było, wystarczy wykręcić, wyciągnąć, włożyć i zakręcić :) oto link do miejsca gdzie kupowałem:
http://www.jawaczesci.pl/374,modul-zaplonowy-12v.html
jak zamawiałem to w komentarzu do zamówienia napisałem, że ma być na 6V i tyle, wszystko jest okej, jestem bardzo zadowolony z tego zapłonu i polecam go :)
-
Co do dolnego przerywacza, zauwazyłem ze zawsze cylider podpiety pod ten przerywacz pracuje gorzej.
-
Dolny przerywacz jest bardziej narażony na zanieczyszczenia.
Szczególnie jak damy za dużo oleju lub smaru na filc krzywki.
Po rozgrzaniu nadmiar spływa właśnie dokładnie na dolny przerywacz.
Może dlatego gorzej pracował.
-
Florek już tłumaczę, przestali z tego co wywnioskowałem importować do polski takowe zestawy zapłonowe na 6V, albo wstrzymali ich produkcję ( ale mogę się mylić , choć tyle wynikło z rozmowy z P. Ruszczykiem ) Dlatego dostępne jest tylko cały zestaw 12V pod zwykłe kartery 6V ( prądnica/zapłon ) . Tak sprawa teraz wygląda.
-
Wojt@s jest dokładnie jak napisałeś a sytuacja ma miejsce już ładnych parę lat
przypuszczam, że chodziło najzwyczajniej w świecie o kasę bo wiadomo "6na12" jest trochę droższa i na tym można troche więcej zarobić...
kiedyś faktycznie vape miało w ofercie wersje 6v ale Ruszczyk już dłuuuugi czas nie ma 6 na zbyciu - ciekawe jak samo vape? Czy jeszcze produkują 6 czy nie -trzeba by było sprawdzić na ich stronie
Florek tak z ciekawości .... dawno kupiłeś swoje vapno ? może jakiegoś "ostatka" trafiłeś ?
-
Ja swojego vape kupowałem w sierpniu 2008r. i jak wtedy go kupowałem to pan z jawaczesci.pl powiedział, że vape na 6V można dostać bez problemu tylko jak się będzie go zamawiało to trzeba zaznaczyć że ma być na 6V i tyle, nie musiałem czekać aż go sprowadzą czy coś w tym stylu, tylko dostępny był od ręki :) spróbujcie jeszcze raz tam zapytać :)
-
Już nikt nie ma <sadwalk> obdzwoniłem wszystkich, wiec jedynie zostały nam dwie opcje posiadaczom starych żeliwniaków.
- przekładka karterów i altek z ts plus vape z04
- albo kompletny zapłon plus prądnica, wszystko vapowskie.
-
Florek a to ciekawe co piszesz....
mnie mówili że" nie bo nie i nie bo koniec" czasem mam wrażenie że u tego Ruszczyka całego pół debile siedzą- niby inteligencja "jakaś" jest- ale to "jakaś"
czasem coś wytłumaczą że naprawdę zdziwko można złapać, a czasem to szkoda gadać....
podobnie z tym vape 6v - dzwoniłem pisałem pytałem "nie ma i nie będzie...."
a tu prosze ktoś kupuje :D
Wojt@s policzyłem Ci ile "pi razy drzwi" wyjdzie przekładka..... jak nie masz karterów nawet nie startuj....bo kupujesz sprzęcik na gwarancji i zakładasz wszystko bez kombinacji i po godzinie jedziesz sobie ....
-
Pawełku ale już napisałem że zestaw prądnica/zapłon leci już do mnie z jawa.części gdzieś wcześniej:)
No nie po takiej godziñce, gadając z J@wą wyszły dwie rzeczy przy tym zestawie: brak wyjścia na kontrolkę ładowania, gaszak działa w pozycji tylko OFF czyli na odwrót, motocykl nie gaśnie po wyjęciu kluczyka. Troszkę mi się to absurdalne wydaje, ale jak to wszystko dojdzie to usiądę i przerobię tą, głupota dla przykładu w XT wszystko działa a tu nikomu się nie chciało pokombinować, a to tylko wpięcie się w kable.
-
gaszak działa w pozycji tylko OFF
Tak orgyginalny wyłącznik zapłonu Jawy działa wtedy w pozycji OFF. Ja natomiast u siebie mam gaszak uniwersalny kupiony z allegro i u mnie bez tego zapłonu czyli na normalnej, oryginalnej prądnicy działa w pozycji OFF. Więc u mnie po zamontowaniu Vape będzie działał poprawnie.
http://allegro.pl/item537282702_przelacznik_nowy_uniwersalny_zaplonu_z_rolgazem.html
Ja mam taki.
motocykl nie gaśnie po wyjęciu kluczyka
To prawda. Ale to wynika z instalacji Jawy. Rozwiązać to można montując przeka¼nik. Piszczałka tak zrobił
-
ten Vape działa pewnie tak jak w wiekszosci skuterów z modułu wychodzi 1 kabel który jak zetknie sie z masa to nie ma iskry;] Takie to proste jak w WSK 125. Wiec da sie na to szybko przerobić tak instalke w jawie. Gaszak trzeba tylko inaczej połaczyć i bedzie dobrze. Kontrolki ładowania nie ma Co by sie nie działo to zawsze bedzie ładowac (chyba ze spalisz uzwojenie a to jest trudne) ewentalna usterka regulatora objawi sie spaleniem zarówki światła przedniego(wytrzymóje tak z 18V)
-
Więc
(https://http://images29.fotosik.pl/318/a11e87c4516ccf29m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a11e87c4516ccf29)
Dzięki uprzejmości J@wy, mamy schemacik:)
Z tego co mówisz i z tego co jest na schemacie wynika że trzeba zastosować przeka¼nik stacyjki do tego połączyć na odwrót kable w gaszaku, tyle wywnioskowałem po mojemu. Hubert jakbyś to rozwiązał?
Co do koncepcji, po to jest kontrolka ładowania żeby była, więc zagłębiam się w schemat i może wymyślę jak się wpiąć.
-
To Vape to najprostsze CDI. Dokładnie tak jak mówisz przeka¼nik za stacyjka i odwrotnie kable w gaszaku. Kontrolki ładowania chyba nie bardzo do tego podłaczysz ;|
-
Co do kontrolki narazie się wstrzymam z wypowiedzią.
Wracając do tematu stacyjki, po zastosowaniu przeka¼nika cały prąd płynący na stacyjkę leci przez przeka¼nik a stacyjka będzie sterować tylko zasilaniem cewki? Cenowo to 10-30zł taki przeka¼nik, Piszczała jakbyś mógł wrzucić jaki przeka¼nik masz, jak to podłączyłeś wszystko:)
Bo nie powiem że warto by zebrać takowe poprawki i machnąć w artykuł.
-
Ale panowie.Co wam da zamiana kabli w gaszaku? Mowa o gaszaku oryginalnym,Jawoskim. Przecież same kable nic nie dadzą.W oryginale przerywa on obwód prądu do cewek.
A mnie osobiście to nie przeszkadza.A ktoś obcy ma ładne myślenie-gaszak na ON a nie chce odpalić.
-
A nie prościej przez gaszak przepuścić kabel zasilania cewki albo sygnału z czujnika? Przecież tak samo to działa w oryginale - na on prąd płynie, na off nie. Wystarczy go tylko dobrze wpiąć
-
witam,
oto co się dowiedziałem od Pana z jawaczesci.pl :
Proponuję zakup wersji 12V
http://www.jawaczesci.pl/441,pradnica-elektroniczna-12v-a69.html
Wersji 6V Czesi już nie chcą wytwarzać. Ostatnie urządzenia w wersji 6V
mieliśmy w połowie ub. roku. Cena obydwu urządzeñ była taka sama.
Na 12V zyska Pan na wielkości prądu tak dla odbiorników jak przede
wszystkim
prądu rozruchu. Dodatkowo należy wymienić odbiorniki prądu na 12V
(żarówki,
sygnał, akumulator).
wiec mi się poszczęściło i załapałem się na ostatki :) leczy gdybym był teraz w sytuacji takiej żebym miał zastanawiać się nad zakupem vape z przekładką na 12V a zamianą karterów i vape to wybrałbym tą pierwszą opcję gdyż jest mniej roboty a wszystko jest tak przygotowane że za wiele przerabiać nie trzeba, tylko ten gaszak i kontrolka ładowania, tak na marginesie to nic nie kombinowałem z tą kontrolką tylko podpiąłem sobie pod nią światła mijania
-
Xargo niestety jak odetniesz sygnał impulsatora to grozi to spaleniem modułu. Juz jeden w chiñskim skuterze tak zjarałem.
-
A to ciekawa informacja - dobrze wiedzieć. Aczkolwiek tak zaprojektowany układ to jak dla mnie byłby ogromną porażką - wystarczy że zerwie ci się klin na wale, nie będzie sygnałów na czujniku i instalacja idzie się je***. W takim razie zostaje jedynie odcięcie zasilania cewki - może to nawet i lepiej bo przez co zaoszczędzi się trochę prądu w niektórych sytuacjach
-
Xargo to CDI jak nie kreci sie wirnik to nic nie zasila modułu.
Generalnie to wystrzelił mi jakiś kondzior wtedy na module.
-
(https://http://images30.fotosik.pl/319/bed4708992d14c2em.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=bed4708992d14c2e)
(https://http://images27.fotosik.pl/318/6e12353b829b13a7m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6e12353b829b13a7)
(https://http://images24.fotosik.pl/320/f885a4f447fc83fdm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f885a4f447fc83fd)
(https://http://images34.fotosik.pl/448/e68bb2ca2f466ea9m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e68bb2ca2f466ea9)
(https://http://images43.fotosik.pl/54/d464e01031eb4261m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d464e01031eb4261)
Nie liczę paru drobiazgów jeszcze, ale tak wygląda ten zestaw. Więc pora na telesfora i znikam zakładać, pytanie jaki ten przeka¼nik stacyjki i gdzie go dokładnie zamontować?
Co do gaszaka, z cewki wychodzi niebieski kabel ( z opisem stop engine - to ground clamp ), wiec wystarczy przeróbka gaszaka aby w pozycji OFF łapał masę, po mojemu, po siedzę pokombinuje:)
-
Przeka¼nik możesz schować pod zegarami lub zamontować go w pobliżu cewki (pod bakiem).
Można zastosować przeka¼nik samochodowy, choć jest trochę duży ale łatwo dostępny. Nie ma potrzeby stosowania gniazda pod ten przeka¼nik. Można równie dobrze podłączyć go na konektory i niech "wisi" na przewodach. Albo opaską zaciskową złapać do reszty.
Równie dobrze można by zastosować miniaturowy 12V przeka¼nik ze sprzętu elektronicznego. Przylutować go solidnie na stałe do kabli założyć na luty rurki termokurczliwe i będzie prawie niewidoczny.
Przepraszam że się spytam: jak się reguluje wyprzedzenia zapłonu w tym zestawie? Bo nie widzę żadnych elementów "regulacyjnych"
-
Jawol nie ustawia sie wyprzedzenia. Jest ono niby ustawione fabrycznie. Pradnica ma konstrukcje podobną do tej jaka ma WSK 175.
Wojtku kilka dobrych rad. Przeka¼nik umiesć koło akumulatora tak zeby tego widać nie było. Co do gaszaka zrobił bym inny motyw. Kupił stacyjke od jakiegos skuterka zamocował zamiast oryginalnej. Prawa manetke poddał bym małemu tjuningowi tak zeby słuzyła do właczania świateł.
-
(https://http://images48.fotosik.pl/54/3bf7eb0d873c5cb6m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3bf7eb0d873c5cb6)
(https://http://images34.fotosik.pl/448/5008df6e9df3fc4cm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5008df6e9df3fc4c)
(https://http://images29.fotosik.pl/319/5703f203b22401f5m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5703f203b22401f5)
Powiem tak, zakłada się całkiem przyjemnie, niestety fabryczne śruby są do wymiany, jedynie zostawiłem imbusy, które są solidne. Instrukcje po polsku można sobie w tyłek wsadzić, bo nie uwzględnia bardzo dużej ilości pierdółek, zresztą ja tam się sugerowałem czeskimi rysunkami technicznymi. Ogólnie wystarczy kable poprawadzić, polutować z resztą.
W modelu mojego regulatora jest wyjście na kontrolkę ładowania :) Wyszło przez przypadek bo jeden kabel był wolny a w rysunku piszę jak wół kontrolka ladowania.
Hubert co do wyprzedzenie to da się ustawić, mocowanie tego czujnika S01 ma dwie pozycje, lewe śruby dla jawy 250, prawe śruby dla 350tki. Poza tym trzeba ustawić przerwę między tym czujnikiem, wzgórkiem ( bez skojarzeñ:D ) bodajże na 0,4mm-0,6mm.
Jeżeli stacyjka będzie odłączać zapłon poprzez kluczyk, do przeróbka gaszaka nie będzie już niczym trudnym.
Może troszkę nie fachowe pytanie, jak mam się wpiąć tym przeka¼nikiem w elektrykę, gdzie i w które kable?? Pomysł Huberta w puszce pod siedzeniem bardzo dobry:)
-
Kupujesz przeka¼nik sa 5 styków:
2 od sterowania: +(to chyba podpinasz pod styk 15 wkażdym razie pod to gdzie po włozeniu kluczyka jest napiecie).
drugi steroweania to masa.
I teraz zostały 3 styki: jeden to "wejscie" i 2 "wyjscia". Do "wejscia" podpinasz twój kabel do gaszenia, a do wyjscia mase. Jeden styk zostaje wolny.
Na przeka¼niku bedzie rysunek który ułatwi sprawe.
-
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=9228&postdays=0&postorder=asc&start=20
tu masz ciut o przeka¼nikach
-
(https://http://images47.fotosik.pl/55/a1a8a3a9a94da7dcm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a1a8a3a9a94da7dc)
(https://http://images33.fotosik.pl/453/5536d1e15a80233fm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5536d1e15a80233f)
Hubercie myliliśmy się jednak co do zamiany kabli, niestety na takowym przełączniku jest to nie możliwe żeby na ON był zapłon (w przypadku vape musi być układ uziemiony ) gdyż jest to jedyna pozycja kiedy dwa obwody się "spotykają" więc niestety temat odpada. Zaproponowałeś przełącznik 0-1 i taki zda tu egzamin, tylko coś trzeba wykombinować. Więc tak jak J@wa ma w skrajnych zapłon, na pozycji ON masa. Zaraz się biorę za te przeka¼niki. Pozdro
Lejek ciekawy ten przełącznik, zaraz sobię lookne.
-
Kupił stacyjke od jakiegos skuterka zamocował zamiast oryginalnej.
a widziales stacyjke ze skutera na oczy? to tak jakby zalozyc stacyjke z hayabusy raz ze bedzie problem z montazem a dwa kabli nam troche zostanie i co z nimi zrobic?????
-
Widziałem bardzo dobrze pracowałem jako ich serwisant;]
Instalacje samochodowe czy motocyklowe maja kilka cech wspólnych np. styk 15 czy 30. Poprostu musza być. Mozna też od biedy wykorzystac stacyjke od malczynki nie jest duza.
-
I jak nowy zakup,odpalaleś silnik ? jak światełka 12V ? :)
-
http://www.youtube.com/watch?v=lzCNHH5NFYc
¯eby nie było, ogólnie światła rewelacja, przy 1000 obr. wszystkie odbiorniki można włączyć i nawet się nic nie zaświeci, ładuje w sumie od jakiś 600obr/min. Co do ładowania same plusy, tak samo ze światłami.
Co do zapłonu nie widzę specjalnej różnicy, narazie nie śmigałem ale pracuje tak samo jak na platynach, widocznie solidnie je ustawiłem wcześniej :] fakt faktem że dużo lepiej chodzi na jałowym, ale to wszystko na tą chwilę.
Podsumowując, zestaw warty swojej ceny, przy okazji wszystkie odbiorniki już mam na 12V. Na dniach może sklecę jakiś artykuł:)
-
Sorry ale głupoty wcześniej napisałem bo dokładnie nie przeczytałem o co chodzi <mur> <mur> <mur>
-
Jak mówiłem tak się stało dziś zamówiłem vape do mojej cz 350 cały zestaw prądnica zapłon itp.dojdzie do mnie gdzieś koło piątku i mam do was pytanie czy w zestawie jest jakaś instrukcja lub schemacik zwracam się do tych którzy posiadają ten szczyt techniki <punk> <punk> <punk>
-
Ja ci powiem tyle, intrukcją się nie sugeruj, schemat elektryczny jest dobry. W instrukcji się walnęli co do kolejności.
Do regulatora oprócz że będzie przywiązany do masy, poprowad¼ dodatkową masę, ja poleciałem z masą z punktu na ramię.
Jeżeli zostanie CI kabelek luzem, bodajże zielono niebieski to jest on do kontrolki od ładowania więc wpinaj go w obwód normalnie.
Zastosuje sobie przeka¼nik stacyjki, bo wyjęcie klucza nie odetnie zapłonu. Gaszak oryginalny będzie na OFF( wtedy masz zapłon ) na ON ( brak prądu ).
Pamiętaj o dokręceniu prądnicy, ja to zrobiłem po 50 i po 200km i zrobie po 500km.
To tyle, nowe aqu od razu do kompletu i masz spokój:) byle nie taki jak ja;]
-
aha. Dzięki :)..... EeEeEeEeE kto ma jeszcze zestaw Vape Proszę wszystkich o wypowiedź
Edit:
Już przyszło Vape jutro zakładam ;] Ej kto ma zestaw Vape gdzie podłączyć 2 białe kabelki z statora (chyba masa) ???
-
(https://http://images29.fotosik.pl/319/5703f203b22401f5m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5703f203b22401f5)
-
Właśnie brne przez wszystkie tematy o Vape :) ale brakuje spójnej intrukcji / opisu.
I stąd pytanie do Wojtas - jak wygląda montowanie - wszystko wchodzi orginalnie poprostu wypieprza się wszystko stare i wkręca nowe. Studiowałem to ustrojstwo i jeśli dobrze rozumuje to ta zawnętrzna część się kręci a stojan w środku jest przykręcony nieruchomo ?
Rozumiem że regulator napięcia jest załączony ( gdzie to się montuje ? tzn cewke i regulator od vapea ), przerywacz kierunków, aku, żarówki, klakson do zmiany ?
A skomplikowane jest podłączenie tego do instalacji ( problemy ze stacyjką i wyłączaniem silnika, oraz lampką ładowania).
Ktoś się orientuje jaka jest obecna cena u ruszczyka i jawaczesci ( ci na stronie kwilą ponad 700 zł ).
I ostateczne pytanie czy jawa na takim zapłonie dojechałaby do szkocji :D bo brakuje mi mojej pierdziawki tutaj,
Pozdrawiam
-
Ej wojtas zauważyłem że u mnie w Cz jest całkiem inny ten karter co tu na foto u mnie ten kabel co idzie od prądnicy przechodzi przez dziure od strony gażnika a u ciebie leci nad zębatką..
Anarch: Ja z 1 h temu to zakładałem nie ma dużo roboty wszysztko wchodzi elegancko tylko trzeba klin na wale zeszlifować troszke a zaś pużniej troche roboty kablami w koło akumulatora ale ogulnie gites.
Jescze nie wiem jak chodzi bo nie podłączyłem regulatora dopiero jutro Jawa za bryka <punk>
-
A tak z ciekawości spytam ile zapłaciłeś i czy kupowałeś od Ruszczyka czy jawaczęści ? bo ceny widze że się zmieniały.
-
bobson ta dziura na przewody to jedna z różnic silnika żeliwnego cz a jawy.... uwierz mi jest ich jeszcze kilka....
-
Anarch dałem 730zł u ruszczyka i na jawaczesci.pl tyle kosztuje weż z jawaczesci
mienki a podaj jeszcze jakie są rużnice żeliwniaka jawy i cz
-
- żeliwniak jawy miał gumy na cylindrach z napisem JAWA , w CZ tylko przekładki z tworzywa między żeberkami cylindrów
do koñca pewien tego nie jestem w dwóch silnikach cz mailem przekładki z napisem jawa
ale z innych różnić:
- jawa ma tez węższe o jakieś 0,5 cm dolne mocowanie silnika od strony pradnicy
- wiązka kabli w cz przechodzi obok ga¼nika w jawie nad zębatka
- w cz pomiędzy deklem prądnicy a karterem tuz przy zębatce szedł plastik wciskany na karter i w cz żeby łañcuch nie smyrał po karterze dawano taka blaszana prowadnice przykręcana na jedna śrubę (zwróćcie uwagę jest to na tym kawałku aluminium gdzie wkręca się druga śrubę od dekla, po lewej stronie w cz jest tam gwint na te prowadnice) jak ktoś nie wierzy mogę porobić fotki tych smyraczy
- w jawach korek spustu oleju umieszczony był na samym koñcu karterów a w cz bardziej centralnie ( w praktyce wygląda to tak ze w cz korek jest przed prętem od centralki a w jawach za prętem od centralki)
-
ale Cz ładniejsza <punk>
a moja ma jescze taką niklowaną blache na baku taką jak tu::: http://www.youtube.com/watch?v=VZqJ9kStD-Q&feature=related
-
Bo były produkowane CZ z takim bakiem jak sie nie myle model 472.3 :)
-
Sory, ale te przewody co przechodzą przez dziórę w karterze obok ga¼nika to były, o ile się nie mylę tylko w wersji 12v z alternatorem, czyli w Cezet.
Jawa 634 nie występowała w wersji 12v w oryginale.
Chyba że ktoś przełożył silnik od Cezety 12-nastki.
Wyjątkiem jest taka Jawa jak ma Jawol, wygląda jak 634 ale silnik ma taki jak TS.
Był też de lux z chromowanymi błotnikami i naklejkami zamiast blach w wersji z silnikiem z TS.
Ale chyba krótko produkowany.
-
Tak z ciekawości - użytkował ktoś przez dłuższy czas Vapa - i czy są jakieś problemy, usterki itp.
I jeszcze w kwesti elektryki :) czytałem że trzeba kombinować żeby wyłączyć zapłon i że niezależny od reszty układu...
Stad moje pytanie jak przerwe obwód na akumulatorze - wyjme bezpiecznik od plusa to czy motocykl zapali czy nie ? Bo to zawsze był mój patent antywłamaniowy...zawsze pod siedzeniem jest zamek patentowy a nie jak na gwó¼d¼ w stacyjce.
Pozdro
-
Kubik ten model to 472.4 ja też mam taki ale już z Vape
Jacu ja mam 6V no już 12V bo Vape i mam przewody koło gażnika
Anarch napisz do piszczałki łap gg: 8319423 jak sie nie myle zrobił na tym 8 tys. km
-
Był też de lux z chromowanymi błotnikami i naklejkami zamiast blach w wersji z silnikiem z TS.
Jacu chyba się przejęzyczyłeś bo te Jawy De Lux o których mówisz właśnie miały na baku blaszki zamiast naklejek
-
Gonzo Jacu się nie pomylił -sam miałem taką jawę z naklejkami, chromowanymi szklankami zawiechy z przodu, i chromowanymi błotnikami - przednim i tylnym z silnikiem "żeliwniakiem" 6v
-
de lux zwana takze teczowka ze wzgledu na naklejki w chyba trzech kolorach na zbirniku ktory mial dosyc ciekawy odcien lakieru.... no i chromiki na blotnikach
-
Z tymi De luxami to chyba różnie bywało.
Na pweno miały chromowane błotniki ale baki i boczki bywały różne.
Zapewne montowali takie jakie akurat mieli na magazynie. :>
Nawet w czeskich ¼ródłach ciężko dokopać się do jakiś konkretnych wiadomości na ten temat.
Prawdopodobnie te DeLuxy to był po prostu taki "chwyt marketingowy"? <lookaround>
-
nie wiecie czasem czy dostane gdzieś czesci do prżednich lagów tego typu co tu na filmiku::
http://www.youtube.com/watch?v=VZqJ9kStD-Q&feature=related
-
Wiem co mówię <cheers>
De luxy były w dwóch różnych malowaniach, starsze i nowsze.
Do starszego typu mam blachy i bak w garażu.
Kolor ciemna wiśnia metalik z naklejkami, całkowity oryginał.
Taki kupiłem.
Jak znajdę foty to wrzucę.
Jawol chwyt marketingowy był bo de lux mógł być sprzedawany nawet jak już weszła TS do produkcji.
Dodali chromowane błotniki, chromowanego gmola i uchwyty dla pasażera do 634 i wyszła de lux.
Ale ja tam nie krytykuję bo akurat to mi się podoba. W zwykłej 634 oryginalny kolor błotników,ten szaro-popielaty, kojarzy mi się z lodówką albo odkurzaczem, na pewno nie z motocyklem. :P
EDIT:
stare malowanie de lux (kolor ciemna metaliczna wiśnia i białe paski):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8db9c72c9749e04e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a4f7800aa7806ae.html
i nowsze (kolor ciemna metaliczna wiśnia i kolorowe paski):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/335c1af6237899dc.html
-
Tak sobie ogladam to całe Vape i czytam o nim... i nijak nie mogę się pozbyć wrażenia,że to szit made in china- wszystkie elementy jak w chiñskim pi¼dziku- poza tym cała ta konstrukcja wyglada jak magneto wsk. Na dodatek dziwne myki z wyłącznikiem zapłonu- oryginalna prądnica lub alternator są lepsiejsze wg mnie. Tzn nie wydałbym tyle siana na nieustawialne badziewie- za te pieniądze kupi się nowy stojan ,wirnik i regler do 6V i ma się super ładowanie i "normalną" elektrownie a nie dynamo. To tylko moja opinia,kazdy ma swoje zdanie.
-
Hmm teoretycznie tak...praktycznie ta instalacja została tak zaprojektowana ze nie może działać. Ja miałem nową prądnice, regler, akumulator, czyszczenie styków i dalej Cześce brakuje prądu jak mi Tyskiego o poranku.
-
Tak sobie ogladam to całe Vape i czytam o nim... i nijak nie mogę się pozbyć wrażenia,że to szit made in china- wszystkie elementy jak w chiñskim pi¼dziku- poza tym cała ta konstrukcja wyglada jak magneto wsk....... - oryginalna prądnica lub alternator są lepsiejsze wg mnie. Tzn nie wydałbym tyle siana na nieustawialne badziewie- za te pieniądze kupi się nowy stojan ,wirnik i regler do 6V i ma się super ładowanie i "normalną" elektrownie a nie dynamo. To tylko moja opinia,kazdy ma swoje zdanie.
Witaj Jawsim w klubie kontestatorów Vapna.
-
JA wczoraj odpaliłem jawcie na Vape i normalnie słyszałem w uszach jak bym miał inny motor chodzi równiutko a przy włanczaniu świateł nie ma różnicy nie jestem pewien czy to china ale na wszysztkim pisze czech republic <blink>
PS:Anarch dobrze gada
-
Tylko wiesz w czym rzecz? Ja mam to samo na klasycznym zapłonie- pali równiutko,nie ma znaczenia na wolnych czy są włączone światła czy nie... i mam 700 zł w kieszeni. Dotyczy to Jawy z 60r jak i TS z 90. Nie szkoda kasy? No ale jesli faktycznie poprzedni zapłon doprowadzał do szewskiej pasji to pal licho. Grunt,żeby to działało. Szkoda tylko ,że nie ma możliwości regulacji.
-
Fakt faktem że brak regulacji to jest problem,
Ale już miałem zapłon elektroniczny ustawiany na jeden gar ( wał zaraz po naprawie ) i nie było żadnych problemów, także warto wpierw wał sprawdzić.
Myśle że to kwestia szczęścia i egzemplarza, jak i cierpliwości :)
na pojedyñczym przerywaczu wiem że da się je¼dzić bez problemów - Ogar 200 ustawienie to betka, jak się ustawi to raz na sezon sprawdzam i tyle. Zadnych problemów niebyło.
Na 2 gary niestety to już nie takie hop siup :)
raz się z żaróweczką męczyłem przez 2 godz i za grzyba się ustawić nie dało, dokręciłem jedną płytkę ok, ustawiłem i dokręciłem drugą to ta pierwsza się odgieła...
Fakt szkoda kasy, fakt droższy ten układ niż motocykl...nie wiem czy to jakiś masochizm czy poprostu miłość do Czesiek że jakoś pomijamy te czynniki przy naprawie / ulepszaniu motocykla.
-
A ja zauważyłem coś takiego u siebie. Fak faktem nie mam Vape, problemu z ładowanie też nie mam, silnik chodzi w miarę równo, kontrolka od ładowania się nie pali nawet na obrotach jałowych. Wszystko jest ok, ale ojciec mówił, że kiedyś ta jawa miała regenerowany wał i koleś który to robił ¼le wstawił tą koñcówkę od prądnicy, tzn wsadził lekko obróconą i cały zapłon mam przesunięty. Nie wiem czy skumacie o co chodzi, ale mam tak, że płytki mam maksymalnie odsunięte i mam równe 3mm przed GMP, jakbym chciał dać więcej to nie dam rady bo już nie idzie przesunąć płytek. Mam nadzieje, że skumacie o co biega. I sie zastanawiam czy jakbym kupił Vapa to wszystko by chodziło dobrze??
-
hmmm w prądnicach jedno jest głupie.... deformowanie się stojana i płytki przerywaczy, u mnie tez przy dokręcaniu płytki żarówka gasła bo ale wtedy trzeba tylko jeszcze raz ustawić przerwę po dokręceniu, zresztą i kruszewski tak podaje...
a samo ustawienie przerwy i zapłonu to nie jest nie wiadomo jaka filozofia, ogólnie prosta rzecz (choć nie lubię tego robić zawsze mnie to zniechęcą)....
-
Tak odkopie ten temat ale gdyby ktoś potrzebował ściągacza do magneta Vape to idealnie pasuje od normalnego Simsona ;)
-
Chciałem to samo dodać bo ostatnio zrzucałem vapno dla kolegi forumowego. Trzeba tylko śrube przedłużyć dwu-krotnie i ładniejszy stożek zrobić na koñcu.
-
Słyszał ktoś z was o magnetach z ciągłymi magnesami ? do simsona można bez problemu dostać
-
Cześć
tak czytam i czytam wasze wypowiedzi i troszkę się pogubiłem
Jak jest z tym Vapnem? trzeba coś tam ustawiać czy wystarczy dobry wał i zamontować Vapa i wszystko? nic więcej?
PZDR <cheers> <cheers> <cheers> <cheers> <cheers> <cheers> komuś tu Tyskiego brakowało:D
-
Nic się nie ustawia.
-
U mnie śmiga teraz silnik po remoncie ale przed tym silnik był z dużymi luzami na wale góra dół i w poziomie i nie było problemu .
-
Przepraszam, że tak w cudzym poście
czytałem dużo i szukałem ale nie mogę znale¼ć co zrobić żeby był do CZ 350 6V 80r. trzeba dać inną cewkę ? Czy to nie ma znaczenia? tylko aku 12V i wio?
-
tylko aku 12V i wio?
I żaróweczki bum.
-
tylko aku 12V i wio?
I żaróweczki bum.
Prawda:D no to co trzeba?
-aku
-żaróweczki
i?
bo 6V Vapów nie znalazłem wiec :D trzeba coś przerabiać
-
tylko aku 12V i wio?
I żaróweczki bum.
Prawda:D no to co trzeba?
-aku
-żaróweczki
i?
bo 6V Vapów nie znalazłem wiec :D trzeba coś przerabiać
No tak na chłopski rozum to by trzeba zmienić całą instalacje na 12V... czyli m.in. prostownik, regulator napiecia, alternator itp.
A i czasem nie wiem czy wały nie są inne - ale tu już nie jestem kompetentny.
-
tylko aku 12V i wio?
I żaróweczki bum.
Prawda:D no to co trzeba?
-aku
-żaróweczki
i?
bo 6V Vapów nie znalazłem wiec :D trzeba coś przerabiać
No tak na chłopski rozum to by trzeba zmienić całą instalacje na 12V... czyli m.in. prostownik, regulator napiecia, alternator itp.
A i czasem nie wiem czy wały nie są inne - ale tu już nie jestem kompetentny.
czyli trzeba zmieniać i zmieniać
a nie ma bardziej prostego sposobu na Vapa w CZ 6V-owej? :( :'(
-
Kupujesz to http://jawaczesci.pl/441,pradnica-elektroniczna-%28zaplon%2912v-a69.html zakładasz wedle instrukcji i zmienisz instalacje na 12V chyba wiesz o co chodzi .
Scaliłem posty - Rozztocz