Wolna Strefa Jawa - CZ

Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Severus w Marzec 11, 2018, 17:09:32

Tytuł: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Severus w Marzec 11, 2018, 17:09:32
Witam zakladam ten temat poniewaz potrzebuje Waszej wiedzy i doswiadczenia ale na poczatek pytanie o naped predkosciomierza.Ma on 2 dziurki naprzeciw siebie na tulejce/walku jak kto woli.zapomnialem czy tam w te dziurki ma wejsc srubka?czy moze one sa tylko di smarowania czy cos,a srubka dociska sie tylko walek z wierzchu poprzez gwint z obudowy silnika

I pytanie czy wciecie na walku ma jakies znaczenie jak powinno byc ulozone,przesylam fotki o ktore dziadostwo mi chodzi

przedostatnie  zdj dziurka wyzej ma gwint tam wlazi srubka, a dziurka nizej czemu sluzy? Wkrecajac w dziurke wyzej dociskam tylko do obudowy walka czy celowac jeszcze w ktoras z dziurek w walku.? Sorry za dysleksje

Kolejne pytanie,czy walek posredni mam jeszcze przebijac dalej czy to juz jest jego prawidlowe polozenie, bo igielki wciaz widac, (przy okazji popatrzcie jak wlozylem predkosciomierz moze tak byc? Xd ) ,ostatnia fotka:

Nie pisz posta pod postem jest od tego opcja modyfikuj i popraw tą pisownie bo się tego nie da czytać. Scaliłem wątki //Blenders
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Jacek64 w Marzec 11, 2018, 17:58:43
To wycięcie powinno być skierowane w stronę otworu z gwintem w który wkręcasz tą śrubkę na czwartym zdjęciu jak dołączyłeś  ;D wtedy wałek wejdzie głębiej z tego co widać na zdjęciu źle ustawiłeś wałek , wycięcie czyli ta płaska powierzchnia na wałku ma by ustawiona równolegle do otworu z gwintem .
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Severus w Marzec 11, 2018, 18:22:07
Ok dzieki,a ten walek gleboko ma wejsc? I ten rowek na zdjeciu ma byc rowno ze sruba? Bo uszczelniacz wsadzilem od zewnatrz a tam nie ma ogranicznika wiec sam nie wiem
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Jacek64 w Marzec 11, 2018, 18:35:25
Ten tryb z tworzywa na wałku powinien mniej więcej być tak ustawiony żeby był wyśrodkowany względem tryba metalowego .
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: czeron w Marzec 11, 2018, 18:46:09
Jacku mi się wydaje, że ta płaska cześć powinna być w stronę do krateru, a mała śruba powinna wejść w dziurkę w korpusie wałka,
To spłaszczenie na korpusie wałka jest po to aby bez oporów wysunąć go w stronę walka pośredniego nie zachęcając o nadlew gniazda łożyska igiełkowego,  wałka pośredniego.
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Severus w Marzec 11, 2018, 19:00:01
Dobra biore sie za tryby,scisnalem trytka wiec sa tak jak byly,trzeba je jakos ustawic wzgledem siebie przed zakladaniem polowki?

Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: czeron w Marzec 11, 2018, 19:07:23
Zdejmij te trytki, tak się nie robi.
Przed założeniem krateru zamontuj wybierak, prowadnice i wodziki.
Widzę, że trochę źle podchodzisz do składania, bo już zamontowales kape sprzęgła.
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Severus w Marzec 11, 2018, 19:11:27
Co do waleczka byc,moze racja.teraz na szybko Panowie co idzie pod kosz sprzeglowy ? I zdj nr 2 co to za podkladka gdzie to ma zastosowanie w silniku bo powoli glupieje pepiki wiedza jak utrudnic zycie
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: czeron w Marzec 11, 2018, 19:15:18
Pod tuleje kosza sprzęgła idzie podkładka taka dość gruba i szeroka, a odnośnie podkładki falistej, idzie ona pod wirnik alternatora.
Masz źle założony napęd predkosciomierza i źle złożone sprzęgło.
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: michal_t w Marzec 11, 2018, 19:17:14
Na szybko silnika nie złożysz poprawnie, a jeszcze możesz coś uszkodzić.

1) Przed składaniem trzeba poczytać, pooglądać filmy na YT jak inni składają.
2) Zrobić próbę złożenia karterów bez wału - sprawdzić jak biegi chodzą i jakie są luzy.
3) Silnik składa się metodą termiczną. Jedną część grzejesz do wysokiej temp. a drugą chłodzisz. Np. wał na noc do zamrażalnika a kartery grzejesz palnikiem lub w piekarniku.

PS.
Masz sprzęgło źle złożone na tym zdjęciu:
(https://http://www.jawacz.pl/index.php?action=dlattach;topic=35165.0;attach=68729;image)
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Severus w Marzec 11, 2018, 19:23:47
No moze i tak ale w takim razie powiedzcie mi jak powinienem to zrobic ja bardzo chetnie poslucham, teraz ok? Mam wrazenie ze o czyms tu zapomnialem xd Jesli ktos jest w stanie rozmawiac przez telefon to moge zadzwonic moze bedzie latwiej

EDIT:

No sprzeglo odwrotnie wiem xd a walek jest plaska czescia w srube

EDIT:

Co do tulei sprzegla podkladka idzie gdzie dokladnie,tak teraz wyglada sprzeglo.i pytanie bo nie wiem czy cos zle zrobilem sprezynki podokrecane a miedzy tarczami dalej mi cos dzwoni. to moze byc ta podkladka duza stalowa?bo nie chce tego juz rozkrecac ten silnik chce zlozyc dzisiaj

PROSZĘ ZASTOSOWAĆ SIĘ DO UWAG MODERATORA W PIERWSZYM POŚCIE! - Rozztocz
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: michal_t w Marzec 11, 2018, 19:38:15
Obejrzyj sobie filmy tego Pana:
https://www.youtube.com/watch?v=ScUTNdUSchI (https://www.youtube.com/watch?v=ScUTNdUSchI)

I inne tutoriale np. z tej serii:
https://www.youtube.com/watch?v=H1sfuKOsxHc&index=5&list=PLVAm3UKnI6N4LYYGVOoTik5GC-5_V_-cH (https://www.youtube.com/watch?v=H1sfuKOsxHc&index=5&list=PLVAm3UKnI6N4LYYGVOoTik5GC-5_V_-cH)

Dzisiaj tego silnika nie złożysz (chyba że źle).
Nawet nie zdążysz wału schłodzić.

Silnik Jawy 350 to nie to co Jawka 50. Ten silnik się ciężko składa. Co Ci po tym jak dzisiaj na szybko go złożysz jak będzie źle i wszystko od nowa będziesz musiał robić.


Nie piszę tego żeby Cię zrazić tylko też to przerabiałem i mimo przygotowań nie było łatwo za 1 razem.
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Rozztocz w Marzec 11, 2018, 19:58:20
Kolego jeśli składasz ten silnik po raz pierwszy a nie rozkładałeś go to tak jak michal_t napisał dzisiaj go nie poskładasz. Lepiej obejrzyj co i jak na filmikach i zrób to porządnie.
I proszę stosuj się do uwag moderatorów. Scaliłem Twoje posty.
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Adamu2T w Marzec 11, 2018, 20:32:19
Zwróć uwagę jeszcze na miejsce osadzenia czoła wału( środkowa część karteru , tam gdzie się wkłada wał z aluminiowym dyskiem na środku). Powierzchnia lowinna być gładka. A na zdjęciach widać jakby wyrobione miejsca. Chyba, że nie dokładnie wyczyszczone. Jeżeli są wyżłobione kanałki, to na orginalnym czole może mieć przedmuchy.
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Severus w Marzec 17, 2018, 05:24:02
Chodzilo Ci o te zabrudzenia? to osad,potraktowalem to troche papierem ale balem sie mocno trzec zeby potem jakiegoś bicia nie było czy coś...
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Adamu2T w Marzec 17, 2018, 06:25:12
Nie o ten osad w skrzyni korbowej, tylko o ślady w przestrzeni osadzenia czoła wału. To jest ta powierzchnia bliżej środka silnika. Powinna być gładka, bez wgłębień. Na zdjęciu widać jakby czoło wału drgało w karterach żłobiąc aluminium. Chyba,że jestem przewrażliwiony, ale juź dwa razy mnie takie coś w tych silnikach spotkało
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Severus w Marzec 19, 2018, 14:18:28
generalnie powierzchnia jest okej, ale dobrze że o tym mówisz bo nie zwracałem wcześniej na to uwagi,jeśli mówisz o powierzchni do której "przylega" czoło wału to pewnie chodzi Ci o obszar przy samej krawędzi obu połówek silnika,jak mówiłeś-środka.Jedyne co tam zauważyłem jak czyściłem,to w dolnej części,dosłownie na dole na maks 3 centymetrach da sie wyczuć nierówności,nie jakieś otarcia raczej takie jakby hm...wżery takie drobne pod palcem czuć,ale nie wiem od czego to,może to wręcz przeciwnie jakiś nalot czy coś.Walnąłem to trochę papierem ale nie dużo ponieważ nie wiedziałem co to czy ruszać to czy lepiej nie.Więc trochę zostało,ale to musiało się stworzyć na przestrzeni wielu lat pewnie zanim jeszcze kupiłem ten motocykl.


Takie pytanko nawiasem,szczotki niby mam dobre,jest czarny nalot i jak rozumiem tak ma być.Ale czy mogę je swobodnie czymś obczyścić jakoś usprawnić?


PS.Widzęoco Ci teraz chodzi o te ślady gdzie np.laczy sie 2 polowki czola walu, sąślady ale tam nie ma raczej odbitych żadnych wgłębień,to raczej osad który stworzył się w jakiejś ultra małej przestrzeni między powierzchnia czola a sciankami karteru,czy tam kosza wału jak zwał.Ale przyglądnę się jeszcze temu
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Adamu2T w Marzec 19, 2018, 15:54:16
Te ślady powstają wtedy, gdy całe czoło wibruje w silniku. Powodem takiego zjawiska są prawdopodobnie wypracowane łożyska na środku wału. Jak niezapomnę to zrobię zdjęcia wyrobionego silnika, bo posiadam takie kartery. To wyrobienie w karterach ma właśnie fakturę jakby wżerów. To samo może być na klocku od strony styku z czołem...
Zdjęcie pierwsze: kartery jeszcze zdatne do użycia orginalnego czoła wału
Zdjęcie drugie: kartery nadające się do pełnego czoła( wybite przez orginalne )
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Severus w Maj 02, 2018, 18:56:48
Dobra,silnik złożony,ale podziało się troche z nim , moj brat jeszcze upie****ił mi ten dzynks na którym są piny do kabla DF i do masy,podziało się wogóle tyle że już nerwy mam wyszarpane we wszystkie strony.Na schematach nie się nie mogę doszukać jak wygląda mocowanie silnika w miejscu tylnej górnej śruby, tam w środku jest przerwa to jest miejsce na jakas tulejke czy coś? i to jest jedna śruba na wylot czy dwie ? bo jeśli dwie to bez nakrętki tylko na sam gwint by były a to mi nie pasuje...
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Maliniasty w Maj 02, 2018, 19:05:48
Jedna śruba na przelot.
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Severus w Maj 02, 2018, 19:07:47
No to super nie mam śruby,możesz mi wyslac zdjecie jak to mniej wiecej wygląda? ona musi miec z 2pare cm
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: STÓWA w Maj 02, 2018, 19:20:51
To jest szpilka . Pręt gwintowany obustronnie .
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: muczacz w Maj 02, 2018, 19:22:30
jak nie masz śruby kup szpilkę 1mb o twardosci 8,8 daj dwie nakrętki i podkładki i będzie git
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Severus w Maj 03, 2018, 22:31:59
Panowie a ten dzyngs od kabla DF i masy (mam racje?) ten w alternatorze, ktos mi go up****olił moge go zamontowac chwilowo na kleju i sposobem januszowym byle tylko sprawdzic czy silnik zagada? szczerze mówiąc przepraszam za mój debilizm ale naprawdę nie znam zasady działania tej kostki.Te dwa klocuszki z jej drugiej strony do czego służą?DF  idzie do regulatora a stamtąd do stacyjki drugi kabel to masa to o co kaman
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Maj 03, 2018, 22:39:46
możesz sprawdzić, czy zagada bez ładowania - prostownik do akumulatorów motocyklowych pod aku i tyle:)
Natomiast co do "kostki" - masz na myśli szczotkotrzymacz?
http://www.motorstore.pl/motocykle-zabytkowe/183-SZCZOTKOTRZYMACZ-12V-KPL-JAWA-350-TS-00979.html (http://www.motorstore.pl/motocykle-zabytkowe/183-SZCZOTKOTRZYMACZ-12V-KPL-JAWA-350-TS-00979.html)

Kosztuje on 8-12 zł, tyle co poxipol:P
Kup sobie na zapas z 2 sztuki, jak się połamią szczotki podczas montażu wirnika itp to zawsze masz zapas.
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Severus w Maj 03, 2018, 22:54:45
Tak to to kolego dzieki za rade tylko moj wygląda inaczej k**wa gdzieś go jebnalem a chciałem Wam zrobić zdjęcie jak wygląda,jest jakby na prosto zaraz poszukam ale już dzis i tak pewnie koniec działań.Rozumiem że to jest element który ociera się,te klocuszki co wystaja z dziurek co robią?
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: WujoWojtas w Maj 03, 2018, 22:56:44
Przy montażu szczotek sprawdź czy dobrze "jeżdżą" po wirniku delikatnie kręcąc wałem, nowe szczotki często są jakos przekrzywione i trzeba dać podkładki żeby to się nie ulamalo od razu
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Maj 03, 2018, 23:01:35
Może inaczej wyglądać, bo ktoś mógł od innego moto podpasować lub Janusz zapanował nad nim i dał upust twórczości nad szczotkami.
Tak czy owak - aby moto zapaliło musisz mieć sprawne aku albo ciągle mieć go pod prostownikiem. Nawet naładowane aku szybko się wyczerpuje podczas ustawiania zapłonu w sprawnym motocyklu - 2 cewki lubią prąd żreć.
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Severus w Maj 04, 2018, 12:55:58
Słuchajcie,gdzie dokładnie podwirnik idzie ta falista podkładka którą Wam pokazywałem?Nie mogę nigdzie znaleźć dokładnego schematu na Bitstudio nie jest to dokładnie pokazane.
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: STÓWA w Maj 04, 2018, 13:21:26
Załóż ją na wirnik  i w taki sposòb nadziej na czop. To wszystko.
Tytuł: Zlot Wołomin 19.05.2018
Wiadomość wysłana przez: Ryba RIP w Maj 04, 2018, 14:36:34
Witam jak co roku Pan Ziętara organizuje zlot w Wołominie start o godz 9.30 spod starostwa Wołomin ktoś z okolic wybiera się ?
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Severus w Maj 04, 2018, 15:23:09
Jak złoże motor to chętnie xd Nie mam pod ręką żadnej kulki żeby wsadzić tam w wirnik i wyprzać go śrubą,jakieś inne sposoby?


Aha i jaką rolę wgl spełnia ta podkładka, bez niej mogę odpalić silnik?
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: STÓWA w Maj 04, 2018, 15:37:20
Jak złoże motor to chętnie xd Nie mam pod ręką żadnej kulki żeby wsadzić tam w wirnik i wyprzać go śrubą,jakieś inne sposoby?


Aha i jaką rolę wgl spełnia ta podkładka, bez niej mogę odpalić silnik?
Nie potrzeba żadnej kulki tylko śruba z długim gwintem. Bez tej podkładki możesz odpalić silnik.
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Severus w Maj 04, 2018, 17:45:53
Dzięki, już zostało mi niedużo roboty,ale dziś jeszcze nie odpale, mam pytanie jeszcze co do szpilki co idzie na wylot mocowania silnika,na dolnym tylnym mocowaniu też jest szpilka na wylot co nie?


Jutro jadę je kupić tylko nie wiem jakie długie wziąć pomierze jeszcze,powinienem chyba kupić z jakiejś utwardzanej stali czy coś.
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: STÓWA w Maj 04, 2018, 18:08:40
Na dolnym tylnym jest oryginalnie śruba imbusowa. Założyć ją możesz tylko przez otwór na podnóżek kierowcy.  Ale możesz dać szpilkę.
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Severus w Maj 05, 2018, 18:41:56
Dobra mam wsio wróciłem z miasta.Słuchajcie na tym szczotkotrzymaczu jest zawleczka na tych szczotkach ale kurła ciężko mi ją wyciągnąć przez obudowe alternatora bo jest taka krótka a inaczej to przeciez nie wejda te szczotki na ten dzyngs xd
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: azbescik2 w Maj 05, 2018, 18:56:32
ja tam ja zdejmuje przed załozeniem :D
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: STÓWA w Maj 05, 2018, 19:19:06
Tylko przytrzymuj szczotki przy wyciąganiu zawleczki bo lubią się oderwać i wyskoczyć w siną dal ....
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: marian w Maj 05, 2018, 22:27:12
Najpierw załóz stojan bez szczotek a potem szczotki.
Tylko  wsadzaj je  takim ruchem od góry.
Założenie preta gwintowanego zamiast tej oryginelnej szpilki bym nie polecał bo od wibracji będzie wycierać otwory w karterach.
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Severus w Maj 06, 2018, 09:45:43
Spokojnie to wszystko na razie tylko żeby odpalić sprawdzić czy wszystko okej ewentualnie ustawić.Powiedzcie mi jak mam ustawić gaźnik przed 1szym odpaleniem? Okopalem sie ,wszystko jest podłączone, nie chce zagadać, cewkę z brązowym kablem mam podłączoną do górnej blaszki na alternatorze i ta cewka to prawy cylinder więc chyba dobrze.Gaznik był oddany do czyszczenia ultradźwiękowego ,myślicie że wykręcali tam śrubki regulacyjne? Miałem w miarę ustawione.dygnela tylko pare razy z wydechu ale to chyba o niczym nie swiadczy... iskra jest.Macie jakiś skuteczny sposób na 1sze odpalenie?Czy gaznik moze miec az taki wplyw?
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: azbescik2 w Maj 06, 2018, 10:48:21
Jak jest wszystko dostatecznie poskładane to powinna gadać bez większych problemów najczęstsze błędy to odwrotnie podłączone cewki wtedy będzie właśnie pyrchala w wydech i tyle odwrotnie założone tłoki też często się zdarzają . Srobke składu mieszanki wykrec sobie od pełnego zakręceni o około 0.5 do 1.0 obrotu im więcej wykrecisz tym uboższa mieszanka w zakresie wolnych obrotow
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Severus w Maj 06, 2018, 11:27:01
Ok, no nad tymi cewkami dumałem naprawdę długo,dziś Wam porobię zdjęcia ale wydaje mi się że jest podpięte dobrze na 99%. Ok, śrubka składu mieszanki czyli ta pod ukosem do góry wkręcona?


A co z drugą?
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Yabaman w Maj 06, 2018, 11:37:03
Sruba skladu mieszanki to ta pozioma. Ukosna ustala dolne polozenie przepustnicy.
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: azbescik2 w Maj 06, 2018, 11:37:40
Ta droga jest od składu mieszanki a tą pod skosem tylko podpiera bądź opuszcza przepustnice regulując prędkość obrotowa silnika na biegu jalowym
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: STÓWA w Maj 06, 2018, 11:40:32
Spokojnie to wszystko na razie tylko żeby odpalić sprawdzić czy wszystko okej ewentualnie ustawić.Powiedzcie mi jak mam ustawić gaźnik przed 1szym odpaleniem? Okopalem sie ,wszystko jest podłączone, nie chce zagadać, cewkę z brązowym kablem mam podłączoną do górnej blaszki na alternatorze i ta cewka to prawy cylinder więc chyba dobrze.Gaznik był oddany do czyszczenia ultradźwiękowego ,myślicie że wykręcali tam śrubki regulacyjne? Miałem w miarę ustawione.dygnela tylko pare razy z wydechu ale to chyba o niczym nie swiadczy... iskra jest.Macie jakiś skuteczny sposób na 1sze odpalenie?Czy gaznik moze miec az taki wplyw?
A ssanie włączyłeś ?
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Severus w Maj 06, 2018, 11:43:39
włączałem wyłączałem z ssaniem bez tak srak na różne sposoby, odpalalem tez tak po swojemu jak jeszcze jezdziła,no popróbuje jeszcze,ogólnie to próbowałem dziś do 2 w nocy, zalałem ją przez te parę godzin z 10 razy

Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: azbescik2 w Maj 06, 2018, 11:48:04
O to w komorach korbowych pewnie z litra paliwa się znajdzie spróbuj podgrzać silnik tak do 50-60 stopni coby wyparowało to i owo z niego generalnie po takim czymś może być problem z normalnym pierwszym odpaleniem
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: STÓWA w Maj 06, 2018, 11:53:24
Jeżeli ją zalałeś tzn że paliwo w jakiś sposób dochodzi na tłoki więc problem może być prądowy. Zamień fajki na świecach miejscami i próbuj odpalić . Tylko uważaj bo może Ci bebechy z tłumików wypi......ć .  A na zalany silnik taki mam sposób . Kranik zakręć ,ssanie wyłącz , gaz na full, włącz zapłon i kop . Po iluś kopnięciach zagada.
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Severus w Maj 06, 2018, 13:28:22
Ok,dzięki za cenne rady.Ale tak by ciężko chyba nie było coś musiałem przeoczyć...a sprawdzałem.I będę kontynuował.Mam pytanie od czego jest krótki 2 3 centymetrowy kabelek koloru żółtego (ni to masa kremowa ni to żółty) który wystaje z wiązki idącej do alternatora mniej więcej w pobliżu tylnych śrub silnika? Otwór przez który wystaje jest okrągły wygląda to jak seryjne, mam tam pina męskiego... nie mam gdzie tego podpiąć chyba
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Yabaman w Maj 06, 2018, 13:46:13
To kabel do czujnika luzu. Czujnik ten jest za zebatką zdawczą.
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Severus w Maj 06, 2018, 19:45:54
Tak wyglada moj alternator

Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: muczacz w Maj 06, 2018, 20:13:46
a czemu odwróciłeś zdjęcie?
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Severus w Maj 06, 2018, 23:02:57
O kurła sorry laptopem robiłem xd jak widzicie kabel od cewki b jest na górnej blaszce, widać też moją rozpieprzoną linke sprzęgła jednak muszę jeszcze dokupić.Zrobię więcej zdjęć jutro bo dziś musiałem spadać

Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: azbescik2 w Maj 07, 2018, 07:00:22
Oki a przy cewkach jak jest podpięte wes se zazuc fajkę lewa na prawy gar aprawa   na lewy gar i zobacz czy jest zmiana
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: Severus w Maj 15, 2018, 22:04:57
Kurła no zgłupiałem. Powiedzcie mi czarno na białym, dolna blaszka przerywacza książkowo jest od ustawiania lewego cylindra tak? Brązowy kabel (cewka-alternator) ma być podpięty do cewki lewego cylindra czy cewki prawego cylindra? Bo ustawiam zapłon i zbaraniałem
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: muczacz w Maj 15, 2018, 22:13:30
sprawdź który tłok masz w GMP i gdzie wtedy będzie krzywka przerywacza i sam dojdziesz :)
Tytuł: Odp: Remont Jawy :)
Wiadomość wysłana przez: azbescik2 w Maj 16, 2018, 07:21:36
Jak kolega wyżej na logikę inaczej nawet nie ustalisz który przerywacz jest od którego cylindra a książka to ksiazka